بررسی لنز دوربین مداربسته

dezhpa

New Member
  • لنز واید دوربین مدار بسته​

واید به معنای پهن است. هر چقدر فاصله کانونی لنز کمتر باشد، تصاویر نزدیک تر را بهتر نشان می دهد و زاویه دید آن بیشتر است. یعنی لنز با فاصله کانونی واید که طبق جدول مقدار آن حدودا بین ( 8mm-75mm ) است، مقدار زیادتری دارد. در نتیجه زاویه کمتر می شود و در دور نمایی تصویر به وجود می آید. یعنی تصاویر دور بهتر دیده می شود. در این حالت فقط قسمتی از تصویر در نزدیک و یا دور دارای فوکوس است. و اگر فوکوس نبود باید به صورت دستی آن را فوکوس کنیم.
  • لنز تله دوربین مدار بسته​

تله به معنای دور است. هر چه قدر فاصله کانونی لنزی بیشتر باشد، تصاویر دور را بهتر نشان می دهد یعنی بزرگنمایی آن بیشتر است ولی در عوض زاویه دید کمتری دارد.

  • لنز زوم در دوربین مدار بسته​

در بسیاری از مواقع نیاز است تا فرد تصاویر دریافت شده را بزرگنمایی کرده و آنها را با جزئیات بیشتری مشاهده نماید. در این گونه مواقع بهتر است در دوربین ها از لنزهایی به نام لنز زوم استفاده گردد. این نوع از لنزها بیشتر در موارد امنیتی مورد استفاده قرار می گیرند تا بتوان چهره های مورد نظر را با detail بالا مشاهده کرد.

لنزهای زوم دوربین مدار بسته ارزان در دو نوع اپتیکال و دیجیتال وجود دارند که در لنزهای اپتیکال می توان تصاویر را بدون این که از کیفیت آنها کم شود بزرگنمایی نمود در صورتی که در لنزهای زوم دیجیتال زمانی که تصویر بزرگنمایی می گردد مقداری از کیفیت آن کاهش خواهد یافت.
 

sarbizhan

Member
دوربین‌ شبکه یا دوربین‌های مداربسته از جمله ابزارهایی هستند که به وسیله تکنولوژی روزافزون به شدت پیشرفت کرده‌اند. این دوربین‌ها در امنیت، نظارت، اطلاعات گردآوری و حتی سرگرمی به کار می‌روند.به راحتی می توانید بهترین دوربین شبکه آوابصیر را انتخاب کنید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا