بررسی مشکل پرینت نگرفتن و چگونگی برطرف کردن مشکلات آن

what-kind-of-printer-heroTop-1660x600.jpg

مشکل پرینت نگرفتن چاپگر از جمله مشکلاتی است که مطمئناً برای یک بار هم که شده است گریبان شما را گرفته است. در کل باید بگوییم اگرچه فناوری کارها را ساده‌تر کرده است، اما گاهی اوقات هم بسیار عجیب رفتار می‌کند.
مشکل پرینت نگرفتن پرینتر شما دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد. ممکن است که نرم افزار درایور پرینتر شما دچار مشکل شده باشد یا این که اتصالات سخت افزاری آن ایراد داشته باشد یا حتی در یک پرینتر متصل به شبکه قطع اتصال به شبکه و هر گونه اختلال سخت افزاری و نرم افزاری هرچند کوچک می‌تواند شما را با مشکل پرینت نگرفتن و چاپ نکردن پرینتر روبه رو کند.
بعضی اوقات این مشکلات بسیار ساده هستند و به راحتی حل می‌شوند اما بعضی مواقع نیاز به بررسی‌های بیشتر برای برطرف کردن مشکلات پرینت در چاپگر است. هر مشکلی که پیش بیاید معمولاً با یک پیغام خطا روبرو خواهید شد بنابراین ابتدا سعی کنید که به بررسی پیغام خطا بپردازید.
همچنین بررسی کنید که کاغذ پرینتر تمام نشده باشد یا تونر و کارتریج جوهر را چک خوب بررسی کنید که خالی نباشند. حتی ممکن است که کابل usb و وای‌فای کامپیوتری که پرینتر به آن متصل است قطع باشد. در ادامه قصد داریم به این سؤال شما پاسخ دهیم که چرا پرینترم چاپ نمی‌کند و راه‌ها برطرف کردن این مشکلات را بیان کنیم.
aid771454-v4-1200px-Change-an-Ink-Cartridge-Final.jpg

چگونگی برطرف کردن مشکل پرینت نگرفتن چاپگر​

در ادامه با دلایل به وجود آمدن و راه‌های برطرف کردن مشکل پرینت نگرفتن چاپگر آشنا می‌شویم.

از چراغ‌های پرینتر شروع کنید​

گاهی اوقات مشکل پرینت نگرفتن را می‌توان با بررسی چراغ‌های پرینتر برطرف کرد بعضی اوقات چاپگرها به شما می‌گویند که مشکل از کجاست بنابراین با بررسی آن‌ها و از طریق آزمایش و خطا می‌توانید به عیب یابی و برطرف کردن مشکل چاپ کردن پرینتر بپردازید. اکثر چاپگرها دارای چراغ‌های رنگی هستند که در وضعیت‌های مختلف روشن می‌شوند.

کابل پرینتر را بررسی کنید​

همیشه مشکل به وجود آمده از کامپیوتر یا خود پرینتر نیست. بعضی اوقات رابطی که پرینتر از طریق آن به کامپیوتر متصل است ممکن است دچار ایراد شده باشد. قطعی و پارگی در کابل باعث عدم اتصال پرینتر با کامپیوتر خواهد شد. بهتر است که کابل پرینتر را بررسی کنید و اگر کابل دیگری دارید از آن کابل استفاده کنید شاید مشکل پرینت نگرفتن پرینتر برطرف شد.

بررسی درایور پرینتر​

سومین کاری که می‌توانید برای برطرف کردن مشکل پرینت کنید این است که به بررسی درایور پرینتر بپردازید. ممکن است که درایور پرینتر نصب نباشد یا این که برخی از فایل‌های آن پاک شده باشد. برای این کار کافی است که گزینه device and printers را از داخل کنترل پنل ویندوز خود کلیک کنید.
اگر درایور پرینتر شما نصب شده باشد نام و مشخصات آن در این قسمت قابل مشاهده خواهد بود. کافی است که کابل usb که به پرینتر متصل است را از کامپیوتر در آورید اگر آیکون پرینتر شما کم رنگ شد یعنی درایور آن نصب است مجدد کابل usb را وصل کنید.
how-to-fix-printer-problems_thumb800.jpg
برای نصب درایور پرینتر کافی است که از سی دی درایور که به همراه پرینتر در موقع فروش داخل جعبه آن قرار گرفته است استفاده کنید. یا این که می‌توانید از طریق اینترنت درایور پرینتر خود را دانلود کرده و به نصب آن بپردازید.

صف پرینتر را پاک کنید​

صف پرینتر ممکن است پر شده باشد. مثلاً شما چندین دستور چاپ صادر کرده‌اید و چاپ نشده و در صف باقی مانده‌اند وقتی که پرینت جدیدی را انجام می‌دهید در صف گیرم ی کند و سند شما با مشکل عدم چاپ روبرو می‌شود. برای این که به پاک کردن صف پرینتر بپردازید کافی است که در قسمت اعلانات کامپیوتر خود در سمت چپ گوشه پایین بر روی چاپگر خود کلیک راست کرده و گزینه open all printers را کلیک نمایید.
با این کار لیستی از چاپ‌هایی که در انتظار و در صف چاپ قرار دارند به شما نشان داده می‌شود کافی است که آن‌ها را با کلیک راست کردن پاک کنید. برای مراجعه به این لیست شما می‌توانید از طریق زیر هم اقدام کنید.
System Preferences> Printers & Scanners> Open Print Queue

خالی کردن حافظه پرینتر​

پر بودن حافظه پرینتر یکی دیگر از دلایلی است که باعث بروز مشکل پرینت نگرفتن خواهد شد. این مشکل زمانی به وجود می‌آید که شما به ارسال فایل‌هایی با حجم و صفحات مختلف را برای چاپ به پرینتر ارسال می‌کنید این کار سبب خواهد شد که حافظه موقت پرینتر که فایل‌ها قبل از چاپ در آن نگهداری می‌شوند پر شود.
برای پاک کردن آن کافی است که بر روی آیکون پرینتر خود در قسمت device and printers ویندوز خود راست کلیک کرده و گزینه cancel all document را انتخاب نمایید.

اضافه کردن پرینتر به ویندوز​

اگر از چاپگر خود از طریق اتصال بیسیم یا Wi-Fi استفاده می‌کنید، ابتدا باید به ویندوز خود پرینتر خود را بشناسانید و به اضافه کردن آن به لیست چاپگرهای موجود در ویندوز خود بپردازید. برای این کار کافی است که در ویندوز ۱۰ به مسیر زیر بروید.
Settings Devices Printers & Scanners
در ویندوز ۷ این کار را می‌توانید از مسیر زیر انجام دهید:
Control Panel Devices and Printer
بعد از این کار کافی است در صفحه ظاهر شده روی علامت + کلیک کنید. این کار باعث می‌شود که رایانه شما چاپگرهای موجود در شبکه را جستجو کند و هنگامی که چاپگری را پیدا کرد کافی است که روی آن کلیک کنید تا چاپگر به لیست شما اضافه شود. اکنون باید بتوانید سندی را چاپ کنید و مشکل پرینت نگرفتن پرینتر شما برطرف شده باشد.

تغییر گزینه‌های بازیابی​

اگر بعد از انجام مراحل بالا هنوز هم با مشکل پرینت نگرفتن چاپگر روبرو هستید کافی است که به تغییر گزینه‌های recovery options برای پرینتر خود اقدام کنید. جهت انجام این کار باید به print spooler بروید (کافی است که بر روی آیکون پرینتر در سمت راست پایین صفحه ویندوز کلیک راست کنید.) و سپس به تب recovery رفته subsequent failures و دو گزینه دیگری که در این قسمت وجود دارد را بر روی گزینه restart the service تنظیم نمایید با این کار مشکل پرینت نگرفتن چاپگر شما برطرف خواهد شد.
برای اطلاعات بیشتر در رابطه با مشکل پرینت نگرفتن چاپگرها و برای استفاده از خدمات فروشگاه آنلاین اداری آرا می‌توانید با کارشناسان مجرب ما در ارتباط باشید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا