بحث در مورد برخي مفاهيم کاربردي softimage

abbas16b

Member
با عرض سلام و ادب فراوان:oops:
چند روزي هست که دارم از روي help نرم افزار ذره ذره پيش ميرم، واقعا فوق العاده است.:paint:
چون با محيط سافت ايميج تازه آشنا شدم بعضي از مفاهيم رو هرچند ممکنه خيلي ساده باشن ، ولي متوجه نميشم
هر کجا متوجه نشدم اينجا ميپرسم، هرکي بلده بگه همه استفاده کنيم.:)
سوال: براي انتخاب آبجکتها وقتي که از پانل select واقع در سمت راست برنامه، دکمه بزرگ پيکان رو که انتخاب ميکني، کليد سمت چپ ماوس برايnode ، کليد وسطي branch و کليد سمت راست ماوس tree selection را انجام ميده.
لطفا بفرماييد يعني چي؟

البته خودم اگه جوابشو پيدا کردم حتماً ميذارم دوستان هم بهره مند بشن.
با تشکر بيشمار!:rose:
 
سلام
من هم با این تاپیک موافقم چون تازه از مایا به سافت امیج آمدم برای من هم مشکلاتی پیش میاد توی این تاپیک سوال جواب بشه بهتره.
 

سوال: براي انتخاب آبجکتها وقتي که از پانل select واقع در سمت راست برنامه، دکمه بزرگ پيکان رو که انتخاب ميکني، کليد سمت چپ ماوس برايnode ، کليد وسطي branch و کليد سمت راست ماوس tree selection را انجام ميده.
لطفا بفرماييد يعني چي؟

البته خودم اگه جوابشو پيدا کردم حتماً ميذارم دوستان هم بهره مند بشن.
با تشکر بيشمار!:rose:
سلام

شما فرض کنید که 3 کره یا Sphere دارید شما کره سوم رو برای دوم و دم رو به اول والد یا parent میکنید خوب حالا
کره اول parent اون دو کره یا sphere شد .

Node
شما اگر خواسته باشین یکی از این سه کره Sphere رو انتخاب کنید باید از روش کلید چپ موس کار بگیرید یعنی از select node وقتی شما از کلیک چپ موس کار میگیرید فقط همون کره رو انتخاب میکنید که روش کلیک میکنید parent یا child اون انتخاب نمیشه.

Branch
توسط کلید وسطی موس انتخاب کنید روی هر کره که کلیک کنید فرزندان اون هم انتخاب میشند و والد اون انتخاب نمیشه منظورم Child اون انتخاب میشه اما parent اش انتخاب نیمشه شما اگر روی sphere 2 کلیک کنید
sphere 3 باش انتخاب میشه.

Tree Select
اگر شما با کلیک راست موس یکی از اون سه کره رو انتخاب کنید والد و فرزند اون کرده انتخاب میشه یعنی
شما اگر روی sphere2 راست کلیک کنید sphere 1 و sphere3 هردو انتخاب میشند.

نمیدونم تونیستم که توضیح بدم یا نه ...........
 

T.IronHide

Member
سلام
من تازه به سه بعدی وارد شدم قبلاً نزدیک به دو ماه مایا کار کردم و حالا میخوام سافت امیج رو کامل یاد بگیرم یا علی گفته با کمک
دوستان سافت امیج کار زدیم به خط سافت امیج ..

من یه مشکل ابتدای دارم لطفاً دوستانیکه میدونند راهنمایم کننده ..

وقتی با منحنی طراحی میکنم چطوری اون آخرین نقط رو پاک کنم مانند رویش توی مایا که بک اسپس رو که میزدی پاک میشد.

مرسی...
 

امین تری دی

Active Member
سلام
من تازه به سه بعدی وارد شدم قبلاً نزدیک به دو ماه مایا کار کردم و حالا میخوام سافت امیج رو کامل یاد بگیرم یا علی گفته با کمک
دوستان سافت امیج کار زدیم به خط سافت امیج ..

من یه مشکل ابتدای دارم لطفاً دوستانیکه میدونند راهنمایم کننده ..

وقتی با منحنی طراحی میکنم چطوری اون آخرین نقط رو پاک کنم مانند رویش توی مایا که بک اسپس رو که میزدی پاک میشد.

مرسی...
با یک عکس ساده مشکلت رو نشونم بده مرسی
 

abbas16b

Member
مفهوم بعضي از اصطلاحات

باسلام :)
لطفا در مورد مفاهيم زير با ذکر شماره جواب توضيح بفرماييد.
1_[FONT=&quot][/FONT]
construction mode
[FONT=&quot][/FONT][FONT=&quot][/FONT][FONT=&quot][/FONT]2_ تفاوت animation با shape animation چيه؟
3_ render pass

متشکرم از همه کساني که از بذل زکات دانش خود دريغ نمي کنند!
:oops:
 

T.IronHide

Member
سلام
توی این تصویر نشون دادم که وقتی یه کیرو رو میسازم خوب فرض کنید که نقطه آخری اشتباه میشه میخوام بدونه اینکه از عملیات کیرو سازی برم بیرون اون نقطه آخر رو پاک کنم یعنی از نقطه 1 به نقطه 2 برگردم و دوباره از اون نقطه 2 برای طراحی شروع کنم.

حالا این کار توی مایا به ساده گی میشد فقط کافی بود BackSpace رو میزدی نقطه آخر پاک میشد بعد میشد دوباره به کار ادامه داد.

با تشکر
 

پیوست ها

  • Capture copy.jpg
    Capture copy.jpg
    35.2 کیلوبایت · بازدیدها: 19
سلام
من تازه به سه بعدی وارد شدم قبلاً نزدیک به دو ماه مایا کار کردم و حالا میخوام سافت امیج رو کامل یاد بگیرم یا علی گفته با کمک
دوستان سافت امیج کار زدیم به خط سافت امیج ..

من یه مشکل ابتدای دارم لطفاً دوستانیکه میدونند راهنمایم کننده ..

وقتی با منحنی طراحی میکنم چطوری اون آخرین نقط رو پاک کنم مانند رویش توی مایا که بک اسپس رو که میزدی پاک میشد.

مرسی...

سلام دوست عزیز
اول ازهمه ورود شما رو به سافت امیج تبریک میگیم....:):oops:

بله توی مایا وقتی یه کیرو میساختی میتونیستی نقطه آخرش رو به زدن کلید بک اسپیس روی کیبورد بدون از کرو سازی خارج شی پاکنی اما توی سافت امیج متفاوت هست.....

توی سافت امیج میتونی از Ctrl + Z استفاده کنی.:paint:

موفق باشی.
 
آخرین ویرایش:
دوستان من میخوام کلیدها مثل کلید های مکس عمل کنه چطور اینکارو بکنم.توی key maping رفتم و key map رو روی مکس تنظیم کردم ولی تغییری نکرد.چه کار کنم؟
 

T.IronHide

Member
سلام دوست عزیز
اول ازهمه ورود شما رو به سافت امیج تبریک میگیم....:):oops:

بله توی مایا وقتی یه کیرو میساختی میتونیستی نقطه آخرش رو به زدن کلید بک اسپیس روی کیبورد بدون از کرو سازی خارج شی پاکنی اما توی سافت امیج متفاوت هست.....

توی سافت امیج میتونی از Ctrl + Z استفاده کنی.:paint:

موفق باشی.

سلام
ممنون متشکر چکار کنم دیگه از محیطش خوشم اومد ....

مرسی خیلی ممنون واقعاً کارم راه افتاد............. :rose:
 
آخرین ویرایش:
دوستان من میخوام کلیدها مثل کلید های مکس عمل کنه چطور اینکارو بکنم.توی key maping رفتم و key map رو روی مکس تنظیم کردم ولی تغییری نکرد.چه کار کنم؟

سلام
منظور شما از تغیر کلید تمام کلید ها هست ؟ اگر این طوریه شما به مشکل برمیخورید چون تمام آموزشهای که هست
از کلید پیش فرض خود سافت امیج استفاده میکنند.

برای همین هم شما فقط اون کلید های مورد نظرتون رو سفارشی کنید البته قبل از تغیر کلید ببنید که کلیدی براش
تعریف نشده باشه اگر بود اون عملیات رو به کلید دیگه تعریف کنید.

طریق سفارشی کردن کلید.....

اول Key Map رو باز کنید کلید هارو به پیش فرض سافت امیج تغیر دهید بعد از اون روی New کلیک کیند نام مورد نظر
تون رو بدید و Ok بعداً شما در بخش User قرار دارید حالا از توی لیست Command هر عملیه که خواستی با موس بردار
روی کلید مورد نظر رها کن و بعد بنجره Key Map رو با زدن OK ببند.

حالا ببین که کلید مورد نظرت عمال شده یا نه .
 
باسلام :)
لطفا در مورد مفاهيم زير با ذکر شماره جواب توضيح بفرماييد.
1_
construction mode
2_ تفاوت animation با shape animation چيه؟
3_ render pass

متشکرم از همه کساني که از بذل زکات دانش خود دريغ نمي کنند!
:oops:

سلام

سافت امیج چند بخش جدا گانه داره برای ذخیره اطلاعات یا تاریجچه کار ...

Secondary Shape Mode
Animation Construction Mode
Shape Modeling Mode
Modeling Construction Mode

این چهار بخش هر کدوم عملیات مورد نظر مربوطه خودش رو توشون ذخیره میکنند بعد از زدن Freeze همه پاک میشند ماننده که توی مایا Delete By History هست .

شما میتونید عملیات ذخیره شده رو از توی Explorer مشاهده کنید برای باز کردن Explorer کافیه کلید 8 رو از روی
کیبورد بزنید.

3- شما میتونید Render Pass هر خصوصیات رو جدا گونه رندر بگیرید .... نور ، دیفیوز ، سایه ، اومبینت ، دیپ
ریفلکت ، ریفریکت خلاصه هرچه رو جدا رندر بگیرید و اون بخش های رندر شده رو توی نرم افزار های کمپوزیت
ماننده After Effcet یه با هم کمپوزیت کنید وقتی که با Render Pass رندر بگیرید سرعت رندر بلاتر میره چون
هر بخش جدا رندر میگیرید.

یا حق..
 

T.IronHide

Member
سلام
سوالی از آقای امین
من پلاگین هارو دانلود کردم نمیتونم نصب کنم چطوری توی سافت امیج لودشون کنم ؟



Eric Mootz emFlock v2.00 Win x86 x64
Eric Mootz emFluid v4.03 (Win x86 x64)
Eric Mootz emPolygonizer v3.01 Win x86 x64
Eric Mootz emRPC v4.00 Win x86 x64
Exocortex Momentum 2.0 SP1 Win x86 x64
 

جدیدترین ارسال ها

بالا