بلیط هواپیما همیشه انتخاب کسانی بوده است که سرعت، امنیت و کیفیت را لازمه سفر خود می دانند. سفر با هواپیما بسیار راحت تر و با سرعت تر از سایر وسایل نقلیه انجام می شود. در بسیاری از مواقع این راحتی می تواند با شیرینی همراه باشد اگر بدانیم چه نوع بلیطی را برای سفر با هواپیما انتخاب کنیم. یا عوامل موثر بر قیمت بلیط هواپیما را بشناسیم. هر چقدر هزینه های سفر با هواپیما کمتر باشد شیرینی بیشتری را با خود به همراه خواهد داشت. بلیط هواپیما به دو صورت چارتر و سیستمی ارائه می شود. هر کدام از این بلیط ها خصوصیات خاص خود را داشته و در بازه زمانی خاصی مناسب سفر هستند ما در این مطلب می خواهیم خصوصیات هر کدام از بلیط ها را عنوان کنیم و عوامل موثر بر قیمت بلیط هواپیما را برای شما شرح دهیم. با ما همراه باشید.


عوامل تاثیرگذار بر قیمت بلیط هواپیما

عوامل بسیار زیادی است که می تواند بر قیمت بلیط هواپیما تاثیرگذار باشد. یکی از عوامل چارتری یا سیستمی بودن بلیط است. از دیگر عوام می توان به مسافت مسیر هوایی، نوع هواپیما، نوع کلاس پروازی و خدمات ارائه شده در شرکت های هواپیمایی اشاره کرد. با اندکی تفکر متوجه خواهید شد که قیمت بلیط هواپیما در مسیرهای مختلف قیمت های گوناگونی دارند، وجود قیمت های متفاوت بخاطر عواملی است که به انها اشاره کردیم.

مسیرهای شلوغ و خلوت

از دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت بلیط هواپیما می توان به نوع تقاضای مسافران اشاره کرد. در بازه های زمانی سا مانند عید نوروز، تعطیلات تابستانی، اربعین و شهادت امام رضا (ع) نرخ بلیط هواپیما در مسیرهای شلوغ دچار تغییر خواهد شد. در هنگام رزرو بلیط هواپیما به این مورد توجه فراوانی داشته باشید.

زمان باقی مانده تا پرواز

از دیگر عواملی که می تواند بر قیمت بلیط هواپیما را تحت تاثیر قرار دهد، زمان باقی مانده تا پرواز است. بسیاری از شرکت های هواپیمایی با توجه به نزدیکی زمان پرواز و تکمیل نشدن ظرفیت هواپیما بلیط های خود را با تخفیفات شگفت انگیزی ارائه می کنند، از این رو هر چقدر به زمان پرواز نزدیکتر شوید بلیط هواپیما ارزان تر خواهد شد. البته این قانون برای بلیط چارتر صدق می کند نه بلیط های سیستمی.


چارتر یا سیستمی؟

همانطور که در قسمت بالا به آن اشاره شد، بلیط هواپیما به دو دسته سیستمی و چارتر تقسیم می شود. هر کدام از بلیط های ذکر شده خصوصیات خاص خود را دارند که می تواند بر قیمت بلیط هواپیما تاثیر گذار باشد. برای اینکه بدانید این دو بلیط چه خصوصیاتی دارند مطلب زیر را مطالعه کنید.


بزرگسال و کودک

بلیط چارتر قیمت ثابتی دارد، اما بلیط سیستمی از نرخ ثابتی برخوردار است. در بلیط چارتر نرخ بلیط برای کودکان و بزرگسالان یکی بوده و غیر قابل استرداد می باشد. توصیه می کنیم در مواقعی تعداد افراد نوزاد شما در سفر زیاد است از بلیط سیستمی استفاده کنید.

بلیط هواپیما سیستمی بلیطی است که توسط سازمان هواپیمایی کشوری نرخ گذاری می شود و قابلیت استرداد داشته و در صورت لغو پرواز با کسر جریمه مبلغ بلیط به مسافر بازپس داده می شود. دراین بلیط ها نرخ کودکان و بزرگسالان متفاوت بودهو معمولا کودکان به صورت نیم بها به فروش می رسد.” (منبع)

استرداد بلیط های چارتر و سیستمی

بلیط هواپیما سیستمی را می توانید با توجه به جریمه های در نظر گرفته کنسل نمایید. زیر را قیمت گذاری آن توسط سازمان هواپیمایی کشوری انجام می شود. قیمت بلیط هواپیما به صورت سیستمی برای کودکان و بزرگسالان متفاوت است. معمولا بلیط مخصوص کودکان به صورت نیم بها به فروش می رسد.

خرید بلیط هواپیما از سایت های معتبر

عوامل موثر بر قیمت بلیط هواپیما را برای شما بازگو کردیم و همچنین تفاوت بلیط چارتر و سیستمی را عنوان نمود. توصیه میکنیم برای خرید آسان و راحت سایت های معتبر بلیط هواپیما را انتخاب کنید. ما برای خرید بلیط هواپیما به شما سایت های معتبری مانند تیک بان، علی بابا، قاصدک و مستر بلیط را پیشنهاد می نماییم. یکی از سایت های جامع فروش بلیط هواپیما، سایت تیک بان می باشد. این سایت با کمک هوش مصنوعی و فناوری های پیشرفته توانایی ارائه انواع بلیط هواپیما با قیمت ارزان را دارا می باشد.

خرید بلیط هواپیما از تیک بان

تیک بان به عنوان سایت معتبر خرید بلیط هواپیما به مسافران پیشنهادات هوشمندانه ای برای خرید بلیط هواپیما ارزان ارائه می کند. در تیک بان لیستی از تمامی پروازهای داخلی و خارجی اعم از سیستمی و چارتر وجود دارد که راهی آسان برای رزرو بلیط هواپیما می باشد. هوشمندانه سفر کردن را با تیک بان تجربه خواهید کرد.


تیک بان با بیش از ۹۰۰ ایرلاین در ایران و اقصی نقاط جهان همکاری کرده و توانایی اسکان مسافران خود در بهترین هتل های ایران و جهان را دارد. سایت تیک بان از سال ۱۳۹۳ فعالیت های مربوط به حمل و نقل در سفرهای هوایی را آغاز کرده است. این سایت فروش بلیط پروازهای داخلی و خارجی، زیر مجموعه شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی هفت اورنگ بوده که دارای گواهینامه انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی یاتا (IATA)، گواهینامه انجمن تورگردانان ایران و نماد دو ستاره اعتماد الکترونیک می باشد. برای خرید بلیط هواپیما از سایت تیک بان کلمه تیک بان و یا عبارت tikban را جستجو کنید و بلیط خود را به راحتی تهیه کنید. بلیط هواپیما ارزان خود را با تیک بان تیک بزنید.


توصیه تیک بان به شما

توصیه تیک بان در شرایط نابسامان کشور ماندن در خانه است.#در_خانه_بمانید تا هر چه زودتر از دست ویروس کرونا راحت شویم. حتی الامکان به سفرهای ضروری خود بپردازید و از پرداختن به سفرهای غیر ضروری خودداری کنید. حافظان سلامت در بیمارستان ها جان را در کف دستان خود گذاشته اند و ما نیز باید آنها را در این امر مهم یاری کنیم. رعایت پروتکل های بهداشتی و نرفتن به سفر دو نکته بسیار مهم برای کمک به این عزیزان است. منبع : ثلاث
 

جدیدترین ارسال ها

بالا