بهترین دکتر پاپ اسمیر در قم چه کسی هست ؟

sajjad369

New Member
آزمایش پاپ اسمیر توسط بهترین متخصص زنان و زایمان در قم

تست پاپ تستی است که در آن نمونه کوچکی از سلول ها از دهانه رحم گرفته می شود. این آزمایش برای بررسی تغییرات در سلول های دهانه رحم و سلامتی انجام می شود.

چرا تست پاپ انجام می شود؟

آزمایش پاپ اساساً برای موارد زیر استفاده می شود:

غربالگری و کمک های تشخیصی برای شرایط پیش سرطانی دهانه رحم و سرطان دهانه رحم

به تشخیص بیماری های سرطان واژن کمک می کند

تشخیص عفونت و التهاب در دستگاه تناسلی تحتانی

نظارت بر شرایط برای پیشگیری از سرطان

بررسی تغییرات غیر طبیعی سلولی یا بررسی اینکه آیا سرطان پس از درمان عود کرده است یا خیر



چگونه تست پاپ اسمیر انجام دهیم

برای آمادگی برای تست پاپ:

برای زمانی که پریود نیستید وقت خود را با بهترین دکتر پاپ اسمیر در قم رزرو کنید.

حداقل 24 ساعت قبل از تست پاپ اسمیر رابطه جنسی نداشته باشید.

حداقل ۲۴ ساعت قبل از تست پاپ از دوش واژینال، داروهای واژینال، اسپری‌ها یا پودرهای واژینال یا داروهای ضد بارداری استفاده نکنید.

اگر برای عفونت دهانه رحم یا واژن تحت درمان هستید، آزمایش پاپ انجام ندهید. قبل از انجام تست پاپ حداقل 2 هفته پس از پایان درمان صبر کنید.

قبل از انجام تست پاپ مثانه خود را خالی کنید.

فعالیت این مرکز زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی و با مجوز رسمی از وزارت بهداشت می باشد.

برای دریافت وقت مشاوره مامایی دوران بارداری با متخصصین ماما میلاد توسط خانم حوری سادات متفکریان میتوانید به مرکز مامایی ماما میلاد مراجعه کنید، یا با شماره‌ های زیر تماس بگیرید.

۰۹۹۶۳۲۴۵۰۴۸

۰۲۵۳۲۹۲۸۱۸۴



آزمایش پاپ اسمیر


آزمایش پاپ اسمیر ممکن است به عنوان بخشی از یک معاینه معمولی یا در طول معاینه لگن انجام شود. معمولاً در مطب یا کلینیک پزشک انجام می شود. فقط چند دقیقه طول می کشد. ممکن است در حین عمل کمی ناراحتی یا فشار احساس کنید. اما به طور کلی دردناک نیست.

در حین انجام تست پاپ اسمیر به پشت دراز می کشید. دکتر پاهایش را به سبک استیلتو بالا می‌آورد. پزشک یا پرستار یک اسپکولوم (یک وسیله پلاستیکی یا فلزی شفاف) را وارد واژن می‌کند. اسپکولوم واژن را باز نگه می دارد، بنابراین می توانید قسمت بالایی واژن و دهانه رحم را ببینید. با استفاده از یک چوب کوچک، کاردک پزشک یا پرستار به آرامی سطح دهانه رحم را می خراشد تا سلول ها را جمع آوری کند. گاهی اوقات از یک برس مخصوص برای جمع آوری سلول های داخل دهانه رحم که به رحم منتهی می شود استفاده می شود. نمونه هایی از سلول های واژن نیز ممکن است در طی تست پاپ اسمیر جمع آوری شود.

سلول های جمع آوری شده در یک مایع مخصوص قرار می گیرند. نمونه به آزمایشگاه فرستاده می شود تا زیر میکروسکوپ بررسی شود. سلول ها در ظرفی پر از مایع مخصوص قرار می گیرند. به این تست پاپ مایع می گویند. مایع حاوی نمونه سلولی همچنین می تواند برای آزمایش ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) استفاده شود.

ممکن است بعد از تست پاپ اسمیر، خونریزی واژینال خفیفی داشته باشید.



نتایج تست پاپ اسمیر به چه معناست؟

نتیجه تست پاپ اسمیر را می توان طبیعی یا غیر طبیعی توصیف کرد. نتایج عادی نیز گاهی اوقات منفی توصیف می شوند.

یک نتیجه طبیعی به این معنی است که هیچ سلول غیرطبیعی یا سرطانی یافت نشد.



نتایج غیر طبیعی تست پاپ اسمیر

اگر نتایج تست پاپ اسمیر شما غیرطبیعی باشد، همیشه به این معنی نیست که شما یک بیماری پیش سرطانی یا سرطان دارید. برخی از سلول های غیر طبیعی خود به خود به حالت عادی باز می گردند. سایر سلول های غیرطبیعی یا تغییرات پیش سرطانی در دهانه رحم یا واژن می توانند در طول زمان در صورت عدم درمان به سرطان تبدیل شوند.

سلول های غیر طبیعی در دهانه رحم یا واژن بر اساس نوع سلولی که تغییر کرده و تفاوت آنها با سلول های طبیعی طبقه بندی می شوند. درجه ناهنجاری آنها را می توان کم یا زیاد توصیف کرد.

سلول ها از سطح دهانه رحم یا واژن می آیند. سلول های غده ای از داخل کانال دهانه رحم منشا می گیرند.

تغییرات سلولی به عنوان ضایعات داخل اپیتلیال (ILS) توصیف می شود. SIL ها به عنوان درجه پایین (کمترین جدی) یا درجه بالا (جدی ترین) توصیف می شوند.

سلول های آتیپیک (ASC) به این معنی است که سلول ها طبیعی به نظر نمی رسند.

سلول های آتیپیک (ASC-US) به این معنی است که برخی از سلول ها کاملاً طبیعی به نظر نمی رسند.

ضایعه داخل اپیتلیال درجه پایین (LSIL) به این معنی است که سلول ها تغییرات جزئی در اندازه و شکل ناشی از عفونت HPV دارند.

سلول های آتیپیک (ASC-H) به این معنی است که سلول ها طبیعی به نظر نمی رسند، اما معنای این تغییرات مشخص نیست. سلول های غیر طبیعی ممکن است یک ضایعه با درجه بالا باشند.

ضایعه داخل اپیتلیال درجه بالا (HSIL) به این معنی است که سلول های غیر طبیعی یا پیش سرطانی وجود دارد. خطر ابتلا به سرطان بیشتر است.

کارسینوم سلول سنگفرشی (SCC) به معنای وجود سلول های سرطانی در پوشش سطح خارجی دهانه رحم است.

تغییرات سلول غده ای عبارتند از:

سلول های غده آتیپیک (AGC) به این معنی است که سلول ها طبیعی به نظر نمی رسند.

آدنوکارسینوم در محل (AIS) به این معنی است که سلول های سرطانی در بافت غده ای که داخل دهانه رحم را پوشانده اند وجود دارد. اما هیچ گسترشی در بافت های عمیق تر دهانه رحم یا بافت های اطراف وجود ندارد.



آدنوکارسینوم به وجود سرطان در پوشش داخلی دهانه رحم (سرطان آندوسرویکس) اشاره دارد.



چه چیزی باعث تغییرات HPV می شود؟

عفونت HPV شایع ترین علت تغییر سلول های دهانه رحم است. گاهی اوقات سلول های آلوده به HPV می توانند پیش سرطانی شوند.



تغییرات دهانه رحم نیز می تواند ناشی از موارد زیر باشد:

عفونت ویروسی، باکتریایی یا قارچی

التهاب

رشد غیر سرطانی مانند پولیپ یا کیست





بارداری و نتایج غیرطبیعی تست پاپ اسمیر

اگر در طول بارداری نتیجه تست پاپ اسمیر غیر طبیعی داشته باشید، پزشک مراحل بعدی شما را با شما در میان خواهد گذاشت. ممکن است کولپوسکوپی انجام دهید. اما پزشکان معمولاً قبل از زایمان بیوپسی انجام نمی دهند زیرا خطر کمی وجود دارد که بیوپسی باعث خونریزی شود.



خطرات تست پاپ اسمیر

آزمایش های غربالگری، از جمله تست پاپ اسمیر، خطر ارائه نتایج گمراه کننده را دارد.



نتیجه منفی کاذب به این معنی است که آزمایش سرطان یا سلول های غیر طبیعی را حتی در صورت وجود آنها تشخیص نمی دهد. اگر نمونه حاوی بافت یا سلول کافی نباشد، ممکن است این اتفاق بیفتد. این همچنین می تواند زمانی رخ دهد که سلول های غیر طبیعی در نمونه از بین بروند.



یک نتیجه مثبت کاذب به این معنی است که آزمایش سلول‌های غیرطبیعی را نشان می‌دهد، حتی اگر وجود نداشته باشند. این به این معنی است که چیزی شبیه یک وضعیت پیش سرطانی است. اما در واقع اینطور نیست. یک نتیجه مثبت کاذب می تواند منجر به آزمایشات پیگیری غیرضروری و اضطراب شود.



چرا به تست پاپ اسمیر و تست HPV نیاز دارم؟

تست پاپ اسمیر می تواند جان شما را نجات دهد. به شناسایی سلول های سرطان دهانه رحم در مراحل اولیه کمک می کند. در صورت تشخیص زودهنگام بیماری، شانس درمان موفقیت آمیز سرطان دهانه رحم بسیار بالاست. تست پاپ اسمیر همچنین می تواند سلول های غیرطبیعی دهانه رحم را قبل از سرطانی شدن (پیش سرطانی) تشخیص دهد. حذف این پیش سرطان ها در بیش از 95 درصد موارد از سرطان دهانه رحم پیشگیری می کند.

آزمایش HPV می تواند اطلاعات بیشتری در مورد سلول های دهانه رحم به پزشک شما بدهد. به عنوان مثال، اگر تست پاپ اسمیر سلول های دهانه رحم غیرطبیعی را نشان دهد. آزمایش HPV می تواند نشان دهد که آیا شما دارای نوع HPV هستید که باعث سرطان دهانه رحم می شود یا خیر.



سخن پایانی

تست پاپ اسمیر یکی از آزمایش های ضروری برای تست سلامتی بانوان است که روشی موثر برای تشخیص سرطان دهانه رحم و بیماری های مقاربتی به شمار می رود. انجام سالانه تست پاپ اسمیر برای زنان بالای ۲۱ سال که فعالیت جنسی دارند، ضروری است. با وجود اینکه تست پاپ اسمیر مانند سایر آزمایش ها معایبی مانند احساس ناراحتی و ترس از سرطان دارد، اما همچنان روشی ارزشمند برای سلامت زنان محسوب می شود و باید به عنوان بخشی از مراقبت های پیشگیرانه در نظر گرفته شود. با تشخیص زودهنگام ناهنجاری ها، زنان می توانند تحت درمان قرار گیرند و شانس خود را برای یک نتیجه سالم بهبود بخشند. برای انجام تست پاپ اسمیر و سایر خدمات بهداشتی و مراقبتی مربوط به زنان شما می توانید به مرکز مامایی ماما میلاد مراجعه نمایید و برای دریافت نوبت ویزیت و مشاوره آنلاین با شماره ۰۲۵۳۲۹۲۸۱۸۲
تماس حاصل فرمایید.خانم دکتر متفکریان با ۳ یا ۴ جلسه بدون استفاده از هیچ دستگاهی ( آر اف، بوتاکس) واژینیسموس شما را درمان می‌کند. بعد از دریافت نوبت خانم دکتر متفکریان با شما ارتباط برقرار می‌کنند و ساعت و روز مشاوره را با شما هماهنگ می‌کنند.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا