بهترین کتانی برای استفاده روزمره چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

بهترین کتانی برای استفاده روزمره چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

بهترین کتانی برای استفاده روزمره چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟​

پا قلب دوم انسان است. این جمله را بارها و بارها در طول زندگی خود شنیده اید مخصوصاً زمانی که قصد خرید کتانی زنانه یا خرید کتانی مردانه دارید، این نکته بسیار مورد توجه قرار می گیرد. پس زمانی که می خواهید کفش خریداری نمایید باید به یک سری ویژگی ها و نکته هایی توجه داشته باشید تا کفش انتخابی شما در طول روز باعث آزار و اذیت نشود. کتونی ال ای یکی از متنوع ترین فروشگاه های عرضه ی کتونی در کشور می باشد، برای مشاهده انواع محصولات کتونی زنانه و مردانه برند و کفش های کپی به سایت فروشگاه مراجعه نمایید. برای درک بهتر این مطلب ما در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم بهترین کفش برای استفاده روزمره باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ پس تا انتها ما را دنبال نمایید.

کفش چیست؟

کفش یک پاپوش که از گذشته تا کنون برای محافظت از پا در مقابل اشیاء تیز و برنده بر روی سطح زمین، گرد و غبار، گرما و سرما، باد و باران، آفتاب و... توسط بشر ساخته و استفاده می شود. در زمان های بسیار قدیم کفش ها بسیار ساده بود و افراد تنها یک مدل کفش را می شناختند و استفاده می کردند. اما امروزه با پیشرفت صنعت کفاشی و مد، شاهد آن هستیم که هر سال کفش های جدیدی با مدل های جدیدتر در فصول مختلف سال به بازار عرضه می گردد و طرفداران خود را در هر سن و با هر سلیقه ای دارد. خرید کفش زنانه اگر در قدیم به سادگی و شاید توسط مردها صورت می گرفت، اما امروزه با وجود این همه تنوع، واقعاً انتخاب بسیار دشوار شده است. ضمن این که مدل کفش ها نیز بیشتر شده است. کفش در عصر حاضر دارای مدل های مختلفی همچون: کتانی، اسپرت، مجلسی، پاشنه دار، کالج، بنددار، بی بند، بوت، نیم بوت و... می باشد. صحبت درباره ی همه این مدل ها نیاز به صبر و حوصله ی بسیار خوانندگان دارد. اما در این مقاله ما تنها به انتخاب کتانی مناسب برای استفاده روزمره می پردازیم تا در هنگام خرید بتوانید انتخابی بهتر داشته باشید.

بهترین کفش برای استفاده روزمره باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

خرید کفش مردانه و زنانه باتوجه به نیاز افراد صورت می گیرد و انتخاب آن ارتباط مستقیمی با مکانی که می خواهند کفش را بپوشند، دارد. پس تمامی کفش ها مکان خاص خود را می طلبند اما برخی نیز هستند که جنبه ی مصرف روزانه دارند. ولی حقیقت این است ما بیشترین کفشی را که در طول ماه مورد استفاده قرار می دهیم، همانیست که در طول روز چه در هنگام خرید روزانه و چه در محل کار به پا می کنیم. معمولاً افراد کفش هایی همچون کتانی را برای این کار انتخاب می کنند. دلیل آن هم به خاطر راحتی می باشد که یک کفش کتانی هنگام استفاده به شما منتقل می کند. درست است که خرید کتونی زنانه و خرید کتونی مردانه می تواند باعث آرامش شما در هنگام استفاده گردد، اما همین کفش کتانی اگر درست انتخاب نشود به جای این که آرامش دهنده باشد، بیشتر آزاردهنده است. پس باید کفشی را انتخاب کرد که باعث خستگی و آزار و اذیت شما نگردد. برای این منظور باید بدانید ویژگی کفش مناسب برای استفاده روزانه چیست؟ از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

1- لژ مناسب

در هنگام خرید کتانی زنانه باید توجه داشته باشید از میان کفش هایی انتخاب کنید که کمی لژ داشته باشند. دلیل آن هم اینست که کفش های تخت به کمر و پاها آسیب جدی وارد می کنند و مناسب استفاده ی روزانه نیستند. به طور کلی یک کفش استاندارد بین یک تا 5 سانتی متر باید لژ داشته باشد و مهم تر از همه این که لژ باید به صورت خیلی نرم از قسمت پاشنه و انتهایی کفش در بالاترین اندازه ی خود باشد و به تدریج تا قسمت جلوی کفش یعنی پنجه ها به اندازه یک و نیم سانتی متر برسد. چرا که یک و نیم سانتی متر استاندارد لژ هر کفشی ست و نباید از این اندازه کمتر شود. زمانی که می خواهید خرید کتونی زنانه چه برای استفاده روزمره و چه استفاده ورزشی مانند پیاده روی یا باشگاه را انجام دهید حتماً دقت کنید که اندازه لژ گفته شده در قسمت جلو از یک و نیم سانتی متر بیشتر نباشد و از طرفی قسمت پشت و پاشنه ی پا، با شیب زیاد و تند به سمت جلو و پنجه کم نشود که موجب آسیب رساندن به کمر و پاها می گردد. این نکته را می توانید در مشاهده ظاهری کفش متوجه شوید و نیازی به پا کردن آن نیست.

2- گردش هوا

مهم ترین ویژگی بهترین کتانی برای استفاده روزمره داشتن قابلیت تنفس و گردش هواست. زمانی که شما کفش می پوشید اگر برای مدت زمان کوتاه و در هوای خنک باشد هیچ مشکلی به وجود نمی آید ولی زمانی تنفس پذیر بودن کفش برای شما قابل لمس است که کفش خود را به مدت طولانی و یا در هوای گرم پوشیده باشید. از آن جا که کفش روزمره یا همان کتانی که می خواهید انتخاب کنید، برای استفاده طولانی مدت در طول روز می باشد، پس باید از ویژگی گردش هوا برخوردار باشد. در هنگام خرید کتانی زنانه یا مردانه به جنس رویه و پارچه آن دقت کنید. بسیاری از کتونی ها این کار را ساده تر کرده اند و جنس رویه را پارچه ای در نظر گرفته اند. اما در بسیاری دیگر نیز جنس رویه کفش ممکن است چرم باشد. چه پارچه و چه چرم، کفش باید گردش هوا داشته باشد. در طول روز و زمانی که کفش به پا دارید، بسته به میزان فعالیت شما، پا عرق کرده و مواد غیرمفید بدن از طریق منافذ پوستی خارج می شوند. در این جاست که فراهم کردن امکان تنفس پوست پا از اهمیت فوق العاده ای برخوردار می شود. چرا که در صورت نبود گردش هوا، پا با بوی شدید و بیماری های پوستی نظیر قارچ و اگزما مواجه می شود.

ادامه مطلب بهترین کفش استفاده روزمره

 

جدیدترین ارسال ها

بالا