بهترین نوع میلگرد

ایران به دلیل دارا بودن منابع غنی سنگ آهن، کارخانه های زیادی در زمینه تولید محصولات فولادی از جمله میلگرد دارد. برخی از انواع میلگردهای تولید شده بر اساس مواد عبارتند از فولاد ضد زنگ، اپوکسی، فولاد کربنی، گالوانیزه، اروپایی و میلگرد پلیمری تقویت شده با الیاف شیشه. این میلگردهای تقویت کننده بسته به خواص مکانیکی، فیزیکی و شیمیایی کاربردهای متفاوتی دارند

بهترین نوع میلگرد ساده
همانطور که می دانید شرکت ذوب آهن اصفهان یکی از بزرگترین کارخانه های تولید کننده انواع میلگرد ساده و آجدار می باشد. این کارخانه تا به امروز با کیفیت ترین میلگردها را تولید کرده است. میلگرد ذوب آهن مطابق با استاندارد ملی شماره 3132 تولید می شود و البته قیمت میلگرد ذوب آهن با محصولات مشابه مقایسه می شود اما از نظر کیفیت حرف اول را می زند. میلگرد کارخانه کویر کاشان، قیمت میلگرد نیشابور، میلگرد میدان، قیمت میلگرد آناهیتا گیلان و میلگرد کوثر اهواز. همچنین از اصلی ترین کارخانه های تولید میلگرد در ایران هستند.


ویژگی های میلگرد تولیدی در کارخانه های داخلی
میلگردهای فولادی در قطرها و اندازه های مختلف با استانداردهای مناسب در گریدهای مختلف A1، A2 و A3 در کارخانه ها تولید و روانه بازار می شود. بهترین این میلگردها با توجه به کیفیت خود دارای مشخصات زیر می باشد:

میلگردهای گرید A1 به صورت ساده و بدون آج با مقاومت تسلیم 2300 سانتی متر مربع و مقاومت کششی 3800 کیلوگرم بر سانتی متر تولید می شوند.
میلگرد درجه A2 با مقاومت تسلیم 3000 سانتی متر مربع و مقاومت کششی 5000 کیلوگرم بر سانتی متر در داخل کشور تولید می شود.
میلگردهای گرید A3 به صورت آجدار با مقاومت تسلیم 4000 سانتی متر مربع و مقاومت کششی 6000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع در داخل کشور تولید می شوند.
مقایسه گریدهای مختلف میلگرد: میلگرد درجه A1 استحکام کمتری نسبت به سایرین دارد و تغییر شکل پلاستیک بیشتری دارد. گریدهای A2 و A3 به ترتیب دارای استحکام بالاتری هستند و به دلیل تغییر شکل کمتر، به عنوان میلگردهای نیمه سخت و سخت طبقه بندی می شوند که گرید A3 نسبت به سایرین شکننده تر است. علاوه بر این، میلگرد A3 قیمت بالاتری نسبت به سایر گریدها دارد.

برای اطلاع از قیمت میلگرد روی لینک کلیک کنید

قیمت میلگرد امروز | خرید میلگرد مستقیم از درب کارخانه | آسن



بهترین کارخانه های تولید میلگرد
برخی از کارخانه های تولید کننده محصولات فولادی در کشور میلگردهای مرغوب در اندازه های مختلف را به صورت شاخه ای (6 و 12 متری) و کلاف تولید می کنند. برخی از این مجموعه ها با کیفیت بهتر و شناخته شده تر عبارتند از:

ریخته گری آهن اصفهان: مجتمع ریخته گری آهن اصفهان یکی از تولیدکنندگان پیشرو میلگرد در کشور است که میلگردهای A1، A2 و A3 را با استحکام تسلیم و مقاومت بالا تولید می کند.
فولاد کویر کاشان: میلگردهای فولادی کویری در سه نوع ساده، آجدار مارپیچ و آجدار متقاطع طبق استاندارد تولید می شوند. میلگردهای فولادی بیابانی با قطر 8 تا 40 میلی متر در این کارخانه تولید می شود. همچنین میلگرد کلاف 5.5 میلی متری یکی از محصولات تولیدی این کارخانه می باشد.
فولاد نیشابور: میلگردهای تولید شده در این کارخانه طبق استاندارد به صورت میلگرد آجدار و ساده در اندازه های مختلف تولید می شوند.
زاگرس شهرکرد: مجتمع زاگرس شهرکرد کارخانه تازه تاسیسی است که محصولات میلگرد A3 را با قطر 10 تا 32 میلی متر بر اساس تکنولوژی اروپایی تولید می کند.
گروه صنعتی درپاد تبریز: میلگردهای تولید شده در این کارخانه در گریدهای مختلف A2 و A3 با قطرهای مختلف از 8 تا 32 میلی متر با خواص مکانیکی مناسب تولید می شوند.
گروه صنعتی فولاد یزد: میلگردهای تولید شده در این کارخانه با کیفیت A3 و سایزهای مختلف با روش های استاندارد ساخته می شوند.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا