بررسی تاریخچه ساعت مچی

سینا ص

Member
ساعت مچی چیست و چگونه اولین ساعت مچی دنیا شکل گرفت؟!
ساعت مچی نوعی از ساعت است که به مچ دست بسته می‌شود. ساعت مچی یک ساعت قابل حمل است که توسط یک فرد حمل یا پوشیده می شود.

پیدایش اولین ساعت​

تاریخچه ساعت به قرن 16 در اروپا بازمیگردد، مکانی که ساعت های قابل حمل فنردار تولید گردید که برای اولین بار در قرن 15 طراحی شده بود. این ساعت توسط مخترعان و مهندسان ساخته شده بود که از قرن 16 تا اواسط قرن بیستم این دستگاه مکانیکی از سیم پیچ منبع اصلی تغذیه می کرد و چرخ دنده ها را می چرخاند، سپس عقربه ها را حرکت می داد و زمان را با چرخ تعادل چرخشی حفظ می کرد. در صورتی که به دنبال خرید یک ساعت مچی اورجینال و برند هستید گالری جواهریان بهترین گزینه برای شماست.

تحول در ساعت سازی جهان​

در دهه 1960 اختراع ساعت کوارتز که با برق کار می کرد و زمان را با کریستال کوارتز ارتعاشی حفظ می کرد ، یک تحول اساسی برای صنعت ساعت سازی جهان به شمار می رفت.
مخترع اولین ساعت چه کسی بود؟
ساعت ساز نورنبرگ پیتر هنلین (1485-1542)، باتوجه به وجود مستنداتی به عنوان مخترع ساعت شناخته می شود. او یکی از اولین صنعتگران آلمانی بود که "ساعت مچی" ، ساعتهای زینتی ای که به صورت آویز ، پوشیده می شد را تولید نمود و این ساعت جزو اولین ساعت هایی بود که روی جسم انسان پوشیده میگردید.
پیتر ، که هنوز یک جوان بود ، آثاری را مد می کند که حتی دانشمندترین ریاضیدانان نیز آن را تحسین می کردند. او از تکه های کوچک آهن ساعت های چرخ دار ایجاد میکرد که ساعت ها را بدون وزنه به مدت چهل ساعت نگه میداشت، چه در سینه و چه در کیف دستی... با این حال ، دیگر ساعت سازان آلمانی هم در این دوره ساعت های مینیاتوری را نیز ایجاد کرده اند و هیچ مدرکی وجود ندارد که هنلین اولین ساعت ساز باشد.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا