بهینه سازی نشانی اینترنتی (نشانی اینترنتی) به منظور بهینه سازی سایت: یکی از اصلیترین عوامل در جهت بهینه سازی سایت، بهینه سازی نشانی اینترنتی برای بهینه سازی سایت و موتورهای جستجو و کاربران است. بهینه سازی نشانی اینترنتی برای بهینه سازی سایت سایت در طراحی سایت خیلی مهم میباشد. احتمالا برای شما هم پیش آمده است که به خاطر بسیاری و گنگ بودن نشانی اینترنتی سایتی از آنجا خارج شدهاید. در این نوشته میخواهیم نکتههایی را در ارتباط با بهینه سازی نشانی اینترنتی به منظور بهینه سازی سایت هم برای پیشروندههای موتورهای جستجو و همچنین برای کاربران بیان نماییم.
این نکتهها دربرگیرنده موردهای اصلی زیر میباشند:
اولین نکته: ساده نوشتن نشانی اینترنتی برای بهینه سازی نشانی اینترنتی به منظور بهینه سازی سایت
ساختار نشانی اینترنتی سایتتان بایست طوری باشد که برای کاربران ساده و روان باشد و این امکان را دارا باشد که محتوا نوشته شده در صفحهتان را با یک واژه وصف نماید. اگر این نکته را در ساختار نشانی اینترنتی سایتتان مراعات نمایید هم پیشبرندههای موتورهای جستجو و همچنین کاربران برداشت مشابهی از سایتتان به دست خواهند آورد. در ساختار نشانی اینترنتی تلاش کنید از اسم برند کسب و کارتان و یا اسم کالایی که ارائه میدهید بهره ببرید تا برای مخاطبهایتان جذاب باشد. به خاطر داشته باشید به کارگیری عددها و بقیه علایم به جای حرفها برای بهینه سازی سایتتان اثری منفی به جا میگذارد.
دومین نکته: کوتاه بودن نشانی اینترنتی جهت بهینه سازی نشانی اینترنتی برای بهینه سازی سایت
با نگاهی به قوانین گوگل در رابطه با بهینه سازی نشانی اینترنتی به منظور بهینه سازی سایت معلوم میشود که مناسبتر میباشد از واژهها و گزارههایی کوتاه بهره گرفته شود به این خاطر که واژههای دراز و بلند یا نشانی اینترنتیهای پیچیده برای رباتها مشکل زا میباشند. اگر نشانی اینترنتی سایتتان طولانی نوشته شود احتمال دارد به بقیه بخشهای مشابه سایتتان هم ربط داشته باشد به این معنی که محتوای تولیدی شما تکراری و غیرلازم برای ایندکس شدن پیش موتورهای جستجو دانسته شود. بنابراین تا جایی که میتوانید نشانی اینترنتی سایت را مختصر و گیرا انتخاب نمایید تا باعث بهبود بهینه سازی سایت گردد و رنگینگ سایت را افزایش دهد.
سومین نکته: استاتیک بودن نشانی اینترنتی جهت بهینه سازی نشانی اینترنتی به منظور بهینه سازی سایت
معمولا نشانی اینترنتیهایی را داینامیک میخوانند که توسط سیستمهای مدیریت محتوا و یا سرور سایت ایجاد شده باشند. این نشانی اینترنتی خیلی طولانی است و اغلب در آنها علایمی مانند «؟»، «+»، «%»، «=» و… به کار رفته است. همان گونه که گفته شد به کارگیری علایم در ساختار نشانی اینترنتی و دراز بودن آن هر دو برای بهینه سازی سایت اثری منفی در پی دارند. همینطور باعث میشوند که به یاد داشتن آنها کاری دشوار و غیر ممکن گردد. بنابراین میزان مراجعه به سایت شما هم کمتر خواهد شد. پس همواره سعی کنید از نشانی اینترنتیهای استاتیک بهره ببرید تا ساختار لینکهای سایتتان نیز بهینه شود.
چهارمین نکته: بهره گیری از واژه کلیدی در نشانی اینترنتی جهت بهینه سازی نشانی اینترنتی به منظور بهینه سازی سایت
اگر میخواهید سایتتان را با یک واژه کلیدی بهینه سازی کنیدبایست افزون بر مطالب مفید در صفحههایتان در نشانی اینترنتی خود هم از آن واژه کلیدی بهره ببرید. در گزینش واژههای کلیدی سایت دقیق باشید که آن واژه تنها راه توسعه کسب و کار شما میباشد. بهره گیری از واژههای کلیدی گنگ و نامفهوم آمار بازدید سایتتان را پایین میآورد.
پنجمین نکته: بهره گیری از حرفهای کوچک برای بهینه سازی نشانی اینترنتی پیش موتورهای جستجو
هر چند شما قادرید در ساختار نشانی اینترنتی سایت خود هم از حرفهای بزرگ و هم از حرفهای کوچک بهره ببرید اما توجه کنید که نشانی اینترنتی به بزرگی و کوچکی حرفها حساسیت دارد. بهره گیری از حرفهای بزرگ میتواند همه تلاش شما را نابود کند به این خاطر که غالب استفاده کنندگان در موقع نوشتن و جستجوی نشانی اینترنتی سایتی معمولا از حرفهای کوچک استفاده میکنند. بنابراین مناسبتر است نشانی اینترنتی سایت خود را با حرفهای کوچک ثبت کنید. ما به شما سفارش میکنیم از قاعده ۳۰۱ برای اینکار بهره ببرید تا اگر کسی به طور اشتباه نشانی اینترنتی را با حرفهای بزرگ تایپ کرد، به صورت خودکار آن اصلاح گردد و به نشانی اینترنتی شما راهنمایی شود. برای آشنایی بهتر با این موضوع میتوانید به مطلب دیگری از ما مزایای به کارگیری عوامل استاندارد در طراحی سایت را مطالعه کنید.
ششمین نکته: بهره گیری از خط فاصله برای بهینه سازی نشانی اینترنتی به منظور بهینه سازی سایت
با توجه به قاعدههای گوگل اگر نشانی اینترنتی سایت شما دربرگیرنده دو یا چند واژه کلیدی باشد، مناسبتر است آنها با «-» از یک دیگر سوا نمایید. هر جند نوشتن واژهها پشت سر هم ایراد ویژهای ندارد ولی بهتر است آنها را از هم جدا کنیدتا هم کاربران راحت باشند و هم پردازش نشانی اینترنتی برای پیش برندهها آسانتر صورت گیرد.
این نکتهها دربرگیرنده موردهای اصلی زیر میباشند:
اولین نکته: ساده نوشتن نشانی اینترنتی برای بهینه سازی نشانی اینترنتی به منظور بهینه سازی سایت
ساختار نشانی اینترنتی سایتتان بایست طوری باشد که برای کاربران ساده و روان باشد و این امکان را دارا باشد که محتوا نوشته شده در صفحهتان را با یک واژه وصف نماید. اگر این نکته را در ساختار نشانی اینترنتی سایتتان مراعات نمایید هم پیشبرندههای موتورهای جستجو و همچنین کاربران برداشت مشابهی از سایتتان به دست خواهند آورد. در ساختار نشانی اینترنتی تلاش کنید از اسم برند کسب و کارتان و یا اسم کالایی که ارائه میدهید بهره ببرید تا برای مخاطبهایتان جذاب باشد. به خاطر داشته باشید به کارگیری عددها و بقیه علایم به جای حرفها برای بهینه سازی سایتتان اثری منفی به جا میگذارد.
دومین نکته: کوتاه بودن نشانی اینترنتی جهت بهینه سازی نشانی اینترنتی برای بهینه سازی سایت
با نگاهی به قوانین گوگل در رابطه با بهینه سازی نشانی اینترنتی به منظور بهینه سازی سایت معلوم میشود که مناسبتر میباشد از واژهها و گزارههایی کوتاه بهره گرفته شود به این خاطر که واژههای دراز و بلند یا نشانی اینترنتیهای پیچیده برای رباتها مشکل زا میباشند. اگر نشانی اینترنتی سایتتان طولانی نوشته شود احتمال دارد به بقیه بخشهای مشابه سایتتان هم ربط داشته باشد به این معنی که محتوای تولیدی شما تکراری و غیرلازم برای ایندکس شدن پیش موتورهای جستجو دانسته شود. بنابراین تا جایی که میتوانید نشانی اینترنتی سایت را مختصر و گیرا انتخاب نمایید تا باعث بهبود بهینه سازی سایت گردد و رنگینگ سایت را افزایش دهد.
سومین نکته: استاتیک بودن نشانی اینترنتی جهت بهینه سازی نشانی اینترنتی به منظور بهینه سازی سایت
معمولا نشانی اینترنتیهایی را داینامیک میخوانند که توسط سیستمهای مدیریت محتوا و یا سرور سایت ایجاد شده باشند. این نشانی اینترنتی خیلی طولانی است و اغلب در آنها علایمی مانند «؟»، «+»، «%»، «=» و… به کار رفته است. همان گونه که گفته شد به کارگیری علایم در ساختار نشانی اینترنتی و دراز بودن آن هر دو برای بهینه سازی سایت اثری منفی در پی دارند. همینطور باعث میشوند که به یاد داشتن آنها کاری دشوار و غیر ممکن گردد. بنابراین میزان مراجعه به سایت شما هم کمتر خواهد شد. پس همواره سعی کنید از نشانی اینترنتیهای استاتیک بهره ببرید تا ساختار لینکهای سایتتان نیز بهینه شود.
چهارمین نکته: بهره گیری از واژه کلیدی در نشانی اینترنتی جهت بهینه سازی نشانی اینترنتی به منظور بهینه سازی سایت
اگر میخواهید سایتتان را با یک واژه کلیدی بهینه سازی کنیدبایست افزون بر مطالب مفید در صفحههایتان در نشانی اینترنتی خود هم از آن واژه کلیدی بهره ببرید. در گزینش واژههای کلیدی سایت دقیق باشید که آن واژه تنها راه توسعه کسب و کار شما میباشد. بهره گیری از واژههای کلیدی گنگ و نامفهوم آمار بازدید سایتتان را پایین میآورد.
پنجمین نکته: بهره گیری از حرفهای کوچک برای بهینه سازی نشانی اینترنتی پیش موتورهای جستجو
هر چند شما قادرید در ساختار نشانی اینترنتی سایت خود هم از حرفهای بزرگ و هم از حرفهای کوچک بهره ببرید اما توجه کنید که نشانی اینترنتی به بزرگی و کوچکی حرفها حساسیت دارد. بهره گیری از حرفهای بزرگ میتواند همه تلاش شما را نابود کند به این خاطر که غالب استفاده کنندگان در موقع نوشتن و جستجوی نشانی اینترنتی سایتی معمولا از حرفهای کوچک استفاده میکنند. بنابراین مناسبتر است نشانی اینترنتی سایت خود را با حرفهای کوچک ثبت کنید. ما به شما سفارش میکنیم از قاعده ۳۰۱ برای اینکار بهره ببرید تا اگر کسی به طور اشتباه نشانی اینترنتی را با حرفهای بزرگ تایپ کرد، به صورت خودکار آن اصلاح گردد و به نشانی اینترنتی شما راهنمایی شود. برای آشنایی بهتر با این موضوع میتوانید به مطلب دیگری از ما مزایای به کارگیری عوامل استاندارد در طراحی سایت را مطالعه کنید.
ششمین نکته: بهره گیری از خط فاصله برای بهینه سازی نشانی اینترنتی به منظور بهینه سازی سایت
با توجه به قاعدههای گوگل اگر نشانی اینترنتی سایت شما دربرگیرنده دو یا چند واژه کلیدی باشد، مناسبتر است آنها با «-» از یک دیگر سوا نمایید. هر جند نوشتن واژهها پشت سر هم ایراد ویژهای ندارد ولی بهتر است آنها را از هم جدا کنیدتا هم کاربران راحت باشند و هم پردازش نشانی اینترنتی برای پیش برندهها آسانتر صورت گیرد.