بحث شیدر-کمک

elya3

Well-Known Member
سلام دوستان میخواستم یه اطلاعات دقیق وکامل راجع به شیدر تکسچر در مکس داشته باشم
اگه هر کس اطلاعاتی داره و اینجا بزاره خیلی ممنونش میشم
من نمیدونم این شیردر چی هست؟ هر شیدری چطور روی ماده تاثیر میزاره چطور ساخته میشه؟
کجا قرار میگره؟
کمک کنین این مشکل واسم حل بشه خداییش بد جور داره اذیتم میکنه
من تکسچر به کاراکترم میدم
اما اون سیاهی داخل چروک صورتو نداره
اون برق روی پوست صورت رو نداره
فقط یه تکسچر یاده همین باعث بی روح شدن کاراکترم میشه
خوشحال میشم کمکم کنید
یا علی
 

h.khafan

Active Member
من دقیق از مفهوم شیدر اطلاعی ندارم ولی اگهمنظورت از سیاهی داخل چین و چروک عمقه؟ با بامپ و دیسپلیسمنت میشه این حالت رو تداعی کرد...
برای براق کردن قسمت های خاص صورت مثل پیشانی و نوک دماغ و لب و ... هم نیاز به یک تکسچر داری که بر اساس دو رنگ سیاه و سفید(و تمام گستره ی میان این دو ) ساخته بشه که مثلا اگر تمام تکسچر رو سیاه در نظر بگیریم نقاطی که میخوایم براقتر باشه رو با به سمت سفید میبریم (رنگ آمیزی میکنیم) در اخر هم این تکسچر رو به گزینهی reflect میدیم...
به این عکس دقت کن پیشانی و لب و گونه ها یه مقداری از بقیه جاهای صورت براق ترن:
http://cgterminal.speedymirror.com/.../The-Making-of-Gladiator-3ds-Max-Tutorial.jpg


راه دیگه هم اینه که اون حالت براق بودن رو از ابتدا روی تکچر کاراکتر به صورت ثابت نقاشی کنیم که بار پردازشی کمتری برای رندر داشته باشیم...

دیگه توضیح بیشتر باشه با بقیه دوستان
 

elya3

Well-Known Member
سلام مرسی دادش که جواب دادین
این بحث شیدر ها خیلی مهمه و حیاتیه واسه ساخت انیمیشن حالا چرا دوستان نمیان بحث کنن علتشو نمیدونم
ای کاش هر کس چیزی میدونه بیاد بحثو ادامه بده تا بار علمی بقیه بالا بره
من خودم دارم روی این موضوع تحقیق میکنم
چون تازه فهمیدم تکسچر یک لایه ای که اکثر ما میدیم باعث افت کیفیت کار ما میشه
دوست عزیزمون توضیح خوبی دادن
اگه بقیه لطف کنین جلو بیاین ممنون میشم
 

h.khafan

Active Member
چون تازه فهمیدم تکسچر یک لایه ای که اکثر ما میدیم باعث افت کیفیت کار ما میشه

میشه بیشتر توضیح بدی؟

اگه اطلاعات دیگه ای هم داری ک فک میکنی مفیده بگو و کامل توضیح بده ممنون...دوستان هم کمک کم میان :)
 

elya3

Well-Known Member
خب اکثر ما البته بجز اونایی که حرفه ای روی تکسچر کار میکنن داریم از یه لایه تکسچر استفاده میکنیم
من میگم اگه این بحث ادامه پیدا کنه و دوستانی که تو این زمینه تخصص دارن بیان جلو و بحث شیدر رو باز کنن خیلی خوب میشه
مثلا سیاهی داخل چروک صورتambient - یا براقی روی جسم reflect- speculer- glossiness -یا جاهایی مثل گوش که نور ازش عبور میکنه opacity اینا چطور باید تکسچر دهی بشه؟
کلا میخوام بدونم یه پوست صورت، تکسچرش از چند لایه تشکیل میشه؟که واقعی به نظر میرسه البته بجز نور پردازی که تاثیر زیادی روی تکسچر داره
اصل تکسچر باید چی باشه؟چند لایه باش

لطفا کمک کنین:rose:
 

h.khafan

Active Member
!خوب صد البته تکسچر تک لایه اصلا برای کار خوب جواب نمیده..اون موضوع عبور نور از گوش هم به opacity مربوط نمیشه چون ما واقعا داخل گوش خون نداریم ک با کم کردن آپاسیتی رنگ قرمز رو بسازه برامون! پس از متریال های مخصوص پوست استفاده میشه که به sss معروفن (تا اونجایی ک من میدونم و فکر کنم مخفف SubSurface scattering باشه) و تنطیماتی دارن ک شما تعیین میکنی نسبت به ضخامت متریال اون حالت رو تداعی میکنن.یعنی هرچی نازک تر باشه حجم ، رنگ میره به سمتی ک انگار نور ازش عبور میکنه..

برای داشتن پوست کامل هم به 2 تکسپر رنگی یکی حالت عادی و دیگری وقتی ک نور عبور کرده از پوست نیاز داریم...یکی برای بامپ..یکی برای Specular و فکر مکنم یکی هم برای Glossiness ... (شاید بازم باشه نمیدونم)
 
آخرین ویرایش:

airbos

کاربر متخصص بخش مدلسازی
سلام
بحث خیلی مهم و خوبی رو راه انداختی رفیق.من که خودم خیلی دوست دارم اطلاعاتی تو این زمینه پیدا کنم.امیدوارم دوستانی که تو این زمینه مهارت دارن بیان کمک.تا بلکه ما مشکلمون حل شه.دعاشون می کنیم.:rose:
 
آخرین ویرایش:

elya3

Well-Known Member
!خوب صد البته تکسچر تک لایه اصلا برای کار خوب جواب نمیده..اون موضوع عبور نور از گوش هم به opacity مربوط نمیشه چون ما واقعا داخل گوش خون نداریم ک با کم کردن آپاسیتی رنگ قرمز رو بسازه برامون! پس از متریال های مخصوص پوست استفاده میشه که به sss معروفن (تا اونجایی ک من میدونم و فکر کنم مخفف Sub scattering Skin باشه) و تنطیماتی دارن ک شما تعیین میکنی نسبت به ضخامت متریال اون حالت رو تداعی میکنن.یعنی هرچی نازک تر باشه حجم ، رنگ میره به سمتی ک انگار نور ازش عبور میکنه..

برای داشتن پوست کامل هم به 2 تکسپر رنگی یکی حالت عادی و دیگری وقتی ک نور عبور کرده از پوست نیاز داریم...یکی برای بامپ..یکی برای Specular و فکر مکنم یکی هم برای Glossiness ... (شاید بازم باشه نمیدونم)


دوست عزیز میشه بیشتر درمورد sss توضیح بدین ؟
این متریالا رو چظور میسازن و چطور استفاده میکنن؟
اگه بیشتر توضیح بدین ممنون میشم
اما در مورد تعداد تکسچر هایی که به پوست میدن مطمئنا دو لایه نیست بلکه بیشتره فکر کنم از چهار لایه تشکیل میشه
اما این بحث هنوز بار علمی پیدا نکرده نمیدونم چرا بچه هایی که تو این زمینه تخصص بیشتری دارن نمیان جلو ما تا هم ما استفاده کنیم هم بار علمی بحث بالا بره
به هر حال منتظر میمونیم بینم به کجا میرسه
:rose:
 

h.khafan

Active Member
اما در مورد تعداد تکسچر هایی که به پوست میدن مطمئنا دو لایه نیست بلکه بیشتره فکر کنم از چهار لایه تشکیل میشه

منم نگفتم ک دو لایه هست...من بالا 5 تا تکسچر رو نام بردم که اگه دیسپلیسمنت رو هم اضافه کنیم میشه 6 لایه نکسچر...

من تا حالا استفاده نکردم از این نوع متریال با تنطیماتشم آشنا نیستم...
 

پیوست ها

  • mental.jpg
    mental.jpg
    36.1 کیلوبایت · بازدیدها: 8
  • vray.jpg
    vray.jpg
    35.9 کیلوبایت · بازدیدها: 10

elya3

Well-Known Member
سلام دوست من ببخشید اشتباه شد
ممنون بابت عکسایی که زدین
ولی نمیدونم چرا کسی نمیاد این بحث رو ادامه بده با این که مهمه اما روزمین موند
کاش بچه ها بیان:sad:
 
این بحثی رو که شروع کردید رو میتونید به طور کامل و مفصل در اموزش شرکت digital tut دنبال کنید که از اینجا میتونی دانلودش کنید.البته به درد دوستانی که با vray کار میکنن میخوره بحثش هم در مورد ساخت تکستچر واقعی پوست یه صورت کاراکتر هست.
http://cgpersia.com/2011/10/digital...-3ds-max-and-v-ray-with-adam-lewis-18915.html
 

جدیدترین ارسال ها

بالا