[مقاله] بررسی Lenovo W540: خشن، قدرتمند و خستگی ناپذیر

mandaana

Banned
لپ تاپ ها بخش جدایی ناپذیر از دنیای کامپیوتری امروز هستند و بنا به کاربردها و سلیقه ها، با ویژگی های متنوعی ساخته می شوند. برخی مدلها مناسب کاربران خانگی بوده و کاربری سبک دارند و همچنین برخی مدلها مناسب کاربران حرفه ای بوده و کاربری تخصصی دارند. بدین صورت این بار با یک لپ تاپ صنعتی از پرفروش ترین برند جهان یعنی Lenovo در خدمت شما خوانندگان عزیز هستیم. Lenovo یک برند با تجربه و بسیار پرکار در صنعت لپ تاپ شناخته می شود و جدای این شهرت در گذر این چند سال، رتبه ی اول در زمینه پرفروش ترین برند تولید کننده لپ تاپ را هم کماکان برای خود به ارمغان می آورد. Lenovo در سال 2005 جسارت بزرگی به خرج داد و با خرید برند Thinkpad از صنعت کامپیوترسازی IBM توانست شاخه ی جدیدی را در محصولات خود ایجاد کند.
l.jpg
بسیاری در نگاه اول واگذار شدن یکی از بهترین برندهای آمریکایی در صنعت کامپیوتر به شرکتی چینی را یک شکست می دانستند. IBM که تخصص و مهارت بالایی در تولید لپ تاپ های انحصاری خود تحت نام برند Thinkpad داشت، به دلایل متعددی از جمله ضررهای هنگفت در سالهای آخر فروش و رقابت شدید برندهای چینی و تایوانی نتوانست در بازار جایگاه مناسبی را کسب کند و مجبور شد برای جبران ضرر، برند را به یک شرکت تازه نفس واگذار کند و بدین ترتیب از صنعت تولید سخت افزار کامپیوتر خارج شود. سری Thinkpad که اکثر طرفداران لپ تاپ با آن آشنایی دارند و کاربرد آن را می دانند، برای کاربران حرفه ای و مخصوصاً طراحان تولید شده است. IBM همواره سعی داشت بهترین تکنولوژی و نوآوری های خود را در این سری استفاده کند و کاملترین و با کیفیت ترین محصول را تولید نماید، ویژگی هایی که اکنون Lenovo آنها را دنبال و عرضه می کند. Thinkpad ها معمولاً دارای امکاناتی هستند که در لپ تاپ های مالتی مدیا و خانگی یافت نمی شود. امکاناتی نظیر TrackPoint، باتری 9 سلولی، شکاف توسعه Dock Station، پورت های خاص و صد البته طراحی کاملاً Solid و به نوعی خشن! همین خصوصیات باعث می شود تا هر خریداری به سراغ این لپ تاپ ها نیاید، البته دقت داشته باشید منظور ما این نیست که لپ تاپ های صنعتی به طور کلی برای کاربران خانگی و آماتور کارایی ندارند، منظور این است که تنها یک کاربر حرفه ای می تواند از تمامی امکانات این لپ تاپ ها استفاده کند.
1.jpg
سری لپ تاپ های Thinkpad لنوو خود به چند دسته و سری شامل T,X,S,L,E,Edge,Yoga و W تقسیم می گردد. سری W که با عنوان Portable WorkStation شناخته می گردد جزو رده بالاترین و به اصلاح محصولات High End لنوو محسوب می گردد. بهترین تشبیهی که می توان برای لپ تاپ های شاخه WorkStation برگزید یک سرور دائماً روشن با قابلیت جابجایی می تواند باشد. اصولاً اینگونه لپ تاپ ها برای همین دلیل ساخته می شوند تا بتوانند بطور مداوم روشن باشند و اطلاعات را پردازش کنند. چندان هم عاقلانه نیست که با صرف هزینه ی چند میلیون تومانی همچین لپ تاپی خریداری کنید و تنها با آن به انجام کارهای روزمره بپردازید! مدل W540 یکی از WorkStation های لنوو در سایز 15.6 اینچی می باشد و مدت نسبتاً قابل توجهی از زمان عرضه ی آن در بازار می گذرد. در زمان نگارش این نقد و بررسی مدل W541 و نسل بعدی آن هم با سخت افزار بروز شده وارد بازار شده است
منبع شهر سخت افزار
 

جدیدترین ارسال ها

بالا