بررسی تکنیکهای بکار رفته در Paperman

m2_farzan

Active Member
سلام به همه دوستان.
چند وقتی میشد که اسم Paperman رو میشنیدم ولی دو-سه روز پیش که فهمیدم اسکار انیمیشن کوتاه رو برده کنجکاو شدم واسه یه بار هم که شده یه نگاه بهش بندازم.
تا اینکه یه نگاه بهش انداختم و ... صرف نظر از موضوع داستانش، از کار انیمیشنش خیلی خوشم اومد.
اگه تا بحال این انیمیشن رو ندیدید پیشنهاد مکنم حتما یه نگاه بهش بندازید:
دانلود Paperman 2012 ، کیفیت 720p ، حجم 42 مگ.
تکنیک استفاده شده برای ساخت این کار بسیار جالب و منحصر به فرده و بنظر میرسه آینده درخشانی رو در پیش داره. این کار یه جور تلاقی محیط دو بعدی و سه بعدیه.
اصلا چرا حرف بزنم؟ یه نگاه به این ویدئو بندازید و مراحل جالب ساختش رو ببینید:
Paperman Breakdown
...
حالا بیاید یه بحثی در مورد تکنیک جدید بکار رفته در این انیمیشن داشته باشیم.
سوال اصلی اینه که: اگه ما هم بخوایم شروع به تولید انیمیشن های اینچنینی بکنیم، باید چی کار کنیم؟
مراحل تولید کار دقیقا چطورن؟
از چه نرم افزارهایی استفاده میشه؟
و...

هرکس اطلاعاتی داره بسم الله.......
 

پیوست ها

  • Paperman_still_3.jpg
    Paperman_still_3.jpg
    179.6 کیلوبایت · بازدیدها: 25
آخرین ویرایش:

nc_hamid

Member
سلام
چقدر خوب کردی این پست رو زدی
دو تا کار هست که تو سال گذشته بد جور ذهن منو به لحاظ تکنیکی در گیر کرده و واقعا می خوام بفهمم که چه جوری تونستن به لحاظ تکنیکی به این نتایج برسن .
یکی wreck it Ralph ه , و دیگری هم همین Paperman ه هر دو کار هم مال والت دیزنیه و این نشون میده چقدر این استدیو داره تو زمینه فناوری های نو و بکر سرمایه گذاری می کنه و موفق هم بوده .
این دمو ریل رو من حدود دو سه هفته پیش دیدم و از رون روز ذهنم درگیر موضوع بوده .
چیزی که ازش تقریبا مطمئنم اینه که به خاطر روند بسیار سنگین تولید انیمیشن دو بعدی از یک طرف و زیبایی خاص این سبک ( از دید من بهتر از سبک سه بعدی )از طرف دیگه . استدیو والت دیزنی تصمیم گرفته با فناوری های روز این سبک انیمیشن رو احیا کنه .و یه برنامه ریزی کامل برای تولید نرم افزار ها ی مربوطه انجام داده . Paperman شاید اولین تجربه موفق این تیم باشه و سعی دارن تا در ادامه کار های بلند رو با این سبک و سیاق ارائه بدن (هر چند توی پروژه هایی مثل حضرت موسی و جزیره گنج استفاده از فناوری کاملا مشهود بود)
کار تلفیق فناوری های روز کامپوزیت و 3d ه که با هم پیوند خوردن .
ما برای تولید انیمیشنی که به این سبک نزدیک باشه احتمالا نیاز به یه تیم قوی 3d و یه تیم مسلط به کامپوزیت داریم ( یه جاهایی هم احتمالا باید طراح دو بعدی شخصا روی frame ها کار کنه تا به نتیجه مطلوب برسیم)فکر می کنم نیاز باشه یک جور نور پردازی خاص داشته باشیم تا توی رندر نتایج دو بعدی مطلوبی بگیریم . تیم برنامه نویس هم که برای تولید یک کار با کیفیت نیاز خواهد بود.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا