تاثیر رنگ ها در طراحی سایت

هنگام طراحی سایت علاوه بر ارائه ی مطالب مفید و غنی که از نظر سئو بسیار مفید و ضروری است باید طراح سایت بتواند حس مطلوب و محیطی مناسب را برای بازدید کننده ی سایت طراحی کرد محیطی که موجب آزار و خستگی چشمان نشود. روانشناسی رنگ موضوعی است که بکمک طراحی سایت می آید.رنگ ها برای افراد مختلف دنیا نشانه های متفاوتی دارد بعضی از رنگ ها ممکن است حس خوب و برخی دیگر احساس بدی را به کاربران بدهد. بعنوان مثال ترکیب رنگ سفید و سبز برای آسیای شرقی نمیتواند حس خوبی را بهمراه داشته باشد.


بعنوان مثال :

سیاه

اعتبار و قدرت و این رنگ برای صنایع مد مرسوم می باشد زیرا موارد را کوچک تر نمایش می دهد.

سفید

معصومیت، پاکی و تمیزی. رنگ های روشن کنتراست خوبی در کنار رنگ های تیره دارند.پس طراحی سایت با این ترکیب رنگ قالب مناسب نمیباشد.

اما چگونه میتوانیم به رنگ بندی برتر خود دست یابیم

در دنیای اینترنت چیزی غیر ممکن نیست سایت های بسیاری وجود دارند که قادرند این مشکل را حل کنند و سرویس هایی که پیشنهاد های جذابی را به شما خواهند داد.

به معرفی برخی از این سرویس ها میپردازیم

کمپانی بزرگ Adobe سرویس ترکیب رنگ خود را با نام Kuler در خدمت طراحان سایت قرار داد.Color scheme designer دیگر سایتی است که میتواند شما را در این زمینه یاری کنداز سایت های Pictaculous و ColourGrab میتوانید برای انتخاب ترکیب رنگی خود کمک بگیرید.اما برای روشن تر شدن موضوع به بررسی طراحی سایت چند شرکت معتبر خواهیم پرداخت و از انتخاب ترکیب رنگی آنها الگو میگیریم.

کمپانی کوکاکولا

همانطور که مشاهده میکنید قالب اصلی رنگ قرمز میباشد (پیام رنگ قرمز : عشق و راحتی. توجه را به خوبی به خود جلب می نماید و سازگار با پیام های زیستی می باشد.) و این تصویر با سفید و طوسی محصور شده است که باعث میشود رنگ قرمز بهتر ظاهر شود

Untitled.jpg


انتخاب رنگ مناسب برای قسمت های مختلف وب سایت مانند هدر، متن ها، تبلیغات و بک گروند تاثیر بسزایی بر بازدید کنندگان خواهد داشت، توجه به قواعد روانشناسی و مهندسی رنگها در ترکیب رنگ سایت نشانگر حرفه ای بودن برند شما میباشد.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا