به این میگن رقابت (عرق پیشونی 5 Unity خشک نشده Epic موتور UE4 رو عرضه عمومی کرد )

Hidden Dragon

کاربر فعال
با سلام خدمت دوستان.

عید همگی شما مبارک، برای همگی دوستان آرزوی سال خوش و پر از موفقیت و شادی دارم.

www.unrealengine.com/blog/welcome-to-unreal-engine-4

لینک مورد نظر مربوط به قویترین موتور ساخت بازی دنیاست که با یه خبر فوق العاده علاقه مندان به این عرصه رو حسابی سر وجد آورده.

هنوز عرق پیشونی Unity 5 خشک نشده بود که کمپانی Epic دنیای بازی کامپیوتری رو حسابی تکون داد.

موتور بازی ساز بی نظیر Unreal engine 4 در دسترس عموم قرار گرفت.

هر چند شاید در نگاه اول این موضوع خیلی مربوط به انجمن 3D نمیشه اما خیلی زود خبرهای خوبی از ارتباط این موتور بازیساز و 3Dmax به گوشتون خواهد رسید.

این ویدیو ها روهم حتما ببینید.

به این میگن رقابت.

موفق باشید

www.youtube.com/watch?v=PD5cRnrMqWw

www.youtube.com/watch?v=cS6q1H23njM
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
بله ، اما خوب متاسفانه یونیتی 5 تازه چیزی رو گذاشته که Unreal Engine 3 داشت ! واقعا هنوز عقبه اما به جرعت میگم یونیتی هیچ چیزی کم نداره فقط محور خودش رو توی Asset Store گذاشته که از هر قابلیت پولی به جیب بزنه .
 

Hidden Dragon

کاربر فعال
با سلام،

در اینکه unity موتور بازی ساز فوق العاده ایه شکی نیست، اما دقیقا نکته همین جاست که پاشنه آشیل UE در قیمت بالای اون بود و حتی در نسخه رایگان اون یعنی UDK هم در صورت ساخت بازی تجاری

می بایست در صد قابل توجهی از درآمد بازیساز به حساب Epic واریز میشد، و برای ارائه بازی روی کنسولهای بازی یا موبایل و وب میبایست هزینه هنگفتی به Epic پرداخت میشد، به عنوان مثال UE3

بسته به Option های متفاوت قیمتی بین 250 هزار دلار تا 1 میلیون دلار داشت و Unity بیشترین بهره رو از این موضوع برد در حالیکه در UE4 که به لحاظ کیفیت و تکنولوژی چند سال جلوتر از رقباست حق عضویت ماهیانه 19 دلار داره و درصد Epic از بازیهای

تجاری ساخته شده تنها 5 درصده، ضمنا سورس کد UE4 هم با زبان ++C در دسترس عموم قرار میگیره که این یه انقلاب تازه تو دنیای بازی سازی راه میندازه و با حرکت کاربران حرفه ای که قبلا بدلیل قیمت از UE دوری میکردن

میشه انتظار انجمن های فعال تر و آموزشهای گسترده تر رو داشت که این موضوع هم فوق العادست. تنها کافیه یه نگاه به لیست بازیهای تولید شده توسط UE انداخت تا بشه نتیجه گرفت که باحضور UE4 میشه

گفت: اژدها وارد میشود ...

خبر خوب اینه که موضوع تنها به بحث بازی سازی ختم نمیشه و در بحث تولیدات انیمیشن و فیلمهای سینمایی هم انقلابی صورت خواهد گرفت به عنوان مثال ILM در حال پیگیری پروژه ای که فیلمهایی مثل جنگ ستارگان

رو از طریق UE بسازه چون دیگه نیازی به رندر نیست حالا در نظر بگیرید چه اتفاقاتی تو دنیای معماری میفته وقتی که کاربر نهایی میتونه وارد فضای معماری بشه و بدون محدودیت در داخل فضا حرکت کنه و اشیاء هم نسبت به اون واکنش
نشون بدن مثلا درها باز و بسته بشه و کاربر براحتی از آسانسور یا پله برقی استفاده کنه و یا هر جور که دلش خواست چیدمان و متریال فضای معماری رو تغییر بده و نیازی به رندر هم نیست.... چه شود:shock:

امیدوارم مفید بوده باشه

موفق باشید
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
بله ، الان بسیاری از انیمیشن ها به صورت RealTime از یونیتی و انریل خروجی میگیرند !
خیلی راحت و سریع !

شما الان EGO انجین رو ببنید ، GRID 2 چیزی از واقعیت کم نداشت !
 

HR3D

کاربر فعال
به نظر من این کار فوق العاده است ( حداقال برای ما ایرانیا ) که با این کارشون موقعیت ساخت بازی رو برای بازی ساز های حرفه ای اما کم بودجه رو توسط یکی از قدرتمند ترین موتور های بازی سازی دنیا فراهم کردند
به امید پیشرفت صنعت بازی سازی در کل جهان و بخصوص ایران ، امیدوارم روزی یک بازی اصیل ایرانی با موتو اصلی Unreal Engine ساخته بشه ، ممنون که این خبر رو گذاشتید واقعا غافلگیر شدم :rose:
 

Hidden Dragon

کاربر فعال
با سلام خدمت دوستان،

از اونجایی که شاید بحث موتور های ساخت بازی جهت استفاده در تولیداتی غیر از بازی برای بعضی دوستان ملموس نباشه گفتم چند تا لینک رو در اختیار دوستان قرار بدم شاید مفید باشه،

البته باید قبل از هر نکته ای اذعان کرد پیشرفت Unity 5 قابل احترامه و من شخصا بعد از دیدن این ویدیو http://www.youtube.com/watch?v=tSfakMeW0lw و مطالعه در مورد توانمندیهای جدید اون با اینکه علاقه مند سرسخت UE هستم اما کمی

بگی نگی وسوسه شدم یه ناخنکی به Unity بزنم اما هنوز با خودم کنار نیومده بودم که خبر ورود اژدها ( Unreal Engine 4 ) حسابی فکرم رو بهم ریخت، حالا می پرسید چرا .... So Watch this

http://www.youtube.com/watch?v=-bLOi3mo9NE

http://www.youtube.com/watch?v=lY20pxEQM-A
ویدیوهای فوق یک انیمیشن رندر شده نیست بلکه بصورت Realtime پردازش شده:shock:
هنوز مطلب و نگرفتی دوست عزیز پس این یکی رو ببین:shock::shock::shock:

http://www.youtube.com/watch?v=CdsFEMDceNg

موفق باشید.
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
الان که ساعت 21 : 4 ــه و همه خسته ایم ، ایشالله فردا حتمی یک سری چیز هارو تعریف میکنم که قدرت یونیتی رو بیشتر ببنید ، 3 ساله یونیتی کار میکنم حدودا و الان هم در حال کار روی یک سری چیز ها هستم که ایشالله سال اینده بازیمون رو با بهترین قدرت گرافیکی روونه بازار کنیم .

در حال حاضر به خیلی چیز ها تونستم برسم . SSS طبیعی ( تو Unreal نیست :D ) - بارون طبیعی - جلوه دود مثل The Divison - ترین طبیعی - انفجار طبیعی - جلوه های Battlefield
اگر خدا بخواد 15 ام توی مصطفی تریدی به صورت مقاله منتشر میکنم .

:rose:
 
آخرین ویرایش:

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام بحث خیلی خوبی شده درود بر شماها
توی cgpeers یه چیزی از آنریل 4 برا دانلود اومده این نسخه کامل نرم افزار هست یا همون نسخه فری هست؟
 

Hidden Dragon

کاربر فعال
الان که ساعت 21 : 4 ــه و همه خسته ایم ، ایشالله فردا حتمی یک سری چیز هارو تعریف میکنم که قدرت یونیتی رو بیشتر ببنید ، 3 ساله یونیتی کار میکنم حدودا و الان هم در حال کار روی یک سری چیز ها هستم که ایشالله سال اینده بازیمون رو با بهترین قدرت گرافیکی روونه بازار کنیم .

در حال حاضر به خیلی چیز ها تونستم برسم . SSS طبیعی ( تو Unreal نیست :D ) - بارون طبیعی - جلوه دود مثل The Divison - ترین طبیعی - انفجار طبیعی - جلوه های Battlefield
اگر خدا بخواد 15 ام توی مصطفی تریدی به صورت مقاله منتشر میکنم .

:rose:

با سلام،

آقا از چهار نیم اون روز تا حالا ما هنوز منتظریم فردا برسه :lol:

برادر یه چندتا دونه خط و نشون کشیدی برای Unreal مثل بحث SSS که در مورد انجین های بازی در حقیقت SSSSS هستش یعنی( Screen Space Sub Surface Scattering ) و بعدش رفتی و ما رو تو خماری گذاشتی

ما علاقمندیم از شما و یونیتی بیشتر بشنویم.
موفق باشید :rose:
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
شرمنده اخه قرار شد کلا توی مصطفی تریدی مقاله منتشر بشه الانم در حال اماده سازی مقاله هستم ایشالله به زودی اماده میشه .
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
55818557573774235107.jpg
 

جدیدترین ارسال ها

بالا