برای افزایش هوش جنین در دوره بارداری چ کارهایی باید انجام دهیم

تقویت هوش جنین در دوران بارداری و کارهایی که باید انجام داد

داشتن فرزندی سالم احتمالاً مهمترین آرزوی همه مادران و پدران آینده است. مادران پس از سلامتی کودک معمولا به مواردی مانند تقویت هوش جنین در دوران بارداری فکر می کنند و از خود می پرسند که چگونه می توان هوش جنین را افزایش داد؟ اگر شما نیز مانند بسیاری از مادران به دنبال دوره افزایش هوش جنین هستید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.



راهکارهایی برای تقویت هوش جنین در دوران بارداری

ویژگی های ظاهری مانند قد، رنگ مو و چشم و بسیاری دیگر از ویژگی های شخصیتی کودکان از والدین به ارث می رسد.

با این حال، اگر می خواهید فرزندی باهوش داشته باشید و به دنبال تکنیک هایی برای افزایش هوش جنین هستید، نکاتی وجود دارد که می توانید برای به دنیا آوردن فرزندی سالم و باهوش بدانید.



برای تقویت هوش جنین در دوران بارداری از یک رژیم غذایی سالم و متعادل پیروی کنید

اسیدهای چرب غیراشباع امگا 3 نقش بسیار مهمی در رشد و تکامل مغز و سیستم عصبی جنین دارند. بنابراین، سعی کنید با گنجاندن منابع غنی از امگا 3، از جمله ماهی، از دریافت اسیدهای چرب ضروری کافی در رژیم غذایی روزانه خود اطمینان حاصل کنید.

دریافت کافی آهن که در منابع مختلف گیاهی علاوه بر گوشت یافت می شود، در انتقال اکسیژن به سلول های مغز جنین و افزایش هوش جنین در ماه هشتم بارداری بسیار موثر است.

مصرف آجیل را در این دوران در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید، زیرا مصرف آن برای رشد و بهبود عملکرد مغز در بزرگسالان و نوزادان بسیار ضروری است.

در دوران بارداری تحرک کافی برای تقویت هوش جنین داشته باشید

تناسب اندام و تحرک کافی به خصوص در دوران بارداری بسیار مهم است. پس در مقابل میل به سكوت و تنبلی مقاومت كنید و اگر می خواهید بچه ای باهوش داشته باشید، برخیز و شروع به كار كن. هورمون هایی که در طول ورزش در بدن شما ترشح می شوند برای رشد مغز و سیستم عصبی جنین بسیار موثر هستند.

اگر در دوران قبل از بارداری ورزش نمی کنید، این کار را با پیاده روی منظم هر روز و انجام ورزش های سبک شروع کنید.

نتایج مطالعات مختلف نشان داده است که مادرانی که در دوران بارداری ورزش می کنند، نوزادان باهوش تری دارند.



برای اطلاع از تعرفه خدمات مطب مامایی مرکز مامایی ماما میلاد با شماره‌های زیر تماس بگیرید.



۰۹۹۶۳۲۴۵۰۴۸

۰۲۵۳۲۹۲۸۱۸۴



برای تقویت هوش جنین در دوران بارداری با جنین خود ارتباط برقرار کنید


با رشد در رحم مادر، جنین شروع به شنیدن صداها می کند و حتی به آنها واکنش نشان می دهد، به خصوص در مراحل بعدی بارداری که حواس پنج گانه جنین رشد کرده و رشد کرده است. بنابراین برای افزایش هوش جنین در ماه نهم هر روز با او صحبت و ارتباط برقرار کنید.

ممکن است کودک نتواند حرف شما را بفهمد، اما تحریک او با صحبت کردن و حتی آواز خواندن می تواند به رشد بهتر مغز او در این دوران کمک کند. همچنین می توانید از شریک زندگی خود بخواهید که با جنین در رحم شما صحبت کند و سپس واکنش او را نسبت به صدای همسرتان احساس کنید.

موسیقی در افزایش هوش جنین بسیار مفید است. بخش هایی از روز را با گوش دادن به موسیقی ملایم سپری کنید. موسیقی اثر آرام بخشی بر روی جنین دارد و باعث افزایش هوش و قدرت تمرکز او در دوران پس از زایمان خواهد شد. علاوه بر این، ماساژ ملایم شکم به صورت حرکات آهسته، راه دیگری برای تحریک جنین و برقراری ارتباط موثر با او است.

جنین در شکم مادر می تواند نوازش ها و حرکات دست های شما را روی شکم شما احساس کند و مانند شما بوها را استشمام کند. پس سعی کنید تا حد امکان گل ها، میوه های تازه و عطرهای تسکین دهنده را استشمام کنید. انجام این فعالیت ها در تحریک سلول های مغزی جنین بسیار موثر است.





برای تقویت هوش جنین در دوران بارداری، سطح هورمون تیروئید خود را ثابت نگه دارید

غده تیروئید یکی از مهم ترین غدد درون ریز بدن است و عملکرد صحیح آن برای حفظ سلامت بدن ضروری است. ابتلا به اختلالات تیروئید در دوران بارداری با اثرات نامطلوبی بر سلامت جنین همراه است.

کم کاری تیروئید در دوران بارداری می تواند منجر به کاهش ضریب هوشی در نوزادان شود. بنابراین سعی کنید در این دوران تا حد امکان از یک رژیم غذایی متعادل حاوی مقادیر کافی سدیم پیروی کنید.

برای اطمینان از دریافت سدیم کافی، می‌توانید در این مدت منابع غنی از ید مانند ماست و نمک‌های یددار را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید.




برای تقویت هوش جنین در دوران بارداری از تنوع در رژیم غذایی پیروی کنید

اگر می خواهید کودک شما ضریب هوشی بالایی داشته باشد، از اصل تنوع در رژیم غذایی خود پیروی کنید. زیرا در حدود هفته دوازدهم بارداری، جوانه های چشایی روی زبان جنین به تدریج شروع به تشکیل می کنند.

از هفته 25 بارداری، جنین روزانه حدود 2 لیتر مایع آمنیوتیک را به طور منظم می بلعد، در حالی که غذاهایی که در این دوران می خورید می توانند بر طعم مایع آمنیوتیک تأثیر بگذارند.

مصرف مکمل ها برای تقویت هوش جنین در دوران بارداری را فراموش نکنید

بدن شما در دوران بارداری به مواد مغذی بیشتری نیاز دارد. اگرچه یک وعده غذایی سالم می تواند تمام نیازهای تغذیه ای شما را برآورده کند، اما برای اطمینان از رشد و تکامل مناسب جنین و زایمان ایمن و راحت، همچنان باید مکمل های خود را در این مدت مصرف کنید.

مکمل های قبل از تولد را می توان در داروخانه ها به اشکال مختلف مانند مکمل های ویتامینی، مکمل های معدنی یا مولتی ویتامین های حاوی اسید فولیک یافت.

مصرف کافی انواع مواد معدنی و ویتامین ها نقش بسیار مهم و حیاتی در رشد و تکامل مغز و سیستم عصبی جنین در این دوران دارد. با این حال، قبل از مصرف هر نوع مکملی باید با پزشک خود مشورت کنید.



چگونه هوش نوزاد را افزایش دهیم؟ نوزاد خود را شیردهی پستانی کنید

6
ماه اول پس از تولد، دوره مهمی از زندگی شما است. از آنجایی که کودک در این سن برای خوردن بسیار کوچک است، شیر مادر تنها منبع تغذیه در این دوره است.

شیر مادر می تواند تمام مواد مغذی مورد نیاز کودک شما را در این دوران تامین کند. این کار علاوه بر حفظ سلامت نوزاد باعث افزایش ضریب هوشی او نیز می شود.

حتی پس از شروع تغذیه کمکی، سعی کنید به شیردهی خود ادامه دهید و حداقل روزی یک بار با شیر خود به او شیر بدهید، مگر اینکه دلیل کاملا موجهی برای این کار نداشته باشید.



برای تقویت هوش جنین در دوران بارداری از استعمال دخانیات، نوشیدن الکل و غذاهای مضر خودداری کنید

اگر می خواهید نوزادی سالم و باهوش داشته باشید، باید از عادت های پرخطری که می تواند سلامت شما و نوزادتان را در این دوران تهدید کند، دوری کنید.



در دوران بارداری از سیگار کشیدن خودداری کنید. زیرا سیگار خطر زایمان زودرس را افزایش می دهد و به خودی خود می تواند بستری برای رشد نوزاد از مشکلات مادرزادی متعدد باشد. علاوه بر این، سیگار کشیدن مادر در این دوران به سلول های مغزی جنین آسیب قابل توجهی می زند.

مصرف مشروبات الکلی در دوران بارداری نیز مانند سیگار، اثرات منفی و مخربی بر رشد و تکامل مغز جنین دارد.

علاوه بر این، در این دوره، باید از مصرف ماهی هایی که حاوی مقادیر زیادی جیوه هستند، مانند کوسه، اره ماهی و ماهی خال مخالی خودداری کنید.



برای تقویت هوش جنین در دوران بارداری، افزایش وزن خود را کنترل کنید

بی دلیل نیست که جنین 9 ماه در شکم مادر زندگی می کند. برای تکثیر سریع سلول هایش به مواد مغذی مختلفی نیاز دارد که از بدن مادر تامین می کند. از طرفی اعضای بدن جنین برای رسیدن به رشد و تکامل مناسب به یک دوره کامل بارداری یا 9 ماه نیاز دارند.

زایمان زودرس معمولا با مشکلات و عوارض زیادی از جمله ایجاد اختلالات روانی در نوزادان همراه است.

افزایش وزن بیش از حد در دوران بارداری اغلب منجر به زایمان زودرس می شود. با کنترل روند افزایش وزن می توان از خطر تولد زودرس نوزادان در این دوران جلوگیری کرد. بنابراین سعی کنید تا حد امکان با رعایت یک رژیم غذایی سالم وزن خود را در محدوده سالم و متعادل نگه دارید.



آفتاب در دوران بارداری هوش جنین را تقویت می کند

نور خورشید بهترین منبع ویتامین D مورد نیاز بدن است و دریافت کافی آن به ویژه در دوران بارداری بسیار مهم است. مصرف کافی ویتامین D برای حفظ سلامت استخوان ها ضروری است و کمبود آن در زنان باردار می تواند شما را در معرض خطر ابتلا به پره اکلامپسی قرار دهد.

پره اکلامپسی یکی از عوارض بارداری است که علاوه بر اثرات نامطلوب بر سلامت مادر، می تواند باعث عقب ماندگی ذهنی در نوزاد شود.

بهترین زمان برای جذب ویتامین D از خورشید قبل از ظهر است، زمانی که از اشعه های قوی خورشید در امان هستید.



شماره تماس با مرکز مامایی ماما میلاد



۰۹۹۶۳۲۴۵۰۴۸

۰۲۵۳۲۹۲۸۱۸۴

 

جدیدترین ارسال ها

بالا