بزن رفیق که با ناله ی سه تار بگریم

سلام
حقیقتش همه خیلی کامل گفتن . اما چیزایی که به ذهنم میرسه میگم .
یکی اینکه ( همونطور که سارا اشاره کرد ) بعضی جاها ترکیب بندی برای خوشنویسیها رعایت نشده . البته وحی منزل هم نیست که همونجور که توی قواعد خوشنویسی هست ، باشه . در کارهای متفاوت ، طراح میتونه بنا به شرایط ، ترکیب بندی خط رو در خدمت طرح قرار بده .( که باید هم همینطور باشه ) ( با توجه به این نکته که هماهنگی و هارمونی با ترکیب بندی کل کار حفط بشه ) .
بعد اینکه توی کارتون ، دلیل حضور اون اسلیمی که سمت راست هست رو نمیدونم چیه ؟ کار شما با آوردن اون دوتا سطح تیره ( در دو سمت ) حالت قرینه پیدا کرده . حالا اون اسلیمی قرینه رو به هم زده . که اولا اگر از قرینگی هرچی دوری کنید بهتره . ( چون چشم دچار یکنواختی در کار میشه ) دوما برای بر هم زدن قرینه باید قاعده ای وجود داشته باشه . مثلا توی بحث قرینه در بی قرینگی این مطلب به بهترین وجه دیده میشه ( مبانی هنرهای تجسمی 1 ، ترجیحا محمد حسین حلیمی یا غلامحسین نامی رو بخونید )
سوم هم اینکه فکر کنم اون بافت زمینه رو کمرنگ تر کنی کارت بهتر شه . چون اونوقت کارت کنتراست بیشتری میگیره و بیشتر به چشم میاد .

معذرت میخوام اینهمه حرف زدم .

موفق باشی .
 

جدیدترین ارسال ها

بالا