بررسی و دانلود نسخه آزمایشی اینترنت اکسپلورر 8

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
روز گذشته در همایش MIX 08 کمپانی مایکروسافت اولین نسخه آزمایشی از مرورگر اینترنت اکسپلورر 8 خود را برای استفاده عموم کاربران معرفی کرد.

مایکروسافت با ایجاد یک صفحه اختصاصی در وب سایت خود مشخصات و جزئیات کاملی را در رابطه با این نگارش جدید ارائه نموده است که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره داشت:


- Activities
- WebSlices
- Favorites Bar
- Automatic Crash Recovery
- Improved Phishing Filter​

قابلیت Activities به کاربران این امکان را می دهد تا با زدن دکمه راست موس در یک صفحه وب به منویی جدید دسترسی پیدا نمایند که در آن خدماتی مانند ارسال مستقیم اطلاعات به اشتراک Facebook، استفاده از سرویس نقشه آنلاین، ارسال مطلب به Windows Live Space ، جستجو در فرهنگ لغات آنلاین و بسیاری دیگر از امکانات وجود دارد.

یک مثال دیگر برای قابلیت Activities آن است که کاربر با خواندن یک مقاله سودمند در اینترنت مایل است آنرا در وبلاگ خود قرار دهد. در این حالت او می تواند ابتدا آن مقاله را با ماوس خود انتخاب کرده و سپس دکمه Blog Activity را کلیک نماید تا آن مطلب مستقیماً به وبلاگ او وارد شود.

ویژگی WebSlices نیز از دیگر امکانات جدید اینترنت اکسپلورر 8 است که به کاربران اجازه می دهد سریعاً به محتوی تغییر یافته ی مطالب یک وب سایت دست پیدا نمایند درست همانند یک Feed خوان.

بدین ترتیب استفاده کنندگان از اینترنت اکسپلورر 8 می توانند وب سایت های را که می خواهند اخبار آنها را مرتباً دنبال نمایند به WebSlices خود اضافه نمایند. پس از آن Internet Explorer 8 مرتباً بآ ان وب سایت ارتباط برقرار کرده و به محض تغییر در مطالب آن با نمایش پیامی شما را آگاه می سازد.

در اینترنت اکسپلورر 7 گزینه ی Link Bar این امکان را فراهم می آورد تا شما با زدن یک دکمه به سایت های مورد علاقه خود دسترسی پیدا نمایید. اما در Internet Explorer 8 این قابلیت بطور کامل بازسازی شده است و تحت نام جدید Favorites Bar خوانده می شود. شما در Favorites Bar نه تنها می توانید وب سایت های مورد علاقه خود را قرار دهید و به مدیریت آنها بپردازید بلکه حتی اسناد مهم در فرمت های Word، Excel و PowerPoint را نیز می توانید به این نوار جدید اضافه کنید.

Automatic Crash Recovery که اصطلاحاً ACR خوانده می شود قابلیت جدید دیگری است که به Internet Explorer 8 اضافه شده تا بتواند با بازیابی اطلاعات، خساراتی را که ناشی از اختلال احتمالی در کار این مرورگر می شود به حداقل برساند. بدین ترتیب اگر بطور ناگهانی مرورگر شما دچار مشکل شود و مجبور به بستن آن باشد در اجرای مجدد، صفحات وب قبلی شما و Tab های گذشته نمایش داده می شوند.

مایکروسافت نخستین بار Phishing Filter را در اینترنت اکسپلورر 7 بکار برد تا بدین طریق کاربران را در برابر وب سایت هایی که احتمال فریبکاری در آنها وجود داشت محافظت نماید. در Internet Explorer 8 ضمن بهبود هرچه بیشتر این سیستم گزینه ی جدیدی با عنوان "فیلتر امن" افزوده شده است.

امکان دانلود اینترنت اکسپلورر 8 جهت اجرا بر روی سیستم عامل های ویندوز ویستا، XP و سرور 2003/2008 از لینک های زیر وجود دارد.

برای دانلود و دیدن سایت مربوطه به منبع مراجعه کنید
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا