برای کار سینمایی(VFX) کدامیک بهتر است؟ maya or cinema4d

سلام دوستان


من میخوام کار جلوه های ویژه سینمایی انجام بدم . اما بین انتخاب maya و cinema4d و hiudini گیر کردم!

به نظر شما کدوم برای خلق انیمیشن های واقعی که بشه توی فیلمها ازش استفاده کرد بهتره؟

همچنین در مورد تطبیق داشتن با برنامه هایی مثل after effect و fusion و nuke چطور؟ کدوم بهتره؟ (بین خود این 3 تا چی؟ کدوم برای کامپوزیت بهتره؟ )



(ببخشید که سوالاتم خیلی ابتدایین :rose: )


از قدیم گفتن خشت اول رو که کج بذاری تا ثریا کج مبره بالا
 
آخرین ویرایش:

smspersia

Member
سلام دوستان


من میخوام کار جلوه های ویژه سینمایی انجام بدم . اما بین انتخاب maya و cinema4d گیر کردم!

به نظر شما کدوم برای خلق انیمیشن های واقعی که بشه توی فیلمها ازش استفاده کرد بهتره؟

همچنین در مورد تطبیق داشتن با برنامه هایی مثل after effect و fusion چطور؟ کدوم بهتره؟



(ببخشید که سوالاتم خیلی ابتدایین :rose: )


از قدیم گفتن خشت اول رو که کج بذاری تا ثریا کج مبره بالا


مایا که خیلی سرتر از سینما فوردی و تردی مکس و... هست
همین ملک سلیمان خودمون تمام جلوهای ویژه اش با مایا و افتر افکته

تا 10090 درصد انیمیشنهای دنیا هم با مایاست :shock:
 
درمورد after effect & fusion & nuke چطور؟ کدوم قویتره؟

همچنین راجع به نرم افزار hudini کسی اطلاعاتی داره؟میگن اینم خیلی قوی هستش
 
با سلام :

با توجه به اینکه خلق جلوه های ویژه چیزی جدا از علوم داینامیک مثل ذرات ، سیالات و اجسام نرم و سخت و ... نیست در نتیجه هیچ ابزاری بجز مایا نمی تونه رو داینامیک مانور بده و چون اسکریپت مایا هم با برنامه مشهور و گسترده ای مانند ++c پیاده می شه در نتیجه علم داینامیکی مایا تمومی نداره و بی انتهاست .
 

sharktech

کاربر فعال
دوست عزیز با تمامی این نرم افزار هایی که اسم بردین میشه جلوه های ویژه فوق العاده خلق کرد!

اگه سرچ کنی میفهمی که کلی فیلم و انیمیشین با هر کدوم از اینا ساخته شده اما مهمتر از خود نرم افزار اینه که بتونی از تمام قدرت اینا استفاده کنی و اونی که تو فکرت هست رو پیدا کنی!!!

الان تو خود ایران همه این نرم افزارها هست و کلی آدم هم همه این نرم افزار ها رو بلدن اما یه کار قابل قبول نمیتونن ارائه بدن (البته تعداد کمی هم کارهای خوبی ارائه دادن)!!!
 
با سلام دوباره :

خوب در واقع با دید حرفه ای هر کدوم برای مورد خاصی مورد استفاده قرار می گیره اگرچه ظاهرا همشون برای ترکیب و کامپوزیت هستن ولی سه تا برنامه دیگه که اسم بردین در مقابل افتر خیلی محدود و کوچکن مثلا کامپوزیشن برای ترکیب و خروجی سریعتر بدون جرئیات و ... خوبه و همونطور اون دو تای دیگه و یا یه نرم افزار دیگه بنام Apple Shake و ... که تو این برنامه ها فقط می تونی ساخته ها رو ترکیب کنی حلا هر کدوم با یه مزایا و خواصی ولی افتر یه چیز دیگه اس ، تو افتر بجز قابلیت بیشمار ترکیب کردنش می تونی بی نهایت جلوه بسازی و رو کارت اضافه کنی ، غیر از افتر اونای دیگه که اسم بردین در واقع یه نوع مکمل و بعضی هاشون هم یه جور پلاگین بحساب میان ولی افتر یه برنامه مستقل و بزرگه .

برای Hudini هم مراجعه کنین به سلسله بحثهای زیر :

http://forum.majidonline.com/t123667.html?highlight=hudini


موفق باشین
 
آخرین ویرایش:

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
با سلام :

با توجه به اینکه خلق جلوه های ویژه چیزی جدا از علوم داینامیک مثل ذرات ، سیالات و اجسام نرم و سخت و ... نیست در نتیجه هیچ ابزاری بجز مایا نمی تونه رو داینامیک مانور بده و چون اسکریپت مایا هم با برنامه مشهور و گسترده ای مانند ++c پیاده می شه در نتیجه علم داینامیکی مایا تمومی نداره و بی انتهاست .

دوست حرفات اصلا جالب نیستا. یعنی اصلا معلوم نیست چی می خواین بگید. آخه کی گفته هیچ برنامه ای مثل مایا نمی تونه روی دینامیک مانور بده؟؟؟؟؟ در زمینه ی دینامیک اگه یه کم تحقیق کنی می بینی نرم افزار Houdini خیلی سر تر از مایاست. در زمینه ذرات هم همین طوره و هودینی از مایا قوی تره. البته در زمینه ذرات SoftImage XSI هم با وجود ICE خودش قدرتش به مراتب بیشتر از مایا و حتی هودینیه. توی زمینه سیالات هم که اصلا لازم نیست بگم که بهترین نرم افزار RealFlow هست. جدای از اینا قدرت یه نرم افزار به قابلیت های خودشه نه زبان های برنامه نویسی ای که ساپورت می کنه. اگه قرار باشه برای هر کار ساده ای ادم بخواد کد بنویسه که یه کم مشکل می شه. باز هم توی این زمینه هم فکر کنم هودینی قدرتش بیشتر از مایا باشه. بعد هم الان دیگه دنیا داره می ره به سمت استفاده از سیستم های گره ای در همه ی زمینه های دنیای سه بعدی. نمونه اش همین هودینی و سافت ایمیج هست. همین ICE توی سافت ایمیج همه ی قدرتش به خاطر سیستم گره ایه اونه. دیگه لازم نیست آدم بیاد و کد بنویسه و با به هم وصل کردن چند تا گره می شه از نوشتن چند صد خط کد جلوگیری کرد و نتیجه ای به مراتب بهتر گرفت. تنها در زمینه ی سه بعدی نیست این قضیه. توی زمینه کامپوزیت هم دو تا از برترین نرم افزار های کامپوزیته که همین دو برنامه fusion و nuke هستن. توی 90 درصد فیلم های هالیوودی از اونا استفاده شده. قدرتشون هم به خاطر سیستم گره ایشونه که هم دست آدم رو باز میذاره و قدرتمنده و سریعه.
بعدشم شما دوست عزیز شما یه بار دیگه حرف هایی رو که زدی بخون:
با سلام دوباره :

خوب در واقع با دید حرفه ای هر کدوم برای مورد خاصی مورد استفاده قرار می گیره اگرچه ظاهرا همشون برای ترکیب و کامپوزیت هستن ولی سه تا برنامه دیگه که اسم بردین در مقابل افتر خیلی محدود و کوچکن مثلا کامپوزیشن برای ترکیب و خروجی سریعتر بدون جرئیات و ... خوبه و همونطور اون دو تای دیگه و یا یه نرم افزار دیگه بنام Apple Shake و ... که تو این برنامه ها فقط می تونی ساخته ها رو ترکیب کنی حلا هر کدوم با یه مزایا و خواصی ولی افتر یه چیز دیگه اس ، تو افتر بجز قابلیت بیشمار ترکیب کردنش می تونی بی نهایت جلوه بسازی و رو کارت اضافه کنی ، غیر از افتر اونای دیگه که اسم بردین در واقع یه نوع مکمل و بعضی هاشون هم یه جور پلاگین بحساب میان ولی افتر یه برنامه مستقل و بزرگه .

برای Hudini هم مراجعه کنین به سلسله بحثهای زیر :

http://forum.majidonline.com/t123667.html?highlight=hudini


موفق باشین

مثل اینکه شما اصلا در مورد برنامه های nuke و Fusion چیزی نمیدونین که این طور حرف زدید. این لینک رو ببین:
http://fxguide.com/fxguidetv.html
می بینی اونجا یه سری فیلم هست که می تونی دانلود کنی، اوصولا هم این فیلم ها هر کدومشون در مورد یه فیلم هالیوودی یه توضیحاتی می دن. مثلا fxguidetv #082 رو شما دانلود کن ببین. توی این فیلم نشون می ده که از نرم افزار Nuke دارن توی ساخت فیلم اواتار استفاده می کنن. fxguidetv #086 رو دانلود کن ببین. نشون می ده توش که توی سخت فیلم Transformers 2 هم دارن از Nuke استفاده می کنن. از این نمونه ها توی این صفحه زیاده. توی جاهای دیگه اینترنت هم زیاده. دوست عزیز شما به این دو برنامه می گی مکمل یا پلاگین حرفت اصلا جالب نیست. سعی کن اول تحقیق کنی بعد حرف بزنی. بعد هم شاید شما با افتر آشنایی و چیزی در مورد Nuke و Fusion نمی دونی که این طوری گفتی اخه اگه اینا قدرتی نداشتن از اونا توی فیلم های بزرگ هالیوودی استفاده نمی شد. بعدشم دوست من مطمئن باش قدرت این دو نرم افزار اگه بیشتر از افتر افکت نباشه کمتر از افتر نیست، مطمئن باش.
ممنون.
موفق باشی.
 
دوست حرفات اصلا جالب نیستا. یعنی اصلا معلوم نیست چی می خواین بگید. آخه کی گفته هیچ برنامه ای مثل مایا نمی تونه روی دینامیک مانور بده؟؟؟؟؟ در زمینه ی دینامیک اگه یه کم تحقیق کنی می بینی نرم افزار Houdini خیلی سر تر از مایاست. در زمینه ذرات هم همین طوره و هودینی از مایا قوی تره. البته در زمینه ذرات SoftImage XSI هم با وجود ICE خودش قدرتش به مراتب بیشتر از مایا و حتی هودینیه. توی زمینه سیالات هم که اصلا لازم نیست بگم که بهترین نرم افزار RealFlow هست. جدای از اینا قدرت یه نرم افزار به قابلیت های خودشه نه زبان های برنامه نویسی ای که ساپورت می کنه. اگه قرار باشه برای هر کار ساده ای ادم بخواد کد بنویسه که یه کم مشکل می شه. باز هم توی این زمینه هم فکر کنم هودینی قدرتش بیشتر از مایا باشه. بعد هم الان دیگه دنیا داره می ره به سمت استفاده از سیستم های گره ای در همه ی زمینه های دنیای سه بعدی. نمونه اش همین هودینی و سافت ایمیج هست. همین ICE توی سافت ایمیج همه ی قدرتش به خاطر سیستم گره ایه اونه. دیگه لازم نیست آدم بیاد و کد بنویسه و با به هم وصل کردن چند تا گره می شه از نوشتن چند صد خط کد جلوگیری کرد و نتیجه ای به مراتب بهتر گرفت. تنها در زمینه ی سه بعدی نیست این قضیه. توی زمینه کامپوزیت هم دو تا از برترین نرم افزار های کامپوزیته که همین دو برنامه fusion و nuke هستن. توی 90 درصد فیلم های هالیوودی از اونا استفاده شده. قدرتشون هم به خاطر سیستم گره ایشونه که هم دست آدم رو باز میذاره و قدرتمنده و سریعه.
بعدشم شما دوست عزیز شما یه بار دیگه حرف هایی رو که زدی بخون:


مثل اینکه شما اصلا در مورد برنامه های nuke و Fusion چیزی نمیدونین که این طور حرف زدید. این لینک رو ببین:
http://fxguide.com/fxguidetv.html
می بینی اونجا یه سری فیلم هست که می تونی دانلود کنی، اوصولا هم این فیلم ها هر کدومشون در مورد یه فیلم هالیوودی یه توضیحاتی می دن. مثلا fxguidetv #082 رو شما دانلود کن ببین. توی این فیلم نشون می ده که از نرم افزار Nuke دارن توی ساخت فیلم اواتار استفاده می کنن. fxguidetv #086 رو دانلود کن ببین. نشون می ده توش که توی سخت فیلم Transformers 2 هم دارن از Nuke استفاده می کنن. از این نمونه ها توی این صفحه زیاده. توی جاهای دیگه اینترنت هم زیاده. دوست عزیز شما به این دو برنامه می گی مکمل یا پلاگین حرفت اصلا جالب نیست. سعی کن اول تحقیق کنی بعد حرف بزنی. بعد هم شاید شما با افتر آشنایی و چیزی در مورد Nuke و Fusion نمی دونی که این طوری گفتی اخه اگه اینا قدرتی نداشتن از اونا توی فیلم های بزرگ هالیوودی استفاده نمی شد. بعدشم دوست من مطمئن باش قدرت این دو نرم افزار اگه بیشتر از افتر افکت نباشه کمتر از افتر نیست، مطمئن باش.
ممنون.
موفق باشی.


پس با این اوصاف hudini رو برترین 3بعدی ساز و فوژن رو بهترین برنامه کامپوزیت میدونی؟
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f

پس با این اوصاف hudini رو برترین 3بعدی ساز و فوژن رو بهترین برنامه کامپوزیت میدونی؟

نه. هر نرم افزاری در زمینه ای خاص قدرتش از بقیه بیشتره.
houdini مختص کارهای جلوه های ویزه است و کمتر در زمینه هایی مثل مدلسازی و انیمت از اون استفاده می شه، نه اینکه قدرتش کم باشه توی این زمینه هاف نه دلیلش اینکه نمر افزار هایی مختص این زمینه ها وجود دارن که هم قدرتشون زیاد تره و هم کیفیت و سرعتش. مثلا در زمینه ی مدلسازی کاراکتر بی شک زی براش جزو پر استفاده ترین هاست. همون طور که در زمینه کاراکتر ریگینگ و انیمت مایا حرف اول رو می زنه. یا در زمینه ای مثل آرچ و معماری که قدرت اول در دست max و Vray هست. در زمینه تبلیغات هم Cinema 4D به همراه افتر افکت استفاده ی زیادی داره.
در زمینه کامپوزیت هم همین طور. اما تا جایی که من دیدم استفاده از دو نرم افزار Nuke و Fusion بیشترین استفاده رو دارن. البته این دو نرم افزار یه تفاوت هایی دارن. مثل اینکه Fusion سیستم ذرات داره اما Nuke نه. در حالی که nuke یه Camera Tracker داخلی برای ردیابی مسیر دوربین داره که Fusion اونو نداره. یا اینکه شرکت سازنده ی nuke یه سری پلاگین فوق العاده و کاربردی رو برای استفاده در فیلم ها و جلوه های ویزه داره که استفاده از Nuke رو خیلی بیشتر کرده توی ساخت و کامپوزیت فیلم های هالیوودی. مثل پلاگین هایی برای حذف آبجکت هایی مثل سیم و چیزهای دیگه از فیلم، پلاگین مخصوص کار با پرده ی سبز، یا ... که می تونید اینجا کل اونا رو ببینید:
http://www.thefoundry.co.uk/products/all/
همین دیگه. اینم بگم که مهم نیست از چه نرم افزاری استفاده کنی، مهم کاریه که انجام میدی، هستن کسایی که با Blender کاری زدن که یکی مثل من با مایاف هودینی یا سینما فردی نمی تونم اون کارو انجام بدم. و این دلیل بر ضعیف تر بودن مایا یا هودینی از بلندر نیست. این دلیل ضعف منه. برای همین زیاد روی انتخاب نرم افزار سخت گیری نکن. یه کم تحقیق کن و از هر کدوم از نرم افزارها خوشت اومد شروع کن با اون کار کردن.
موفق باشی.
 
با سلام دوباره :

ساختن چند معدود فیلم و پروژه با چند برنامه بخصوص که نشد دلیل برتری اون برنامه ها و گرنه با همین فتوشاپ هم کارهایی می کنن که تمام سه بعدی سازها انگشت به دهن می مونن، یه سری به CGSociety و یا CGarena و ... بزنین ، مهم اینه که کدوم برنامه رابط کاربری بهتر و کاربران زیادتری داره و با بیشتر سیستم های عامل بهتر و روانتر کار می کنه و همینطور مراجع و آموزش هاش گسترده تر و بیشتره و هم اینکه اگه کسی بعنوان شغل پیشه خودش کرد بیشتر جذبش می کنن و کدومیک جایزه بیشتری برده و ... و ... و ... ، حقیقت یه چیزه و تعصب یه چیز دیگه .
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
با سلام دوباره :

ساختن چند معدود فیلم و پروژه با چند برنامه بخصوص که نشد دلیل برتری اون برنامه ها و گرنه با همین فتوشاپ هم کارهایی می کنن که تمام سه بعدی سازها انگشت به دهن می مونن، یه سری به CGSociety و یا CGarena و ... بزنین ، مهم اینه که کدوم برنامه رابط کاربری بهتر و کاربران زیادتری داره و با بیشتر سیستم های عامل بهتر و روانتر کار می کنه و همینطور مراجع و آموزش هاش گسترده تر و بیشتره و هم اینکه اگه کسی بعنوان شغل پیشه خودش کرد بیشتر جذبش می کنن و کدومیک جایزه بیشتری برده و ... و ... و ... ، حقیقت یه چیزه و تعصب یه چیز دیگه .

دوست عزیز منظورتون از تعداد معدود فیلم در مورد کدوم برنامه بود؟ Nuke و Fusion رو گفتید یا Houdini و سافت ایمج رو؟
اگه منظورتون هودینی بود که لطفا این لینک رو ببینید تا جوابتون رو بگیرید:
http://www.sidefx.com/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=44&Itemid=88
اگر هم منظورتون Nuke و Fusion بود که باید بگم دوست من فیلم هایی مثل آواتار، آلیس در سرزمین عجایب،ترانسفورماترس 2، دیستکریت9 ، دزدان دریایی کارائیب و خیلی دیگه از فیلم ها توشون از nuke یا Fusion برای کامپوزیت استفاده شده. جایزه هایی که nuke به خاطر قدرت کم نظیرش گرفته رو می تونید اینجا ببینید:
http://www.thefoundry.co.uk/news/awards/
این لینک هم ببینید، فیلم هاییه که توشون از Fusion استفاده شده:
http://www.eyeonline.com/Web/EyeonWeb/Community/current_productions/current_productions.aspx
بعد هم دوست عزیز چه ربطی داره که فتوشاپ باهاش یه کاری می زنن که سه بعدی سازا نمی تونن بزنن. عزیز من برنامه ی دو بعدی رو که نمی شه با سه بعدی مقایسه کرد. شما یه تصویر 2 بعدی داری با 3 بعدی مقایسه می کنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شما چطور تری دی کاری هستی مگه؟ شما بهتره در مورد دنیای سه بعدی بگی نه در مورد کارایی که با فتوشاپ انجام شده.
بعد هم حرفاتون اینکه کدوم برنامه رابط کاربری بهتر و کاربر بیشتر و .... با بعضیاش موافقم اما آدم نباید چشم بسته و بدون تحقیق یه برنامه ای رو برای کار کردن انتخاب کنه. بعدشم شما سعی کن اطلاعات کامل تر باشه و در مورد چیزی که نمی دونی نظر ندید چون شاید باعث بشید با حرف های جانب دارانه و بدون دلیلتون باعث یه انتخاب اشتباه برای افرادی مثل همین دوستمون بشی. بهتره که این افراد با دید باز و اطلاعات کامل نرم افزاری رو انتخاب کنن تا در آینده دچار مشکل نشن.
موفق باشید، همگی.
 
دوست عزیز منظورتون از تعداد معدود فیلم در مورد کدوم برنامه بود؟ Nuke و Fusion رو گفتید یا Houdini و سافت ایمج رو؟
اگه منظورتون هودینی بود که لطفا این لینک رو ببینید تا جوابتون رو بگیرید:
http://www.sidefx.com/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=44&Itemid=88
اگر هم منظورتون Nuke و Fusion بود که باید بگم دوست من فیلم هایی مثل آواتار، آلیس در سرزمین عجایب،ترانسفورماترس 2، دیستکریت9 ، دزدان دریایی کارائیب و خیلی دیگه از فیلم ها توشون از nuke یا Fusion برای کامپوزیت استفاده شده. جایزه هایی که nuke به خاطر قدرت کم نظیرش گرفته رو می تونید اینجا ببینید:
http://www.thefoundry.co.uk/news/awards/
این لینک هم ببینید، فیلم هاییه که توشون از Fusion استفاده شده:
http://www.eyeonline.com/Web/EyeonWeb/Community/current_productions/current_productions.aspx
بعد هم دوست عزیز چه ربطی داره که فتوشاپ باهاش یه کاری می زنن که سه بعدی سازا نمی تونن بزنن. عزیز من برنامه ی دو بعدی رو که نمی شه با سه بعدی مقایسه کرد. شما یه تصویر 2 بعدی داری با 3 بعدی مقایسه می کنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شما چطور تری دی کاری هستی مگه؟ شما بهتره در مورد دنیای سه بعدی بگی نه در مورد کارایی که با فتوشاپ انجام شده.
بعد هم حرفاتون اینکه کدوم برنامه رابط کاربری بهتر و کاربر بیشتر و .... با بعضیاش موافقم اما آدم نباید چشم بسته و بدون تحقیق یه برنامه ای رو برای کار کردن انتخاب کنه. بعدشم شما سعی کن اطلاعات کامل تر باشه و در مورد چیزی که نمی دونی نظر ندید چون شاید باعث بشید با حرف های جانب دارانه و بدون دلیلتون باعث یه انتخاب اشتباه برای افرادی مثل همین دوستمون بشی. بهتره که این افراد با دید باز و اطلاعات کامل نرم افزاری رو انتخاب کنن تا در آینده دچار مشکل نشن.
موفق باشید، همگی.



واقعا خیلی زیاد بود(فیوژن رو میگم) ... چیزهای معروفی که من دیدم 2012 - saw - prince of persia - avatar -x-men- hell boy - iron man -300 - harry potter - spider man - final destination - fantastic four-mask-matrix

و خیلی فیلمهای دیگه ... واقعا جا خوردم ....فکر نمیکنم با هیچ برنامه دیگه ای اینقدر فیلم ( اونم چه فیلمهای بزرگ و معروف و مشهوری) درست کرده باشن ...واقعا عالی بود


فقط این واسم سوال شده که چرا تو سال 2010 نسبت به سال قبل تعداد فیلمهاشون کمتر شده؟ دلیلش اومدن نرم افزار های دیگه بوده یا ...؟ :-?
 
آخرین ویرایش:
با سلام دوباره به دو دوست گرامی :
بنده منظورم کلکل کردن و سماجت و ... نیست و مقصودم هم این نیست که جواب در جواب بنویسم و به اصطلاح کم نیارم و گرنه می رفتم تو بخش های Cinema4ِِDو Softimage و ... تایپیک میزدم و شروع می کردم به تعریف از مایا و مقایسه اش با برنامه های دیگه ، اینها در شأن یه هنرمند نیست ، اینجا انجمن مایاست و ما هم اجازه داریم در حد واقعیت مایا رو معرفی و تعریف کنیم خودتون هم با این سابقه ای دارین می دو نین که کارهایی که با مایا و افتر انجام شده چه فیلم و چه انیمیشن بی نهایت زیاده و نیاز به دادن لینک و آدرس نیست تو موتور جستجو سرچ کنین و هفته ها برین تو بحر کارهایی که با مایا انجام شده ، روزها وقت می خواد تا فقط بشینی و جزئیات ساخت فقط ارباب حلقه ها رو ببینی که با مایا ساخته شده . از طرف دیگه این مورد هم برای همه مشخصه که بنده هدفم مقایسه فتو شاپ دو بعدی با ابزارهای سه بعدی نبود گرچه تو Extended ورژنهای جدیدش کمکهای سه بعدی هم می کنه ، بنده منظورم کارهای تک فریمه که الان هم می گم کارهایی که با فتوشاپ ارائه دادن در خیلی موارد از کارهای سه بعدی سازها بالاتره اعم از کاراکتر و محیط و ساختمان و طبیعت و ... برای این دوست عزیزمون هم که اومده تو این انجمن تحقیق می کنه تا ابزاری رو انتخاب کنه که بدردش بخوره حداقل با مقتضیات مملکت ما باید بدونه که دنبال چه چیزی باید بره تا هم راحت منابع و آموزش گیر بیاره و هم اگه فردا دنبال کار و کاریابی رفت بیکار و افسرده نشه .

با آرزوی سلامتی و توفیق روافزون
 
آخرین ویرایش:

iranimation

Member
تو مسابقات اتومبیل سواری یه بار بنز برنده میشه یه بار بی ام و یه بار آئودی یه بارم فراری
تقریبا همشون تو یه سطحن مهم رانندس
این نرم افزاراهم همینن مهم کسیه که با اونا کار میکنه
 

kajjoox

New Member
دوستان در مورد houdini اگه یه سر به youtube بزنین و reel هاشو نگاه کنین میبینین که چقدر قویه
اما این برنامه هم که script نویسی خودش رو داره و با python خیلی انعطاف پذیره
به نظر من هم کسی که میخواد شروع کنه اول با مایا شروع کنه بعد از چند ماه که با مایا شورع کردین بعدش سوئیچ کنین
خود من هدفم VFX اما هرچه بیشتر محیط برنامه رو بشناسی یهتر میتونی مانور بدی برنامه ای که من واسه خودم چیدم اینه :
اول مایا مدلینگ و تکسچرینگ و رندر رو کار میکنم به مدت حداقل 6 ماه (6 ماه حداقلشه یعنی امکانش زیاده که به 9 ما هم بکشه )
مرحله دوم animate کردن رو باید یاد بگیرم و در کنارش mel رو شروع کنم که حداقل 3 ماه هم واسه این میزارم
بعد از این به انتخاب خودتون particle یا dynamic رو شروع میکنین و ادامه میدین + زبان پایتان به نظرم واسه اینم حداقل 9 ماه زمان کتفیه
بعد از این که مایا رو بلد سدین به houdini سوئیچ کنین
شاید بعض ها بپرسن این همه زمان برا مدلینگ و تکچرین بی معنیه و همون بهتر که از اول بریم سراغ VFX و این چیزا
اما مطمئن باشین این روش بهترینه اگه در باره حبیب زرگرپور بدونین دقیقا به همین روال پیش رفت که بعدش شد مرد ذرات البته چندین سال تلاش میخواد

و اینکه دوستانی هم که میخوان شورع کنن من خیلی آموزش دارم
getting start های دیجیتال تاتورز رو برا houdini دارم پایتان اینا هم دارم خیلی جامع واسه مایا و زی براش هم که فوله
هرکی هرچی خواست واسه مبادله و این حرفا من پایم
 

maxscript

Well-Known Member
با سلام:
ببخشيد ولي اون فيلمهايي كه در اين سايت (http://www.sidefx.com/index.php?opti...d=44&Itemid=88) قرار گرفته يه سرچ بزني مي بيني از هوديني و مايا و مكس و حتي softimage در كنار هم ساخته شده نه فقط با هوديني حالا چون هوديني توي ساختشون نقش داشته دليلش بر اين نيست كه كل كارو هوديني كرده است بلكه از هوديني هم توي اين كار استفاده شده اگر مي خواي به سايت autodesk برو توي بخش خبرها ببين فيلم هايي كه با مكس و مايا و سافت اميج كار شده چقدر هست.
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
با سلام:
ببخشيد ولي اون فيلمهايي كه در اين سايت (http://www.sidefx.com/index.php?opti...d=44&Itemid=88) قرار گرفته يه سرچ بزني مي بيني از هوديني و مايا و مكس و حتي softimage در كنار هم ساخته شده نه فقط با هوديني حالا چون هوديني توي ساختشون نقش داشته دليلش بر اين نيست كه كل كارو هوديني كرده است بلكه از هوديني هم توي اين كار استفاده شده اگر مي خواي به سايت autodesk برو توي بخش خبرها ببين فيلم هايي كه با مكس و مايا و سافت اميج كار شده چقدر هست.

اینکه صد در صد. شما ببینید من جایی گفتم فیلمی با houdini ساخته شده؟ نه نگفتم. هر جای هم چیزی گفتم گفتم توی ساخت یه فیلم از هودینی استفاده شده و این یعنی فقط توی زمینه ای که هودینی قدرت داشته . حرف شما هم کاملا درسته. اصولا توی ساخت یه فیلم از اکثر نرم افزارهای 3d برای ساخت استفاده میشه فقط به نظر من از این بین از مایا و هودینی استفاده ی بیشتری می شه، البته هودینی فقط در فیلم های سینمایی دارای جلوه های ویژه اما مایا کلا چه فیلم و چه انیمیشن. Softimage رو هم از این ورژن 2011.5 به بعد باید منتظر باشید استفاده ازش خیلی بیشتر بشه.
در هر صورت ممنون که گوشزد کردید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا