به این نگاه کنید

mehrdad_hellboy

Well-Known Member
سلام دوستان
من چند تا عکس گذاشتم از یه کلیپ ساسی مانکن
به نظرتون چرا این کارو اینجا انجام میده؟
نظراتتونو بدید
اگه بشه ، میشه پایه گذاری یه بحث خوب
من نظرمو بعد از چند تا پست خواهم داد
مخلصیم:rose:
 

پیوست ها

  • Untitled.jpg
    Untitled.jpg
    69.6 کیلوبایت · بازدیدها: 74
  • Untitled1.jpg
    Untitled1.jpg
    61.6 کیلوبایت · بازدیدها: 71
  • Untitled22.jpg
    Untitled22.jpg
    69.2 کیلوبایت · بازدیدها: 66

mehrdad_hellboy

Well-Known Member
دوستان به غیر از اینکه این حرکت حرکت موضونه هیچ کس هیچ ایده ی دیگه ای نداره بده
که این چیه؟؟؟!!!!
 

mehrdad_hellboy

Well-Known Member
خوب
مثل اینکه هیچ کس نظر خاصی نداره

خوب این تصویر همش یه بهونه بود تا یه مبحث جدید به اسم انرژی در فیلم رو باز کنیم
البته بازم لول به لول جلو میرم و همیشه انتهای متن رو باز میزارم

انرژی در فیلم مبحث بسیار بسیار مهمی است
وقتی که شما یه فیلمنامه خوب / بازیگر خوب / دستیاران خوب / جلوه ویژه خوب را پشت هم ردیف کنید و فیلمتون انرژی نداشته باشه بهتون میگن آماتور
یه کارگردان خوب همیشه به کاشت و برداشت انرژی تو فیلمش توجه داره
اگه بخواهم خیلی سریع انرژی در فیلم رو توضیح بدم باید بگم که توی هر سکانس باید اتفاق قابل توجه ای روی بده وگرنه باید حذف شه و فیلم رو در چالش کمبود انرژی قرار نده

فیلمی خوبه که کارگردان توی اون به اندازه از انرژی استفاده کرده باشه
اگه کارگردان انرژی کم بزاره هیچکس فیلم رو نگله نمیکنه و اگه زیاذ بزاره فیلم تبدیل میشه به موضوعی که هیچ کس اونو جدی نمیگیره

توی کلیپ سازی ارزش این کار روی لوکیشن هاست و توی کلیپ ساسی مانکن ما بعد از تنوع زیاد در این جا به چالش انرژی میرسیم که کارگردان به خوبی اونو جمع کرده و نشون داده که کارشو بلده
این اتفاق یعنی نگاه کردن به انرژی فیلم تو ایران کم اتفاق میافته و به قول استادمون که مبگفت اگه توی این موضوع خوب کار کنی تو ایران میشی یه کارگردان خوب
منم تا حالا گوش نکردم:cry:
 

mehrdad_hellboy

Well-Known Member
سلام مجدد

در رابطه با انرژی فیلم یه مثال میزنم
دیدی توی این سریالای آمریکایی پلیسه با قاتل زنش توی یه جای دور افتاده تنها میشه و همه میگن الان اینو میکشه
بعدش قسمت تموم میشه و هفته بعذ قسمت بعدش پخش میشه و همه منتظرن ببینن چه اتفاقی میافته
اما قسمت بعد اصلا از یه جای دیگه شروع میشه
و بعد از چند دقیقه میره رو اون جایی که باید باشه
با این کار گروه کارگردانی و نویسندگی چند تا کار رو دنبال میکنن

1- ولع بیننده رو زیاد میکنه
2-انرژی فیلم رو کنترل میکنه
3- به بیننده میفهمونه و وعده ی اینو میده که بحران از این بد تر هم خواهد شد

الان دیگه اکثرا روی اوردن به فیلمنامه ی غیرخطی
و مهمترین دلیلش هم همین انرژی فیلمه
توی این جور فیلمنامه ها اتوماتیک و بدون اینکه نویسنه خودش بخواد انرژی فیلم رو کنترل میکنه
چونکه فلش بک و فوروارد های زیادی داره و نویسنده نمیتونه الکی مثلا تعطیلات پایان هفته ی یارو پلیسرو نشون بده

البته فلش فوروارد و بک زیاد از اندازه هم باعث این میشه که انرژی فیلم از دست کارگردان و یا نویسنده خارج شه
البته این دو خط آخر نطر خودم بود
چونکه تست کردم و دیدم.
مخلصیم:rose:
 
چه جالب!

من با اينكه دوره فيلمنامه نويسي رو گذروندم ولي چيزي راجع به انرژي فيلم بهمون گفته نشد.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا