/باces/ گزارش نیویورک تایمز از خوش‌بینی فزاینده در ces2010

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6


حال و هوای نمایشگاه محصولات مصرفی الكترونیك كه هر ساله در شهر لاس وگاس برگزار می‌شود به مراتب بهتر و امیدواركننده‌تر از سال گذشته بود. دستگاه‌های كتابخوان دیجیتال و تلویزیون‌های سه بعدی در زمره‌ محصولاتی بودند كه توجه زیادی راجلب كردند، اما در حوزه‌های پردازش شخصی و تلفن‌های همراه نیز پیشرفت‌های خوبی به چشم می‌خورد.


شركت‌های فناوری به دنبال صفحه نمایش‌های مناسب برای كتابخوان‌ها هستند. صفحه‌های نمایش دستگاه‌هایی مانند كیندل و Nook، سیاه و سفید بوده و قابلیت به نمایش درآوردن رنگ‌ها و فیلم‌ها را ندارد. اگرچه رایانه‌های كیفی دارای صفحه نمایش مناسبی هستند اما در صورت تابش مستقیم نور آفتاب به آنها، این صفحه‌ها دقت خود را از دست می‌دهد. این در حالی است كه شركت Pixel Qi ادعا می‌كند این مشكل قابل حل است. این شركت تازه تاسیس فناوری جدیدی در حوزه‌ صفحه نمایش‌ها را عرضه می‌كند كه صرفه‌جویی در مصرف باطری و در عین حال نمایش فیلم را امكان‌پذیر می‌سازد.


شركت Lenovo نیز دو رایانه كیفی جدید ارائه كرد كه توجه همگان را به خود جلب كرد. مدل IdeaCentre A300 رایانه‌ای سبك با صفحه نمایش 21.5 اینچی است كه پایه‌ای به اندازه یك كیبورد معمولی دارد. مدل دیگر IdeaPad U1 است كه صفحه مونیتور آن از كیبورد جدا و سپس به یك رایانه لوحی با فناوری صفحه لمسی تبدیل می‌شود.


در كنار Lenovo، شركت‌های هیولت پكارد و Acer نیز مدل‌های جدید رایانه‌های خود را عرضه كردند.


در حوزه تلفن‌های همراه، شركت پالم دو مدل تلفن هوشمند Pixi و Pre را به نمایش گذاشت. این شركت كه قبلاً رهبر صنعت بود باید با رقبای عمده‌ای چون Research In Motion ، اپل و گوگل هماوردی كند. با این حال دستگاه‌های جدید پالم توانسته توجه مثبت ناظران و مصرف‌كنندگان را به خود جلب كند و این شركت یكبار دیگر در عرصه‌ تلفن‌های همراه عرض اندام می‌كند.



منبع
 

جدیدترین ارسال ها

بالا