بدافزار "فلاش‌بک" بلای جان کاربران مک شد

simo120

Active Member
- خبرگزاری‌ها- بر خلاف گزارش های امنیتی برخی شرکت های آی تی، هنوز هم بسیاری از کاربران رایانه های مک شرکت اپل با بدافزار بوت نت فلاش بک دست و پنجه نرم می کنند.
شرکت امنیتی روسی Dr. Web در بررسی های خود به این نتیجه رسیده که رشد این بدافزار که از سه هفته قبل آغاز شده هنوز به پایان نرسیده است.
فلاش بک به نسخه های مختلف سیستم عامل OS X حمله می کند و هم اکنون بیش از 650 هزار رایانه مک در نقاط مختلف جهان به آن آلوده بوده و پاکسازی نشده اند.
این نگرانی وجود دارد که بی توجهی به این بدافزار میزان آلودگی به آن را افزایش دهد. Dr. Web همچنین از دیگر شرکت های امنیتی مانند سمانتک و کاسپراسکای به علت ارائه گزارش های غیردقیق از میزان آلودگی به این بدافزار انتقاد کرده است.
این شرکت ها گزارش کرده بودند که میزان آلودگی به فلاش بک در هفته قبل حدود 60 درصد کاهش پیدا کرده و در حال حاضر تنها حدود 142 هزار رایانه به آن آلوده هستند. آنها همچنین از کاهش انتقال اطلاعات سرقت شده به سرورهای فرمان و کنترل خبر داده بودند.
اپل هفته قبل با به روزرسانی یکی از مولفه های جاوا در سیستم عامل مک تلاش کرد بر این مشکل غلبه کند که موفقیت چندانی کسب نکرد.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا