برای لاغری چی بخوریم؟

M.sadat

New Member

برای لاغری چی بخوریم؟ هر فردی آرزو دارد با عشق و علاقه به رژیمش پایبند باشد و لاغر شود اما آیا تصور می‌کنید برای رسیدن به وزنی سالم و فرمی ایده آل باید فقط به خوردن مواد غذایی بی‌طعم و خسته‌کننده اکتفا کنید؟

خبر خوب این است که ما راه حلی جذاب و لذت‌بخش برای کاهش وزن شما پیدا کردیم. در این مقاله از مجله سلامتی لیمومی به بررسی مجموعه‌ای از مواد غدایی و خوراکی‌های سالم و خوشمزه خواهیم پرداخت که به شما کمک می‌کنند کاهش وزن را به شکلی لذت‌بخش و سالم تجربه کنید.

معرفی 8 ماده غذایی مفید برای کاهش وزن

برخی از برنامه‌های کاهش وزن می‌توانند شما را از شدت گرسنگی بکشند! اما هدف از کاهش وزن این نیست. حذف خوراکی و مواد غذایی فرآوری شده مانند خوراکی‌هایی که سرشار از کالری خالی، قند و چربی‌های ناسالم هستند، راه عالی برای کاهش وزن و بهبود سلامتی است؛ اما آنچه به لیست مواد غذایی‌تان اضافه می‌کنید هم به همان اندازه اهمیت دارد.
برای مثال، خوراکی‌هایی که فیبر و پروتئین بالایی دارند رضایت شما را به دست می‌آورند و مانع از انتخاب‌های ناسالم می‌شوند. در ادامه با تمام خوراکی‌هایی که در کم کردن وزن شما نقش دارند، آشنا خواهید شد. با کمک آن‌ها دیگر به دلیل داشتن رژیم غذایی، گرسنگی بیهوده تحمل نمی‌کنید.
چی بخوریم لاغر شویم

1. برای لاغری چی بخوریم؟ آب کافی!

اگر می‌پرسید برای لاغری چی بخوریم؟ آب باید جزء اصلی لیست غذاهای شما برای کاهش وزن باشد. حتی اگر به خودی خود یک «غذا» نباشد. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۴ در مجله علوم طبیعی، زیست شناسی و پزشکی منتشر شد نشان داد که نوشیدن آب بیشتر باعث کاهش وزن و سوخت چربی بدن و سرکوب اشتها در شرکت کنندگان زن دارای اضافه وزن می‌شود.
آب به‌سرعت شما را سیر می‌کند و از زیاده روی در مصرف غذاها و نوشیدنی‌هایی که باعث اضافه وزن می‌شوند، جلوگیری می‌کند. برخی افراد به دلیل اشتباه گرفتن حس تشنگی با گرسنگی، پرخوری می‌کنند. بخش‌هایی از مغز که گرسنگی و تشنگی را ارزیابی می‌کنند بسیار نزدیک به هم هستند.
به همین علت گاهی اوقات فرد در زمانی که واقعا تشنه است، احساس گرسنگی می‌کند! هیدراته ماندن ساده‌ترین راه برای کاهش وزن است. دقت داشته باشید که نیاز به مایعات بر اساس سن، جنسیت، وزن و سطح فعالیت متفاوت است.

فواید نوشیدن آب


2. کدو حلوایی​

بیشتر مردم فقط در پاییز به فکر کدو تنبل می‌افتند، در صورتی که کدو تنبل باید در تمام طول سال همراهتان باشد. پوره کدو تنبل فیبر بیشتری نسبت به کینوا و پتاسیم دارد و در مقایسه موز آنتی‌اکسیدانش بیشتر و کالری‌اش کم‌تر است. یک فنجان کدو حلوایی، حدودا ۸۰ گرم کالری دارد و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است.
کدو حلوایی


رنگ نارنجی کدو تنبل نشان دهنده بتاکاروتن موجود در آن است. شما می‌توانید از کدو تنبل در سوپ‌ها یا اسموتی‌هایتان استفاده کنید. حالا می دانیم که برای لاغری چی بخوریم.

3. نان سبوس دار​

نان، غلات کامل و با کیفیتی است و می‌تواند به کاهش وزن کمک کند؛ به شرطی که نان سبوس دار باشد. بنابراین از این پس زمان خرید نان حتما به این موضوع دقت کنید که از سبوس تهیه شده باشد تا به کاهش وزن شما کمک کند.

4. برنج قهوه‌ای​

اگر درباره اینکه باید برای لاغری چی بخوریم تحقیق کرده باشید، پس حتماً نام برنج قهوه‌ای را شنیدید. برنج قهوه‌ای همه کاره است و به‌راحتی هضم می‌شود. برخی از مطالعات نشان دادند که خوردن منظم غلات کامل مانند برنج قهوه‌ای با کاهش چربی شکم همراه است.
برنج قهوه ای

5. ماست یونانی​

پیشنهاد ما به کسانی که می‌پرسند برای لاغری چی بخوریم، ماست یونانی است. ماست یونانی نسبت به سایر ماست‌ها پروتئین بیشتر و قند کم‌تری دارد. اگرچه میزان پروتئین از برندی به برند دیگر متفاوت است، اما یک ظرف حدوداً 198 گرمی ماست یونانی ساده و کم چرب، حدود 20 گرم پروتئین و 7 گرم شکر دارد.

6. برای لاغری چی بخوریم؟ آووکادو​

اگر می‌پرسید برای لاغری چی بخوریم و می‌خواهید وزن کم کنید، باید از چربی‌های خوشمزه اجتناب کنید؛ اما نه همه چربی‌ها! چربی‌ها بخش مهمی از برنامه‌های غذایی هستند. شما باید چربی‌های باکیفیت و سالم مانند آووکادو را انتخاب کنید. آووکادو سرشار از فیبر، ویتامین E، لوتئین و اسیدهای چرب تک غیراشباع است. بنابراین آووکادو برای لاغری مفید است.
سالاد و آووکادو

7. بلوبری​

بلوبری را به‌ عنوان یک میان‌وعده رژیمی جدید جدی بگیرید. بلوبری کم کالری، سرشار از فیبر، حاوی ویتامین C و K است. همچنین به کاهش التهاب‌های ناشی از چربی‌های اضافی کمک می‌کند و در یک کلام باعث کم کردن وزن می‌شود. با افزودن بلوبری به برنامه غذایی‌تان یک تنوع جذاب به منوی غذایی خود بدهید و از خستگی از برنامه غذایی جلوگیری کنید.
بلوبری برای کاهش وزن

8. سبزی‌های برگ تیره​

در پاسخ به سوال برای لاغری چی بخوریم؟ پیشنهاد می‌کنیم از انتخاب کاهو فراتر بروید و به دنبال مصرف سبزی‌های با برگ تیره باشید. این سبزی‌ها اعم از اسفناج یا کلم پیچ کم کالری هستند و شاخص گلیسمی پایینی دارند. آن‌ها به عنوان خوراکی ایده آل برای حفظ وزن و لاغری اصولی شناخته شده‌اند.
افزایش مصرف سبزیجات باعث افزایش مصرف فیبر می‌شود، سلامت گوارش را بهبود می‌بخشد و به کنترل وزن کمک می‌کند. شما می‌توانید از سبزیجات برگ تیره به‌عنوان سالاد یا اسموتی استفاده کنید، آن‌ها را بخارپز کرده یا به‌عنوان غذای جانبی نوش جان کنید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا