بسيار :: >> مهم << :: كدام سايت پر مخاطب است

www.iranwebshop.com

Active Member
در طراحى سايت هاى تجارت الكترونيكى به اطلاعات پايه اى در زمينه طراحى سايت و كمى تجربه و تمرين احتياج است. طراحى اين سايت ها اصول اوليه اى دارند كه اگر آنها را رعايت نكنيد، متاسفانه هيچ وقت نخواهيد توانست سايت خود را از نظر امكانات و كارايى به حدى برسانيد كه بازديدكنندگان را راضى كنيد.براى ايجاد فروش بيش تر از طريق وب سايت روى نكات زير تمركز كنيد.

۱- زمان LOAD ، اندازه صفحات و سيستم هدايت بازديدكننده در سايت: صفحاتى كه به كندى ظاهر مى شوند، صفحات بسيار بزرگ يا بسيار كوچك و دشوارى حركت در سايت، هر كدام به تنهايى كافى هستند تا بازديدكننده را خسته و نااميد كنند. بازديدكننده هرگز نبايد منتظر ظاهر شدن صفحات بماند، هرگز نبايد براى خواندن اطلاعات مورد نظرش صفحه را بالا و پايين كند و هرگز نبايد براى اطلاعاتى در مورد خريد اجناس مورد نظرش، با دشوارى تمام سايت را جست وجو كند.سايت هاى داراى صفحات مرتب، سريع و هدف مند به طور معمول در امر فروش نيز موفق تر هستند.

۲- استفاده كمتر از عوامل گرافيكى: اگرچه عوامل گرافيكى فريبنده و جذاب به نظر مى رسند، اما به طور معمول براى فروش موثر نيستند. حتى در صورت استفاده زياد ممكن است نتيجه برعكس ايجاد كند. زيرا باعث خواهند شد كه سرعت Load شدن وب سايت بسيار پايين بيايد و در ضمن ممكن است ذهن بينندگان سايت را از هدف اصلى سايت كه فروش است، دور كنند. اگر لازم است كه از عوامل گرافيكى استفاده كنيد بايد تصاوير مناسب براى سايت انتخاب كنيد و اندازه آنها را تا حد ممكن كوچك كنيد. بيش تر تصاوير گرافيكى را مى توان حدود ۲۰ درصد كوچك كرد بدون آن كه لطمه اى به كيفيت و تاثير تصوير وارد شود.

۳- شكستن سايت به جدول هاى (table) كوچكتر: به جاى قرار دادن كل صفحه در يك جدول بزرگ، آن را به بخش هاى كوچك تر تقسيم كنيد. با اين كار هنگام ورود بازديدكننده بخش هاى مختلف صفحه شما به تدريج ظاهر مى شوند و بازديدكننده مجبور نمى شود مدت زمان زيادى به صفحه سفيد خيره شود تا صفحه شما بالا بيايد. اين نكته از مواردى است كه به طور معمول فراموش مى شود.

۴- استفاده از نقشه سايت: نقشه سايت نه تنها باعث افزايش رتبه شما در موتورهاى جست وجو مى شوند، بلكه در واقع راهنماى بازديدكنندگان سايت به شمار مى آيد و از سردرگمى آنها در سايت هاى بزرگ مانند سايت هاى تجارت الكترونيك جلوگيرى مى كند. نقشه سايت همان گونه كه از نام آن مشخص است بايد نشان دهنده مسيرهايى باشد كه بازديدكنندگان مى توانند در سايت شما طى كنند. موتورهاى جست وجو نيز از روى همين نقشه، سايت شما را پيمايش مى كنند. بنابراين نقشه سايت يكى از عوامل ضرورى سايت هاى تجارت الكترونيك محسوب مى شوند.

۵- محتويات غنى: محتوياتى كه شامل كلمات كليدى، هدف مند و با رعايت اصول نوشته شده باشند، باعث افزايش رتبه در موتورهاى جست وجو مى شوند. همچنين بازديدكننده را علاقه مند خواهند كرد كه از شما خريد كند. همان طور كه شيوه نوشتارى غلط باعث راندن مشتريان خواهد شد و وجود نداشتن كلمات كليدى رتبه شما را در موتورهاى جست وجو پايين خواهد آورد. شيوه نوشتار اولين راه تاثيرگذارى بر روى بازديدكننده اى است كه تازه به سايت شما مراجعه كرده است، بنابراين توجه دقيق و كافى به محتويات سايت به طور معمول موجب فروش بيشتر خواهد شد.

۶- عنوان (title) صفحات: صفحاتى كه داراى عنوان هاى غنى از كلمات كليدى هستند، ترافيك زيادى خواهند داشت و ترافيك بيشتر به معنى فروش بيشتر است. اين عنوان ها رتبه شما را در موتورهاى جست وجو بهبود مى بخشند. براى صفحات داخلى خود نيز كلمات كليدى مناسبى در نظر بگيريد. سايت هاى تجارت الكترونيك به طور معمول سايت هاى بزرگى هستند. كلمات كليدى صفحات داخلى و ارتباط اين صفحات با هم براى موتورهاى جست وجو بسيار مهم هستند. براى تصاوير محصولات خود حتما از تگ alt استفاده كنيد. عدم وجود اين تگ امتياز منفى بزرگى در رتبه شما ايجاد خواهد كرد.

۷- استفاده آسان براى كاربر: پايگاه هاى تجارت الكترونيك و رويه هاى فروش كه استفاده از آنها دشوار است، مهم ترين عامل صرف نظر مشترى از خريد هستند. پايگاه و رويه فروش براى استفاده كاربر بايد آسان و به اندازه اى مطمئن باشد كه اطلاعات مربوط به فروش و مبالغ پرداختى هرگز از دست نرود.

۸- امنيت سايت: سايت فروش بايد امن باشد و به بازديدكننده اطمينان بدهد كه اطلاعات شخصى كه او به سايت مى دهد در مكان مطمئنى قرار مى گيرد و به هيچ عنوان در اختيار ديگران قرار نخواهد گرفت و يا فروخته نخواهد شد. اين موضوع براى خريداران online بسيار اهميت دارد، بنابراين هرگونه تضمين و اطمينان از امنيت سايت باعث بهبود فروش خواهد شد.
۹- صفحه تشكر از خريدار:بلافاصله بعد از دريافت سفارش مشترى، در صفحه مخصوصى از او تشكر كنيد. اين حسن ادب شما تاثير مثبتى روى بازديدكننده خواهد داشت و تضمين خواهد كرد كه اين فرد تبديل به مشترى هميشگى شما شود و براى خريدهاى بعدى به سايت شما مراجعه كند.يك سايت تجارت الكترونيك به طور قطع با سايت هاى شخصى و يا سايت سازمان هايى كه قصد فروش از طريق سايت را ندارند، تفاوت دارد. تمركز روى طراحى و سيستم هدايت و ديگر جنبه هاى سايت، همه بايد به نحوى باشد كه هدف اصلى سايت را كه همان فروش است، برآورد.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا