بهترین آموزش برای شروع دنیای 3d چیست؟

Psycho Motel

New Member
سلام دوستان عزیزم،
من به تازگی عضو این انجمن شدم و خوشحال میشم نظرات و پیشنهادات شما دوستان گل رو بشنوم.
راستش مدتهاست که علاقه وافری به گرافیک سه بعدی در کامپیوتر دارم ولی واقعا در این سیل انبوه منابع نمی دانم از کجا و از کدام شروع کنم؟! همانطور که می دانید بهترین آموزش، آموزشی است که بدون گیج کردن، بصورت قدم به قدم و مرحله به مرحله و تنها با تمرکز بر جزئیات همان سطح رو به جلو برود.


هدفم هم از برنامه های سه بعدی، طراحی اشیاء خاص مثل حلقه انگشتر! اتوموبیل و افراد و شاید دکوراسیون داخلی است. قصد دارم تا سطح حرفه ای هم پیشرفت داشته باشم و انشاالله استودیوئی هم برای خودم در آینده فراهم کنم!
به انیمیشن و دنیای بازی های کامپیوتری هم علاقه دارم، راستش بهترین شاهکار دنیای 3بعدی گیم رو بازی مافیا می دونم یا همون Mafia: The City of Lost Heaven. مخصوصا انیمیشن هایی که بصورت Cut-Scene در حین بازی نشان می داد در عین سادگی و عدم نیاز به سخت افزار قدرتمند، بسیار به واقعیت نزدیک بود! و دلچسب!

در این میان واقعا نمی دانم از چه نرم افزار و چه آموزشی استفاده کنم؟! تا بحال با Sculptris و Blender کمی بصورت دست و پا شکسته و آن هم با آموزش هایی که به قول معروف، ماهی گیری را یاد نمی دهند! کار کرده ام. زبانم هم خوب است. نمی دانم بهترین آموزش و اصولی ترین آن چیست!؟ آموزشی که از هر کلاس و کتابی مرا بی نیاز کند! آموزش های تصویری شرکت پرند چطور است!؟ در میان شرکت های خارجی کدام آموزش دلسوزانه تر است؟!! منظورم اینه که بعضی آموزش ها آدم رو می پیچونن و درست یاد نمی دن و اصلا مدرسش دلسوز نیست تنها به فکر همان چرک کف دست است!!!
:mad::mad:
بسیار ممنون میشم راهنمایی فرمایید.
با تشکر.

 

Mocha

Banned
من همیشه از محصولات داخلی حمایت کردم اما به واقع آموزش های فارسی حتی شرکت پرند متاسفانه به پرکردن دی وی دی هاشون بیشتر از محتوا اهمیت میدن !!!
مجموعه پرند که یه زمانی 15 تومان بود و الان نمیدونم چقدر هست من مجموعه مقدماتیش رو داشتم .
هنوز که هنوزه حالت کتابی حرف زدن و توضیح منو ها در ابتدای کار در آموزش های فارسی دیده میشه که بیننده رو متنفر میکنه از نرم افزار !!!
آموزش های زیادی هست که میتونید تهیه کنید .
آموزش های tutsplus به نظر من برای شروع از همه بهتر هست چون کاملا سریع و کامل از مقدمه شروع میکنه و با مثال میره جلو .
شرکت های Gnomon و Digitaltutors هم محموعه های قدرتمندی رو دارن که کمی درکش سخت تر هست نسبت به tuts plus و پیشهاد میکنم در مرحله بعد تهیه کنید .
نهایتا شما میتونید با مبلغ کمتر از 100 تومان در حال حاضر همه این مجموعه ها رو داشته باشید و استفاده کنید .
نرم افزار های زیادی مثل 3D max و Maya , Cinema 4d و .... هست که میتونید انتخاب کنید و شروع کنید .
تفاوتشون در سطح بالا مشخص میشه پس فعلا خودتون رو درگیر کدوم بهتره نکنید :)
از مدلسازی شروع کنید و برید جلو :)
معمولا کسانی که سه بعدی کار میکنن در یک رشته خاص فعالیت میکنن . یکی مدلینگ و یکی تکستچرینگ و یکی مپینگ و یکی ....
اما در ایران معمولا کارهای انفرادی زیاد انجام میشه که یک نفر همه این کارها رو انجام میده :)
از همین حالا شروع کنید با تمرین حتما موفق میشید فقط فراموش نکنید که راهی که انتخاب کردید دشوار نیست اما نیازمند وقت و تمرین بسیاره :)
موفق باشی
 

Psycho Motel

New Member
مرررررررررسی دوست خووووبم خیلی پاسخ عالی ای بود!
درمورد اینکه کدوم بهتره درست می فرمایید ولی سوالی که بنده دارم اینه که چه تفاوت بنیادی ای هست که مثلا اتودسک اومده زحمت داده به خودش که دوتا نرم افزار داده بیرون ینی مایا و تری دی اس مکس؟!
برای یادگیری کدوم بهتره؟!
شرکت لیندا چطوره؟! lynda
ممنونم!
 
آخرین ویرایش:
از دیجیتال تیتورز استفاده کن.آموزش های خیلی خوبی داره...در ضمن تو فکر می کنی اتودسک فقط دو تا نرم افزار واسه انیمیشن داره....نوچ....سافت ایمیج ، مادباکس و ...... هم هستن...در ضمن تو بگو با مردوم می خوای کار کنی تا بیشتر راهنماییت کنم...
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
Psycho Motel اسپم نکنید .

اولین قدم شناخت هدف هست که اگر به صورت درست انتخاب نشه ممکنه وقتتون رو تلف کنید .

ابتدا انتخاب نرم افزار مهمه ، مکس ، مایا ، بلندر و ...

به نظر من بلندر میتونه یک انتخاب عالی باشه چرا که ، هم فوق العاده پیشرفته هست ، خیلی عالی برنامه نویسی شده و امکاناتش هم کامل کامل هست و مهم تر از همه شما حق تجارت رو باهاش دارید چون رایگان هست !

همینطور Sculptris .

هیچوقت از این نرم افزار به اون نرم افزار نپرید .
بعد از انتخاب درست ، زمینه ی خودتون رو انتخاب کنید .
آموزشی که از هر کلاس و کتابی مرا بی نیاز کند!

هیچوقت هلو نمیره تو گلو و همینطور مدرس هم جادوگر نیست شما تکیه بدید به مبل و خود حرفه بیاد سراغتون ، اون مدرس خیلی هم درست تدریس میکنه و پیچوندن باعث میشه شما خودتون دنبال اون چیز برید و به علاوه اون چند چیز دیگه هم یاد بگیرید . ( تنبلی نکنید )

شما اگر واقعا علاقه مند باشید ، کتاب که هیچ ، حاضر میشید خودتون رو به اب و اتیش بزنید ! صعی کنید با علاقه پیش برید چون بیشترین انرژی و امید رو به شما خواهد داد نه فکر پول زدن به جیب !
کتاب همیشه موثر هست ، شما هیچ وقت نیمتونید مبانی رو از توی اموزش های ویدیویی یا اینتر اکتیو یاد بگیرید ، کتاب همیشه لازم بوده و هست !

زمینه کاری هم خیلی مهمه که شما بخوای مدلر باشی ، رندر کنی و یا ...
باز اگر میخوای مدلر بشی ، مدلر چی ، ماشین ، شخصیت و ....
همه این ها مسئله و راه حل خودشون رو دارند .


اموزش ها هیچوقت جادو نمیکنند ، شما هستی که باید تلاش و تمرین کنی ... این حرف ها همش بهونه تنبلی خود ادم هست ، که اموزش نیست ! اموزش خوب نیست !
مگر زمان ما اموزش بود ؟ خودمون اینقدر سیخ زدیم یک چیزی یاد گرفتیم !


لطفا از حرف هام و لحن تندم ناراحت نشید ، تلنگر به حسابش بیارید .
موفق باشید
:rose:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا