/باces/ اينتل 27 پردازنده جديد معرفي کرد

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6


"پائول اوتليني"(Paul Otellini) مديرعامل اينتل به منظور افزايش هرچه بيشتر رقابت‌هاي ديرينه خود با شرکت AMD، سري جديد پردازنده‌هاي دو و چهار هسته‌اي براي رايانه‌هاي روميزي موسوم به Clarkdale و سري جديد پردازنده‌هاي دو هسته‌اي مخصوص لپ‌تاپ‌ها را با نام Arrandale معرفي کرد.


ليه اين پردازنده‌هاي جديد مبتني بر فناوري 32 نانومتري ساخته شده‌اند و اوتليني در اين اقدام 27 تراشه مختلف به همراه 7 مجموعه تراشه مجزا را از سري محصولات ياد شده معرفي کرده است. اين نخستين باري است که اينتل مجموعه تراشه حاوي پردازنده گرافيکي و پردازنده مرکزي رايانه‌اي را روي پلتفورم واحد معرفي مي‌کند.


اين پردازنده‌هاي جديد باعث مي‌شوند مادربوردها کوچک‌تر شوند، انرژي کمتري در رايانه مصرف شود و تراشه‌هاي داخلي آسان‌تر خنک شوند. بر اساس اخبار منتشر شده، قرار است اين تراشه‌هاي جديد تا پايان ماه ژانويه به دست کاربران برسند.


استفاده از اين تراشه‌ها براي سيستم‌هاي خانگي قابليت بهينه‌سازي سيستم‌هاي بازپخش تصويري HD، پشتيباني از ديسک‌هاي تصويري باکيفيت Blu-ray و پشتيباني همزمان از دو مانيتور از طريق ورودي HDMI يا DisplayPort را براي کاربران فراهم مي‌کند.


سري پردازنده‌هاي Arrandale به گونه‌اي طراحي شده‌اند که به‌سادگي مي‌توانند سيستم فعاليت رايانه‌اي را بين پردازنده گرافيکي داخلي و خارجي تغيير دهند. اگرچه هر دو مدل Arrandale و Clarkdale نسبت به پردازنده‌هاي قبلي اينتل انرژي کمتري مصرف مي‌کنند، اما ترکيب پردازنده‌هاي پرسرعت رايانه‌اي با پردازنده گرافيکي خارجي با مصرف انرژي کم مي‌تواند بهترين گزينه براي علاقمندان به بازي‌هاي رايانه‌اي محسوب شود و عمر باتري لپ‌تاپ‌ها را افزايش دهد.




منبع
 

جدیدترین ارسال ها

بالا