برنامه itu براي ساخت شبكه‌هاي مخابراتي هائيتي

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6


سه هفته پس از وقوع زلزله در هائيتي، اتحاديه جهاني مخابرات در تلاش براي برقراري مجدد اتصالات تلفن و اينترنت در اين كشور است اما برنامه‌هاي درازمدتي براي كمك به ساخت شبكه‌هاي مخابراتي در آنجا دارد.


به گزارش ایسنا به گفته زاوازاوا، مدير مخابرات اضطراري در اتحاديه جهاني مخابرات (ITU)، اين نهاد سازمان ملل در حال همكاري با دولت هائيتي و اپراتورها براي برقراري زيرساخت مخابراتي است كه براي مديريت بلايا و براي توسعه اجتماعي و اقتصادي اين كشور به طور موثر مورد استفاده قرار گيرد.


به گفته وي، هائيتي به كمك زيادي نياز دارد و حتي پيش از زلزله يكي از كم توسعه يافته‌ترين كشورهاي جهان بود. اين كشور به زيرساخت قوي براي فعاليت تجارت الكترونيك، كشاورزي، محيط، آموزش و سلامت الكترونيك نياز دارد.


پيش از وقوع زلزله، حدود 35 درصد از جمعيت 9 ميليون نفري هائيتي تلفن همراه و 11 درصد به اينترنت دسترسي داشتند. ITU پيش از اين تجهيزات فن‌آوري به ارزش يك ميليون دلار به هائيتي ارسال كرده و شركت‌هاي فن‌آوري را نيز به فراهم كردن تجهيزات ارتباطي براي اين كشور زلزله‌زده فراخوانده است.


اين سازمان همچنين در عرض 24 ساعت اول از وقوع زلزله 40 پايانه ماهواره‌يي را در پورت پرنس براي استفاده جهت دولت و سازمان‌هاي بشردوست به‌منظور هماهنگ‌سازي فعاليت‌هاي امدادرساني به‌كار گرفت.





منبع
 

جدیدترین ارسال ها

بالا