برج پانوراما

hmv-ray

Member
سلام به همه
کار طراحی این برج تغریبا تموم شده دارم رو رندرینگ و ارائه پروزه کار میکنم
اینم چند تا رندر اولیه ست از قسمت تجاری و مسکونی برج .
 

پیوست ها

  • Exterior.jpg
    Exterior.jpg
    1.2 مگایابت · بازدیدها: 116
  • 29.jpg
    29.jpg
    504.3 کیلوبایت · بازدیدها: 70
  • 30.jpg
    30.jpg
    551.3 کیلوبایت · بازدیدها: 74

Parsa.h

Member
طراحی برج واقعا عالیه.
خیلی شکیل و زیبا کار شده :paint:
ولی رندر میتونه بهتر باشه :cool:
:rose:
 

*farshid*

کاربر VIP
کار خوبی شده حسین جان.
برای راس کار شاید یه قوس بر خلاف قوس برج یعنی قوس محدب بتونه کار رو تموم کنه.

کیفیت بصری کار با این قوس مقعری که ایجاد کردی خیلی شیک و خشن شده... برای راس کار میتونی یه حجمی رو انتخاب کنی که این حس خشونت و تیزی لبه هارو تلطیف کنه.
یا نه میتونی این حس رو تقویت کنی ...

برای راس میخوای چیکار کنی؟؟؟:rose:
 

hmv-ray

Member
مرسی فرشید :rose:
این ایده منحنی محدب فکر بدی نیست
خودمم یه فکرایی تو دوگولمه یه سری المان ال شکل شاید بیام وسط کارو بیارم بالا شایدم واسه این تیزی
لبه ها اون دوتا صفحه رو یکیشو حذف کنم
اگه برسم نتیجشو تا شنبه میذارم.
مرسی
تا شنبه
 

hmv-ray

Member
یه مقدار رو نقطه اوجش کار کردم و متریالها و یه جزییات دیگه
یه مقدارم رو لندسکیپ کار
 

پیوست ها

  • 49.jpg
    49.jpg
    1.4 مگایابت · بازدیدها: 55

*farshid*

کاربر VIP
خیلی خوب شده حسین جان...
واقعا عالیه...

-با تو جه به دیتیل زیادی که حجم کارت داره رزولیشن بالا و filter aa مناسبتر میتونه کارتو بهتر بکنه... مثلا fix : 6 یا adaptive dmc با پارامتر های بالا...

- درختی که بغل گذاشتی خوبه ولی خجالتیه... بهتره برای foreground کار برای دو طرف هم درخت بذاری... dof هم برای foreground بهتره اعمال بشه... (دوربین با f n 5.6 )

حتی میتونی بخشی از درختتو ببری جلوی ساختمون تا عمق کار بهتر به چشم بیاد.

برگهای روی زمین هم خوبن ( یکم جابجا شدن انگار)

تو این هوای باروونی و به نسبت تاریک بهتره برای ماشین motion blur هم داشته باشی...

باید مه هم داشته باشی برای این هوای ابری... zdepth element رو هم رندر بگیر... تا بشه افکت مه رو باهاش شبیه سازی کرد...

در کل عالیست در حد بیست:rose:

یه توضیح هم بده در مورد این پروژه...
معماریشو خودت گرفتی... یا گروهی کار کردین... چجوریااااااااااااااس؟
 
آخرین ویرایش:

hmv-ray

Member
مرسی از لطفت:rose:
ایشاله بتونم با کمکت تمومش کنم ببرم تو گالری
من واسه اکثر کارای خارجیم هر دو طرف درخت میذارم ولی چون ورودی مسکونی (سمت راست ) باید دیده میشد نذاشتم
ولی با توجه به علاقم و توصیه تو حتما میذارم.
motion blur رو باید جدا درست کنم رو یه ماشین بعد بذارم؟
من با zdepth element هم آشنا نیستم میشه بیشتر توضیح بدی فرشید؟
این پروزه کار مهندس موسی پناه و یه گروه ژاپنیه ولی طراح اصلیش مهندس موسی پناهه
ولی کارای داخلی و edit های نما رو داریم با هم انجام میدیم .
پروژه بزرگیه تو کلار آباده مال آقای منافیه .
راستی یه مشکل :
من همیشه وقتی سطح کار بزرگه مپام بد میشه اگه تو نمای جانبی دقت کنی میبینی چوب خراب شده.
یعنی مپا تایل تایل میشن چی کارش میتونم بکنم ؟
 
آخرین ویرایش:

Sawper

Active Member
سلام
آفرین.کاره خوبی زدین.
جدای از نقاط قوت
تنظیمات رندر به نظر یکمی پائینه.
بلور را با تنظیمات خوده دوربین میتونی بسازی.لنز رو زیاد باز گذاشتن و ماشینو یک فریم جلو بردن،
درست کردنzdepth واسه عمق تصویر خوبه ولی واسه ایجاد مه اصلا کاره خوب و اصولی نیست ،(با قابلیت جدید vray sp5 میتونی محشر کنی البته اون یکمی ا ذیت میکنه (واسه این صحنه بزرگ،اگه قبلا مه طبیعیه این محل رو ندیدین چه جوریه، وقتت تلف میشه ولی واسه راضی کردن کارفرما zdepth کفایت میکنه)
اگه مدلینگ یکتیکه هست میتونی uv کنی تا تایل نشه اما اگه مپت کوچک)تر از 2000 px (باشه باز جالب نمیشه.
لند اسکیپ هم جالب تر میتونه بشه.یه جاهایی هم نمیدونم چرا اجسام بنفشه.
پشت زمینه ابری بهتره واسه اینجا که نور خورشید نداری
در حد نظر دادن نبودم ، شما ببخشید.
موفق باشید.
 
آخرین ویرایش:

hmv-ray

Member
سلام
آفرین.کاره خوبی زدین.
جدای از نقاط قوت
تنظیمات رندر به نظر یکمی پائینه.
بلور را با تنظیمات خوده دوربین میتونی بسازی.لنز رو زیاد باز گذاشتن و ماشینو یک فریم جلو بردن،
درست کردنzdepth واسه عمق تصویر خوبه ولی واسه ایجاد مه اصلا کاره خوب و اصولی نیست ،(با قابلیت جدید vray sp5 میتونی محشر کنی البته اون یکمی ا ذیت میکنه (واسه این صحنه بزرگ،اگه قبلا مه طبیعیه این محل رو ندیدین چه جوریه، وقتت تلف میشه ولی واسه راضی کردن کارفرما zdepth کفایت میکنه)
اگه مدلینگ یکتیکه هست میتونی uv کنی تا تایل نشه اما اگه مپت کوچک)تر از 2000 px (باشه باز جالب نمیشه.
لند اسکیپ هم جالب تر میتونه بشه.یه جاهایی هم نمیدونم چرا اجسام بنفشه.
پشت زمینه ابری بهتره واسه اینجا که نور خورشید نداری
در حد نظر دادن نبودم ، شما ببخشید.
موفق باشید.

خواهش میکنم افتخار دادی بهم
آره تنظیمات رندر پایینه اون احجام بنفش هم یادم رفته متریال بدم آخه هنوز کار نهایی نشده
مپ هارو هم uv میکنم ولی تو سطوح بزرک که یه پارچه ان خراب میشه.
به هر حال بدم نمیاد که یکم مه بدم به این فضا
landscape هم هنوز تموم نشده فقط خواستم به یه جایی برسونم ببرم جلسه.
خیلی لطف کردی:rose:
 

3D Art

Member
درود دوست گرامی

به نظر من اگر روش کار کنی و به خاطر همین پروژه هم چیزایی جدید یاد بگیری و بهش اضافه کنی لیاقت تاپ گالری رو داره
مشکلات :
اگر اون چوب ها hpl هستند که بافتشون خوب نیست میتونی به رفرنس hpl ها مراجعه کنی .
اسپایدری هات هم خیلی بزرگ هستند نسبت به scale بقیه چیزا
برای لایتینگ نهایی هم اگر خواستی میتونی از نورپردازی با بک گراند استفاده کنی که اگر خواستی pm بده تا راهنماییت کنم وبا تلاش خودت یک کار عالی در بیاری
موفق باشی
 

*farshid*

کاربر VIP
sawper تقریبا همون چیزایی رو گفت که من میخواستم بگم.

در مورد motiom blur :
motion blur رابطه تنگاتنگی با سرعت شاتر داره... سرعت شاترت چنده؟؟؟
اگه سرعت شاتر 1 باشه یعنی 1 ثانیه نورگیری سنسور>>> یعنی به اندازه ی 30 فریم حرکت ماشین روی رندرت تاثیر میذاره (fps=30)
به نسبت سرعت شاتر vray camera باید سرعت حرکت ماشین رو تنظیم کنی...

یک بار کل صحنتو با ریجن رندر رندر بگیر (فقط ماشین ها دیده نشن) بار دیگه با فعال کردن موشن بلور ماشین هارو رندر بگیر... دقت کن که ریجن ها حتما همپوشانی داشته باشن (در حد 50 پیکسل ). بعدشم تو فوتوشاپ مرجشون کن.

