بز چینی افغان

وضعیت
موضوع بسته شده است.

rainbmaya

Active Member
خوب ما ایرانیها نظرمون در مورد افغانیها چیه؟
فکر میکنیم که ملتی عقب مانده اند که حتی ...
ولی اینطور نیست و اونها تو مملکت ما اجازه پیشرفت و ترقی ندارند. احتمالا ما نژا...یم. میتونید یه سرچ کنید و ببینید تو جاهای دیگه دنیا چه پیشرفتهایی کردن.
یک افغانی انیمیشنی سه بعدی بنام بز چینی ساخته که واقعا عالیه. باور نمیکنید تو یوتیوب برید و ببینید. درسته افغانستان عقب مونده هم از ما جلو زد. احتمالا تا چند سال آینده باید منتظر دیدن فیلمهای سینمایی در حد هالیوود از افغانها باشیم. و احتمال زیاد پخش تلویزیونیمون هم در کنار کارهای هندی و چینی و عربی ، بخش قابل توجهی رو تولیدات افغانستان پر کنه! حالا سوال اینجاست:
چرا ما خودمون نمیتونیم؟
جواب : ما هم میتونیم ولی...
درسته ولی همون چیزیه که همتون میدونید. عدم توجه مسئولین به این مقوله.
وقتی این انیمیشن رو میبینید کاملا متوجه میشید که افغانها تا چه اندازه با مشکلاتی از قبیل سیستم قوی پردازش مواجه اند. در ضمن میبینید که چه عشقی تو ساخت این انیمیشن داشتن و چه طور دلشون واسه مملکت آبا واجدادیشون میتپه.
اگه ما و شما هم میتونیدیم ( فعل جدیده ) بیاید برای دلمون کارهایی در این سطح و بالاتر بسازیم و یوتیوبو پر کنیم از کارهای با کیفیت خوب ایرانی که از سرزمین کهن مادری میگه. از قبل از 1400 سال پیش که اروپائیها مشغول آدمخواری و اعراب مشغول ... ( نمیدونم مشغول چه کاری بودن احتمالا هنوز جهش ژنتیکی برای تبدیل شدن به موجود دوپا توشون بوجود نیومده بوده ، احتمالا با اونجای لختشون تو فکر شکار ملخ و مارمولک بودن . تاریخ دقیقا صحبتی ازشون نکرده ) بودن و ما تو اوج تمدن. اگه مسئولینمون نمیذارن که رشد کنیم ، خودمون که میتونیم. اونها هم مجبور میشن که کوتاه بیان و حمایتمون کنن. اینها شعار نیست ، واقعیته.
یه حرکت نیاز داره. احتمالا دوستان دانشجومون فرصت بیشتری برای این کار دارن. پس یه مقدار خودمونو تکون بدیم.
http://www.youtube.com/watch?v=ZncBpHqSjq4
 

.Mohsen.

Member
شنگول و منگول خودمون بود که :|
واقعا ادم نمیدونه چی بگه . تا یادمه این داستان مال ما بوده .
نمیدونم چی بگم
 

rainbmaya

Active Member
شما به داستان چیکار داری. تاریخو مطالعه کن میبینی که تا چندین ساله گذشته ما و افغانیها هم وطن بودیم. البته قبل از اینکه مملکتمون به باد بره. پس تعجبی نداره که ادبیاتمون هم مثل هم باشه.
شما اصل ماجرا رو بچسب. اونها میتونن و انجام میدن و ما میتونیم ولی فقط حرف میزنیم و سر و صدا میکنیم.
پس ...
خوب بیاید ما هم کمتر حرف بزنیم و سر وصدا کنیم و بیشتر عمل کنیم.
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
و ممنون از مطلبت عزیز ولی یه سوال
درسته افغانستان عقب مونده هم از ما جلو زد
میشه محبت کنی و بگی کجاش دقیقا؟ من مشکلی با پیشرفت هیچ احدی در هیچ جای زمین ندارم ولی این با این جمله ـت مشکل دارم چون اگه میخوای یه نگاه یه فیلم 7 بنداز ، تصویر بردار ایرانی، یه نگاه به فیلم مصائب مسیح بنداز، موسیقی ایرانی، یه نگاه به فیلم آپوکالیپتو (( معروف یه آخر زمان بنداز)) نویسنده ایرانی یه نگاه به کارای جناب زرگر پور و امسال ایشون بنداز یه نگاه به تیتراژ بازی های معروف از جمله NFS و COD و ... بنداز و اسمای رو در بیار.
یه نگاه به سطح اختراعات و ثبتشون بنداز، یه نگاه به کنفرانس FFD (( سران بزرگ یهود و آمریکا )) بنداز که توش یکی از سران یهود و اسرائیل میگه: شما مهندس نیستید و نمیفهمید، من دارم سرعت بیش از حد پیشرفت مهندسین ایرانی رو میبینم ،اصلا چرا این همه راه بریم یه نگاه به این سایت بنداز که خود بلدی CGART.ir
عزیز اوضا خراب هست ولی نه تا این حد که شما بیان میکنید، کار این فرد هم خوبه ولی با این بیان شما فکر نکنم چندان بین شرکت ها و پروژه های ساخته شده در ایران بوده باشی، فقط برای یه نمونه ی کوچیک اون هم نه خیلی حرفه ای نگاهی به این سایت http://www.didarfilm.com/ بنداز، کاش یه قسمت از اون پروژه ی ما که اینجا شببیه سازی پارچش رو گذاشتم ساخته میشد تا ببینی عزیز این چیزی که شما گذاشتی چیزی در مقابلش نیست.
این کاری که گذاشتین خیلی کار خوبی بود ولی اون قدر ها هم آش دهن سوزی نبود که شما هنرمندای این رشته رو توی مملکتت زیر سوال ببری که ایرانی ها چنین کاری نکردن، خیلی از کشورهای اروپایی هنوز موندن به هنر سینمای ما (( فیلم های بالیوودی ایرانی رو نمیگم، همه فیلم ها رو نبین عزیز)) مونده برسن، وقتی بچه های آسمان ما رو ژاپنی ها از روش میسازن هالیوود لایسنس ـش رو میخره، جدایی به اونحا میرسه و..... وقتی تو دانشگاه های بزرگ سینمایی جهان رشته ای وجود داره به نام رشته ی کیارستم شناسی یا الان فیلم کودکی های حضرت محمد که داره توسط همین جالب مجیدی ساخته میشه به عنوان بزرگترین فیلم جهان اسلام، فقط بگم در چه حد بزرگه که فیلم بردای که توی آمریکا خودش رو بازنشته کرده با پیشنهاد مبلغ دست مزد برای اینکار خودش رو از بازنشستگی در اورده (( میدونی یعنی چی خودش رو از بازنشستگی در اورده)) حالا میخوان چهههههههههههههههههههه وقت به ما برسن؟

خواهش مطلبی که مینوسی خوب روش فکر کنم تا روحیه ی دیگران رو خراب نکنی که الان میگی تا چند سال دیگه فیلم در حد هالیوود میسازن ، بذار فعلا بزرگترین صنعشون یعنی کشت خشخاش رو متوقف کنن بعدا شاید بتونن پیشرفتی هم بکنن.
وقتی بزرگترین صنعت و محل کسب درآمدشون اینه میخوان چه پیشرفتی کنن؟ که انشا لله هر روز زندگیشون رو به بهبودی بره، خیلی هم دوستشون هم دارم.

ببخشیدا ولی اون مطلب بالاتون جز لینکی که گذاشتین هیچ جاش نه درست بود نه ذره ای نزدیک به واقعیت جز این که این کاری که گذاشتین کار خوبیه.

باز شرمنده اگه ناراحت شدی با حرفام سعی کردم با احترام کامل حرفام رو بیان کنم.

حق یارت
 

rainbmaya

Active Member
دوست من نمیشه وگرنه نمونه کارای خودمو براتون میذاشتم ببینید! تهیه کننده دولتی و سختگیر داریم.
ظاهرا حوصله نداشتید مطلب منو کامل بخونید.
متاسفانه این برخورد شما جنبه نژادپرستانه داره. شما توجه نکردین من چی گفتم. افغانستان جنگ زده با اون تفکرات خنده دار و خیلی تندرو مذهبی که انیمیشنو شیطان میدونن ( باور نمیکنید یه تحقیق کوچولو کنید ) و امکانات بسیار بسیار کم. خیلی از کسایی که واسه تلویزیون ایران کار تولید میکردن و خیلی با کیفیت بودن ، الان دیگه نیستن و تو سنگاپور و مالزی و کانادا مشغول به کارن. دقیقا من وسط ماجرا قرار دارم. ایرانیهای زیادی تو تمام دنیا خیلی کاره اند و خیلی بزرگ ولی تو ایران چی هستیم؟ تبلیغات دروغو ول کنید و واقعیتو ببینید. نمیشه و نمیذارن که بشه، به یک میلیون دلیل. آقای برزو رفیع پور اومد ایران که وضعیت انیمیشنمون سر و سامان پیدا کنه ، دیدید چی به روزش اوردن و اونم از ایران رفت. ببخشید فرار کرد. خیلی از افغانها هم تو دنیا انسانهای بزرگی اند. دلیل نمیشه که ما اینجور صحبت کنیم و به اونها توهین کنیم.
بهتره حافظه تاریخی شما رو فعال کنم.
سابقه تولید انیمیشن تو ایران چقدره و تو افغانستان چقدر؟
دوست دارم جوابتونو بدونم!
آیا واقعا به اندازه سابقه تولیدمون پیشرفت کردیم ؟
نه نکردیم.
چرا؟ چون ما حرافیم و کارهای کوچیکمونو بزرگ جلوه میدیم. اگه کسی نقدمون کنه قاط میزنیم و هیاهو میکنیم. ولی اگه کار بی ارزشمونو تحسین کنه کیفور میشیم و کار بعدیمون افتضاح تر میشه. تو همه کارها نه تنها انیمیشن. کدوم انیمیشن کوتاهمون تو انسی جایزه اول گرفته یا نامزد اسکار شده. داخلی نه ایرانیهای مقیم خارج. کارهای سینمایی که افتضاح. جدیدا هم یاد گرفتیم موشن کپچر چینی ارزون بخریم و داد و بیداد که ما تکنولوژی روز دنیا داریم. ما فلان و بهمان و ... ولی حتی بلد نیستیم درست کلین کنیم و لرزشاشو بگیریم.
بهتره واقع بین باشیم.
منظور من این بود که اگه مسئولین اجازه نمیدن ، اشکالی نداره ، ما خودمون خودمونو معرفی کنیم. یه حرکت جمعی. اونها هم به زانو در می آن. من کار شما رو قبلا دیدم و خیلی هم تحسینش کردم. ولی متاسفانه افکارتونو دوست ندارم. البته از روی آواتارتون میشه به افکارتون پی برد و فهمید کجاها سیر میکنید!
در ضمن شبیه سازی پارچه شاخ غول شکستن نیست ، من از انیمیت شما خوشم اومد.
من دوست دارم واقعا باعث پیشرفت بشم. جوابی که تو این تاپیک دادمو بخونید.
http://forum.majidonline.com/threads/184232-اصلا-mayaبلد-نیستم-ولی
شما کار جشنواره ای برای انسی و اسکار بسازید و یه نمونه عالی و قابل اتکا داخلی واسه بقیه بشید.
راستی متعصب نباشید و جبهه گیری نکنید. تعصب تو هر چیزی مایه زوال و پست رفته مطمئن باشید و شک نکنید.:rose:

چرا ما خودمون نمیتونیم؟
جواب : ما هم میتونیم ولی...
درسته ولی همون چیزیه که همتون میدونید. عدم توجه مسئولین به این مقوله.
وقتی این انیمیشن رو میبینید کاملا متوجه میشید که افغانها تا چه اندازه با مشکلاتی از قبیل سیستم قوی پردازش مواجه اند. در ضمن میبینید که چه عشقی تو ساخت این انیمیشن داشتن و چه طور دلشون واسه مملکت آبا واجدادیشون میتپه.
اگه ما و شما هم میتونیدیم ( فعل جدیده ) بیاید برای دلمون کارهایی در این سطح و بالاتر بسازیم و یوتیوبو پر کنیم از کارهای با کیفیت خوب ایرانی که از سرزمین کهن مادری میگه. از قبل از 1400 سال پیش که اروپائیها مشغول آدمخواری و اعراب مشغول ... ( نمیدونم مشغول چه کاری بودن احتمالا هنوز جهش ژنتیکی برای تبدیل شدن به موجود دوپا توشون بوجود نیومده بوده ، احتمالا با اونجای لختشون تو فکر شکار ملخ و مارمولک بودن . تاریخ دقیقا صحبتی ازشون نکرده ) بودن و ما تو اوج تمدن. اگه مسئولینمون نمیذارن که رشد کنیم ، خودمون که میتونیم. اونها هم مجبور میشن که کوتاه بیان و حمایتمون کنن. اینها شعار نیست ، واقعیته
 
آخرین ویرایش:

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
عزیز من مطلبتون هم خوب خوندم و گفتم اون متنی که گذاشتم جواب کدوم حرفتون بود. حالا خوبه نقل قولش رو گذاشتم وگرنه نمیدونیستم چیا دیگه به من میگفتیم. درسته افغانستان عقب مونده هم از ما جلو زد.
من پرسیدم دقیقا کجاش از ما جلو زدن.
یک این که کار اونا رو خیلی بزرگ کردین جوری که انگار بچه های اینور چنین کاری نزدن. اون کسی هم که انیمیشن رو شیطان میدونه طالبانه ساخت آمریکاست نه مسلمون های اصلیشون عزیز دل.

اون هایی هم که بخاطر مشکلات از ایران رفتن و شما اسمشون رو آوردین به نظر من هیچ بویی از ایرانی بودن نبردن، انقدر هم سنگ مردم ژاپن و دیگه کشور های رو به سینه میزنن یه ذذذذره بو از اونا نبردن. همه میگن مردم ژاپین اینجوری مردم آلمان اونجوری مردم فلان اون جوری ولی تا به مشکل میخورن مردم ، کشورشون رو ول میکنن و میرن اون ور، مگه همون مردم ژاپن نبودن که حتی زنهاشون طلاهاشون رو گذاشتن تا کشورشون رو بسازن یا حتی جنس خراب کشور خودشون رو میخرن ولی جنس خوب خارجی نه.
کدوم اونها ای که رفتن چنین کاری کردن. همشون به فکر منافعشون هستن. نمیگن موندن من یه سری موقعیت رو از من بگیره ولی ممکنه این رشته رو تو کشورم چند قدم کوچیک حتی، جلو ببره.
من کار بضعی مسئولین رو تایید نمیکنم به هییییچ وجه (( بعضی برای این که دینم بهم گفته نمیتونی همه رو با یه چشم ببین و بهشون تهمت بزنی)) ولی کار اونها هم قابل تحصین نیست که الکی هم ادعا میکنن. رفتن که رفتن، کسی که به کشورش احترما نمیذاره و دنبال منافع خودشه بذار بره. ارزشون اون ها هم معلوم شد چند دلاره و به چند دلار و چند سال زندگی آیده مردم کشورش و آیدنگانی که تو این کشور به دنیا میان رو میفروشه. هم اون مسئولی که نمیذاره کار پیش بره و هم اونی که پای سختی ها نمی ایسته با هم یکی هستن. وگرنه تو خوشی و خوبی پیشرفت کردن که کار شاقی نیست عزیز همه بلدن.

آیا واقعا به اندازه سابقه تولیدمون پیشرفت کردیم ؟
نه نکردیم.
چرا؟ چون ما حرافیم و کارهای کوچیکمونو بزرگ جلوه میدیم.
خوب ببخشیدا عزیز، به نظر این جمله شما با پستتون تناقض نداره؟
من نمیخوام از خودم تعریف کنم، ولی بدون این که فقط حتی یه حرف با این مضمون چرا حرکتی نمیشه تو این سایت بزن و الکی دنبال بهانه باشم یه پست در مورد علمی که کسب کردم زدم و بعد بدون هماهنگ کردن که بابا یه پست ثابت به من بدین شروع به کار کردم و مدیران هم محبت کردن بعد از مدتی ثابتش کردن و به راحتی ادامه دادم در حد توانم ناچیز خودم ادامه دادم، دقیقا من اون کاری که شما میگین کردم و خود شما اون کاری که بدتون میاد انجام میدین.
همه حرف نزدن و عمل کردن رو باید از خودشون شروع کنن و وقتی بهش عمل کردن به بقیه توصیه کنن. یعنی کسی که سیگار میکشه چطور میتونه به کسی بگه سیگار نکش.

شما کار جشنواره ای برای انسی و اسکار بسازید و یه نمونه عالی و قابل اتکا داخلی واسه بقیه بشید.
نمونه انسی که میگین کوش عزیز. من که حرفی نزدم شما زدین ریفیق.

کدوم انیمیشن کوتاهمون تو انسی جایزه اول گرفته یا نامزد اسکار شده. داخلی نه ایرانیهای مقیم خارج
خوب این هم باز شد حرف، چیزی که خودت باهاش مخالفی، بجای این که به کسی بگی خودت شروع کننده باش وگرنه همه هم این جشنواره ها رو میشناسن هم نرم افزارها و هم هنر رو، همه هم میدونن کار خوب بکنن میره جشنواره های بزرگ، پس هییییچ نیازی به بیانش نیست فقط نیاز به عملی و حرف نزدن هست که خود شما بیانش میکنی ولی برعکس عمل میکنی.

تو رشته های دیگه هم جوون ها دست بکار شدن شما خبر نداری، اون ها حرف زدن رو ول کردن، مثل اون دو جوونی که تو پارکینگ خونشون دستگاه تراش 3D ساختن و خیلی جاها دیگه شروع کردن ما و شما عقب هستیم و دلیلش ایجاد همین پست ها بجای یه کار خوبه و یا ایجاد چیزی که به پیشرفت این هنر کمک کنه.
همون جونی که تو آوینی موشن کپچر زیر دستشه خودش دست به کار میشه و کپچر صورت رو میسازه در حد علم خودش. همه رو زیر سوال نبر این از انسانیت و دین اسلام خیلیی به دوره. همه رو یه رنگ نبین عزیزم

در ضمن شبیه سازی پارچه شاخ غول شکستن نیست ، من از انیمیت شما خوشم اومد
عزیز من هیییییییییییییییییییچ وجه، ادعایی ندارم ولی اون پارچه رو حتی از شرکت های دیگه هم امدن وقتی میخواستن برن بهم میگفت آقای cloth ـ من هیچ کاری نکردم و ادعایی ندارم ولی اون حالت پارچه و اون حجم زیر بغل رو کی جرعت داره ریسک کنه و انجام بده؟ بله یه دکمه هست به نام catch یا simulate ولی قبلش حدود صدها پارامتر هست که میتونی تغییرش بدی، من از اون افرادی نیستم که بگم بسم الله شروع میکنیم simulate. پس شما تو نخ شبیه سازی پارچه نرفتی که اینجوری گفتی عزیز.


شما کار جشنواره ای برای انسی و اسکار بسازید و یه نمونه عالی و قابل اتکا داخلی واسه بقیه بشید.


شما چرا انقدر سنگ انسی رو به سینه میزنید، مگه انسی چه خبره؟ شما کار خوب بساز نرفت انسی هم نرفت، مگه انسی خداست که انقدر میگین بره انسی بره انسی. انقدر که انسی میگین یه بار گفتین که کاری کنید که خدا خوشش بیاد؟ کلا تو این دنیا خدا شده گزینه ی آخر. واحد درستی کار همه انسان ها خرسند شدن خداونده نه انسی یا اسکار یا گلدن گلاب و نوبل صلح مسخره و ......


البته از روی آواتارتون میشه به افکارتون پی برد و فهمید کجاها سیر میکنید!
خوب فکر نمیکنی این حرفت یه جورایی بی احترامیه؟ الان این تمسخر دیگران نیست؟ یعنی من تو هپروتم یا منگم یا ... تو هوام؟ هر کسی باز زبون خودش خودش رو نشون میده عزیز
الان میگم این اواتارم چیه معنی میده: 1. معنی high angle و low angle میدونی چیه؟ من الان دارم از low angle نگاه میکنم و مخاطبم high angle ـه، یعنی به مخاطبم دارم از زاویه پایین نگاه میکنم یعنی دست پایین تر ، یعنی آقا ما کوچیکتیم. 2. دارم میخندم، فکر کنم معنی خنده هم معلوم بشه، اولا تو دین من گفته با مردم با روی خوش برخورد کن. دوم عکسم مثل عکس بعضی ها با غرور یا حالات های من خیلی خفنم و خوشگلم نیست، خاکیه خاکیه.
از شما که انقدر سنگ هنر و جشنواره ی انسی رو به سینه میزنید بعیده حتی نتونستین یه اوتار ساده رو انالیز کنید.

راستی متعصب نباشید و جبهه گیری نکنید. تعصب تو هر چیزی مایه زوال و پست رفته مطمئن باشید و شک نکنید.:rose:

حق یارتون ریفیق.
 
آخرین ویرایش:

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
من زیاد این کیفیت کار رو قبول ندارم ولی فکر کنم این کار خیلی بیشتر از اون u tube باشه ریفیق. این جمله ای که بزرگ زدید بیشتر روش فکر کنید ریفیق.
فکر کنم یکم که نه خیلی بی لطفی کردی عزیز.
گفتم که خیلی وقته شروع کردن و حرف زدن رو گذاشتن کنار. مثل من و شما نیستن.
راستی متعصب نباشید و جبهه گیری نکنید. تعصب تو هر چیزی مایه زوال و پست رفته مطمئن باشید و شک نکنید.:rose:
 

rainbmaya

Active Member
قابل توجه شما که تمام کارهای پیکسار که در حد عالی از همه نظر هستند، چه فیلمنامه هاشون ( که خانوادگی برای دیدن فیلم مردم دنیا برای تماشای آثارشون میرن ) چه انیمیت و چه و چه و چه ، کارگردانانشون کسانی هستن که تو جشنواره های معتبر جهانی رتبه های بالا کسب میکنند. بعد میان فیلم بلندی میسازن که بازهم همه خوششون میاد چه کودک و چه بزرگسال و کلی ارز آوری برای مملکتشون دارن. پس ظاهرا متوجه شدید چرا انسی و اسکار مهمه! من بازهم رو حرفم هستم ما به اندازه سابقه امون پیشرفت نکردیم ولی این کار افغانها نشون میده که اونها جهش دارن نه پیشرفت و اگه همینطور ادامه بدن مطمئن باشید که از ما جلو میزنن. موشن کپچر اصلا انیمیشن نیست. اینو همه میدونن. انیمیشن اونیه که شما با دست کار انیمیتو انجام بدی وگرنه با کینکت هم میشه موشن انجام داد.
بجای این که به کسی بگی خودت شروع کننده باش وگرنه همه هم این جشنواره ها رو میشناسن هم نرم افزارها و هم هنر رو، همه هم میدونن کار خوب بکنن میره جشنواره های بزرگ، پس هییییچ نیازی به بیانش نیست فقط نیاز به عملی و حرف نزدن هست که خود شما بیانش میکنی ولی برعکس عمل میکنی.
دقیقا میخوام هین کارو انجام بدم ولی قبلش باید از تهیه کننده های دولتی جدا بشم و شغل امرار معاشمو تغییر بدم و بعد اونیو که دوست دارم میسازم نه اونیو که دیکته میکنن. منظور من از آواتارتون نه حالت پوزتونه و نه زاویه دید و نه چهره اتون. منظور من شکل ظاهریتون بود که مشخص میشه چطور به راحتی میتونید کار بگیرید. خوب ایران مال شماهاست و بقیه رو ... خوشبحالتون ما هم میذاریمشون براتون و دروغهای بزرگتون که همه چیزو گل و بلبل نشون میدید.
:lol:
من زیاد این کیفیت کار رو قبول ندارم ولی فکر کنم این کار خیلی بیشتر از اون u tube باشه ریفیق. این جمله ای که بزرگ زدید بیشتر روش فکر کنید ریفیق.
فکر کنم یکم که نه خیلی بی لطفی کردی عزیز.
گفتم که خیلی وقته شروع کردن و حرف زدن رو گذاشتن کنار. مثل من و شما نیستن.
من نگفتم که اون کار تو یوتیوب خیلی محشره ، نه به اون محشری که مثل اکتاپودی یا امثالش باشه نه . در حد محشری که از افغانستان انتظار داریم. من خودم تو جشنواره های داخلی کارهایی ایرانی دیدم که باورم نمیشد ایرانی هستن ولی دیگه خبری از عواملشون نیست. چرا؟ چون به زور اوتشون کردن و الان اونور دارن واسه شرکتهای درست و حسابی مثل کارتون نتورک کار تولید میکنن.

انیمیشن «داستان اسباب بازی3» در فرایندی هفت ساله ساخته شد و سی‌صد تا چهار صد نفر انیماتور و اعضای یک تیم فیلمسازی کاملا متبحر در آن فعالیت داشتند. در «رستم و سهراب» یک مجموعه 100 نفری روی کار زحمت کشیدند ولی بدنه‌ای که کار انیمیشن را برعهده داشت از سی نفر تجاوز نکرد. ما طی پنج سال و نیم یک فیلم انیمیشن تولید کردیم و توانستیم به حد استاندارد انیمیشن‌های «پاندا کونگ فو کار» و «شرک» خیلی نزدیک شویم، تنها با سی نفر. تمام اجزای تیم تولید از من تهیه‌کننده و غیره به لحاظ کیفی قابل مقایسه با افراد همسان خودمان در استودیوهای هالیوودی نیستیم. با تعداد یک دهم نیرو کار کردیم، با زمان یک سال و نیم کمتر اما توانستیم یک انیمیشن قابل قبول و جذاب برای مخاطب جهانی ارایه دهیم.
بازهم بزرگنمایی بازهم ... شما واقعا میتونید با داستان اسباب بازی و شرک و ... مقایسه کنید این کارو. واقعا میشه مقایسه کرد؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟
ولی با دموی بازیهای خارجی 8-9 سال پیش تکنیکشو میشه مقایسه کرد. امیدوارم حداقل کارگردانیش در اون حدی باشه که میگن.
اینکار فقط بدلیل اینکه اساطیر مملکتمونو به جهانیان نشون میده دارای ارزش زیادیه وگر نه که موشن کپچره و از نظر تکنیک هم زیاد حرفی برای گفتن نداره و ... . البته شماها به شاهنامه دل خوشی ندارید اینو همه میدونن یکی از دلایلش اینه که یه کلمه عربی توش نیست و دلایل زیاد دیگه.
بازهم تکرار میکنم
متعصب نباشید و جبهه گیری نکنید. تعصب تو هر چیزی مایه زوال و پست رفته مطمئن باشید و شک نکنید.
طالبان هم متعصب شدیدن البته تعصبشون به مرور اینقدر شدید شده . مواظب باشین.
راستی تکلیفتونو با خودتون مشخص کنید بالاخره باید به اونهای که رفتن افتخار کنیم یا نکنیم. اینم مشخص کنید بد نیست. اون اسامی هم شما آوردید نه من؟!؟:shock:
 
آخرین ویرایش:

rainbmaya

Active Member
درضمن از این کار بز چینی تو نت به عنوان پیکسار یاد شده . سرچ کنید و ببینید.
نه بخاطر اینکه کیفیت خیلی زیادی داره یا نداره. هیچکس به این نکته نگاه زیادی نداره . بیشتر به دلیل اینکه مال افغانستانه. ولی تنها کسی که متعصبانه به موضوع نگاه کرده شمائید.
متعصب نباشید و جبهه گیری نکنید. تعصب تو هر چیزی مایه زوال و پست رفته مطمئن باشید و شک نکنید.
 

m2_farzan

Active Member
داداش، شما همون یه دونه انیمیشن بز رو دیدید که اینطوری جوگیر شدید؟؟؟

منظور من از آواتارتون نه حالت پوزتونه و نه زاویه دید و نه چهره اتون. منظور من شکل ظاهریتون بود که مشخص میشه چطور به راحتی میتونید کار بگیرید. خوب ایران مال شماهاست و بقیه رو ... خوشبحالتون ما هم میذاریمشون براتون و دروغهای بزرگتون که همه چیزو گل و بلبل نشون میدید.

در ضمن این حرفای شما خیلی شرم آوره، بجای این که معذرت خواهی کنید...

من نمیخوام وارد کل کل بشم، همه چی رو دوستمون قشنگ جواب داد.
 

rainbmaya

Active Member
داداش، شما همون یه دونه انیمیشن بز رو دیدید که اینطوری جوگیر شدید؟؟؟
متاسفم برای اینهمه کوته بینی و این تفکرات.
بیاید ما برای اسکارشو بسازیم.
شرم آور برای افرادیه که به رنگ پوست و ملیت و مذهب و عقاید دیگران توهین میکنن. تمامی انسانهای روی زمین به یک نسبت دارای احترام هستن زمانی اونو از دست میدن که فرومایه بشن و نتونن نگهش دارن.
من از تفکراتشون انتقاد کردم. همین.
شکل ظاهر هرکس نشون دهنده تفکرات درونیشه.
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
دوست عزیز شما که دم از نژادپرستی دیگران می زنید دلیل این حرف هاتون چیه؟

اگه ما و شما هم میتونیدیم ( فعل جدیده ) بیاید برای دلمون کارهایی در این سطح و بالاتر بسازیم و یوتیوبو پر کنیم از کارهای با کیفیت خوب ایرانی که از سرزمین کهن مادری میگه. از قبل از 1400 سال پیش که اروپائیها مشغول آدمخواری و اعراب مشغول ... ( نمیدونم مشغول چه کاری بودن احتمالا هنوز جهش ژنتیکی برای تبدیل شدن به موجود دوپا توشون بوجود نیومده بوده ، احتمالا با اونجای لختشون تو فکر شکار ملخ و مارمولک بودن . تاریخ دقیقا صحبتی ازشون نکرده ) بودن و ما تو اوج تمدن.

البته شماها به شاهنامه دل خوشی ندارید اینو همه میدونن یکی از دلایلش اینه که یه کلمه عربی توش نیست و دلایل زیاد دیگه.

اولا که نژادپرست شما هستید که به گذشته ای می نازید که ابدا نقشی توش نداشتید! هیچ نقشی! به چیزی بناز آقای محترم که براش یه ذره زحمت کشیده باشی، تازشم شما حق ندارید به هیچ قوم و انسان هایی توهینی در این حد بکنید! حتی اگه این قوم اعراب باشن. انسان انسانه، خواه متمدن یا جاهل. شما نمیتونید الان به اعراب توهین کنید چون در 1400 سال پیش یه کاری کردن. الان مثلا اگه پدر شما یه کار بدی در گذشته کرده میشه شما رو الان بازخواست کرد و شما رو تحقیر و خرد کرد به دلیل کار پدرتون؟ نژادپرستی دقیقا مصداق بارزش خود شمایید که میگید دلیل اینکه افرادی چون این دوستمون از شاهنامه خوششون نمیاد اینه که توش عربی نیست! نه دوست عزیز. یه کم فکر کنید و حرف بزنید خواهشا. انقد آدم های دیگه رو مثل خودتون سطحی نگر نپندارید. مثلا به نظرتون حالا بود و نبود رستم یا اسفندیار چه سودی به حال مردم و جامعه ما داره؟ بودنش چه دردی از ما دوا میکنه همچین اسطوره هایی؟ و نبودشون چی از ما کم می کنه؟ دقیقا تمام مشکل ما همینه که یه گذشته رو قاب کردیم جلوی خودمون، و بعد اومدیم نشستیم به دیگران می تازیم و تهمت بی تمدنی به اونا می زنیم و به تمدن گذشته خودمون می نازیم که هیچ نقشی در اون نداشتیم. چرا ما دوست داریم تنبلی های خودمون رو گردن این و اون و مسئولان بندازیم؟! دوست من، مثلا پیکسار دولتیه توی آمریکا؟ نه خب، شخصیه، یکی مثل استیو جابز اونو تاسیس کرده، شما هم خیلی اگه ادعا دارید کم کم شروع کنید یه استودیو بزنید و به مسئولین و دیگران نتازید. نه اینکه من بگم هیچ مشکلی نیستا، نه! مشکل هست، زیاد، خیلی هم زیاد، اما خودتونم گفتید، اگه ما توانایی کافی داشتیم، و نشون می دادیم این هنر چه جوری می تونه تاثیر گذار و سود آور باشه راحت میتونستیم مسئولان رو ترغیب کنیم به سرمایه گذاری رو این هنر.
تعصب هم توی خودتون بیداد می کنه. روی این تعصب دارید که عیب از شما نیست، هر مشکلی وجود داره از دیگران و مسئولانه، اگه پیشرفت نکردین همش تقصیر دیگرانه.
دیگه هم به اقوام دیگه توهین نکنید لطفا.
 

rainbmaya

Active Member
حال ما قربانی گذشته ماست. راست میگید نقشی توش نداشتیم. ولی تو آینده داریم. از گذشته به آینده وصله. من همین الان برای تربیت فرزندان این مرزوبوم دارم تلاش میکنم که فرهنگ غرب وارد زندگیشون نشه. دارم خوراک ایرانی براشون آماده میکنم. زیاد جوش نزنید. یک انسان بزرگ مثل فردوسی این زبانو نجات داد ، اونوقت امثال شماها اونو کوچیک و حقیر میدونن. همین فیلمی که آقایان دالوند ساختن هم بخاطر اینه که ایرانیهارو اونطور که هستند به دنیا نشون بدن نه اونجوری که خارجیها میبینن.
مثلا به نظرتون حالا بود و نبود رستم یا اسفندیار چه سودی به حال مردم و جامعه ما داره؟ بودنش چه دردی از ما دوا میکنه همچین اسطوره هایی؟ و نبودشون چی از ما کم می کنه؟ دقیقا تمام مشکل ما همینه که یه گذشته رو قاب کردیم جلوی خودمون، و بعد اومدیم نشستیم به دیگران می تازیم و تهمت بی تمدنی به اونا می زنیم و به تمدن گذشته خودمون می نازیم که هیچ نقشی در اون نداشتیم.
شما کتب صرف و نحو رو بخونید و فعل و ماضی و مضارع عربیو تو ادبیات پارسی بکار ببرید. راست میگید چه کار به عظمت شاهنامه دارید. به بچه هامون خوراک سوپرمن و آیرون من و هالک و ... بدیم نوش جونشون. مارو چه به قهرمانهای ادبیات خودمون. جالبه همه اونها از ادبیات پارسی اقتباس میکنن. ما هنوز از اعراب در حال ضربه خوردنیم. نمونش عربستان و ... . اخبارو دنبال نمیکنید ظاهرا. ظاهرا نمیدونید چه جنایتهایی تو فتح ایران تو اوایل اسلام کردن. البته زیاد دور نشیم هومطنهای جنوبیمون بهتر میدونن جنایتهای عراقیها تو جنوبو تو اول جنگ. بازهم دارم برای گفتن.
فکرکردید تاریخو برای چی تو مدارس درس میدن؟
من گذشته رو قاب نکردم و فقط نگاهش کنم . دوست دارم واقعا مثل اون موقع بشیم. خوشبختانه خیلی پیشرفت هم داشتیم ولی بازهم میتونیم.
یه ضربالمثل میگه گیرم پدر تو بود فاضل از فضل پدر تو راچه حاصل
راست میگید نباید فقط بگیم قدیم فلان و بهمان . باید الان کاری کنیم ولی همه نه فقط راه برای عده ای خاص باز باشه و بقیه تو منگنه.
به مسئولین و دیگران نتازید. نه اینکه من بگم هیچ مشکلی نیستا، نه! مشکل هست، زیاد، خیلی هم زیاد، اما خودتونم گفتید، اگه ما توانایی کافی داشتیم، و نشون می دادیم این هنر چه جوری می تونه تاثیر گذار و سود آور باشه راحت میتونستیم مسئولان رو ترغیب کنیم به سرمایه گذاری رو این هنر.
شما فکر میکنید اگه دولت حمایت نکنه کجا باید حمایت کنه. زندگی خرج داره و باید همراه کار پول هم دربیاری.
من رو هیچ کس و هیچ چیز تعصب ندارم تعصب باعث عقب موندگیه
من مشکلی نه با اعراب و نه هیچ انسان آزاده و آزاداندیشی تو دنیا ندارم. همه قابل احترام اند به شرطی که پاشونو از گلیمشون درازتر نکنند.
 
آخرین ویرایش:

hesam 123

New Member
من با rainbmaya موافقم. اگه مسئولین نمیذارن ما خودمون یه تکون بخوریم. بیاید باهم یه گروه تشکیل بدیم و یک کار عالی بسازیم. بیخود تهمتهای ناروا مثل نژاد پرست و چیزای دیگه به اش نزنید. من با افکارش کامل موافق موافقم.
مشکل شماهستید اینجوری اونجور و بیخود شلوغش کردید.
 

rbfstudio

New Member
من با rainbmaya موافقم. اگه مسئولین نمیذارن ما خودمون یه تکون بخوریم. بیاید باهم یه گروه تشکیل بدیم و یک کار عالی بسازیم. بیخود تهمتهای ناروا مثل نژاد پرست و چیزای دیگه به اش نزنید. من با افکارش کامل موافق موافقم.
مشکل شماهستید اینجوری اونجور و بیخود شلوغش کردید.
من موافقم
بیخود دارید شلوغ بازی در میارید
بیاید تیم تولید تشکیل بدیم بجای شاخ و شونه کشیدن و توهین کردن.
اولا که نژادپرست شما هستید که به گذشته ای می نازید که ابدا نقشی توش نداشتید! هیچ نقشی! به چیزی بناز آقای محترم که براش یه ذره زحمت کشیده باشی، تازشم شما حق ندارید به هیچ قوم و انسان هایی توهینی در این حد بکنید! حتی اگه این قوم اعراب باشن. انسان انسانه، خواه متمدن یا جاهل. شما نمیتونید الان به اعراب توهین کنید چون در 1400 سال پیش یه کاری کردن. الان مثلا اگه پدر شما یه کار بدی در گذشته کرده میشه شما رو الان بازخواست کرد و شما رو تحقیر و خرد کرد به دلیل کار پدرتون؟ نژادپرستی دقیقا مصداق بارزش خود شمایید که میگید دلیل اینکه افرادی چون این دوستمون از شاهنامه خوششون نمیاد اینه که توش عربی نیست! نه دوست عزیز. یه کم فکر کنید و حرف بزنید خواهشا. انقد آدم های دیگه رو مثل خودتون سطحی نگر نپندارید. مثلا به نظرتون حالا بود و نبود رستم یا اسفندیار چه سودی به حال مردم و جامعه ما داره؟ بودنش چه دردی از ما دوا میکنه همچین اسطوره هایی؟ و نبودشون چی از ما کم می کنه؟ دقیقا تمام مشکل ما همینه که یه گذشته رو قاب کردیم جلوی خودمون، و بعد اومدیم نشستیم به دیگران می تازیم و تهمت بی تمدنی به اونا می زنیم و به تمدن گذشته خودمون می نازیم که هیچ نقشی در اون نداشتیم. چرا ما دوست داریم تنبلی های خودمون رو گردن این و اون و مسئولان بندازیم؟! دوست من، مثلا پیکسار دولتیه توی آمریکا؟ نه خب، شخصیه، یکی مثل استیو جابز اونو تاسیس کرده، شما هم خیلی اگه ادعا دارید کم کم شروع کنید یه استودیو بزنید و به مسئولین و دیگران نتازید. نه اینکه من بگم هیچ مشکلی نیستا، نه! مشکل هست، زیاد، خیلی هم زیاد، اما خودتونم گفتید، اگه ما توانایی کافی داشتیم، و نشون می دادیم این هنر چه جوری می تونه تاثیر گذار و سود آور باشه راحت میتونستیم مسئولان رو ترغیب کنیم به سرمایه گذاری رو این هنر.
تعصب هم توی خودتون بیداد می کنه. روی این تعصب دارید که عیب از شما نیست، هر مشکلی وجود داره از دیگران و مسئولانه، اگه پیشرفت نکردین همش تقصیر دیگرانه.
دیگه هم به اقوام دیگه توهین نکنید لطفا.
برات متاسفم حتما خودتو به یه روانپزشک نشون بده و بگو هیچ بویی از میهن پرستی نبردی و نمیدونی چطور حرف بزنی
وقتی میخوای جوابی به کسی بدی قبلش خوب فکرکن
دنیا به شاهنامه و رستم افتخار میکنه ولی چنان شما ها شستشوی مغزی شدید که اینطوری میگید. واقعا برات متاسفم. خیلی خیلی
 
آخرین ویرایش:

m2_farzan

Active Member
خیلی جالبه. دوتا کاربر جدید داریم که با اختلاف 3 دقیقه، اولین پستشون رو در مورد یک موضوع مشترک میدن! و نظرشون هم کاملا با همدیگه و با rainbmaya هماهنگه. حتی لحنشون هم همینطور! فکر کنم این تایپیکو بیشتر از این ادامه ندیم بهتر باشه.
 

rainbmaya

Active Member
من هدفم از ایجاد این تاپیک جمع کردن بچه ها واسه یه کار قوی و خوب بود اما به بیراه رفت. به خاطر تعصبات نابجا و جارو جنجال بیخود. از مدیر درخواست بستنشو میکنم.
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
منظور من از آواتارتون نه حالت پوزتونه و نه زاویه دید و نه چهره اتون. منظور من شکل ظاهریتون بود که مشخص میشه چطور به راحتی میتونید کار بگیرید. خوب ایران مال شماهاست و بقیه رو ... خوشبحالتون ما هم میذاریمشون براتون و دروغهای بزرگتون که همه چیزو گل و بلبل نشون میدید.
:lol:
ببخشید اگه میشه یه سر به پیج من بندازید ببینید من هم ریش میزام هم ریش مدل گانز هم سیبیل و هم همش رو میزیم پایین، شما رو بگو که با یه ریش و عکس آوتار کل هیکل طرفت رو میشوری و میذاری کنار بدون این که چیزی ازش بدونی، عزیز من حتی برای گرفتن اینترنت 256 به بالا حاضر نشدم با پارتی بازی یا یه کلک ساده یه نامه بگیرم و دارم مثل اینترنت نفتی اطلاعاتم رو دانلود میکنم با سرعت 128 یعد شما میای اینجوری در مورد من که نه هر کسی جای من بود قضاوت میکنی. شما اول برو شخصیتت و نوع تفکرت رو درست کن بعد بیا به ادامه ی کار برس. مهم نیست انسان مهندس باشه یا سپور، مهم اینه که اخلاقش خوب باشه و انسانیت داشته باشه و مردم رو گنه کار و خودش رو ... ندونه.
برای خودم متاصفم با همیچین هم کارهایی که خیلی کم پیدا میشن که بدون هیچ اطلاعی به مردم تهمت میزنن. من که ازت گذشتم برای این تهمتت به من ولی برادر این اخلاقت رو ترک کن که اگه به همین روش ادامه بدی جای بین مردم نیست و مثل اون بالایی ها قبول نخواهن داشت.
من هم نمیگم گل و سنبله برو یه سر به متن پروژه ی دور از مدینه ما که نمونه پارچش رو گذاشتم بزن تا ببینی یکی از دلایلی که باعث شد من و داداشتم 50 میلیون ضرر کردیم چی بود.

خدا هممون رو به راه راست هدایت کنه.
دیگه دلیل برای جواب دادن به حرف های شما ندارم. چون نمیخوام بیشتر از این شخصیتم با تهمت های شما زیر سوال بره. به دوستان هم توصیه میکنم حد خودتون رو بدونید من کار اشتباهی کردم که طرف رو نشناختم

حق یارت
 
آخرین ویرایش:

rainbmaya

Active Member
ببخشید اگه میشه یه سر به پیج من بندازید ببینید من هم ریش میزام هم ریش مدل گانز هم سیبیل و هم همش رو میزیم پایین، شما رو بگو که با یه ریش و عکس آوتار کل هیکل طرفت رو میشوری و میذاری کنار بدون این که چیزی ازش بدونی، عزیز من حتی برای گرفتن اینترنت 256 به بالا حاضر نشدم با پارتی بازی یا یه کلک ساده یه نامه بگیرم و دارم مثل اینترنت نفتی اطلاعاتم رو دانلود میکنم با سرعت 128 یعد شما میای اینجوری در مورد من که نه هر کسی جای من بود قضاوت میکنی. شما اول برو شخصیتت و نوع تفکرت رو درست کن بعد بیا به ادامه ی کار برس. مهم نیست انسان مهندس باشه یا سپور، مهم اینه که اخلاقش خوب باشه و انسانیت داشته باشه و مردم رو گنه کار و خودش رو ... ندونه.
برای خودم متاصفم با همیچین هم کارهایی که خیلی کم پیدا میشن که بدون هیچ اطلاعی به مردم تهمت میزنن. من که ازت گذشتم برای این تهمتت به من ولی برادر این اخلاقت رو ترک کن که اگه به همین روش ادامه بدی جای بین مردم نیست و مثل اون بالایی ها قبول نخواهن داشت.
من هم نمیگم گل و سنبله برو یه سر به متن پروژه ی دور از مدینه ما که نمونه پارچش رو گذاشتم بزن تا ببینی یکی از دلایلی که باعث شد من و داداشتم 50 میلیون ضرر کریدم چی بود.

خدا ههمون رو به راه راست هدایت کنه.
دیگه دلیل برای جاوب دادن به حرف های ما ندارم. چون نمیخوام بیشتر از این شحصیتم با تهمت های شما زیر سوال بره. به دوستان هم توصیه میکنم حد خودتون رو بدونید من کار اشتباهی کردم که طرف رو نشناختم
تو فروم مجید آنلاین من کار تک فریم خیلی oخیلی باکبفیت دیدم ولی پروژه ای که یک انیمیشن کامل و خیلی باکیفیت باشه هنوز ندیدم الیته به غیر از چند ثانیه کوتاه از کار نیمه کاره شما. تو لیست تشکرهای پستتون حتما منو میبینید. قدیمی هم هست و برای انیمیت زیباتون تحسینتون کردم و به همه دوستانم هم نشونش دادم و گفتم که تو ایران هم هرچند خیلی کم ولی انیماتور خیلی خوب داریم. متاسفم به اینجا رسیدیم. شاید میتونستیم همکاری بیشتری با هم داشته باشیم.
ظاهرا تو این فروم سوئ تفاهم زیاد بوجود اومده.
1- قصد من این بود که خون بچه ها رو بجوش بیارم تا تلاشهای بیشتری صورت بگیره تا فیلم بسازن نه فقط یک فریم . میدونید که ساخت فیلم خیلی متفاوته و کل اطلاعات و سواد آدمو به چالش میکشه. ولی سوء برداشت بوجود اومد
2- قصد توهین به هیچ کس و هیچ قشری از اجتماع را نداشتم.
3- عقاید هرکس محترم و قابل درکه به شرطی که برای آزار و اذیت دیگران از اون استفاده نکنه.
4- قصد شاخ و شونه کشیدن برای کسی را ندارم دوره ان چنیدن ساله به سر اومده

از همه معذرت میخوام و لطفا این تاپیکو ادامه ندید.
این ایمیل منه خوشحال میشم باهمه دوستان در ارتباط نزدیک و دوستانه باشم.
شاد و پیروز باشید.
***
گذاشتن اطلاعات تماسی و ایمیل توی پست ها بر خلاف مقررات فرومه.

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
وضعیت
موضوع بسته شده است.

جدیدترین ارسال ها

بالا