بهترین مکان‌های تفریح کودکان در تهران کجاست؟

بهترین مکانهای تفریح کودکان در تهران کجاست؟
تهران از جمله شهرهای توریستی و گردشگری به حساب میآید که مکانهای تفریحی و گردشگری زیادی را در خود جای داده است. جاهای تفریحی پایتخت برای تمامی افراد به خصوص کودکان میتوانند لحظات خاطره انگیزی را بسازند.
در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما را با بهترین و جذابترین پارکها و مکانهای تفریحی شهر تهران آشنا کنیم. این مکانها به دلیل ویژگیهایی که دارند میتوانند لحظات خوشی را برای شما به ارمغان بیاورند؛ پس به هیچ عنوان ادامه این مطلب را از دست ندهید.

بهترین مکانهای تفریحی شهر تهران
از جمله بهترین و جذابترین مکانهای تفریحی و گردشگری شهر تهران میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

پارک پردیسان
بوستان پردیسان از جمله پارکهای بزرگ و وسیع شهر تهران به حساب میآید و نقش بسیار مهمی در بهتر کردن هوای آلوده پایتخت دارد. در این پارک امکانات و مکانهای فرهنگی و تفریحی زیادی وجود دارند که از جمله آنها میتوان به تعدادی موزه، امکانات آموزشی و تفریحی و... اشاره کرد. یکی از مهمترین اهدافی که در پارک پردیسان دنبال میشود، تفریح به همراه آموزش، پژوهش و حفاظت از محیط زیست است؛ به همین خاطر آن را از مکانهای تفریحی شهر تهران مناسب برای کودکان به شما میآورند.
در این پارک یک مدرسه طبیعت نیز احداث شده است که از جمله مکانهای مناسب برای کودکان است. فعالیتهای مختلف در این قسمت انجام میشوند که از جمله آنها میتوان به آشنایی با مراحل کاشت گیاهان مختلف، پوشش جانوری، شناخت طبیعت، انجام بازیهای خلاقانه، بازپروری حیات وحش و... اشاره کرد.
باید اضافه کرد که در بوستان پردیسان میتوانید زیست بومهای مختلف، نمایشگاهها، آکواریوم و دیگر بخشها مثل زمین بدمینتون، والیبال، سرسره بادی و... مشاهده کرده و از آنها استفاده کنید.

باغ گیاه شناسی ملی
باغ گیاهشناسی ملی ایران از جمله مکانهای تفریحی به حساب میآید که کودکان میتوانند در کنار خانواده خود اطلاعات خوب و مناسبی از گیاهها و گونههای مختلف به دست بیاورند. در باغ گیاه شناسی، گیاههای بومی و غیر بومی گوناگونی در محیطهای باز و محیطهای گلخانهای نگهداری شده و پرورش داده میشوند. یکی از مهمترین اهداف احداث باغ گیاه شناسی، آشنایی مردم با اهمیت گیاهان مختلف و لزوم حفاظت از آنها است.
در این باغ تفریحی، کارهای تحقیقاتی و پژوهشی در خصوص گیاهان انجام میشود. علاوه بر اینکه در این مکان میتوانید کودکان خود را با گونههای مختلفی گیاهی آشنا کنیم، میتوانید از مشاهده آبشارها و دریاچههای ساخته شده در این باغ لذت ببرید.

دلفیناریوم برج میلاد
دلفیناریوم برج میلاد از جمله جاذبههای گردشگری به حساب میآید که میتواند تجربهای شیرین و شاد را برای شما به ارمغان بیاورد. در این دلفیناریوم، میتوانید با تماشای نمایش دلفینها و دیگر پستانداران دریایی، علاوه بر سرگرمی اطلاعات مفید و جالبی در خصوص زندگی این موجودات به دست بیاورید. در این مکان میتوانید با اهمیت حفاظت از محیط زیست و حیات وحش آشنا شوید. نمایش دلفینها در این مکان در سه سانس یک ساعته انجام میشود.

