با حجم های ناقص MAYA چه کنیم ؟

negargar1989

New Member
درود بر دوستان اهل فن
بنده حدود یک دهه است با نرم افزار 3dsMAX در زمینه معماری کار میکنم . چند وقتی هست که اومدم روی maya اما !!! با تمام تعاریفی که از این نرم افزار شنیده بودم با کمال تعجب متوجه شدم حجم های هندسی ناقصی داره که پاسخگوی نیاز های معماری نیست !
مثلا کپسول ! فرض کنید 1 استوانه و 2 نیمکره باید ترکیب بشن تا کپسول ساخته بشه ! چقدر این مساله بی رحمانه است !
و البته حجم های زیاد دیگه ای مثل chamfer box و ...
کمکم دارم به این نتیجه میرسم در معماری مایا حرفی برای گفتن نداره

اگر دوستان با تجربه در maya راه حلی دارن خوشحال میشیم ذکر کنن در فروم
 

reza_1001

Well-Known Member
سلام بعد از چند سالی اومدم توسایت......تمام حجمهای کامل و نازنین! رو روی مکس سیو کن و بعد به مایا ایمپورت بگیر...اینجوری یه فایل برای شروع تمام پروژه ها داری:D
در ضمن بهتره ازبرنامه آرشیکد استفاده کنی...اینجوری همزمان سه بعدی رو هم برات میسازه ونیازی به مکس نداری
 

negargar1989

New Member
سلام بعد از چند سالی اومدم توسایت......تمام حجمهای کامل و نازنین! رو روی مکس سیو کن و بعد به مایا ایمپورت بگیر...اینجوری یه فایل برای شروع تمام پروژه ها داری:D
در ضمن بهتره ازبرنامه آرشیکد استفاده کنی...اینجوری همزمان سه بعدی رو هم برات میسازه ونیازی به مکس نداری
آقا رضا من برم تو افق محو شم :eek:. مرد مومن اگه ایمپورت بشه که نمیتونم حجم ها رو resize کنم . حجم ها به صورت صلب وارد میشه و نمیشه اون ها edit کرد . شما اصلا میدونی وقتی یه نرم افزار stop continued میشه ینی چی ؟
 

reza_1001

Well-Known Member
سلام مجدد...وقتی از قابلیتهای مدلسازی مکس نمیتونی بگذری خب چه کاریه مایا کار کنی... همون مکس برای معماری کافیه... کلا مایا برای ساخت انیمیشن و فیلمه... وقتی گروهمون انیمیشن میساخت یک نفر از بچه ها مثل شما عشق مدلسازی مکس بود... واسه همین اون مدلهاشو تو مکس میساخت و بعد میاورد تو مایا

منم اول با مکس شروع کردم ولی حقیقتاً بعد آشنایی با مایا هر بار مکس رو باز میکنم... احساس خفگی بهم دست میده ..
 

negargar1989

New Member
سلام مجدد...وقتی از قابلیتهای مدلسازی مکس نمیتونی بگذری خب چه کاریه مایا کار کنی... همون مکس برای معماری کافیه... کلا مایا برای ساخت انیمیشن و فیلمه... وقتی گروهمون انیمیشن میساخت یک نفر از بچه ها مثل شما عشق مدلسازی مکس بود... واسه همین اون مدلهاشو تو مکس میساخت و بعد میاورد تو مایا

منم اول با مکس شروع کردم ولی حقیقتاً بعد آشنایی با مایا هر بار مکس رو باز میکنم... احساس خفگی بهم دست میده ..
درود
البته بنده نگفتم عشق مدل سازی با مکس رو دارم . 10 سالی هست که به شکل جدی کار آموزش نرم افزار های گرافیک سه بعدی رو در زمینه معماری که رشته ام هست رو انجام میدم و از این راه کسب درآمد دارم و ادامه پیدا کردن یک سری نرم افزار ها برام بسیار مهمه . یکی از مسائلی که برام خیلی مهمه stop continued شدن هست . دقیقا همون بلایی که سر soft image اومد و در گذشته سر freehand. خوب طبیعتا من مدرس باید چند نرم افزار رو به شکل موازی بلد باشم تا در صورت بروز چنین اتفاقی به مشکل بر نخورم . آرشیکد نرم افزار گونه BIM هست و با گونه entertainment متفاوته و من با رویت و آرشیکد نمیتونم مدل سازی هنری انجام بدم . این جاست که مکس و مایا وارد میدون میشن .
 

reza_1001

Well-Known Member
درود
البته بنده نگفتم عشق مدل سازی با مکس رو دارم . 10 سالی هست که به شکل جدی کار آموزش نرم افزار های گرافیک سه بعدی رو در زمینه معماری که رشته ام هست رو انجام میدم و از این راه کسب درآمد دارم و ادامه پیدا کردن یک سری نرم افزار ها برام بسیار مهمه . یکی از مسائلی که برام خیلی مهمه stop continued شدن هست . دقیقا همون بلایی که سر soft image اومد و در گذشته سر freehand. خوب طبیعتا من مدرس باید چند نرم افزار رو به شکل موازی بلد باشم تا در صورت بروز چنین اتفاقی به مشکل بر نخورم . آرشیکد نرم افزار گونه BIM هست و با گونه entertainment متفاوته و من با رویت و آرشیکد نمیتونم مدل سازی هنری انجام بدم . این جاست که مکس و مایا وارد میدون میشن .
ببخشید من دقیقا نفهمیدم، چی قراره stop continued بشه؟ منظورتون مایا ومکس که نیست انشاءالله o_O
 

negargar1989

New Member
ببخشید من دقیقا نفهمیدم، چی قراره stop continued بشه؟ منظورتون مایا ومکس که نیست انشاءالله o_O
به صورت رسمی اعلام نشده . ولی احتمالش هست . گمانه زنی هایی در مورد ادغام این دو نرم افزار زده میشه . به نظر من کسانی که به شکل جدی و حرفه ای دنبال میکنن گرافیک سه بعدی رو باید همیشه در حالت آماده باش به سر ببرن .چون یادگیری هر نرم افزار جامعی نیاز به سال ها تمرین و آموزش داره
 

جدیدترین ارسال ها

بالا