بخش اول : 15 فایل سه بعدی رایگان برای تست 3D Printer - قسمت اول

keyvan.moradi

New Member
تست شکنجه (Torture Test) چیست؟!

شکنجه عموماً چیز خوب یا مفیدی نیست. با این حال، در زمینۀ کالیبراسیون چاپگر سه بعدی، از «شکنجه» برای توصیف بهترین دوست کاربر استفاده می شود: تست های شکنجه 3D Printer !

دانلود فایل مدل سه بعدی.jpg

من چون خودم چاپگر سه بعدی رومیزی در خانه ام دارم، خواستم یک راهنمای آموزشی برای کسان دیگه که مثل من 3D Printer دارند، منتشر کنم. امیدوارم مفید باشه براتون.حتی کسایی که چاپگر سه بعدی ندارند ولی در فکر خریدش هستند هم فایلهای این مقاله برایشان مفید هست مثلا میتوانند به دلخواه یک مدل را انتخاب کنند و از فروشنده دستگاه 3D Printer بخواهند که در حضورشان آنرا چاپ کند تا کیفیت پرینت دستگاه مشخص شود. خب بریم سراغ ادامه مقاله :

فایل سه بعدی تست چاپ موسوم به مدلهای شکنجه برای آزمودن توانایی های چاپگر سه بعدی طراحی شده اند. برای مثال، یک مدل آزمایشی می‌ تواند توانایی چاپگر شما را در امر پل‌زنی (چاپ بخش های آویزان) محک بزند. برخی دیگر از آزمایشات شکنجه می‌ توانند دقت ابعادی یا سطح نهایی قطعه را بیازمایند. و برخی دیگر می توانند تنظیمات نرم افزار اسلایسر پرینتر مانند سرعت، دما یا اکستروژن لایه را آزمایش کنند.

آمادۀ به چالش کشیدن چاپگر سه بعدی خود هستید؟ ما 15 مدل از بهترین تست های کالیبراسیون را برای ارزیابی تمام قابلیت های چاپگرهای سه بعدی پیدا کرده ایم. بیایید نگاهی به آنها بیندازیم!

نکته مهم: میخوام چند مخزن اوپن سورس رایگان که هزاران فایل سه بعدی داخلشان هست را بهتان معرفی کنم. طبیعتا با اینترنت ایران (دقیقتر فیلترنت!) ممکنه برخی سایتها در دسترش نباشند پس باید از VPN استفاده کنید. اگر بلد نیستید چطور با وی پی ان مدل سه بعدی رایگان دانلود کنید، از این لینک آموزشی | نحوه دانلود رایگان مدل سه بعدی | را مطالعه کنید.



خب بریم سراغ قسمت اول معرفی مدلهای سه بعدی تست چاپ و لینک دانلودها

  • 3D Model 3DBenchy
Amazingly-nice-multicolor-3DBenchy.jpeg
بگذارید کار را با یک مدل کلاسیک شروع کنیم: قایق 3DBenchy گل سرسبد مدل های آزمایشی شکنجه به شمار می رود. این مدل همه چیز را، از بخش های آویزان گرفته تا اکستروژن، آزمایش می کند.

اگر می خواهید چاپگر خود را سخت درگیر پرینت کنید، قایق بِنچی در دستیابی به تنظیمات صحیح برای چاپ بی‌نقص به شما کمک می کند. پس وجود چند بِنچی در اطراف پرینتر سه بعدی نشانۀ کارآزمودگی سازنده است!

چه کسی آن را طراحی کرده؟ CreativeTools

این مدل سه بعدی چقدر محبوب است؟ تقریباً 40000 کاربر Thingiverse این مدل را چاپ کرده اند. بنچی با صدها دستگاه و متریال در رنگ های مختلف چاپ شده است.

کجا پیدا کنیم؟ Thingiverse

  • 3D Model All-In-One
IMG_1594.jpg

مدل آزمایشی All-In-One (همه‌کاره) دقیقاً همانند نامش است! این فایل سه بعدی همه چیز از جمله بخش های آویزان، پل ها، رشته‌ ای شدن، اکستروژن، دما و کشش تسمه را آزمایش می کند. اگر می خواهید چاپگر خود را از جنبه های مختلف تست کنید، حتماً این مدل را در نظر بگیرید!

چه کسی آن را طراحی کرده؟ Majda107

این مدل چقدر محبوب است؟ نزدیک به 180 کاربر Thingiverse این مدل را چاپ کرده اند. این چاپ ها شامل انواع شکست ها و موفقیت ها بوده است. امیدواریم با تنظیم درست دستگاه شما جزو افراد موفق باشید.

از کجا پیدا کنیم؟ Thingiverse


  • فایل سه بعدی Octagon
each-side-of-this-octagon-tests-different-aspects-maiohwmai-via-thingiverse-210429_download.jpg
این تست کالیبراسیون هشت وجهی دارای مرکزی خالی است و هر سمتِ آن چیز متفاوتی را در چاپ سه بعدی آزمایش می کند. در مجموع 21 مورد مختلف از جمله فضاهای منفی (تورفتگی ها)، دقت ابعادی، بخش های آویزان، تاب برداشتن و لبه ها (نقاط تیز) آزمایش می شوند. به نظر می رسد که دقت ابعادی یکی از دغدغه های اصلی طراح بوده، زیرا طول و بزرگی ویژگی های مدل به دقت در توضیحات پروژه آمده است.

چه کسی آن را طراحی کرده؟ ctrIV

این مدل چقدر محبوب است؟ با بیش از 290 بار چاپ و 160.000 بار دانلود می توان آن را جزو محبوب ترین ها به شمار آورد.

از کجا پیدا کنیم؟ Thingiverse


  • XYZ 20-mm Cube
CaliCube.jpg
این مکعبِ کالیبراسیون مدلی ساده، فوری و آسان برای آزمایش چاپگر سه بعدی است. هدف اصلی آن این است که به شما کمک کند تا با تغییر میلیمتری گام های هر محور، دقت ابعادی چاپگر خود را تنظیم کنید. اما با استفاده از آن می توان دما، اکستروژن و ارتعاش را نیز آزمایش کرد.

چه کسی آن را طراحی کرده؟ iDig3Dprinting

این مدل چقدر محبوب است؟ این مکعب بیش از 1100 بار چاپ شده است و بیش از 50 ریمیکس دارد. محبوبیت آن احتمالاً به خاطر طراحی ساده و زمان چاپ سریع آن در کمتر از 30 دقیقه باشد.

از کجا پیدا کنیم؟ Thingiversre


  • مدل سه بعدی Cali Cat
received_176927270659559.jpeg
Cali Cat (کوتاه شدۀ Cat Calibration به معنی گربۀ کالیبراسیون) مدلی ساده و درخور ستایش است که دقت ابعادی، بخش های آویزان، دقت جزئیات، پل زنی، اکستروژن و ارتعاش پرینتر را در کمتر از یک ساعت آزمایش می کند! این گربه برای کالیبراسیون اولیه طراحی شده و به شما کمک می کند تا در کمترین زمان ممکن به پرینت هایی عالی دست پیدا کنید.

نکته: اگر یک گربه را دو برابر بزرگ تر از دیگری چاپ کنید، گربۀ کوچک مستقیماً روی گربۀ بزرگ قرار می گیرد!

چه کسی آن را طراحی کرده؟ Dezign

این مدل چقدر محبوب است؟ بیش از 500 کاربر Thingiverse آن را ساخته اند و بیش از 80 ریمیکس برای آن وجود دارد! این مدل با دستگاه های مختلف و متریال های گوناگون چاپ شده است.

از کجا پیدا کنیم؟ Thingiverse

  • Shootout Collection3D Model

شرکت Make، همان مجله انگلیسی زبان که اخبار و پروژه های مربوط به فناوری را منتشر می کند، مجموعه ای از مدلهای آزمایشی برای پرینترهای سه بعدی ساخته است. در مجموع، هفت تست کالیبراسیون مختلف وجود دارد که بسیاری از چالش های چاپ را در بر می گیرند، از جمله پل زنی، رزونانس محورهای X و Y و Z، دقت جزئیات، دقت ابعادی، زوایا، بخش های آویزان و غیره.

چه کسی آن را طراحی کرده؟ MAKE

این مدل چقدر محبوب است؟ 76 کاربر ساخت این پروژه را اعلام کرده اند و 7 ریمیکس از این طرح ها در Thingiverse وجود دارد. بر اساس تصاویر منتشر شده توسط MAKE، به نظر می رسد که کاربران زمان زیادی را صرف تست پل زنی برای تنظیم دستگاه های خود کرده اند.

از کجا پیدا کنیم؟ Thingiverse


خب قسمت اول این مقاله تمام شد.

بخش دوم فایل سه بعدی تست چاپگر را هم منتشر کردم برایتان - بخوانید لطفا

لطفا سوالات و پیشنهادات را ریپلای کنید ;)
 

پیوست ها

  • benchmarking_agenius.jpg
    benchmarking_agenius.jpg
    38 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • make-has-created-an-array-of-test-prints-to-challe-make-via-thingiverse-210429_download.jpg
    make-has-created-an-array-of-test-prints-to-challe-make-via-thingiverse-210429_download.jpg
    49.5 کیلوبایت · بازدیدها: 0
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا