بهترین بذر گوجه فرنگی چه خصوصیاتی دارد؟

nirvana6565

New Member
بذرهای گوجه فرنگی را از یک شرکت معتبر تهیه کنید. بذری که می خرید باید دارای ویژگی هایی باشد که یک میوه خوب، خوشرنگ و خوشمزه و پربار برای شما به ارمغان بیاورد. بهترین بذر گوجه فرنگی معمولا پربار است و گوجه هایی با رنگ قرمز خوشرنگ و سالم می دهد.


در حالت ایده آل، فضا و مزرعه ای را انتخاب کنید که آفتاب کامل به آن بتابد همچنین در دو سال گذشته بادمجان، فلفل دلمه ای و سیب زمینی در آن کشت نشده باشد.
خاک را به عمق حدود 1 فوت حفر کنید و آن را با کودهای عالی و یا کمپوست مخلوط کنید. قبل از کاشت دو هفته به آن فرصت دهید.

انواع بذر گوجه فرنگی:
  1. بذر گلخانه ای
  2. بذر فضای باز
کاشت بذر گوجه فرنگی در فضای باز:

آبیاری برای داشتن بهترین گوجه فرنگی​

IMG_2846.JPG

در اوایل صبح به بذرها آب دهید تا گیاهان از رطوبت کافی برای گذراندن یک روز گرم برخوردار باشند. چند روز اول که بذرها در زمین است سخاوتمندانه آبیاری کنید. گوجه نیاز آبی متوسطی دارد. گوجه فرنگی میوه ای آب دوست است و اگر روش آبیاری به صورت غرغابی باشد ممکن است برای این میوه مشکل کم آبی پیش بیاید.
سپس در طول فصل رشد با آب حدود 5 سانتی متر در هر فوت مربع در هفته آب دهید. آبیاری عمیق یک سیستم ریشه ای قوی را تشویق به رویش می کند.
از آبیاری سربار و آبیاری بعد از ظهر خودداری کنید. آب را در سطح پایه و خاک گیاه قرار دهید تا از پاشیدن آب بر روی برگ ها جلوگیری شود (این کار باعث شروع بیماری می شود).
5 هفته پس از کاشت گوجه فرنگی، مالچ کنید تا موجب حفظ رطوبت شود. برای این کار 2 تا 4 اینچ مالچ ارگانیک اضافه کنید.

نور برای رشد بذر گوجه فرنگی:
گوجه فرنگی نیاز به 8 ساعت نور در طول روز دارد واگر این نور مهیا نباشد، احتمالا مزه ی گوجه خوب و مطلوب نخواهد بود. همچنین امکان بد رنگ شدن گوجه، دفرمه شدن شکل میوه و مشکلات دیگر خواهد شد.

سوالات متداول:
آیا می توانم گوجه فرنگی را از دانه پرورش دهم؟
معمولاً گیاهان گوجه فرنگی برای فروش در مراکز باغ محلی وجود دارد. اما می توانید گوجه فرنگی را از دانه نیز پرورش دهید. از آنجایی که گیاهان عاشق گرما هستند، اکثر باغبان ها فصل رشد کافی ندارند تا گوجه فرنگی را از بذر در فضای باز شروع کنند.
چقدر طول می کشد تا گوجه فرنگی از دانه رشد کند؟
بذر گوجه فرنگی معمولاً در عرض 5 تا 10 روز در صورت داشتن شرایط مطلوب جوانه می زند. به محض مشاهده گیاه سبز که از محیط رشد بیرون می آید، متوجه خواهید شد که بذرها جوانه زده اند. آن زمان برای جشن گرفتن است.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا