بز قوچ _ قبل از اتمام !

سلام
خلاصه عرض کنم
تست با SC آلفا
6 البته وسطش از A5 مجبور شدم استفاده کنم.
همه چی با SC , PS
بامپ و رندر رو بعد اضافه میکنم انشاءا...
زیبراشم خراب شده و باباسنجاقک معطله گفتم یه کار دیگه بکنم عوض اون!

یه پروژه سریع که نصفشو با اجازتون رفتم...
البته تو پستهای بعدی چندین نما از مراحل کار میزارم و تجربه های جدیدمو!
:rose:
یا علی
___________
این اولین پیوستم بود: رندر حجم نما با خود SC با یکم دستکاری

attachment.php


+ آخرین مرحله که تست رندر و پست پروداکت هست تا حالا (پیوست پست 8) با تشکر[/B]

attachment.php


+ یه روال جدید که شیطنتش رو به عصبانیت و قاطعیت تبدیل کردم! البته به سختی و به زعم خودم! پست 22

attachment.php


+ اینم اولشه شاید براتون جالب باشه بخواهید مراحلشو ببینین

attachment.php
 

پیوست ها

  • click.png
    click.png
    331.7 کیلوبایت · بازدیدها: 8
  • +.jpg
    +.jpg
    164.8 کیلوبایت · بازدیدها: 42
  • depht view.png
    depht view.png
    82.9 کیلوبایت · بازدیدها: 39
آخرین ویرایش:
سلام
از استقبال سریعتون تشکر میکنم.
بزودی بیشتر ازش میذارم تا ببینین واقعا خوبه یا نه
ممنون
یا علی
 
سلام

خب این اول کار بود میخواستم با ماسک حجمسازی کنم. یه سری مارپیچ ... بعدا حجمش ارتفاع پیدا کرد. بعد پف کرد بعد زیادی شلوغ شد. بعد سبکش کردم هم نرم شد و هم توهم رفته... اولین بار که میخواستم این کارو بکنم میترسیدم اما بعد دیدم که میشه!



بعد یکمی با خط انداختن و دستگاری توش دنبال یه گوسفند معلوم تر گشتم. البته میبینین که اول معصومترو نمکی تر بود.بچه ها بهم میگن ایده زیاد میدی و همشو خراب میکنی... خب عشق تغییر و سرعت زیاد همین میشه. البته باز خوبه ازشو نعکس گرفتم که یادم بیاد.
بعدا یه جاهاییشو بزرگ کردم تا فرم شبیه تر بشه. بعد برای اولین بار براش فرم ساز استفاده کردم و از حسش خوشم اومد اما کار داشت سنگین میشد.



وایرفریم رو حال بفرمایین. خب این مش شلوغ اصلا آنرپ پذیر نبود منم میخواستم با خود SC بگیرم. تجربه براش جالب رو بوسیدم و گذاشتم لای آلبوم. بعدا با بامپ و نرمال سعی میکنم بهترشو بسازم. با شیفت و ابزار چگالی کاهی ! شروع کردم به سبک کردنش. یه جاهایی هم قلم y میزدم (براش تغییر چگالی).
بعد مش که سبک شد( 200 تا 150 هزار مثلث) رو فرمش یه تغییراتی دادم. بی حالت شده بود. اول یه تیپ متعجب و سوسول و بعدش یه شیطنت و خوشحالی که از این خوشم اومد. این مرحله مدلینگ رو متوقف کردم.
برای آنرپ خوب باید tight رو تیک میزدم که با ورژن 6 چند بار کرش شد. با ورژن قبلی باز کردم و قبول کرد ...



ادامه دارد...

یا علی
 

پیوست ها

  • WIP_BOZGHooCH 01.jpg
    WIP_BOZGHooCH 01.jpg
    568 کیلوبایت · بازدیدها: 22
  • WIP_BOZGHooCH 03.jpg
    WIP_BOZGHooCH 03.jpg
    627.8 کیلوبایت · بازدیدها: 22
  • WIP_BOZGHooCH 02.jpg
    WIP_BOZGHooCH 02.jpg
    371.4 کیلوبایت · بازدیدها: 16

moslancer2

Member
سلام بر عزیز دل...:rose: مزاحم دوست داشتنی:green:(خیلی مخلصیم)
اومدم جسارت کنم برای کارای سه بعدی هم نظر بدم:)
خیلی تووپ بود خیلی از کاراکترت با این بافت خوشم اومد از رندر گرفته تا نوع بعدی که داره...
یه حس باحالی داره یکجوره خاصی میشه آدم نگاش میکنه...
ادامه بده ببینم چه میکنی...
اما ایراد توی اون سه مرحله از کار که گذاشتی چشمها رو از این حالت دربیار بهش نمیاد... همین:paint:
فدات یا حق:rose:
 
سلام
تشکر از همه اساتید خوشقدم
ممنون از مهربونی و پیشنهاد
کار رو تا زیررنگ رفتم جلو فعلا چشماش همینه. یکمی wip غیر اصولی شد ببخشید. یه جورایی گزارشی هست. بعد از ظهر بقیشو تا اولین تست رندر با همون رنگ ساده پیوست میکنم.
یه حس شیشه رنگی پیدا کرده. امیدوارم منتظرش بمونین
تشکر
 
مرحله تست رنگ ... تا حالا گزارش بود بقیش رو نرفتم!

سلام
و اما باقی گزارش تصویری
خب طومار 4!
... این قسمت با آنرپ اتوماتیک تو خود SC شروع شد...ورژن a6 تو حالت tight که بهتره کرش میداد. رفتم با ورژن a5 آنرپ گرفتم. بیست دقیقه تمتم طول کشید ولی نتیجه تا 95 درصد دقیق و با حال بود. همونطور که تو عکسا معلومه از امکان نقاشی رو حجم بر اساس ارتفاع استفاده کردم. تو مرحله رنگ، heightmap رو بالا ها و cavity رو گودیهای مدل رنگ میزنه. اون عکس گلی شکل هم آنرپ خوشسلیقه و اتوماتیک خودشه که هر وقت t بزنیم نشون میده و میشه تو وسط کار هم ذخیره کرد و از روی یه عکس بازخوانی کرد.
اون عکس فتوشاپیه هم گزینه export/import psd هست. البته یه نکته با ctrl+I رنگ اینورت میشه و برای فرستادن به فتوشاپ یه psd و یه فایل dat میسازه که نباید دستگاهتون اونو فایل ویدیویی بشناسه والا کار نمیکنه. با open with گفتم با notepad باز بشه درست شد.
چند تا تست و بعد تست زدم که میشه از خود shade و متریال SC استفاده کنم...



این قسمت همونطور که پیداست بهره کشی از همون ته مایه دورنگ هست یه رنگهایی مثل آبی و زرد و کم کم سبز رو هم بهش با همون روش ماسک ارتفاعی اضافه کردم. البته هنوز نرمال و بامپ نقاشی نشده اونها هم بیاد میشه با ماسک بامپ هم رنگ زد...
این چند نما که تا حدی رنگهای حدودی گرفته به خودش



خب وسط کار معمولا آدم یه تستی میزنه ببینه کار چی شده میشه ازش نتیجه گرفت یا نه. تست چند تا متریال کمک میکنه رنگ و shade و تکسچر با هم قاطی بشه.. برای کمپوزیت هم خوبه. من از اون شیشه آبی خوشم اومد رفتم تو کارش.
برای رندر گرفت با نرمی گزینه AA که نماینده antialias باشه روشن و save image
برای رندر ماسک حجم هم همون depth که تو مکس بهش میگفتیم z-depth
بعدش رفتم تو فتوشاپ با همون دو تا رندر. مراحل رو گذاشتم.
ماسک عمقی با equalize بهینه شده و نتیجه رو سعی کردم با فیلتر bokeh و براش blur عمق نمایی بدم. چندین بار رنگشو عوض کردم و دقیق نمیدونم چی شد اما اصلش از ترکیب همون قرمز آخریه حاصل شد.



مرحله بعدی انشاءا... اگه نتم قطع نشه تکمیل رنگ آمیزی و نقاشی بامپ و رندر ... برای اصلاح جزئی حجم بعدا میشه تو مکس یا زیبراش دستکاریش کرد اما تو SC نمیشه تو رنگرزی به عقب برگشت.
رندرهای دوست داشتنی تر رو سعی میکنم به شرط توفیق تو مکس بگیرم.
فتوشاپم دوباره آخرین آشپزم خواهد بود.
یا علی

attachment.php
 

پیوست ها

  • WIP_BOZGHooCH 06.jpg
    WIP_BOZGHooCH 06.jpg
    1.2 مگایابت · بازدیدها: 10
  • WIP_BOZGHooCH 05.jpg
    WIP_BOZGHooCH 05.jpg
    714.6 کیلوبایت · بازدیدها: 8
  • WIP_BOZGHooCH 04.jpg
    WIP_BOZGHooCH 04.jpg
    611.5 کیلوبایت · بازدیدها: 10
  • WIP_BOZGHooCH 07.png
    WIP_BOZGHooCH 07.png
    459.7 کیلوبایت · بازدیدها: 93
چشم مجید جان این کلمه متفاوت رو البته شما زیاد استفاده میفرمایین :wink:
بابا چند تا ایده بده. نظر بده. مشت بزن. اخلاق قوچی درسته که کله خشکی داره اما حرف اساتید میتونه نرمش کنه.
ممنون از جاپای انرژی بخشت.
یا علی
 

sharin

Member
سلام همشاگردي .

اولين حركتت خيلي خشكل و بانمك بود ، كلي حال كردم . تغييرات بعدش هم قشنگ بود تا قبل از اينكه به اين روز بيفته ...
الان هم جالبه ، اما يه حال خاصيه ... احساس مي كنم هر وقت مي بينمش داره ازم انرژي مي كشه ...
شيطونايي كه مي سازي خوب كارشون رو بلدن ها ... :green:
ببين ، اون عينكه كه رو چشماشه ؟
خوب اينا رو بايد جدا مدل كني ...
حالت چونش الان جالب تر از قبل شده ...
يه كاري كن شاخ هاش مشخص تر باشه ، مثلا رنگشون مثل كله نباشه ، جواب بده ...

رنگ آميزيات خيلي عجيب در مي ياد ، آدم ديوونه مي شه مي بينه شون ، مخصوصا اين يكي كه مستقيم مي ره تو مخ آدم.

رو كاراي شما نمي شه ايده پردازيه خاصي كرد ، چون كارت خيلي خاصه ...
افراد خاصي مثل خودت مي تونن ، ايده ي عجيب بدن ...
اما واقعا شخصيت منفوري شده ... ، مخصوصا اگر لبخند بزنه ...

ادامه بده ببينيم چي مي شه ...

موفق باشي.
يا علي.
 

::reza::

کاربر VIP
سلامبرهانی
به به باز هم موجودات عجب و غریب فضایی :green: میگم چه ایده هایی تو مخته ها.
راستی این آقای بز قوچ شکلاتی کجا قراره استفاده بشه؟ خودمونیما عجب تکسچر عجیبی دادی بهش.
موفق باشی:rose:
 
سلامبرضا
سلامبر مرتضا
سلامبهروزشاه
:rose:
اساتید مهربون و نکته سنج خوش تشریف
قاطی پاطی جواب میدم برای تنوع

در باره شیطنت یکی از دغدغه هامه که بتونم ازم دورش کنم!
در مورد فضائیتش به خاطر عدم انسم با حقیقت های جانوری هست!

در مورد اول کار خودم هم یه حس خوبتر داشتم اما تو یه پیچ خوابم گرفت و زدم تو خاکی. چون چنتم خالیه به یه لبخند بی معنی راضی شدم. همش به خاطر بی رفرنسیه که اونم حکمتش خودرایی دستامه.
دستهام منو به نقاشی وادار میکنن و دیر میتونم کنترلشون کنم. در حقیقت حالت صفر من در حال طراحی هست!

در مورد استفاده خب یه تمرین فی نفسه برام یه نمایشگاه هست از تجربیات و عبرت ها
در مورد رنگ آمیزی من قدرتی تو تو دو بعدی سراغ دارم که میخوام سه بعدیشو ببینم. البته قدرتشو ندارم اما سرنخهاشو دنبال میکنم.
از روش دیگران استفاده نمیکنم چون وقتم رو رو فهمیدم روش خودم تو تنهایی گذروندم.
دیگران برای من معما هستند و از حل کردنشون لذت میبرم اما تا اونوقت هنوز همیشه تست و آزمون منو برای خودم هم غیر منتظره میکنه...

و اما در مورد بابا سنجاقک دقیقا درست فرمودین. کار بعدی رو به عمد متفاوت میگیرم. اینو زیاد تمرین کردم. دوست دارم یه ماشین یا چرخبال گلی بسازم!

خب برادران حدیث نفس کافیه.
اگر انرژی زبونم تو دستام بود بیشتر موفق بودم.
:rose:
یا علی
 

king75

Member
سلامعرفان.ممنون
:rose:
لینک دوم امضام
http://forum.majidonline.com/showthread.php?p=1058910#post1058910
برنامه sculptris
یا علی

ببخشید اینقدر سوال می پرسم ولی یک سوال دارم؟

این برنامه سخت تر از مایا یا 3dmax هست یا آسان نر؟


میشه تلفظ این برنامه رو به فارسی بنویسی برم بیرون بپرسم داره یا نه
 
سلامعرفانجون
شما سوال از جون نکن اینا سهله:green:
روش حجم سازی این برنامه آزاد و بدون مدلسازی موسوم به سیمی یا توری هست. این برنامه یه مثال ساده و مختصر از برنامه غولساز زیبراش هست.
اون آموزشها که تو لینک بود رو بگیر. از یوتوب و ویمه او فیلم های آموزشی رو نگاه کن. ساده تر از این فعهلا برنامه نداریم. قدرتشم که میبینی تازه من نمیتونم کامل استفاده کنم...
روشهای مدلسازی متنوع هستند. از لحاظ نوع این روش برای مدلهای ارگانیک و موجودات زنده از قبیل حیوان و گیاه و از این قبیل بسیار مناسبه.
روش اصلی توی مکس و مایا poly modeling هست که بر اساس ساخت صفحات کوچک و تبدیل پوسته ای هست. روش دیگه ای هست که صنعتی هست و nurbs بهش میگن و بر اساس خطوط منحنی فضایی هست و صفحه سازی
اما این روش شبیه حجم سازی با آدامس و موم و گل هست. کشیدن و هل دادن و باد کردم.
اگه ساده ترین راه رو میخوای اصلا شک نکن همینه. برای شروع عالیه برای کار حرفه ای خوبه با زیبراش در آینده تکمیل میشه. با مکس و یا مایا دیگه همه چی رو میتونی بسازی...

یا علی
 

ssevil

Well-Known Member
پس چرا تصوير اوليه رو برداشتيد
اوني كه اول گذاشتيد
من هنوزم رو حرفم هستم و به نظرم اون خيلي خوشگله
به نظرم با رنگ سفيد و خاكستري هم زيبا ميشه (نظر شخصيمه)
عذر خواهي مي كنم اگه نقدي به كار حرفه ايه شما نوشتم
موفق باشيد
 

king75

Member
سلامعرفانجون
شما سوال از جون نکن اینا سهله:green:
روش حجم سازی این برنامه آزاد و بدون مدلسازی موسوم به سیمی یا توری هست. این برنامه یه مثال ساده و مختصر از برنامه غولساز زیبراش هست.
اون آموزشها که تو لینک بود رو بگیر. از یوتوب و ویمه او فیلم های آموزشی رو نگاه کن. ساده تر از این فعهلا برنامه نداریم. قدرتشم که میبینی تازه من نمیتونم کامل استفاده کنم...
روشهای مدلسازی متنوع هستند. از لحاظ نوع این روش برای مدلهای ارگانیک و موجودات زنده از قبیل حیوان و گیاه و از این قبیل بسیار مناسبه.
روش اصلی توی مکس و مایا poly modeling هست که بر اساس ساخت صفحات کوچک و تبدیل پوسته ای هست. روش دیگه ای هست که صنعتی هست و nurbs بهش میگن و بر اساس خطوط منحنی فضایی هست و صفحه سازی
اما این روش شبیه حجم سازی با آدامس و موم و گل هست. کشیدن و هل دادن و باد کردم.
اگه ساده ترین راه رو میخوای اصلا شک نکن همینه. برای شروع عالیه برای کار حرفه ای خوبه با زیبراش در آینده تکمیل میشه. با مکس و یا مایا دیگه همه چی رو میتونی بسازی...

یا علی


پس ساده هست!

بالاخره یک برنامه خوب پیدا شد


تلفظ اسم برنامه رو نگفتی ! بگو برم بیرون بپرسم آبروم نره اشتباه بگم:lol:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا