to tex
سلام
با خود مکس! برای mental رو هم از scanline بیشتر دوست دارم
کافیه :
1 آبجکت آنرپ شده رو انتخاب کنی
2 مپ مورد نظر رو انتخاب کنی: AO - diffuse ...
3 اگه نرمال یا دیسپلیس میخوای هم مش دوم رو انتخاب کن (این یکی کمی سخت تره خودم بلد نیستم)
هر موتور رندری نصب کنی هم معمولا یه عالمه مپ جدید به render to texture اضافه میکنه.
کلید 0 رو بزنی پنجرش میاد
توی مکس 2011 و در قدیمی ترش تو poly boost برای مکس 2009 هم امکان گرفتن cavity - wrap texture هستش که عالین
تو ZBrush هم میتونی از مدل ماسک cavity یا AO بگیری و tex from mask بزنی که تنظیمات سریع و بیشتری داره.
برای گرفتن نرمال عادی از مادیفایر unwrap قسمت tools استفاده کن.
برای گرفتن انواع مپ های عجیب و غریب هم xNormal آخرشه ولی قلق داره (پلاگین نیست و standalone هست)
مخصوص AO هم یه برنامه خوشدست بود که کرک نداره! Faogen
اگه کسی چیز خاصی یا بهتر بگم چیز شاخی داره بگه ما هم استفاده کنیم.
هیچ اشکال نداره: فقط برای یه کار عالی یه پلاگین بداخلاق هم دوست خوبیه!
و این نکته آخر هم یه جادو هست و راز: متریال Grayball در منتال ! تو تکسچر که بشه آدم از خوشحالی سردرد میگیره. البته یه کارایی میخواد ولی خوب خوراکه!
+ ویرایش : اسکریپت های فراوونی هست که انواع تکسچرها رو رندر میکنه
کافیه به این لینک سر بزنی و سرچ کنی
http://www.scriptspot.com
این هم دو تا نمونه البته من تست نکردم. معمولا این اسکریپت ها یه پک یکجا هستند و کارها و تنظیمات خودکاری رو با همون امکانات موجود انجام میدند.
http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/rttassist
////////////////
http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/totex-render-to-texture
یا علی