براس ساخت انیمیشن از چه تکنیک تکسچری استفاده می کنید ؟

CG-Student

Member
سلام
بالاخره پای منم به انجمن انیمیشن باز شد ! دوستان حرفه ای و با تجربه برای ساخت انیمیشن از چه تکنیک تکسچرینگی استفاده می کنید ؟ (((دوستان فرض کنید موتور رندر نداریم و با pc می خوایم انیمیشن را رندر بگیریم)))

1-بامپ معمولی متریال
2-displacement map
3-normal map

شنیدم که از نرمال مپ برای ساخت بازی استفاده می کنند . توی انیمیشن چطور ؟ استفاده میشه ؟
به نظرتون ترکیب dis و normal کار را سنگین میکنه ؟؟ dis فقط برا کارهای ثابت استفاده میشه ؟؟
قیمت این ها با هم فرق می کنه دیگه ؟؟ چقدر خیلی ؟؟ راستی الان انیمیشن دقیقه ای یا ثانیه ای چند شده ؟؟
ممنون میشم اطلاعات تکمیلی را هم اضافه کنید
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام عزیز
در مورد برجستگی، bump با نرمال از لحاظ سرعت فرق چندانی نمیکنن، در اصل normal برای این امده که سرعتی نزدیک به bump عادی و کیفیتی نزدیک به displace داشته باشی. normal هم فقط برای بازی ها نیست، یه نگاه به فیلم ratatouille بنداز ، یه لبه دوخت لباس های آشپیزی آشپزها، میبنی همشون توسط normal دوخت و چروک رو شبیه سازی کردن ، این یکیشه، نمونه زیادهآ این رو گفتم تا بهتر قابل درک و تشخیصه، normal هم چون سایه و GI رو خوب محاسبیه میکنه خیلی بهتر از bump عادی هست.

ما 2 نوع bump داریم، 2D و 3D که خودت خوب میدونی 2D ـها هم از تکسچرهایی که ساختیم ایجاد میشه هم یه سری بافت هایی که خود نرم افزارها دارن، توی این برجستگی ها GI و سایه خوب محاسبه نمیشه، سایه که توی زوایای شدی کلا تعطیل میشه.
کناراین بافت ها یه سری bump ـهایی هم هستند که 3D ان، وقتی این نوع برجستگی ها رو به جسم میدی در زاویه های بالا هم برجستگی رو میبنی، ولی این نوع برجستگی ها یعنی 3D محدود هستن و فقط تو خود نرم افزار اون هم یه سری بافت ها هستن، یعنی همه چیز رو نمیتونی ازشون در بیاری وخیلی محدودان.

حالا normal یه چیزی بین این دو هست یعنی 2.5D هست دو نیم بُعدی.

displace که دیوانه کننده ست، تو رندر پیرت رو در میاره، اصلا با سیستم های خونگی سمتش که هیچ، فکرشم نکن. چون این روش تو رندر poly و حجم جسمت رو میبره بالا و معنی این هم میدونی چی میشه.

normal فقط زمان بیشتری توی ایجادش میبره وگرنه تو رندر نه، کیفیت خوب داری با سرعتی خوب.

فرق قیمت هم تو کل کاره، نه نرمال گرفتن یا dis ، یا هر چیز دیگه، کار از نظر کیفیت درجه بندی داره دیگه، مثلا ما نمیایم توی یه کار کیفیت پایین از dis ییا نرمال استفاده کنیم، چون مثلا نرمال برای کیفیت متوسط به بالا هست برای کیفیت خوب و زمانبری ساختش.

انیمیشن هم اگه کیفیت معمولی بخوای بزنی از 1.5 شروع میشه، دقیقه ای البت، این هم باید در نظر بگیری که کیفیت معمولی برای هر کسی معنی خاص خودش رو داره، من منظورم معمولی ای هست که توسط درجه بندی استاندار تعریف میشه، نه اونی که کیفیت چرت میزنه بعد میگه زدیک به سینمایی کار کردیم.


حق یارت رفیق
 

ssdsajad

Active Member
آقا bubo
من از صحبت هاتون فقط bump را فهمیدم
اونم تازهفکر نکنم فهمیده باشم
یه توضیح بهم بدید
این همونیه که مثلا
یه آبجکت را بهش textureمیدیم . بعد با bump maping یه noiseمیدیم طبیعی میشه؟؟؟؟؟
normal چیه؟؟؟ چه جور و کجای مایا میشه ازش استفاده کرد؟؟

فکرکنم خیلی برداشت مسخره ای داشتم امیدوارم درست برداشت کرده باشه
 

جدیدترین ارسال ها

بالا