بسته شدن مکس هنگام رندر با vray

hadi_nn

Member
سلام
بچه ها من یه فایل دارم که یه خورده حجمش به خاطر استفاده از درخت زیاد شده
موقع کار با فایل چون از پروکسی استفاده کردم مشکلی ندارم اما موقع رندر یهو وسطاش یا اولش یهو کلاً مکس بسته میشه
ورژن مکس 2009 و vray 1.5.3 sp2 Demo هستش
سیستم هم 3 گیگ رم و cpu هم amd 4.2 core2due هستش
ممنون میشم راهنمایی کنید
 

Ali3D

Active Member
رمت کمه
این طوری که از حرفت پیداست بالای 4 گیگ رم لازم داری
virtual memory ت رو ببر بالا (تو گوگل بزنی increas virtual memory on xpروشش رو بهت می گه)
و از frame buffer استفاده کن و رندر فریم خود مکس رو یا کامل غیر فعال کن یا اندازش رو خیلی کوچیک بذار در حد 320
 

hadi_nn

Member
به نظرت با ویندوز 7 64بیتی و مکس 64 بیتی و vray 64 بیتی مشکلم حل نمیشه ؟ :(
الان همشون 32 بیتی هستن
 

Ali3D

Active Member
نه تفاوت چندانی نمی کنه
وقتی پردازنده 64 بیتی داری و از ویندوز و برنامه های 64 بیتی داری استفاده می کنی، فقط سرعت برنامه ها بیشتر می شه
در نتیجه تو سرعت رندرت تاثیر می ذاره
ولی برای رندر یه صحنه ی شلوغ مثل چیزی که می گی، به رم احتیاج داری
اندازه ی رندرت چقدره؟
تیکه تیکه ازش رندر بگیر و بعد تو ps به هم بچسبونشون
وقتی اندازه ی رندرت کوچیک باشه احتمال اینکه رم کم بیاری خیلی کمتر می شه
قبل از رندر کردن، از هر چی برنامه اضافی هست خارج شو، از تو task manager هر چی به نظر میاد که برای سیستم نیست می تونی خارج بشی
 
دوست عزیز بستگی به ویندوزت هم داره !
مثلاً من یه مدت ویستا رو سیستمم نصب بود ، کلاً رم سیستم رو 3.25 نشون میداد و نزدیک به 1 گیگش رو خودش مصرف میکرد ...
اما از وقتی که روی سیستم دوباره اکس پی نصب کردم الآن رم سیستمم شده 5 گیگ و کلاً 300 مگ توسط ویندوز اشغال میشه.
سعی کن اگه امکانش هم هست توی کارت از درخت استفاده نکنی و فقط از rpc استفاده کنی.

موفق باشی :rose:
 

amiri184

New Member
مشکل اصلی از ریجیستر نبودن نرم افزار میباشد.یعنی از نرم افزار اصل و ریجیستر شده خریداری نمایید
 
نه من هم دارم از همون نسخه استفاده میکنم !
هیچ مشکلی نداره ، حتی باهاش رندر انیمیشنی هم میگیرم !!!
 

amiri184

New Member
مشکل اصلی از ریجیستر نبودن نرم افزار میباشد.یعنی از نرم افزار اصل و ریجیستر شده خریداری نمایید
 
vray حدود 1200000 تومان قیمتشه 3ds max هم 3500000 تومان (الیته به $) به نظر شما کی میاد همچین هزینه ایی کنه ؟
اووووو ه ه ه ه ه اونم ایرانی که برنامه 2 هزارتومانی رو هم کرک شدش استفاده میکنه :green:
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
دوستان با کمال شرمندگی نظر همتون نادرسته و من با سند خدمتتون عرض می کنم
1- طبق گفته کتاب جامع وی ری فقط و فقط برای ایده آل کار کردن باید پکیج کامل 64 بیتی باشه.یعنی ویندوز - وی ری و مکس 64 بیتی.
و دلیل: در سیستم عامل های 32 بیتی حداکثر 3125 مگابایت رم شناسایی میشه.وقتی شما از پکیج 64 بیتی استفاده می کنین در حقیقت از تمام توان سخت افزارتون نهایت استفاده رو می کنید. در مورد وی ری الگوریتماش طوری طراحی شدن که از حجم بالایی از سخت افزار رو می طلبه. اگر کمی دقت کنین موقع رندر وی ری( نه صحنه های معمولی مثلا یه کار داخلی اور موشن) وقتی شروع میکنه به رندر این اتفاقات در 32 بیتی می افته
1- سیستم عامل فقط حداکثر 1100 مگ رم رو مصرف میکنه و جالبه که بقیش خالیه!!!!!!!
2- cpu از توان 100% برای رندر استفاده نمی کنه
3- وی ری بیشتر از 1100 می طلبه در نتیجه کرش می کنه و قاطی می کنه و بیرون می پره

اما تو 64 بیتی
1- سیستم عامل 32 بیتی حداکثر 3125 مگا بایت رم ثاپورت میکنه ولی 64 بیتی 16 اگزا بایت!!
2- تمام 100 % رم وcpu پر میشه و این نشونه اینه که سیستم عامل داره از تمام توان سخت افزاری استفاده نمی کنه
3- اگه موقع رندر بیرون بپره تو 64 بیتی تجرببه من میگه غریب به محاله اما تو 32 بیتی رندر گرفتن غریب به محاله!
4- اگه زمان ویو پورت می پره بیرون بیشترین دلیلش اینه که رم کمه و باید رم بیشتر ی باشه.مثلا الان یه پروژه لنداسکیپ دارم و 4 گیگ رم بشدت کم میشه.رم رو 6 یا 8 میکنم خیلی کمتر بیرون میپره.

دوستان روی لینک امضاء من لطفا مطالب رو بخونین. ترجمه مستقیم کتاب جامع وی ری هست.امید وارم اطلاعاتم بدرد بخوره.هر سوالی داشتین در خدمتیم.
 

amirv3d

Member
سلام
امکانش هست یکمی در مورد بخش indirect illumination gi و قسمت iradiance map توضیح بدید مخصوصا قسمت basic parameters
clr thresh
nrm thresh
dist thresh
interp frame
میخوام بدونم کار هر کدومشون چی اگر کمکم کنی ممنون میشم .
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
دوست عزیز شما تازه میگی لیلی زنه یا مرد!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟
این مطالبی که شما گفتی هر کدوم یه دنیا مطلب داره.شما لطفا برین کتاب جامع وی ری رو تهیه کنین.خود این سایت هم برای فروش داره.قیمتش 1500 دلاره! تو سایت فکرکنم 1500 تومن یا 2000 تومن باشه!!! من هر چی از وی ری می دونم مدیون کتابم.من نکات ناب و طلائیش رو ترجمه کردم و روی لینک امضام هست.
 

hadi_nn

Member
عزیزان جهت اطلاعتون باید عرض کنم که بعد از نصب کامل پکیج 64 بیتی مشکل من موقع رندر گرفتن به کلی حل شده و فایلهایی که حتی توشون 7میلیون تا پلی گان هم بود رو بدون هیچ مشکلی رندر کردم
ممنون بابت راهنمایی
 

Alireza MH

Member
دوستان با کمال شرمندگی نظر همتون نادرسته و من با سند خدمتتون عرض می کنم
1- طبق گفته کتاب جامع وی ری فقط و فقط برای ایده آل کار کردن باید پکیج کامل 64 بیتی باشه.یعنی ویندوز - وی ری و مکس 64 بیتی.
و دلیل: در سیستم عامل های 32 بیتی حداکثر 3125 مگابایت رم شناسایی میشه.وقتی شما از پکیج 64 بیتی استفاده می کنین در حقیقت از تمام توان سخت افزارتون نهایت استفاده رو می کنید. در مورد وی ری الگوریتماش طوری طراحی شدن که از حجم بالایی از سخت افزار رو می طلبه. اگر کمی دقت کنین موقع رندر وی ری( نه صحنه های معمولی مثلا یه کار داخلی اور موشن) وقتی شروع میکنه به رندر این اتفاقات در 32 بیتی می افته
1- سیستم عامل فقط حداکثر 1100 مگ رم رو مصرف میکنه و جالبه که بقیش خالیه!!!!!!!
2- cpu از توان 100% برای رندر استفاده نمی کنه
3- وی ری بیشتر از 1100 می طلبه در نتیجه کرش می کنه و قاطی می کنه و بیرون می پره

اما تو 64 بیتی
1- سیستم عامل 32 بیتی حداکثر 3125 مگا بایت رم ثاپورت میکنه ولی 64 بیتی 16 اگزا بایت!!
2- تمام 100 % رم وcpu پر میشه و این نشونه اینه که سیستم عامل داره از تمام توان سخت افزاری استفاده نمی کنه
3- اگه موقع رندر بیرون بپره تو 64 بیتی تجرببه من میگه غریب به محاله اما تو 32 بیتی رندر گرفتن غریب به محاله!
4- اگه زمان ویو پورت می پره بیرون بیشترین دلیلش اینه که رم کمه و باید رم بیشتر ی باشه.مثلا الان یه پروژه لنداسکیپ دارم و 4 گیگ رم بشدت کم میشه.رم رو 6 یا 8 میکنم خیلی کمتر بیرون میپره.

دوستان روی لینک امضاء من لطفا مطالب رو بخونین. ترجمه مستقیم کتاب جامع وی ری هست.امید وارم اطلاعاتم بدرد بخوره.هر سوالی داشتین در خدمتیم.


سلام

عارف جان من هم مکسم 64 هست هم ویندوزم ، هم بیرون میپره هم تو بعضی از کارا از 100% CPU استفاده نمیکنه. مخصوصا اگه Displace داشته باشه. مشکل چیه خیلی عذاب آوره:-? 6 گیگ هم رم دارم.
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.این که 64 بیتی میشه تو رندر من ندیدم بیرون بپره اما تو Viewport زیاد میپره.مثلا وقتی Isolate می کنی یا Hiden‌می کنی بعد بر میگردونی کرچ میکنه.

این عکس پیوستی رو حتما دانلود کنین.ماله یه پروژه فوق بزرگه! تو این رندر 723 گیاه بصورت پروکسی هست.جالبه محاسبات Light Cache 1 ساعت خوردی طول کشید و من به این کشف رسیدم که برای این جور کارا باید از انجین اول از Brut Force استفاده کرد.چون اگه Irradiancبزاریم 4 تا 5 برابر بیشتر طول میکشه.!!!! تو این عکس فقط وفقط رم پر شده حتی موقع رندر هم فقط رم استفاده میشد.! 6 گیگ کامل مصرف شده. اما نصف Cpu بیکاره!
max.jpg
 

پیوست ها

  • max.jpg
    max.jpg
    222.8 کیلوبایت · بازدیدها: 13

Alireza MH

Member
سلام.این که 64 بیتی میشه تو رندر من ندیدم بیرون بپره اما تو Viewport زیاد میپره.مثلا وقتی Isolate می کنی یا Hiden‌می کنی بعد بر میگردونی کرچ میکنه.

این عکس پیوستی رو حتما دانلود کنین.ماله یه پروژه فوق بزرگه! تو این رندر 723 گیاه بصورت پروکسی هست.جالبه محاسبات Light Cache 1 ساعت خوردی طول کشید و من به این کشف رسیدم که برای این جور کارا باید از انجین اول از Brut Force استفاده کرد.چون اگه Irradiancبزاریم 4 تا 5 برابر بیشتر طول میکشه.!!!! تو این عکس فقط وفقط رم پر شده حتی موقع رندر هم فقط رم استفاده میشد.! 6 گیگ کامل مصرف شده. اما نصف Cpu بیکاره!
max.jpg


دقیقا همین طور هست که شما میگی. منم الان دارم از یه شهرک بزرگ رندر میگیرم. پر از درخت و ویلا هست که همشون پروکسی هستند. با لایت کش 9 ساعت طول کشید 960*720 . الان دارم با بروت فورس میگیرم ببینم چی میشه. دیشب یه ویو دیگه رو گذاشتم رندر کنه تا صبح ، الان اومدم دفتر دیدم کامپیوتر خاموشه !!! انگار نه انگار:cry:
یادم رفته بود اتو سیو بکنمش. فکر کنم برق رفته بوده.:mad::cry::cry::cry::cry:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا