بهترین دستگاه های چاپ تاریخ و قیمت بر روی محصولات

ninarad

New Member
عمان طور که می دانید کارخانه ها و صنایع مختلف از انواع چاپگر های مختلف برای درج تاریخ انتقضا، تولید و قیمت بر روی محصولات استفاده می کنند. در این پست می خاهم چند نمونه دستگاه تاریخ زن را معرفی کنیم و در ادامه به بهترین جت چرینتر های موجود بپردازیم.
پر کاربردترین دستگاه های تاریخ زن کدام است؟

دستگاه تاریخ زن یکی از دستگاه های پرکاربرد در صنعت بسته بندی است که درج مواردی مانند تاریخ تولید و انقضاء، ترکیبات محصول، درباره محصول، کد و بارکدهای مختلف را انجام می دهد. عملکرد دستگاه های تاریخزن به دو صورت مکانیکی و حرارتی است. این دستگاه، انواع مختلفی دارد (اتوماتیک و دستی) که تاریخ زن غلطکی یکی از انواع پر کاربرد به حساب می آید.



انواع دستگاه تاریخ زن
دستگاه تاریخ زن بنا بر کاربرد و استفاده های مختلف، انواع مختلفی دارد. قیمت هر دستگاه تاریخ زن نیز متفاوت است و به میزان کاربرد دستگاه بستگی دارد. تاریخ زن ها به سه دسته اصلی دستی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک تقسیم می شوند:

  • دستگاه تاریخ زن دستی
دستگاه تاریخ زن دستی، از تکنولوژی قدیمی و ابتدایی برای چاپ اطلاعات استفاده می کنند. از تاریخ زن دستی، به دلیل قیمت مناسب و کاربرد آن، در واحدهای تولیدی با حجم پایین استفاده فراوانی می شود. این دستگاه به دلیل فرآیند مکانیکی چاپ روی محصولات، تاریخ زن حرارتی مکانیکی نیز نام دارد. برای خرید انواع دستگاه تاریخ زن می توانید به سایت کاروپک مراجعه نمایید.

این دستگاه، به کمک ریبون اطلاعات را چاپ می کند. در حقیقت ریبون ماده مصرفی دستگاه تاریخ زن دستی است که روی پک حروف قرار می‌گیرد و متون و اعداد مختلف را روی سطح مورد نظر چاپ می‌کند.

  • دستگاه تاریخ زن نیمه اتوماتیک
دستگاه تاریخ زن نیمه اتوماتیک مشابه تاریخ زن دستی است ولی به جای اهرم با پدال کار می‌کند، به این صورت که با فشار پای اپراتور به پدال اعداد و حروف مورد نظر روی محصول چاپ می‌شود.

  • دستگاه تاریخ زن اتوماتیک
نحوه عملکرد دستگاه تاریخ زن اتوماتیک به صورت حرارتی است. یعنی بر خلاف تاریخ زن دستی، اطلاعات به کمک جوهر جامد روی محصولات درج می شوند نه ریبون. تاریخ زن اتوماتیک در دو نوع تاریخ زن غلطکی و تاریخ زن رومیزی موجود است.

نحوه کار این دستگاه به این شکل است که محصول مورد نظر با کمک نوار نقاله به سمت دستگاه تاریخ زن هدایت می شود و اطلاعات مورد نیاز برای چاپ که از قبل به حافظه دستگاه داده شده است، با سرعت روی بسته بندی محصول درج می شود. از این دستگاه بیشتر در کارخانه های صنعتی و تولیدی ها استفاده می شود.

انواع دیگری از دستگاه های تاریخزن عبارت اند از:

  • دستگاه تاریخ زن غلطکی
  • دستگاه تاریخ زن غلطکی رگباری
  • دستگاه مهر چرخان دستی
  • دستگاه رول به رول با تاریخ زن
  • دستگاه تاریخ زن جعبه
  • دستگاه تاریخ زن چاپ روی لیبل

و اما دستگاه جت پرینتر معمولا در انتهای خطوط تولید و پس از اتمام کلیه فرآیندهای تولیدی، شروع به کار می کند. وظیفه اصلی این دستگاه، درج اطلاعات متغیر بر روی محصول تولیدی است؛ اطلاعاتی از قبیل: تاريخ توليد و انقضاء، قيمت، شماره سريال، آرم و يا لوگوي توليد كننده، شيفت كاري، باركد و غيره … .


جت پرینتر صنعتی یا اتوماتیک
جت پرینتر صنعتی دارای کارکرد بسیار ساده بوده و هر کسی با اندکی دانش می تواند از آن استفاده نماید کند. از جمله کاربردهای اصلی پرینتر صنعتی زدن تاریخ و بارکد بر روی کاغذ و انواع مقوا، شیشه و برخی موارد دیگر است.

دستگاه جت پرینتر اتوماتیک نسبت به نمونه های دیگر، جوهر کمتری استفاده می کند. زیرا قادر است از میزان مصرف بیش از اندازه جوهر جلوگیری کند و در انتخاب مقدار جوهر، هوشمندانه عمل می کند.

در جت پرینتر صنعتی، انتخاب رنگ آزاد است و معمولا از تمامی رنگ ها از جمله: مشکلی، سفید، آبی، قرمز، زرد و… می توان استفاده کرد. همچنین قابلیت نصب بسیار راحت بر روی هرگونه خط تولید را نیز دارند و این امر در کمترین زمان ممکن اتفاق می افتد.

مزیت استفاده از دستگاه جت پرینتر صنعتی این است که نیازی به شستشوی مکرر هد نیست. بنابراین، در هزینه های نگهداری بسیار صرفه جویی می شود.

از جت پرینتر صنعتی می توان در محیط های غبار آلود و مرطوب به دلیل استفاده نکردن از فن و مکش جوهر استفاده کرد. کار با این دستگاه بسیار آسان است و شما با یک مطالعه کوچک می توانید با کارکرد آن آشنا شوید .

جت پرینترهای صنعتی قادر به چاپ یک تا چهار سطر با کیفیت چاپ بالا می باشند. باید توجه شود این کار با هزینه مناسب انجام می گیرد، بنابراین خیالتان راحت باشد که در این زمینه مشکلی برایتان ایجاد نخواهد شد.


جت پرینترهای پرتابل یا دستی به گونه های مختلف و در جاهای متفاوتی ساخته شده و سپس به ایران وارد می شود؛ بنابراین، شرکت های زیادی مسئولیت پخش آن را دارند.

جت پرینتر پرتابل (دستی) استفاده زیادی دارد و بدون هیچ گونه نیاز به نوار نقاله یا حرکت محصول، شما می توانید از این دستگاه استفاده کرده و انواع متن یا اطلاعات را چاپ نمایید.

قبلا اشاره شد، کار با دستگاه جت پرینتر بسیار راحت می باشد و شما با یک آموزش سریع قادر خواهید بود از آن استفاده کنید. به دلیل اینکه هد جت پرینتر و پایه های نگهدارنده آن به درستی طراحی شده اند، با عدم نازل گرفتگی و ریزش جوهر مواجه هستیم.

جت پرینترهای کاروپک از انواع مرغوب است که به روز بوده و از لحاظ وزنی نیز سبک است. این دستگاه، امكان چاپ انواع تاریخ ها، لوگو ها و متن ها را به شما می دهد.

به کمک جت پرینتر پرتابل، می توانید بر روی سطوح مختلفی با جنس های متفاوت کار چاپ را انجام دهید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا