بحث در مورد نحوه ساخته شدن و کامپوزیت شدن این فیلم !!

khoushechin

Well-Known Member
صحنه ی انفجار ساختمان که واقعی بود و بعد خانم رو با پرده سبز به زمینه اضاف کردند.
انفجار دوم و بزرگ که جلوی دوربین میاد + یه انفجار دیگه + آتش گرفتن رو بعد با هم گذاشتن کنار هم و خانم رو در وسط این انفجار قرار دادن به طوری که خانم وسط این آتیش هست.
در مورد اون موج آبی که دور خانم رو میگیره میتونن با هر چیزی بسازن ولی به نظر من آتیش هست که آبی شده !
با افتر افکت به راحتی میشه این کار رو کرد!

در ضمن اگه دقت کرده باشین نمای کلبه نمای واید نداره پس نتیجه میگیریم که از نمای دور فیلم برداری شده!
یعنی انفجار واقعی است!
 

Soheil_2034

کاربر متخصص افتر افکتز
اخ که من چقدر این آهنگ Adele rolling in the deep رو دوست دارم

از کامپوزیتش خوشم میاد

خدا پدر مادر تکنیک پرده سبز رو بیامرزه

در ضمن دوست عزیز khoushechin درسته برای فیلم های بزرگ سعی می کنن بیشتر خرج کنن تا VFX کنن اما در آوردن چنین انفجاری توی VFX کار خیلی شاخی هم نیست

نمی خوام بگم اینجا VFX شده اما با VFX هم میشه

بزار یه مثال بزنم

شما با همین محصولات موجود بازار مثل فوتیج های Action Essential 2 - Digital juice - artbeat میتونی چنین چیزی در بیاری در واقع میخوام بگم با دانش ساده راجه به 4 تا محصول و فوتیج هم میشه چه برسه به کار برای VFX فیلم های سینمایی که از نرم افزار های بزرگی چون Fume FX و Houdini .... استفاده میکنن و این افکت های آب یا آتیش رو شبیه سازی دینامیکی میکنن

کسای که کامپوزیت کار حرفه هستن میتونن

در ضمن میشه یه دلیل برای اون نتیجه گیری آخرت بگی = چون نما واید نیست پس واقعی

هر جا مگه نما واید هست کار VFX روش نمیشنه ..... منطق شما اینو میگه؟؟؟؟
 
آخرین ویرایش:

sajad_VFX

Member
سلام، ممنون از اینکه همکاری کردین
به نظر من:
بر خلاف نظر دوستان هیچی توش واقعی نیست به جز چند انفجار کوچکی که دود سفید داره !
کار دستی توی این صحنه هم داریم، مثلا بلند شدن سقف
پست قبلی که گذاشتم! این همون تکنیکه منتها پیشرفته تر!
پرده سبزش هم که تابلو هست
کلا برای ساخت این صحنه نرم افزارای زیر کارمون رو راه میندازه:
3Ds Max,Fume FX, After Effects
راستی یه خوبی که داره صحنه ثابته و دیگه نیازی به ترک نیست
خدمت دوست عزیزمون سهیل هم عرض کنم که توی کار حرفه ای اصلا صلاح نیست که از فوتیج و پروژه و سایر چیزای آماده استفاده بشه باید تموم چیزای مورد نیاز ساخته بشن

 
آخرین ویرایش:

Soheil_2034

کاربر متخصص افتر افکتز
من هم دقیقا و دقیقا همینو خدمت آقای خوشه چین عرض کردم

چون در مورد انفجار که مشخص تو نرم افزار و برای این نرم افزار هایی مثل Houdini با سیستم فوق العاده Pyro FX که خیلی خیلی سریع تر ( رندرینگ) نسبت به Fume FX هست استفاده میشه به لحاظ منطقی که برای شبیه سازی نیرو های عظیم با قدرت مثل آب - آتشفشان - اقیانوس و . ...

اون مثال من در مورد خرج بیشتر تا VFX کردن بر میگرده به سکانس هایی که یه ماشین رو اسقاط میکنن یا پل یا جایی رو می ترکونن

در ضمن برای کاپزیت های واقعی تر باید به به چیزهایی فراتر از افتر افکت فکر کرد

اما افتر افکت یه جورایی الفبای VFX هست و با هر چی کار کنی بالاخره یه نیازی باز به افتر حس میشه

در ضمن 3D max که واقعا یه جای خود اما خیلی از کارها رو با نرم افزار های 3D مشابه انجام میدن دیگه به اون شکل نیست که
3d= 3d max باشه
 

sajad_VFX

Member
این آتیش رو با Fume FX ساختن !
برای این گفتم 3Ds Max چون Fume FX بدون 3Ds Max اجرا نمیشه !
خرده چوب ها هم میشه با Particle Flow انجامش داد ( سیستم ذره ای 3Ds Max )
کامپوزیتش هم آنچنان چیزی نیست راحت از دست AE بر میاد
نمونه خیلی حرفه ای آتش و دود حجیم ساخته شده با Fume FX رو میتونین توی فیلم 2012 ببینین
Fume FX بنا به دلایلی از موتور ساخت آتش مایا (فلوید ) هم قوی تر و کارآمد تره ( توی پروژه های سنگین )! مثه 2012
 
مخالفم که میگید قوی تر از fumefx نداریم الان شما می تونید همینها را با مایا به صورت رئال تایم بسازی تازه تو مایا اول اینکه نیاز به پلاگین نیست واسه ساخت جلوه های ویژه دوم اینکه تقریبا نیازی به رندر و ادد کردن و remove کردم مثل fumefx نیست و دیگه الان همه نرم افزارا اون قدر قوی شدند که راحت بشه همچین جلوه هایی را بشه توش ساخت مکس مایا سافت ایمیج هودونی منتها ماها چون متاسفانه به صورت دانشگاهی 3 بعدی کار نمی کنیم هر کدوم راحت تره واسه یه کار را میگیم فقط همین قوی ترینه در صورتی مه به صورت حرفه ای نمی تونیم محدودیت ها را بفهمیم مگر نه مگه فیلم آواتار نبود 17-18 تا نرم افزار توش استفاده کرده بودند مگه نمی شد همش را تو خود مایا یا خود مکس با یه ذره افتر افکت ساخت ؟
 
آخرین ویرایش:

shirani

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
اینا که من نمیگم شما یک سرچی توی گوگل بزن و تست های که با برنامه های مشابه گرفتن ببینید :rose:
حتی با هم مقایسه هم شدند
http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=1039006

من قبل اینکه اینجا مطلب بنویسم کلی صفحه را میخونم بعد از خودم چیز می پرونم :green::rose:
 
آخرین ویرایش:

sajad_VFX

Member
مخالفم که میگید قوی تر از fumefx نداریم الان شما می تونید همینها را با مایا به صورت رئال تایم بسازی تازه تو مایا اول اینکه نیاز به پلاگین نیست واسه ساخت جلوه های ویژه دوم اینکه تقریبا نیازی به رندر و ادد کردن و remove کردم مثل fumefx نیست و دیگه الان همه نرم افزارا اون قدر قوی شدند که راحت بشه همچین جلوه هایی را بشه توش ساخت مکس مایا سافت ایمیج هودونی منتها ماها چون متاسفانه به صورت دانشگاهی 3 بعدی کار نمی کنیم هر کدوم راحت تره واسه یه کار را میگیم فقط همین قوی ترینه در صورتی مه به صورت حرفه ای نمی تونیم محدودیت ها را بفهمیم مگر نه مگه فیلم آواتار نبود 17-18 تا نرم افزار توش استفاده کرده بودند مگه نمی شد همش را تو خود مایا یا خود مکس با یه ذره افتر افکت ساخت ؟
-----------------------------
دوست عزیز، من اینجا مطلب از خودم در نمیارم یا اینکه یه چیزی از کسی شنیده باشم بخوام اینجا بنویسم شش ساله دارم تو این زمینه فعالیت میکنم ( نه اینکه حرفه ای هستم ) ولی یه چیزایی تو این شش سال دستگیرمون شده.
کسی نگفت مایا و ... قدرت ندارند! فلوید مایا توی پروژه های سنگین رندرش و سیستمای مورد نیازش سرسام آور میشه ( پروژه سنگین منظورم واقعا سنگینه مثه انفجارا و آتش های 2012 ) ولی فیوم اف ایکس یه پلاگین تخصصی تو این زمینه هست که یک شرکت داره مرتبا روی این پلاگین کار میکنه،ادد کردن و رموو کردن خاصیت هر پلاگینه چون به این نرم افزار اضاف شده باید آبجکت ها رو بهش شناسوند، فیلم آواتار هم اگه میشد توی مثلا مایا یا مکس کارش رو انجام بدی مطمئنا انجام میشد و دیگه هزینه اضافی نیروی کاری جدید و هزینه چند نرم افزار رو متقبل نمی شدند، شما هم بهتره یه کم تخصصی تر به این زمینه نگاه کنید، توی سایتای ایرانی چیزی پیدا نمیشه! یه سر به سایت های CG خارجی بزن
:rose:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا