به به پسر بابا!!

mkf.cgi

Member
اساتيد,حرفه اي ها و دوستان عزيز سلام.
يه مدل از صورت خودم درست كرده بودم كه اصلا شبيه خودم در نيومد البته بجز بينيه با كلاسش!:D
نشستم يكم به سر و صورتش رسيدم ,تقديم به همه ي برو بچه هاي باحال مجيد آنلاين.:rose:
مدلسازي و رندر:3dsmax 2009
موتور رندر:mental ray
زمان رندر:3 دقيقه
تكسچرينگ:photoshop cs3
-------------------------------
hony.jpg
-------------------------------
wire.jpg tex.jpg without wire.jpg
-------------------------------
راستيhoneyboy اسمشه!
 
آخرین ویرایش:

end_of_cg

Member
بابا صورت....
ایول خیلی حال کردم.مخصوصآ با موهات...
نمیتونم تشخیص بدم .موهای واقعی خودته یا ساختی؟؟؟
در کل عالی.موفقباشی..
 

.:. soroosh .:.

Active Member
خوب شده دوست عزیز . پوست ، مو ، ابرو و ...
فقط احساس میکنم هنوز مدلسازی جای کار داره . البته منظورم از نظر تناسبات هست .
با اینکه چهرتون را ندیدم ولی اینطوری احساس میکنم.
موفق باشید .
 

shirani

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
موها به نظر می رسه واقعی باشه اگه نه که خیلی خوب در اومده
 

mkf.cgi

Member
از دوستان بابت نظراتشون تشكر ميكنم.
در مورد موهاي اين شازده پسر هم بايد بگم واقعيه نه cg .چون حوصله ي مو ساختن و شونه كشيدن و تنظيم كردن و غيره رو نداشتم يه عكس از مو داشتم يه نيگا به عكسه انداختم و يه نيگا به شازده ديم به هم ميان و ...
اما براي مو درست كردن راه هاي زيادي هست,حتما نبايد از سيستم هاي hair and fur استفاده كرد.ميشه با يه مپ آلفا با يه plane و يكم عكس مو همين عكس رو درست كرد.
اصلا يه مدل اينجوري ميسازم ببينيد چطور ميشه.
چشاش,گوشاش,لب و لوچش چطوره؟:)
 

AVGHH

Member
سلاااام پسر بابا!

چه باحاله! عینه خودت شده! :)
منم که خودم و ساخته بودم بینیم خیلی شبیه خودم شده بود، مثل تو که بینیت شبیه خودت شده. بینی منم مثل بینی خودت باکلاسه (قلمبه!)

موهاتو کامل میگی چه جوری ساختی؟ کامل.
 

mkf.cgi

Member
ممنون عبدالوهاب جون.ولي باور كن اگه من اين شكلي بودم خودكشي ميكردم,آخه ميگن بچه خشكل ها رو ميگيرن.:D
موها رو بسيار ساده ساختم.طرز تهيه:
اول ميريد يه دوربين خوب با كيفيت پيدا ميكنيد و بعد... چيكي.
بعدشم با photoshop جونم موهارو ميبريد و ميندازيد رو كله ي موجود ساخته شده.تنظيمات نور و حذف كردن اضافات كار هم يه كم وقت ميگيره.
روش پست بالا رو هم حتما توضيح ميدم.(استفاده از يك plane به جاي مو)
 

Farrokh

Active Member
به به خیلی قشنگ شده

به نظرم نیمه ی پایینی صورتش یکم دیتیل بیشتری نیاز داره و ضمنا به نظر میاد چونه و فکش باید یکم زاویه دار تر بشن

اگه عکس خودت رو دیده بودم بهتر می تونستم نظر بدم


راستی ! موهات شوره داره هااااااااااااااااااااا!!!
موفق باشی
 

:Mohsen:

کاربر باتجربه
سلام پسر بابا
قشنگ شده، خسته نباشي
ابرو هارم عكس گرفتي؟ يا ...
يه دفه بگو يه عكس از خودم انداختم ديگه!!!
شوخي كردم، عالي شده، فقط مدل يكم كار داره
 

mkf.cgi

Member
سلام به همگي.
در مورد شوره سر و عكس گرفتن و تكسچرينگ مفصل در حد توانم توضيح ميدم,الان وقت ندارم!
اگه يه لطفي كنيد نظرتون رو در مورد نورپردازيش بگيد.ممنون ميشم.
 

animations

Active Member
به نظر من قشنگ شده. می ترسم چند تا ایراد بگیرم، بگی خودم همین شکلی ام. :D

اول به نظر می یاد گوشها زیادی بزرگ شده. مطمئنی سایزش همینه؟ چشمها ریز نشده؟
بعد، به نظر من ورتکسها رو از بالای گونه تا بالای سر، همه رو بگیر، یه کم scale کن که قسمت بالای سر پهن تر بشه. یا اگه نخواستی این کار رو بکنی، دو طرف چشمها رو بده بیرون. به نظر می یاد زیر شقیقه ها، یعنی از کنار ابرو تا زیر چشمها خیلی فرو رفته شده.
بعد یه چیز دیگه... چرا دور تا دور سر محوه؟

آقا جسارت نباشه... اگه ناراحت شدی، بگو این پست رو پاک کنم... من شرمنده...
 

mkf.cgi

Member
سلام و صبح بخير.
از همه دوستان به خاطر نظرات سازندشون ممنونم.
توجه شمارا به چند نكته جلب مينمايم.
به نظرم نیمه ی پایینی صورتش یکم دیتیل بیشتری نیاز داره و ضمنا به نظر میاد چونه و فکش باید یکم زاویه دار تر بشن

مدل سازيه صورت يه امر كاملا اختياريه و ميشه هر تغييراتي رو روش انجام داد.اگه بخوام روش تغييرات اينجوري اعمال كنم ديگه نميشه بهش گفت پسر بابا!:wink:
تازه فكر كنم اصلا اصول فرميك مدل اشتباه باشه(ناگفته نماند اين مدل رو حدود 1 سال پيش ساختم)
راستی ! موهات شوره داره هااااااااااااااااااااا!!!
اوه اوه مثله اينكه گندش دراومد.اصلا كي گفته اونا شورس,لنز دوربين كثيف بوده!!
پسر بابا رفت حموم....
اول به نظر می یاد گوشها زیادی بزرگ شده. مطمئنی سایزش همینه؟ چشمها ریز نشده؟
بعد، به نظر من ورتکسها رو از بالای گونه تا بالای سر، همه رو بگیر، یه کم scale کن که قسمت بالای سر پهن تر بشه. یا اگه نخواستی این کار رو بکنی، دو طرف چشمها رو بده بیرون. به نظر می یاد زیر شقیقه ها، یعنی از کنار ابرو تا زیر چشمها خیلی فرو رفته شده.
يه دفعه بگو ما منگليسم داريم خيالمون رو راحت كن ديگه.:lol:
جناب فروهری عزيز,اولش گفتم كه شكل خودم در نيومده البته بجز دماخش كه خشبختانه كسي ازش ايراد نگرفت كه از اين بابت خيلي خوشحالم.:oops:
در مورد تغييرات هم بايد بگم كه انشاا.. دفعه ي بعد.
بعد یه چیز دیگه... چرا دور تا دور سر محوه؟
فكر كنم ميخواستم فوكوس دوربين رو ايجاد كنم كه البته به نظر خودم تونستم...يعني اينقدر بد از اب داومده كه نميشه تشخيص داد؟ :cry:
آقا جسارت نباشه... اگه ناراحت شدی، بگو این پست رو پاک کنم
ناراحتي كدومه برادر اگه بخواي با اين چيزا ناراحت بشي كه كلات پس معركس..
ابرو هارم عكس گرفتي؟ يا ...
يه دفه بگو يه عكس از خودم انداختم ديگه!!!
خب فكر كنم هنر تكسچرينگ همين باشه ,اگه به سايت هاي ديگه هم مراجعه كنيد ميبينيد كه براي يه كار تك فريمه با كمترين هزينه و وقت ميشه بهترين نتيجه رو بدست اورد,لازم نيست حتما به جاي مو بشيني با شبيه ساز ها خوده مو رو درست كني,
در ثاني اين روش در انيميشن ها هم به خوبي جواب ميده.
-----------------------------------------------
يه مقدار تغييرات رو كا انجام شد كه همون عكس پست اول رو تغيير دادم.(برداشتن شوره سر و اضافه كردن قي چشم )
-----------------------------------------------
اينم از تكسچر هاي مورد استفاده ي بنده.البته سايزشون رو كم كردم كه هجمش بيا پايين.
از لايه ي دوم پوست استفاذه نكردم چون ميخواستم كاراكتر,لطيف تر و بچه تر به نظر برسه.
face overall.jpg face epidermal low.jpg face bump low.jpg
 
آخرین ویرایش:

allah3d

Member
خيلي عالي كار كردي ...
فقط ميشه بگي موها رو با چي كار كردي كه اينقدر طبيعي شده ...؟؟؟
نورپردازي هم فوق العاده اس ....
 

(MRE)

Well-Known Member
به نظر خوبه ولی گوشش کلا و دماغ از نظره اندازه مشکل داره(نصف دماغ آفریقاییه و نصفش اروپایی)
wire نشان میده این مدل سخت می شه rig داد و همه کارها رو هم نمیشه کرد.

برای نظر دادن نیاز به یه تصویر side کامل داریم.
 

:Mohsen:

کاربر باتجربه
يكم edge ها خوب چيده نشدن
اگه به واير دقت كني، متوجه ميشي كه edge هاي دور لب همشون در مسير ماهيچه ها نيستن و به جاي اينكه مثل يك دايره شروع بشن و كم كم با دور شدنش دايره بزرگ تر بشه، بعضي از edge ها شكسته شدن
جالب بود كه داشتم يه آموزش از gigital tutors نگاه ميكردم، كه اونم خيلي اينو رعايت نمي كرد
ولي آموزشهاي cg academy , gnomon دقيقا درست انجام ميدن
البته بعضي جاهايي كه تو ريگ متحرك ميشن هم poly ها سه ضلعي داره، كه بهتره نداشته باشه
به عكس نگاه كن
 

پیوست ها

  • wire 00.jpg
    wire 00.jpg
    111.5 کیلوبایت · بازدیدها: 9

AVGHH

Member
راس میگی، دفه قبل که دقت کردم متوجه چینش (به قول اون بابایی که تو CG Academy آموزش میده توپولوژی پالیگانها) پالیگانای دور لب نشدم، فقط به چشم و پیشونیش دقت کردم.
 

hosienmax100

3D Artist
در مورد موهاي اين شازده پسر هم بايد بگم واقعيه نه cg .چون حوصله ي مو ساختن و شونه كشيدن و تنظيم كردن و غيره رو نداشتم يه عكس از مو داشتم يه نيگا به عكسه انداختم و يه نيگا به شازده ديم به هم ميان و ...

بسیار در تعجبم .....

مدلسازی خوب شده

موفق باشی

 

جدیدترین ارسال ها

بالا