شهر کودک شاپرک
از جمله بهترین و جذابترین مکانهای تفریحی مناسب کودکان شهر تهران میتوان به شهر کودک شاپرک اشاره کرد. در این مکان پدر و مادرهای میتوانند علاوه بر خرید کردن برای کودکان خود، از امکانات متنوعی مثل تاب و سرسره کودک، ترامپولین، چرخ و فلک و... بهره مند شوند.
همیشه خرید اجناس و کالاهای مناسب برای کودکان یک از اصلیترین دغدغهها و مشکلات برای همه پدر و مادرها محسوب میشده است. این شهر کودک به صورت کامل این دغدغهها را برای خانوادهها رفع کرده است و با داشتن سبد کالایی متنوع و همچنین وسایل بازی مختلف، مجموعهای کامل را برای خانوادهها و کودکان به وجود آورده است.

سرزمین عجایب
کمتر کسی پیدا میشود که سرزمین عجایب تهران را نشناسد یا حداقل یک بار اسمش را نشنیده باشد! این شهربازی سرپوشیده، بازیهای متنوع و فراوانی را در خود جای داده است که دست کودکان را برای انتخاب باز گذاشته است. سرزمین عجایب تهران هم برای کودکان زیر 6 سال مناسب است و هم برای بزرگ سالان بازی و سرگرمیهای مختلفی دارد.
از جمله امکانات و خدمات تفریحی که در این شهربازی وجود دارند میتوان به، سینمای 6 بعدی، ماشین فرفره، بولینگ، موتور کوبنده، شبیه ساز پرواز، انواع وسایل خانه بازی کودک و.. اشاره کرد. همچنین در سرزمین عجایب تهران امکان بهره مندی است اتاق تولد، رستوران، کافی شاپ، گریم فانتزی، سالن جشن و... وجود دارد.

باغ پرندگان
در باغ پرندگان شهر تهران حدود 150 گونه پرنده وجود دارد که این باغ را تماشایی کردهاند. این باغ در دو فاز طراحی و ساخته شده است که یک فاز آن، قفسهایی وجود دارد که پرندهها را درون آنها نگهداری میکنند و در فاز دیگر نیز پرندگان راحتتر و با آزادی بیشتری زندگی میکنند و کسی برای آنها مزاحمتی ایجاد نمیکند. این باغ میتواند فرصت عالی برای کودکان و بزرگسالان ایجاد کند تا بیشتر با گونههای مختلف پرندگان آشنا شوند.

پردیس سینمای کورش
پردیس سینمای کورش که در طبقه ششم مرکز خرید کورش قرار دارد، یکی دیگر از بهترین جاذبههای تفریحی شهر تهران به حساب میآید. این مرکز خرید از نسل مراکز خرید نوین به حساب میآید که در مدت کوتاهی توانسته محبوبیت زیادی به دست آورده و در دل مردم جا پیدا کند. شما میتوانید با انتخاب این سینما، به شهربازی ژوپیتر نیز سر زده و به همراه کودکان خود تفریحی داشته باشید یا اینکه به اتاق فرار این مجموعه بروید و یکی از هیجان انگیزترین تفریحات تهران را تجربه کنید. همچنین فروشگاههای مختلف این مرکز تجاری نیز هر چیزی که نیاز دارید را در خود جای دادهاند.

سخن پایانی
در این مطلب سعی کردیم تا مکانهای تفریحی تهران را به شما معرفی کنیم. شما میتوانید با رفتن به مکانهای دیدنی و تفریحی شهر تهران به همراه کودکان خود، از آنها بازدید کرده و لحظات خوشی را برای خود و خانواده تان به ارمغان بیاورید. برخی از مکانهای تفریحی تهران برای کودکان، هم جنبه آموزشی دارد و هم میتوانند ساعتها آنها را سرگرم کنند. اگر مکان تفریحی دیگری در شهر تهران وجود دارد که مد نظرتان هست، خوشحال میشویم که در بخش کامنتها با ما در میان بگذارید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا