abizaki
Member
سلام
الگوریتم برنامه نویسی (منظور همون شیوه ی برنامه نویسی هست) که در نرم افزار های 3ds max و مایا و ... + الگوریتم موتور های رندر، تاثیر مستقیم در تعیین زمان رندر و قدرت سخت افزار داره. به طوری که هرچی مهندسین ریاضی و مهندسین کامپیوتر طراح این نرم افزار ها قوی تر باشن، کار بهتر در میاد. همون طور که می دونین گرافیک مجموعه ای از اشکال هندسی رو در بر داره که این اشکال با هم جمع می شن و شکل نهایی رو به ما میدن. حالا شما ببینین که چه پارامتر هایی در تعیین سرعت رندر دخیل هستن. این مهندسا باید تعداد بسیار بسیار زیادی فرمول رو در بیارن که بتونه همه ی این پارامتر ها رو ساپورت کنه. حالا شما فرض کنین که اگه یه جای این فرمول یه ×2 اشتباه داشته باشه. در نتیجه زمان رندر بسیار بالا میره. من خودم سیستمم Q8300 با 4 گیگ رم DDR3 هستش و برنامه نویس هم هستم. در یک جا کد های نوشته شده توسط مایکروسافت برای ماشین حسابی شبیه ویندوز رو دیدم (تو سورس کد آماده ی آموزشی زبان Visual J# 2005.Net). به همه چیز میموند الا به کد یک ماشین حساب!! گفتم پس استاندارد های زیادی تو برنامه نویسی هست. چند وقت بعدش ماشین حساب ویندوز رو باز کردم. تا آخرین جایی که میشد عدد وارد کردم و سنگین ترین محاسبات رو (مثلا 999999999999999999 به توان 999999999999999999) باهاش انجام دادم. دیدم بعد از انجام حدود 20 یا 30 محاسب با حاصل محاسبات قبلی، بین جواب قبلی و بعد فاصله ی زمانی حدود یک یا دو ثانیه افتاد. همین طور بیشتر و بیشتر می شد. حساب کنین نرم افزاری به این سادگی که کدش به حد بسیار دقیق و پیشرفته نوشته شده بود، فاصله ی بین یک حساب کردنش به 1 یا بیشتر ثانیه رسیده بود. چه برسه به محاسبات سنگین گرافیکی که در اونجا با وجود دقیق و استاندارد بودن کد ها و دقیق بودن فرمول های ریاضی، بازم سیستم ها کم میارن. حالا فکرشو بکین یه مهندس ریاضی موقع نتیجه ی حساب خودش برای بدست آوردن فرمول خوابش ببره. چه هزینه های سنگینی که به بار نمیاد.
حالا من یه سوال دارم. کسی از فرمول هایی که استفاده میشه اطلاعی داره یا نه؟
اجرتون با آقا امیر المومنین (علیه السلام)
الگوریتم برنامه نویسی (منظور همون شیوه ی برنامه نویسی هست) که در نرم افزار های 3ds max و مایا و ... + الگوریتم موتور های رندر، تاثیر مستقیم در تعیین زمان رندر و قدرت سخت افزار داره. به طوری که هرچی مهندسین ریاضی و مهندسین کامپیوتر طراح این نرم افزار ها قوی تر باشن، کار بهتر در میاد. همون طور که می دونین گرافیک مجموعه ای از اشکال هندسی رو در بر داره که این اشکال با هم جمع می شن و شکل نهایی رو به ما میدن. حالا شما ببینین که چه پارامتر هایی در تعیین سرعت رندر دخیل هستن. این مهندسا باید تعداد بسیار بسیار زیادی فرمول رو در بیارن که بتونه همه ی این پارامتر ها رو ساپورت کنه. حالا شما فرض کنین که اگه یه جای این فرمول یه ×2 اشتباه داشته باشه. در نتیجه زمان رندر بسیار بالا میره. من خودم سیستمم Q8300 با 4 گیگ رم DDR3 هستش و برنامه نویس هم هستم. در یک جا کد های نوشته شده توسط مایکروسافت برای ماشین حسابی شبیه ویندوز رو دیدم (تو سورس کد آماده ی آموزشی زبان Visual J# 2005.Net). به همه چیز میموند الا به کد یک ماشین حساب!! گفتم پس استاندارد های زیادی تو برنامه نویسی هست. چند وقت بعدش ماشین حساب ویندوز رو باز کردم. تا آخرین جایی که میشد عدد وارد کردم و سنگین ترین محاسبات رو (مثلا 999999999999999999 به توان 999999999999999999) باهاش انجام دادم. دیدم بعد از انجام حدود 20 یا 30 محاسب با حاصل محاسبات قبلی، بین جواب قبلی و بعد فاصله ی زمانی حدود یک یا دو ثانیه افتاد. همین طور بیشتر و بیشتر می شد. حساب کنین نرم افزاری به این سادگی که کدش به حد بسیار دقیق و پیشرفته نوشته شده بود، فاصله ی بین یک حساب کردنش به 1 یا بیشتر ثانیه رسیده بود. چه برسه به محاسبات سنگین گرافیکی که در اونجا با وجود دقیق و استاندارد بودن کد ها و دقیق بودن فرمول های ریاضی، بازم سیستم ها کم میارن. حالا فکرشو بکین یه مهندس ریاضی موقع نتیجه ی حساب خودش برای بدست آوردن فرمول خوابش ببره. چه هزینه های سنگینی که به بار نمیاد.
حالا من یه سوال دارم. کسی از فرمول هایی که استفاده میشه اطلاعی داره یا نه؟
اجرتون با آقا امیر المومنین (علیه السلام)