بک لینک چیست ؟

sepahangosta_co

New Member
بک لینک چیست؟
در دنیای امروزه در حیطه طراحی سایت بحث بک لینک و سئو در بهینه سازی سایت و همچنین روشی برای بهبود بازاریابی تجارت الکترونیک اهمیت زیادی دارد .در این مقاله به تعریفی برای بک لینک میپردازیم .قبل از توضیح بک لینک انواع لینک را بهتر است بشناسید چون نوع لینک تاثیر مهمی در رتبه سایت شما دارد.




لینک های Follow: این نوع لینک بسیار مفید است و باعث ایجاد تبادل لینک مفید میشود که با یک لینک باعث اشاره به صفحات داخلی سایت شما میشود .


لینک های Nofollow : اگر در ایجاد بک لینک از این نوع لینک ها استفاده کنید باید بدانید چندان مفید نیست و حتی باعث افت رتبه سایت شما می شود زیرا این لینک ها به ادرس سایت و صفحات داخلی سایت شما اشاره نمی کند فقط به عنوان منبع از سایت شما رونمایی می کند و یا برای معرفی سایت های خارجی مفید است چون با استفاده از این نوع لینک نمیتوان برای ان سایت ها بازدید ایجاد کرد


ورود به سایتی از طریق لینک سایت دیگر بک لینک نام دارد که تاثیر بسزایی در سئو دارد بک لینک مفید باید طبیعی باشد به طور مثال سایت مواد غذایی از طریق سایت ماشین آلات بک لینک نگیرد ولی اگر از طریق سایت تولیدات غذایی وارد سایت یک رستوران بشویم و همچنین از طریق مدیر و یا نویسنده سایت ایجاد شود این بک لینک مفید و طبیعی میباشد .


بک لینک یک موضوع رقابتی است و بک لینک گرفتن از هرسایتی نکته مثبت نیست بک لینک گرفتن از سایتهای ارزشمند همواره سخت تر است و تاثیر بیشتری دارد در واقع از نظر گوگل تعداد بک لینک ها مهم نیست بلکه بر اساس کیفیت بک لینک ها شما نتیجه دریافت می کنید .بک لینک مفید می تواند باعث افزایش رتبه شما در سایت شود و بک لینک غیر مفید باعث افت رتبه سایت شما می شود .


نکته
به این موضوع توجه داشته باشید که خرید بک لینک شاید هنوز هم امکان پذیر باشد اما این کار دیگر تاثیر به سزایی در رتبه سایت شما ندارد و گوگل برای این بک لینک ها ارزش خاصی قائل نمیباشد و بعد از مدتی رتبه سایت شما کاهش می یابد و گوگل سایت شما را به عنوان اسپم میشناسد .


عوامل موثر در کیفیت بک لینک :


:Anchor text
همان متن و یا عبارت مرتبط با سایت شما است که لینک می گیرد .


Domain Authority :
ویژگی است که توسط شرکت MOZ برای تشخیص کیفیت بک لینک از لحاظ تعداد لینک‌های ورودی٬ کیفیت لینک‌ها٬ فعالیت سایت در شبکه‌های اجتماعی و ..ایجاد میشود .


Page Authority:
این ویژگی توسط شرکت MOZبرای تشخیص اینکه سایتی که از ان بک لینک گرفته اید معتبر میباشد و در چه سطح از کیفیت است ایجاد می شود .
اگر سایت شما یک سایت ایرانی است بهتر است بک لینک های خود را از سایتهای ایرانی و دارای دامنه .IR دریافت کید .





ساخت بک لینک :
برای ساخت بک لینک و افزایش رتبه سایت خود می توانید از آموزش زیر استفاده نمایید و تاثیر آن را در رتبه سایت خود ببینید .

1 – نخست لیستی کامل از صفحات کلیدی سایت خود که رتبه گذاری سایت خود را بر مبنای آنها گذاشته اید تهیه نمایید .


2- لیستی از سایت های معتبر و پر محتوایی که میتوان از آنها بک لینک تهیه کرد را آماده کنید و میتوان روزانه تا 10 بک لینک تهیه کرد .


3 – در سایتهایی از این لیست که میتوان نظر ثبت کرد اقدام کنید ولی بجای ذکر آدرس سایت خود باید در ثبت نظر از کلمات کلیدی صفحات داخلی سایت خود استفاده کرده و آدرس صفحات داخلی سایت خود را ذکر کنید .


4 – در ثبت نظر خود دقت نمایید تا از طرف مدیریت سایت قابل تایید باشد .


5 – اگر به دریافت بک لینک از انجمن های وبلاگ اقدام می کنید این کار راحت تر است ولی باید نکاتی را رعایت کنید تا بتوان کلمات کلیدی متن خود را به صفحات داخلی سایت خود ارتباط بدهید سعی کنید پست و مطالبی که در انجمن ها می گذارید با موضوعات انجمن ارتباط داشته باشد و حتی میتوانید عینا" مقداری از مطالب صفحات سایت خود را کپی کنید و در آنجا ثبت کنید .


6 – در برخی سایت ها تایید آدرس صفحات و لینکها زمان میبرد و در طول زمان تایید فقط میتوان مشاهده کرد و قابل لینک نیست ولی زمانی که تایید شد برای اینکه گوگل سریعتر شناسایی کند لینک ها را کلیک کنید تا صفحات سایت شما باز شود .


7 – در بسیاری از سایت ها برای گرفتن بک لینک نیاز به ثبت نام دارد در این صورت دو نکته را رعایت کنید : 1- ایمیلی مخصوص گرفتن بک لینک ایجاد نمایید . 2- نام کاربری و رمز عبور تمام سایت ها را یکسان تعیین کنید تا در آینده فراموشتان نشود .


8 – سعی کنید در بک لینکهای روزانه از کلمات کلیدی متفاوت خود استفاده کنید .


9- در صورتیکه متوجه شدید بک لینکی مفید نمیباشد میتوان از ابزار وب مستر آن را حذف کنید .


10 – برای تشخیص کیفیت سایتی که می خواهید از آن بک لینک بگیرید میتوان از ابزار MOZ استفاده کرد .استفاده از این ابزار رایگان میباشد میتوان در سایت آن ثبت نام کنید و لینک سایت مورد نظر را کپی کرده اگر Spam Score آن به رنگ قرمز بود نباید از سایت مورد نظر بک لینکی دریافت شود.



11- برای بک لینک گرفتن از طریق ثبت نظر برای وب سایت ها عموما" این کار را برای پست های جدیدی که ثبت کرده اند انجام دهید .



و در نهایت ویژگیهای بک لینک خوب و بد

بک لینک خوب
1- بک لینک مرتبط باشد
2- لینک درون محتوا
3- دریافت لینک از سایت های معتبر و با کیفیت
4- NOFOLLOW نباشد .


بک لینک بد
1- بک لینک گرفتن از سایت غیر مرتبط
2- لینک از سایتی با محتوای ضعیف
3- لینک زیاد و لینک در فوتر
4- بک لینک گرفتن از شبکه وبلاگ
5- بک لینکهای تبلیغاتی
6- بک لینک از سایت های هک شده
7- بک لینک های خودکار
8- لینک شدن به صفحه اصلی سایت
9- لینک بصورت مخفی
10- بک لینک تبلیغاتی

منبع
 

جدیدترین ارسال ها

بالا