بهترین شاعران معاصر ایران

mahssaa

New Member

ایرانیان برای شاعران معاصر کشور خود، ارزش و احترام ویژه‌ای قائل هستند و حتی کتاب‌ها و اشعار مربوط به شاعران کهن ادبیات فارسی را نیز محترم می‌شماریند. به گونه‌ای که کتاب «حافظ شیرازی» همچنان بعد از چندین سال، دست به دست میان ایرانیان می‌چرخد و به عنوان یک نماد به خصوص برای مراسم‌های مهم مثل شب یلدا به شمار می‌آید.


poetry-banner-1.jpg

اما تعداد شاعران معاصر ایران از آنچه که ما تصور می‌کنیم بسیار بیشتر بوده و حتی بسیاری از ما، این شاعران را به نام و نشان نیز نمی‌شناسیم. در ادامه این مطلب قصد داریم بهترین شاعران معاصر ایران را برای شما معرفی کرده و شما را با آنها آشنا کنیم.

محمد تقی بهار

محمد تقی بهار یکی از بهترین شاعران معاصر ایران است که با تخلص شعری ملک الشعرای بهار مشهور است. این شاعر در سال ۱۲۶۵ متولد شده است. محمد تقی بهار علاوه بر اینکه شاعر فارسی زبان بود، به بسیاری از امور دیگر نیز می‌پرداخت.

به عنوان مثال نویسندگی و همینطور روزنامه‌ نگاری نیز از دیگر مشاغلی است که محمد تقی بهار در طول زندگی خود داشته است. امروزه اشعار زیبا و دل انگیز این شاعر در بسیاری از کتاب‌های فارسی دانش آموزان، به کار می‌رود تا مردم بیشتر با این شاعر فارسی زبان آشنا شوند.

سهراب سپهری

اگر علاقمند هستید اشعار را به شکل نو مطالعه کنید، ما به شما سهراب سپهری را معرفی می‌کنیم. اگر چه بسیاری از مردم ایران با این شاعر آشنا هستند؛ آثار محبوب این شاعر مثل هشت کتاب سهراب سپهری برای بسیاری از مردم آشناست. شما می توانید با خرید هشت کتاب سهراب سپهری، از اشعار زیبای این شاعر معاصر استفاده کنید.

این شاعر در سال ۱۳۰۸ متولد شده و محل تولد او در کاشان است. سبک اولیه این شاعر برای شعر سرودن، سبک نیمایی بود. بعدها سبک‌های جدیدی توسط این شاعر خلق شد و باعث شد که به شاعری بسیار مشهور تبدیل شود.

سیمین بهبهانی

سیمین بهبهانی از جمله بهترین شاعران معاصر ایران است که در سال ۱۳۰۶ به دنیا آمده است. این شاعر متولد شهر تهران بوده و اشعار بسیار زیادی در طول زندگی خود سروده است. بیشتر اشعار سیمین بهبهانی در قالب غزل ارائه شده‌اند.

همچنین این شاعر مدتی به عنوان نویسنده نیز فعالیت داشته است. سیمین بهبهانی اشعار خود را در کتاب‌های مختلفی به چاپ رسانده است. به عنوان مثال حدود ۲۰ کتاب از این شاعر به چاپ رسیده که در آن حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ غزل وجود دارد. برخی آثار سیمین بهبهانی، شامل مجموعه آثار «نامه عشق» و «رستاخیز» هستند.

شهریار

امروزه کمتر کسی پیدا می‌شود شاعر گرانقدر و مشهوری مثل «شهریار» را نشناسد. برطبق این منبع، شهریار که با نام اصلی سید محمد حسین بهجت تبریزی در سال ۱۲۸۵ به دنیا آمده، بسیاری از آثار خود را به زبان ترکی و بخشی از آنها را به زبان فارسی نوشته است.

جالب است بدانید علاوه بر آثار شهریار، زندگینامه این شاعر نیز بسیار جالب است. یکی از مشهور‌ترین آثار شهریار، اثر «حیدر باباییه سلام» است که به زبان ترکی آذربایجانی سروده شده و برای مردم ترک زبان اهمیت بسیار زیادی دارد.

فروغ فرخزاد

دیگر شاعر ایرانی که به عنوان یکی از بهترین شاعران معاصر ایران شناخته می‌شود، فروغ الزمان فرخزاد است که در سال ۱۳۱۳ متولد شد. شهر تولد این شاعر تهران بود.

اشعار فروغ فرخزاد هنوز پس از گذشت چندین سال برای مردم جذاب است، زیرا اشعار خود را با احساس عمیق و همینطور سراسر عشق و زیبایی سروده و این موضوع باعث شده بسیاری از آثار این شاعر، به زبان‌های مختلف ترجمه شده و مورد مطالعه قرار بگیرد.

در این مطلب درباره بهترین شاعران معاصر ایران صحبت شد. تعداد شاعران ایرانی بسیار زیاد است. به عنوان مثال «مهدی اخوان ثالث»، «نیما یوشیج»، «پروین اعتصامی» و «احمد شاملو» نمونه‌های دیگری از شاعران معاصر ایران زمین هستند. مطالعه اشعار این افراد می‌تواند برحس و حال شما در زندگی مؤثر بوده و سبک زندگی شما را تغییر دهد.
 

sbfrs

New Member
از شاعران معاصر من سایه رو از همه بیشتر دوست دارم.
متاسفانه خیلی وقته سیاه مشق و تاسیانش دیگه چاپ نشده.

از شاعران معاصرتر، فاضل نظری رو خیلی دوست دارم.
کتاب آخرش وجود رو از 30book.com گرفتم. به اندازه کتاب های قبلیش به ویيه گریه های امپراطور دوسش نداشتم.
ولی باز هم خیلی خوب بود.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا