ahannews

New Member
بهترین زبان برنامه نویسی در سال 1403 کدام است؟ اینکه کدام زبان های برنامه نویسی می تواند درآمد بالایی داشته باشند و آینده بهتری را برای شما رقم بزنند کمی سخت و به عوامل مختلفی وابسته است از جمله اینکه شما علاقمند به کدام حوزه برنامه نویسی هستید، اینکه دانش و مهارت برنامه نویسی شما در چه سطحی است، آیا علاقمند هستید چند زبان برنامه نویسی را یادبگیرید یا نه؟ آیا آموزش زبان برنامه نویسی را به شکل حضوری مد نظر دارید و یا می خواهید به صورت آفلاین از طریق فیلم یا آنلاین ببینید؟ آیا بعد از آموزش زبان برنامه نویسی می خواهید مهاجرت کنید و یا می خواهید در بازار کار داخلی وارد فعالیت شوید؟ بسیاری از این عوامل و موارد دیگر نقش تعیین کننده ای در انتخاب بهترین زبان برنامه نویسی دارند.

عوامل موثر برای انتخاب آموزش بهترین زبان برنامه نویسی
فرقی نمی کند آموزش زبان برنامه نویسی را به صورت خودآموز شروع کنید و یا از طریق گذراندن دوره های استاندارد این حوزه را یاد بگیرید باید در انتخاب آموزش بهترین زبان برنامه نویسی نکات مهمی را مد نظر داشته باشید که عبارتند از:

  1. در صورت انتخاب آموزش حضوری زبان برنامه نویسی حتماً به دنبال یک آموزشگاه با کیفیت با اساتید برتر و مسلط باشید. در شهرهای بزرگ مانند اصفهان، تهران، مشهد و ... آموزشگاه های معتبر زیر نظر فنی و حرفه ای هستند که به شما مدرک معتبر فنی و حرفه ای را در پایان دوره می دهند. شما با ترجمه این مدرک می توانید در بازار کار خارج از کشور هم فعالیت داشته باشید و به عنوان اعتبار و رزومه از این مدرک استفاده کنید. بنابراین به دنبال آموزشگاه های معتبر و زیر نظر فنی و حرفه ای باشید. اگر به دنبال یک آموزش برنامه نویسی در بهترین آموزشگاه برنامه نویسی در اصفهان با اساتید برجسته و حرفه ای با ارائه مدرک معتبر فنی و حرفه ای هستید می توانید از طریق همین لینک اقدام کنید.​
  2. هدف خودتان را از یادگیری زبان برنامه نویسی مشخص کنید. اینکه در کدام حوزه می خواهید فعالیت داشته باشید در برنامه نویسی اپلیکیشن ، در برنامه نویسی وب سایت ، برنامه نویسی هوش مصنوعی و ... که می تواند مسیر و یادگیری شما را در هر حوزه مشخص کند. با توجه به اینکه هر کدام از زبان های برنامه نویسی برای حوزه خاصی استفاده می شود قبل از هر چیز این مورد را باید مشخص کنید. به عنوان مثال برای برنامه نویسی در هوش مصنوعی لازم است برنامه نویسی پایتون را به خوبی و با تسلط یاد بگیرید.
  3. انتخاب دوره های با کیفیت، پروژه محور و کاربردی مطابق بازار کار به شما کمک می کند با مشکلات و چالش های واقعی در زبان برنامه نویسی روبرو شوید و عملاً بعد از وارد شدن درا ین حوزه مشکل خاص نداشته باشید.
  4. تمرین های منظم و دوره ای بر روی پروژه های واقعی و عملی به شما این امکان را می دهد که در حوزه برنامه نویسی بهترین شوید. شرکت در دوره های کاراموزی در حین یادگیری به شما امکان ارتباط بهتر با این حوزه و روبرو شدن با پروژه های واقعی را می دهد که نهایتاً منجر به تجربه های عملی و بالا رفتن مهارت شما می شود.

بهترین زبان های برنامه نویسی در سال 1403

با توجه به رشد گسترده و سریع هوش مصنوعی در هر صنعت و زمینه ای نیاز به برنامه نویسی در این حوزه به شدت رو به بالا است از این رو زبان های برنامه نویسی که بتوانند هوش مصنوعی را پوشش دهند در صدر لیست قرار دارند به ترتیب بهترین زبان های برنامه نویسی در سال 1403 عبارتند از:
  • برنامه نویسی پایتون
زبان برنامه نویسی پایتون برای انجام کارهای مختلف مانند نوشتن اسکریپت ها، بهینه سازی وظایف، تقویت قدرت یادگیری ماشینی، درگیر شدن در طراحی وب و ... کاربرد دارد. یک منبع باز توسط OSI محسوب می شود که می تواند به صورت گسترده برای برنامه های تجاری مورد استفاده قرار بگیرد. کسانی که از برنامه نویسی پایتون استفاده می کنند توسعه دهندگان، تحلیلگر داده، مهندس یادگیری ماشین، مهندس DevOps، متخصص خراش وب همگی نیازمند استفاده از پایتون هستند. به دلیل محبوبیت زیاد این زبان و در عین حال سختی کمتر نسبت به زبان های برنامه نویسی دیگر استقبال بیشتری از یادگیری در این زمینه وجود دارد.
  • زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت
زبان جاوا اسکریپت نوعی زبان برنامه نویسی است که به مرورگرها اجازه می دهد کدهای آن را بخوانند و آن را اجرا کنند. این کدها بیشتر برای تجربه بهتر مشتری برای وب سایت در نظر گرفته می شود. زبان جاوا اسکریپت همچنین در هسته بسیاری از فریم ورک‌های پرتقاضا مانند React.js و Vue.js قرار دارد. این زبان برنامه نویسی به دلیل پویایی و تعامل بهتر برای صفحات وب بسیار محبوب شده است. همچنین این زبان کامپایل جداگانه ندارد و برای اجرا فقط به یک مرورگر نیاز دارد. کسانی که از این زبان برنامه نویسی استفاده می کنند عبارتند از: توسعه دهنده وب، مهندس نرم افزار، توسعه دهنده جاوا اسکریپت، توسعه دهنده برنامه موبایل، توسعه دهنده Front End که همگی نیازمند استفاده از این زبان هستند. تاین زبان برنامه نویسی همانند پایتون سختی کمی دارد و در جهان محبوب است.
  • SQL
زبان برنامه نویسی SQL که نوعی زبان پرس و جو ساختار یافته محسوب می شود و به عنوان یک زبان پایگاه داده است به منظور مدیریت داده های ذخیره شده در پایگاه داده های رابطه ای کاربرد دارد. این زبان می توان برای انجام کارهای مختلف مانند جستجو، به‌ روزرسانی و حذف داده‌ها و ... استفاده کرد و برای کسانی که با داده‌ها سر و کار دارند یک مهارت ضروری محسوب می شود. این زبان دارای نسخه های مختلف است مانند MySQL یا PostgreSQL که هر کدام برای کار خاصی تعبیه شده اند. یادگیری و استفاده از این زبان به شرکت ها اجازه می دهد عملکرد خود را با محاسبه KPI ارزیابی کنند. کسانی که احتمالاً نیازمند استفاده از این نمونه از زبان برنامه نویسی هستندعبارتند از: دانشمند داده ، تحلیلگر داده، تحلیلگر هوش مصنوعی، مهندس تضمین کیفیت، معمار انبار داده، توسعه دهنده SQL که هر کدام با استفاده از این زبان می توانند عملکرد بهتری داشته باشند.​

  • Go یا Golang
Go یا Golang نوعی زبان برنامه نویسی است که در سال 2007 توسط گوگل ایجاد شده است. این زبان به منظور پشتیبانی از پروژه های بزرگ مانند موتور جستجوی گوگل طراحی شده است. هر زمان که داده های بزرگ و بارهای سنگین سرور درگیر باشد، Go سریع ترین و در دسترس ترین زبان برای نگهداری محسوب می شود.کسانی که از این زبان برنامه نویسی استفاده می کنند عبارتند از: مهندس نرم افزار، مهندس کامل استک، توسعه دهنده وب، توسعه دهنده Go، مهندس داده، مدیر پایگاه داده می باشد.
  • زبان برنامه نویسی Rust

زبان برنامه نویسی Rust یک زبان سریع و کارآمد است که بیشتر به دلیل نقاط قوت امنیتی اش شناخته شده است. یادگیری این زبان برای انسان ها سخت تر است، اما درک آن برای ماشین ها آسان تر است. این برنامه توسط موزیلا در سال 2010 منتشر شد و طراحی و نوشتن برنامه های برنامه نویسی با کارایی بالا را تسهیل می کند. کسانی که از این زبان استفاده می کنند عبارتند از: Rust Developer، مهندس بلاک چین، مهندس شبکه، مهندس سیستم، توسعه دهنده بازی می باشد.

  • زبان جاوا

جاوا یک زبان برنویسی جهانی برای گسترش و توسعه بسیاری از برنامه ها، وب سایت ها و اکثر سیستم عامل های شناخته شده برای گوشی های هوشمند مدرن است. کسانی که از این زبان برنامه نویسی استفاده می کنند عبارتنداز: برنامه نویس جاوا، طراح UX، توسعه دهنده بازی، برنامه نویس نرم افزار، تحلیلگر تضمین کیفیت است.شما با استفاده از این زبان برنامه نویسی می توانید در زمینه های مختلفی از جمله تجارت الکترونیک، بازی، نرم افزار دسکتاپ، امور مالی و ... یا هر برنامه با هر پیچیدگی استفاده کنید.

  • زبان برنامه نویسی C و C++
در اصل C++ یکی از نسخه پیشرفته‌ تر از C است. هر دو نمونه از این زبان ها برای ایجاد برنامه‌های کاربردی سریع، کارآمد و مقیاس‌پذیر مناسب هستند. افرادی که این زبان را یاد م یگیرند احتمالاً یا برنامه نویس C، متخصص محاسبات با عملکرد بالا، توسعه دهنده سیستم های عامل، توسعه دهنده سیستم های جاسازی شده، توسعه دهنده نرم افزار مالی هستند.
  • زبان برنامه نویسی C#

یک زبان برنامه نویسی است که توسط مایکروسافت در سال های 1998 تا 2001 به صورت انحصاری برای چارچوب دات نت توسعه یافت. بسیار رایج است که C# را به عنوان زبان اصلی برای بازی، برنامه های دسکتاپ برای ویندوز و برنامه های موبایلی که در اندروید اجرا می شوند، ببینیم. بیشتر افرادی که در حوزه های توسعه دهنده Back-End، مهندس Full-Stack، مهندس Front-End، توسعه دهنده برنامه موبایل، توسعه دهنده C# از این زبان استفاده می کنند.

  • زبان برنامه نویسی سویفت
سوئیفت زبانی است که توسط اپل در سال 2014 برای ایجاد اپلیکیشن های لینوکس و مک او اس اختراع شد. اکثر برنامه های iOS در سوئیفت نوشته شده اند. اگر شما به عنوان توسعه دهنده موبایل و بازی فعالیت می کنید برای شروع زبان بسیار خوبی است. بیشتر کسانی کهدر زمینه های توسعه دهنده iOS، مهندس نرم افزار سوئیفت، مهندس Full-Stack، توسعه دهنده اندروید، مهندس موبایل کار می کننداز این زبان استفاده می کنند.

اگر شما علاقمند به روش های یادگیری زبان برنامه نویسی به صورت آفلاین و دوره های ویدیویی هستید پیشنهاد می کنم از این وب سایت استفاده کنید.
  • Coursera: دوره‌های متنوعی از دانشگاه‌ها و سازمان‌های معتبر ارائه می‌دهد.
  • Udemy: تعداد زیادی دوره با قیمت‌های مختلف دارد.
  • edX: دوره‌های دانشگاهی با کیفیت بالا.
  • FreeCodeCamp: آموزش رایگان و جامع برای تبدیل شدن به یک توسعه‌دهنده تمام‌عقب.
  • Khan Academy: آموزش‌های پایه برنامه‌نویسی به صورت رایگان.
علاوه بر این یوتیوب و استفاده از کتاب های تخصصی برنامه نویسی می تواند به شما در این زیمنه کمک زیادی کند.

منبع: Top 9 Best Programming Languages to Learn in 2024
 

جدیدترین ارسال ها

بالا