بهترین راه برای ساخت گوشه های گرد (round corners)

ali_tavanaie

Well-Known Member
سلام
فرض کنید من یک مدل دارم مثل یک منشور 6 ضلعی که میخوام گوشه های تیزش رو از بین ببرم، برای یک طرح ساده استفاده از meshsmooth جواب میده اما مثلا اگر در یک صفحه چند تا poly داشته باشید که بخواهید هم سطح باشند، با اعمال meshsmoth یا توابع مشابه مثل smooth,tessallate,turbosmooth, و غیره کار خربا میشه و صفحات بیشتر شکسته به نظر میرسند،حالا میخواستم بدونم بهترین راه برای ساخت یک جسم با زوایای نرم چیه؟
 

mkf.cgi

Member
خب اين اصلاح كننده ها براي همين كار بوجود اومدن ديگه !
ميتونيد منظورتون رو با عسك نشون بدين؟
 

ali_tavanaie

Well-Known Member
درسته round corners در arch&design خیلی عالیه اما مسئله اینه که من میخوام با vray کار کنم و هیچ چیز به تمیزی arch&design نتونست برای من این کار رو انجام بده ، حالا دنبال یک جایگزین در vray یا max میگردم.
 
آخرین ویرایش:

AVGHH

Member
فکر کنم مجبور باشی از Chamfer (یا Champher، الان یادم نیس کدومش بود) استفاده کنی.
 

ali_tavanaie

Well-Known Member
توی modifier های مکس که chamfer یا fillet نبود ، مجبور شدم edit poly اعمال کنم و بعد با زحمت جاهایی که میخام رو select کنم و chamfer کنم اما chamfer هم نتونست اون انعطاف لازم رو به گوشه های کار بده ، meshsmooth و مشابهاتش هم که تمام اطرافکار رو به هم میریزن و کلاً شکل رو از بین می برند (حتی با strength و relaxe 0.001) واقعا موندم که چه کار کنم! تمام مدلم مثل قوطی کبریت خشک دیده میشه و اصلاً انعطاف لازم رو نداره.
واقعاً عجیبه که 3dsmax و vray چنین چیزی رو توی تنظیماتشون قرار ندادن.
 
آخرین ویرایش:

AVGHH

Member
میدونم اشکال کارت کجاس ولی اینجوری نمیتونم بهت بفهمونم. :-?
ببین باید توپولوژی پالیگانات رو درست کنی. اشکال کار تو اینجور مواقع اینه که از یه ورتکس به اندازه کافی (4تا) خط (Edge) خارج نشده، به خاطر همین زمان اسموث کردن شکل جمع میشه تو نقطه وسط شکل.
باید تا حد ممکن پالیگانات رو مرتب کنی. مثلا پالیگان خیلی کشیده نداشته باشی و...
 

hoseini_smm

Member
با استفاده از connect ابتدا دو خط به صورت موازی و نزدیک خط فصل اشتراک دو صفحه که قراره به صورت گرد باشه ایجاد و بعد smooth رو بزن. اگر وقت کردم تصویریش رو هم میگذارم.
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
فرخ میگفت وی ری سرویس پک 3 باarch & design منتال هم خونی داره.اونو دانلود کن شاید مشکلت حل بشه.ولی من خودم ساده تر کار میکنم.سطح فیلت شده معمولا سفیده.من این سفیدی رو با فتوشاپ انجام میدم.
 

AVGHH

Member
خوب مشکل من اینه که طول مدلم حدوداً 8-9 برابر عرض و ارتفاعشه.

مثلا اگه یه مستطیل داری که این مشکل براش پیش میاد، خب باید نسبت سگمنتای طولش 8، 9 برابر عرضش باشه، مسلما نباید طول و عرض مستطیلت سگمنتاش برابر باشه.
راستی یه عکس از کارت که مشکل داره بذاری خیلی راحتتر و بهتر میشه روش حرف زد.
 
آخرین ویرایش:

ali_tavanaie

Well-Known Member
[FONT=&quot]گرفتم منظورتو ، منظورت اینه که[/FONT] smooth [FONT=&quot]توی[/FONT] max [FONT=&quot]مثل تبدیل یک[/FONT] poly line [FONT=&quot]به[/FONT] spline [FONT=&quot]در اتوکد هست ، درسته تعبیرم؟[/FONT]​
[FONT=&quot]یعنی باید نزدیک لبه ی جسمم چند تا [/FONT]vertex[FONT=&quot] اضافه تر کنم دیگه؟[/FONT]​
 

AVGHH

Member
اینکه مثله تبدیل ... به ... تو اتوکد هستو نمیدونم.
جمله دومت رو تصحیح میکنم، باید Edge کافی داشته باشه نه ورتکس.

میبخشید دیر جواب دادم
موفق باشی
 

line

New Member
سلام دوست عزیز
منظورتون اینه که می خواهید یه box بسازاید که 4 گوشش تیز نیاشه
حالا مشکل کار کجاست زمانی که box تون smooth میدید box شما تبدیل به یک بیضی میشه
حالا چر:
ا در کل smooth کارش اینه که دو ورتکس رو میاد در وسط به هم وصل میکنه:)

اقا شما box بسازید
1.تعداد segment هاش 1 باشه
2.بعد برید edit poly
3.و edge رو انتخاب کنید
4.تمام edge های طولی رو انتخاب کنید , در قسمت edit edge connect برید و تعداد segments رو 2 بکنید و pinch رو به حدی زیاد کنید تا دو خط نزدیک edge های مستطیلتون بشه
.5 edge های عرضی هم این طوری کنید


حالا اگه شما mesh smooth کنید گوشه های box تون نرمه و اون حالت مستطیلی رو هم داره
حالا اگه شما فقط یک box نرم می خواهید از chamfer box تو extended primitive استفاده کنید :D
 

apollo14

New Member
سلام دوست عزیز!
من واقعا موندم چرا شما به ابزاری که ازش استفاده میکنین توجه خاصی به کارکردش نداری. اولا موتور رندرر vray یک موتور رندر آرشیتکتی هست حالا بغیر معایب بی حد و اندازش ضعف های زیادی رو هم داره. خوب حالا به غیر از سرعت پردازش خیلی پایین و سنگینش خروجی مورد قبولی رو از نظر من نداره. من برای کمک فقط میتونم بگم که دنبال موتور رندر ها و پلاگینهایی که خیلی قوی هستن بگردی و برای آسون شدن کارت اسمهاشون رو میگم تا راحت بتونی نه تنها این مشکلت بلکه جواب هزاران مشکلت رو پیدا کنی.
Final Render که خیلی قویه و خیلی از پلاگینهایی رو که وی ری پشتیبانی نمیکنه رو حمایت میکنه. وباهاش مزه سرعت در پردازش و رندر رو هم تجربه میکنی.(جواب سوالت رو در این موتور رندر پیدا میکنی).
دومیش پلاگین Shader fx اونم رندررهای Final Render , Mental ray  رو حمایت میکنه و در ضمن اینقدر قویه که در dispacement , round Corners و افکت های منحصر بفردش از لحاظ ترکیب و سرعت در رندر منو مجبور به تسلیم کردن کرد.
 

ali_tavanaie

Well-Known Member
خوب از کجا میشه فهمید کدوم یکی از این موتورها بهتره ؟
دوستان دیگه نظرشون چیه؟ من دیدم اکثریت طرف vray هستند ، البته من mental رو قبول دارم اما زیاد شبیه واقعیت نمیشه مثل vray
البته دوستان گفتند vray sp3 متریال های arch&design رو ساپورت میکنه که اگه کرکش درست بشه مشکلات اینجوری رو برطرف میکنه.
من هم فعلاً به سفارش دوستمون دست به دامن فوتوشاپ شدم گوشه ها رو نرم تر کردم بد نشد کارم.

 

جدیدترین ارسال ها

بالا