در مورد مه ی که zdepth ایجاد میکنه... میتونی تو سایتی که تو امضای منه قسمت توتوریال رو بگردی و پیداش کنی...
میتونی مه رو به خوبی باهاش شبیه سازی کنی...


:rose:

در ضمن تکسچرینگ کار ضعیفه... unwrap نمیکنی کاراتو؟:wink:
 

hmv-ray

Member
متاسفانه این رندرو با camera معمولی گرفتم
حالا سر فرصت میشینم کاراییرو که تو و sawper گفتین انجام میدم نتیجشو به زودی میذارم
فعلا که این کارفرمای .... :mad: با این رندر حـــــــــــــــال نکرده
باید بشینم با آفتاب کار کنم :cry:
 

poriaabaci

Member
خسته نباشی کار عالی شده البتهکار نمای خارجی یه مقدار از بقیه سخت تره به نظر حقیر اگه مبانی اسکیس های معماری رو نگا کنی خیلی تو چیدمان کمک میکنه همین طور رنگ بندی من ور ری تازه شروع کردم در حد نظر دادن نیستم ولی از رنگ های مکمل غافل نشو
 

hmv-ray

Member
دیشب یه رندر روز گرفتم ولی خیلی بد شد.
فرشید مورداییو که بهت گفتمو ببین :
 

پیوست ها

  • 54.jpg
    54.jpg
    256.7 کیلوبایت · بازدیدها: 17

*farshid*

کاربر VIP
خوب شده...
خیابونتو انشالا اصلاح میکنی بهتر میشه.

ببیییین...
این برج تو 60% ش شیشه ایه... حتما باید از hdri استفاده کنی...
استفاده کردی یا نه؟

میدونی چجوریه کار کردن با hdri. ؟اگه نمیدونی توضیح بدم عزیز دل.:rose:

(در ضمن ... من یه چیزی ساخته بودم 3 سال پیش... رب رشیدی .. تو گالری هم بود.
تو انیمیشنشو دیدی؟
انیمیشن گذاشته بودم تو پستم؟.. یادم نمیاد:sad:)
 

*farshid*

کاربر VIP
حسین جان
من بیکار بودم یه چند تا افکت رو کارت اعمال کردم...

در مورد رندرت... رندرت شدیدا کنتراست بالایی داره... میتونی satration کارتو بیاری پایین.

باید شدت vray sky و vray sun رو مدیریت کنی...
بهتره شدت آسمون رو دو برابر شدت خورشید در نظر بگیری... اینجوری کنتراست رندرت کمتر میشه و رندرت آبی تر.
از enveroment gi استفاده کردی؟

من تو پستپروداکشن سعی کردم این کارارو انجان بدم
- دیتیل اضافه کردم
- کنتراست کارتو پائین آوردم
- به شیشه ها رفلکت آسمونی دادم
- یه مقدار هم افگت glare و ...
 
آخرین ویرایش:

hmv-ray

Member
چقدر خوب شد فرشید.
دستت درد نکنه عالیه :rose:
آره بلدم از hdri استفاده کنم فکر کنم با hdri نتیجه بهتری بده.
رانیمیشینشو ندیدم ولی رندرش عالی بود.
نه enviroment gi نذاشتم کلا زیاد ازش استفاده نمیکنم.
الان گیر شدیدی پیدا کردم رو متریال چوب تو سطح زیاد تایل تایل شده با unwrap حل میشه این مشکل؟
 
آخرین ویرایش:

*farshid*

کاربر VIP
ممنون
unwrap همه این مشکلات رو حل میکنه... فقط تکسچری که میسازی باید random باشه و تایل تایل نشه.

مگه میشه بدون enveroment gi کار کرد... :shock:؟
به همن خاطره که کارت اینجوری پرکنتراست شده.
همون hdri رو بری eneroment reflection وenveromen gi تعریف کن.
 

Sawper

Active Member
سلام hmv-ray
سریعا میرم سراغ اصل مطلب
محل خورشید درست نیست! سایه ها خیلی کمه.
توی رندر قبلی و مخصوصا این جدیده یه جورایی اتمسفر کار درست نیست! ولی زاویه دوربین اولی مناسبتر بود.
البته یه رندر دیگه که اصلا زمین توش معلوم نیست و آسمانخراش رو فقط نشون میده (از دید آدمیزاد پائین به بالا)چاشنیه جلسه هات بنما.
در مورد پستپروداکشن که فوق العاده مهمه اما تا اساس کار درست نباشه نتیجه اونجا خوب نمیشه پس بهتره سعی بر این باشه که حداقل پست را داشته باشی.پست واسه نزدیک کردن رندر به خروجیه دوربین واقعیه
موفق باشی.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا