بهترين پروژه هاي دانشجويي ((عمومي))

شروع موضوع توسط Hamid_ahmadi ‏19 دسامبر 2010 در انجمن معماری

  1. Hamid_ahmadi

    Hamid_ahmadi Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    776
    تشکر شده:
    1,245
    امتیاز دستاورد:
    93
    سلام به دوستان معمار
    قصد دارم تو اين تاپيك پروژه هاي دانشجويي دانشجويان سراسر جهان رو كه كار هاي خوبي انجام دادن معرفي كنم
    تا با ديدن اونا اولا ايده بگيريم ، دوم اينكه طريقه هاي مختلف شيت بندي رو ببينيم ، سوم با كارهاي دانشجويان معماري دنيا آشنا بشيم و ببينيم ما كجا درس ميخونيم و چي كار ميكنيم، اونا كجا درس مي خونن و چيكار ميكنن.
    اميدوارم كه مبحث خوب و مناسبي بشه و شما دوستان هم درصورتي كه تمايل داشتيد و خوشتون اومد همكاري كنيد و يا لااقل دلگرمي دهيد.
     
    نوشته شده توسط Hamid_ahmadi در ‏19 دسامبر 2010
    FAHRAJI، online_1370، هاشم به روز و 6 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  2. Hamid_ahmadi

    Hamid_ahmadi Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    776
    تشکر شده:
    1,245
    امتیاز دستاورد:
    93
    خب اولين كار رو از دانشجويان دانشگاه :
    british columbia institute of technology
    community harbor revitalization



    battling globalization with community identity
    nighttime character on the habor

    [​IMG]



    Community Identity culture revitalization experience

    [​IMG]


    site plan

    [​IMG]


    model 1:100

    [​IMG]

    نكته : احتمالا فايل عكسها سنگينه و بعضي دوستان به سختي ميتونن اونو ببينن
    ولي مجبور بودم تو سايز بزرگ ارسال كنم ، چون شيتها بزرگ هست و بايد جزئياتش ديده بشه
     

    پیوست ها:

    • 3136.jpg
      3136.jpg
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 289.7
      نمایش ها:
      1,154
    • 3126.jpg
      3126.jpg
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 415.8
      نمایش ها:
      1,127
    • 3128.jpg
      3128.jpg
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 448.2
      نمایش ها:
      1,136
    • 3132.jpg
      3132.jpg
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 310.6
      نمایش ها:
      1,122
    آخرین ویرایش: ‏19 دسامبر 2010
    نوشته شده توسط Hamid_ahmadi در ‏19 دسامبر 2010
    online_1370، architect2014، sam sad و 13 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  3. DIMO

    DIMO Active Member

    ارسال‌ها:
    1,033
    تشکر شده:
    1,626
    امتیاز دستاورد:
    36
    سلام
    آقا حمید ایده خوب و جالبیه..
    امیدوارم این تاپیک به صورت منسجم و پربار به کارش ادامه بده..

    موفق باشی..

    :)
     
    نوشته شده توسط DIMO در ‏22 دسامبر 2010
    bany20، ahoorass، avazkhan و 3 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  4. Hamid_ahmadi

    Hamid_ahmadi Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    776
    تشکر شده:
    1,245
    امتیاز دستاورد:
    93
    پروژه دوم

    سلام دوستان
    خب ظاهرا تاييد جناب مدير رو هم گرفتم و اميدوارم كه بتونم بخوبي از پس اين كار بر بيام

    كاردوم رو معرفي ميكنم اميدوارم كه مفيد واقع بشه

    پروژه : موزه جديد باهاوس - ويمار - آلمان

    طراح : نورما تولمن

    استاد راهنما : پروفسور رابرت ريس

    موزه جديد باهاوس

    [​IMG]

    موزه جديد باهاوس

    [​IMG]

    موزه جديد باهاوس - سايت پلان در مجاورت پارك و دانشگاه باهاوس

    [​IMG]

    موزه جديد باهاوس - نماهاي موزه

    [​IMG]

    موزه جديد باهاوس - مقطع از موزه

    [​IMG]

    موفق باشيد.
     

    پیوست ها:

    • P11-0957_1325.jpg
      P11-0957_1325.jpg
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 23.4
      نمایش ها:
      1,020
    • P11-0957_1322.jpg
      P11-0957_1322.jpg
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 54.1
      نمایش ها:
      1,018
    • P11-0957_1332.jpg
      P11-0957_1332.jpg
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 67.6
      نمایش ها:
      992
    • P11-0957_1328.jpg
      P11-0957_1328.jpg
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 28.9
      نمایش ها:
      966
    • P11-0957_1330.jpg
      P11-0957_1330.jpg
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 58.3
      نمایش ها:
      969
    نوشته شده توسط Hamid_ahmadi در ‏28 دسامبر 2010
    online_1370، saber.mr، bany20 و 5 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  5. payyyz

    payyyz Member

    ارسال‌ها:
    111
    تشکر شده:
    152
    امتیاز دستاورد:
    16
    سلام
    خسته نباشی
    اگه میشه پروژه تجاری بزار . من پایان نامم تجاری اداری هست بد جوری گرفتار شدم 1 ماه دیگه باید دفاع کنم کارم اصلا پیش نمیره .
    مرسی:rose:
     
    نوشته شده توسط payyyz در ‏30 دسامبر 2010
    bany20 و masoud007 از این پست تشکر کرده اند.
  6. Hamid_ahmadi

    Hamid_ahmadi Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    776
    تشکر شده:
    1,245
    امتیاز دستاورد:
    93
    پروژه چهارم

    سلام
    به درخواست دوستمون يه پروژه مجتمع تجاري و كتابخونه رو معرفي مي كنم

    دانشگاه : دانشكده معماري دانشگاه ناوي مامبي هند

    طراح : كاستوب كاشلكار

    استاد راهنما : دكتر هريش ستي


    اناليز و سايت :

    [​IMG]

    روند طرح :

    [​IMG]

    [​IMG]

    لايه ها :

    [​IMG]

    پلان و مقطع :

    [​IMG]

    چيدمان پلان - پرسپكتيو

    [​IMG]
     

    پیوست ها:

    نوشته شده توسط Hamid_ahmadi در ‏30 دسامبر 2010
    online_1370، architect2014، yasihood و 7 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  7. Hamid_ahmadi

    Hamid_ahmadi Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    776
    تشکر شده:
    1,245
    امتیاز دستاورد:
    93
    پروژه پنجم

    باز هم در جواب درخواست دوستمون اين بار مجتمع تجاري - فرهنگي رو معرفي مي كنم

    دانشگاه : دانشكده معماري دانشگاه اس اس مقدونيه

    طراح : فيليپ داپروفسكي

    استاد راهنما : پروفسور آنتا هرستوا

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     

    پیوست ها:

    نوشته شده توسط Hamid_ahmadi در ‏30 دسامبر 2010
    online_1370، yasihood، bany20 و 6 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  8. Hamid_ahmadi

    Hamid_ahmadi Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    776
    تشکر شده:
    1,245
    امتیاز دستاورد:
    93
    پروژه ششم

    سلام
    امروز يه مركز هنري رو معرفي ميكنم

    دانشگاه : دانشكده معماري دانشگاه روماني

    طراح : هوريا تاندرا

    استاد راهنما : ويجينيا اونوفري

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     

    پیوست ها:

    نوشته شده توسط Hamid_ahmadi در ‏2 ژانویه 2011
    online_1370، _MRM_، bany20 و 5 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  9. Hamid_ahmadi

    Hamid_ahmadi Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    776
    تشکر شده:
    1,245
    امتیاز دستاورد:
    93
    پروژه هفتم

    كار بعدي يه موسسه هنري هست

    فقط اين كار رو دو قسمتي معرفي مي كنم چون ميخوام حتما تو فروم آپلود بشه و فروم هم اجازه نميده بيشتر از 5 فايل رو ضميمه كنم

    دانشگاه : دانشگاه پيس لهستان

    طراح : سيمون زي سولت


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    ادامه شيتها در پست بعد...
     

    پیوست ها:

    نوشته شده توسط Hamid_ahmadi در ‏2 ژانویه 2011
    online_1370، yasihood، bany20 و 5 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  10. Hamid_ahmadi

    Hamid_ahmadi Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    776
    تشکر شده:
    1,245
    امتیاز دستاورد:
    93
    پروژه هفتم(ادامه)

    ادامه موسسه هنري

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     

    پیوست ها:

    نوشته شده توسط Hamid_ahmadi در ‏2 ژانویه 2011
    yasihood، _MRM_، barbodaz و 7 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  11. MAZAHER2011

    MAZAHER2011 New Member

    ارسال‌ها:
    3
    تشکر شده:
    2
    امتیاز دستاورد:
    1
    سلام آقا حمید ممنون.
     
    نوشته شده توسط MAZAHER2011 در ‏5 ژانویه 2011
    Hamid_ahmadi از این پست تشکر کرده است.
  12. Hamid_ahmadi

    Hamid_ahmadi Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    776
    تشکر شده:
    1,245
    امتیاز دستاورد:
    93
    سالن موسيقي - مدرسه موسيقي - كتابخانه

    دانشگاه :‌ دانشگاه بين المللي روساريو - آرژانتين

    طراح : وگني فدريكو

    استاد راهنما : پرفسور آنيبال جي مولين

    توضيحات :
    HThe starting points for the major strategies were: use of stone, as this is invariably part of the Dubai texture; Islamic architecture, characterized as a typology that has intermittent paths, visual obstruction, reaching a central courtyard that acts as a great receptor with different building entrances; a sieve, with a screened skin outside, allowing the filtration of sunlight. It also proposes green spaces with trees near bodies of water to provide fresh natural detail. The project is a great body, a stone hand primarily to protect the building and its internal and external routes from too much sun. In some sectors, this stone is partly intended to generate key areas from Islamic architecture, such as broken entrances giving on to the large patio. The screen uses double glazing to cushion the heat, in accordance with the sector to be protected (library, music rooms, school). This double skin has silkscreened panels in some areas, allowing different amounts of sunlight into different sectors. The school library resembles a cloister, a typology that has consistently worked throughout the history of architecture, allowing the units to function properly in terms of circulation and layout of rooms, courtyards and hallways, as well as a proper distribution of books, shelves and reading sections. The school sector is connected to the library, as is the case with the rehearsal rooms of the block containing the concert hall. Each block (library, school and concert halls) is meant for individual use in the event that the others are not in use. The concert halls and auditoriums are located at two corners of the stone, allowing a large hall with triple height and a set of stairs and ramps that allow a quick tour with excellent vistas. The central courtyard is designed as the hub of the entire program, opening views of various sectors of the city and the park, enabling pedestrian flow from many quarters. We propose a pedestrian-level bar under the shade of the trees, transforming the open space into a 'grand oasis'.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     

    پیوست ها:

    نوشته شده توسط Hamid_ahmadi در ‏7 ژانویه 2011
    yasihood، bany20، mssm و 2 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  13. Hamid_ahmadi

    Hamid_ahmadi Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    776
    تشکر شده:
    1,245
    امتیاز دستاورد:
    93
    اقامتگاه فرهنگي

    دانشگاه : دانشگاه پالرمو - آرژانتين

    طراح : والريا سولداد مارگوز

    استاد راهنما : پابلو روزنوازر

    توضيحات :
    The project is about regenerating a block in the center of the city.
    Inside this square we found a great green area, to become part of the neighbor.
    We created an open park, that also offers in it's intimal underground, spaces for cultural activities.
    The hotel is faced to an important Hospital, so it is conceived to host the visitor inside the trees that already exists. Passengers and sunlight translate softly through the folds, creating an special kind of ambient, inside a chaotic neighbor.
    This project also conceives flexibility. The structure that goes out of the buildings allows rooms to be different, or to change.
    The cultural center has two cinemas and two auditoriums wich can be opened to the exterior.

    Every space is projected to flow, and change through time and needs.
    Walls becoming roof, or floor becomig wedge, embracing the citizen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     

    پیوست ها:

    نوشته شده توسط Hamid_ahmadi در ‏11 ژانویه 2011
    bany20، mssm، payyyz و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  14. Hamid_ahmadi

    Hamid_ahmadi Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    776
    تشکر شده:
    1,245
    امتیاز دستاورد:
    93
    مدرسه نو - مدرسه بدون مدرسه

    دانشگاه : National University of Malaysia

    طراح : Ssi Cze Beh

    استاد راهنما: Nur Akmal Goh Abdullah, Muhammad Farihan Irfan Mohd Nor, Adi Irfan Che Ani

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     

    پیوست ها:

    نوشته شده توسط Hamid_ahmadi در ‏12 ژانویه 2011
    bany20، mssm، payyyz و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  15. Hamid_ahmadi

    Hamid_ahmadi Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    776
    تشکر شده:
    1,245
    امتیاز دستاورد:
    93
    معماري با سايه

    دانشگاه : Tokai University, Department of Architecture and Building Engineering - Kanagawa, Japan

    طراح : Kensuke OHTSUKA

    استاد رهنما : Hideki YOSHIMATSU

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     

    پیوست ها:

    آخرین ویرایش: ‏12 ژانویه 2011
    نوشته شده توسط Hamid_ahmadi در ‏12 ژانویه 2011
    bany20، mssm، payyyz و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  16. Hamid_ahmadi

    Hamid_ahmadi Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    776
    تشکر شده:
    1,245
    امتیاز دستاورد:
    93
    معماري با سايه ( ادامه )‌

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     

    پیوست ها:

    نوشته شده توسط Hamid_ahmadi در ‏12 ژانویه 2011
    bany20، mssm و DIMO از این ارسال تشکر کرده اند.
  17. Hamid_ahmadi

    Hamid_ahmadi Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    776
    تشکر شده:
    1,245
    امتیاز دستاورد:
    93
    سلام
    و اما كار بعدي

    نام پروژه : Museum for Contemporary Art Brussels

    دانشگاه : Artesis University College of Antwerp - Henry van de Velde, Design Sciences - Antwerp, Belgium

    طراح : Steven Schenk

    استاد راهنما : Prof. Christian Kieckens Prof. Haike Apelt Prof. Jan Thomaes

    توضيحات :

    An architect is quite privileged when he can think about the scenography of every day life, especially when housing the exhibition of a personally selected art program, extended with the collection of the Belgian artist Marcel Broodthaers, in dialogue with the Magritte Museum and KMSK in the vicinity.

    To formulate a concrete idea for a program which is in itself all about scenography, one has to consider the result as an overall look towards physical and mental experience. That line between those worlds, is exactly the line which defines that architecture. That line is much more interesting, if it generates a complexity and ambiguity in its thickness and presence.

    The museum can function in a way the city functions, where ¨Anchor Rooms¨ are defined as end spaces, which through their roof structure and position in the building, through spatial quality and the forces which are present, generate a scenography in the insides of those walls. Consequently we perceive a traditional room sequence, which is surrounded by a traditional ¨Vallum¨, and furthermore those structural spaces which could be defined as ¨Intervallum¨. The intervallum is almost abstractly defined by the structural logic of the overall system, it is an implicit scenography inside that thick line. This specific reading is not that strange, when we extensively investigate the properties of building throughout our rich history. The scenography of the museum is made from the overall idea, which is the complex result of this system.

    The metaphor of the tree is an interesting reference. It defines a presence both underneath, and inside its crown. But the overall result is quite enigmatic and ambiguous, where the bearing structure and the crown seem to have a strange connotation concerning gravity and realism.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     

    پیوست ها:

    نوشته شده توسط Hamid_ahmadi در ‏27 ژانویه 2011
    shakila88، bany20، mssm و 2 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  18. Hamid_ahmadi

    Hamid_ahmadi Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    776
    تشکر شده:
    1,245
    امتیاز دستاورد:
    93
    سلام
    دوباره با معرفي يه كار جديد اومدم

    نام پروژه : House Of Languages

    دانشگاه : Veer Narmad South Gujarat University, Facult of Architecture, Sarvajanik College of Engg. & Tech - Surat, India

    طراح : Dishant Jariwala

    استاد راهنما : Ar.Vishal Shah Ar.Mahesh Nagecha

    توضيح :
    ‘A bhavan (house) which is does not have conventional doors and windows but have an architecture of it’s own derived from Indian ethos and also reflecting life and vitality motion and sense of a language’

    The conceptual stand of the project itself explain out the project the very liveliness of the languages is used to derive a house for them as languages are living and they need to be housed for there development and well being

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     

    پیوست ها:

    نوشته شده توسط Hamid_ahmadi در ‏6 فوریه 2011
    shakila88، bany20، mssm و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  19. Hamid_ahmadi

    Hamid_ahmadi Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    776
    تشکر شده:
    1,245
    امتیاز دستاورد:
    93
    معرفي يه پروژه جديد

    نام پروژه : Bamboo Education and Development Facility

    دانشگاه : Petra Christian University, Faculty of Civil Engineering and Planning - Surabaya, Indonesia

    طراح : Wijaya Suryanegara Yapeter

    استاد راهنما:‌Christine Wonoseputro

    توضيحات :
    Bamboo and Symbolic Architecture

    Bamboo Education and Development Facility in Cebongan, D.I.Yogyakarta is a project that serves as a means of educational tourism object for the general public and tourists, but it also serves as a development facility for researchers in the field of conservation in bamboo, bamboo preservation and construction.

    Facilities planned include a bamboo museum, crafts market, cafe & restaurant, conservation, preservation and construction, guest house, amphitheater and product galleries, and some supporting facilities and other supplements.

    The approach of being used is the symbolic architecture, where the problems in building design is to integrate these 3 functions into one building. Other intention of this building is to make this facility as a landmark in Cebongan Village area.

    By exploring bamboo material as a construction material, building envelope and many more applied in the buildings to attract visitors and tourist and show the bamboo material as the focal point.

    Concept is taken from the growth of bamboo, bamboo species that was taken are sympodial bamboo. Where the growth is the root rhizome group (rhizom sympodial), which can not damage the soil structure and fertility, such as rod-shaped bamboo rhizome roots (rhizom monopodial).

    Sympodial bamboo growth is clustered and random growth, spread and irregular in character, from every rhizom will be able to grow other rhizom.

    And this growth occurred in the soil, until the stage becomes visible then shoots appear above ground. Shoots growing from every rhizom which branched and in each clump of bamboo could have 6-9 or even more. Stem growth very quickly, to reach a height of approximately 30 meters it takes 3-5 years of growth. Bamboo has a very notable physical character that is segmented, curved and narrowed at the top.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     

    پیوست ها:

    نوشته شده توسط Hamid_ahmadi در ‏16 فوریه 2011
    shakila88، arman_kad، bany20 و 2 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  20. Hamid_ahmadi

    Hamid_ahmadi Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    776
    تشکر شده:
    1,245
    امتیاز دستاورد:
    93
    عنوان طرح : Constructing Landscape:

    دانشگاه : University of Plymouth, Plymouth School of Architecture - Plymouth, England

    طراح : Patrick John Clark

    استاد راهنما: Robert Brown Dr Krzysztof Nawratek

    توضيحات :

    The Land-Based Exchange.

    This proposal for a Land-Based Exchange (incorporating agricultural-ecological research and educational facilities as well as a visitor’s centre for a distinctive cultural landscape and ecosystem) in Riga Latvia generates connections between various layers (both physical and non-physical) that exist within the landscape of the site, wider city and the entire Daugava River plain. Articulated through a design methodology conceptualised as palimpsest, the proposal acts to reveal the hidden and yet-to-emerge, while bringing together public institutions, private enterprise and the public to link cultural, political, economic and social aims.

    When the complex layers within the landscape of the contemporary city are mapped the intrinsic relationships between the landscape processes and cultural practices become evident. This revealing and translation of the landscape can be considered as an act of décollage where the cultural landscape’s narrative is translated and communicated upon the surface as built form. The compositional logic of collage/montage along with notions of convergence, ‘layering’ and ‘in-betweens’ are articulated at multiple scales and translate the driving notions of the landscape as a palimpsest into the tectonics, aesthetics, form and organisation of the building. Overall this is an architectural attitude that develops from, and further articulates, the exchange within the multi-layered social, economic, political, and ecological conditions that have shaped place whilst simultaneously (re)programming and providing a focus for the multi-scaled exchange that is occurring across an expanded cultural landscape.


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    ادامه در پست بعد
     

    پیوست ها:

    نوشته شده توسط Hamid_ahmadi در ‏28 فوریه 2011
    arman_kad، bany20، mssm و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.

به اشتراک بگذارید