بایدها و نبایدهای بازاریابی اینترنتی و سئو

saeed54

Member
%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AA%DB%8C.jpg

اگر بازاریابی اینترنتی برایتان زمینه جدیدی است و قصد دارید برای اولین بار آن را تجربه كنید ممكن است به نظرتان كار دشوار و بغرنجی آید. اما در حقیقت این گونه نیست. در صورتیكه ایده كار را در سر پرورانده‌‌اید، ابتدا باید به ارزیابی و بررسی شرایط بپردازید و از وجود زمینه‌های كاری مناسب برای عملی كردن ایده خود اطمینان كسب كنید. پس از كسب اطمینان از این مسئله قدم بعدی ایجاد وب سایت و ورود به دنیای بازاریابی اینترنتی است.
در واقع بازاریابی اینترنتی به آن پیچیدگی كه در ظاهر به نظر می‌رسد نیست و هیچ رمز و راز خاصی ندارد. تنها كافی است بدانید از كجا باید شروع كنید و چگونه باید مورد دید و جستجوی موتورهای جستجو قرار گیرید.
▪ پیش از هر چیز لازم است همگان را از وجود سایت خود مطلع كنید. بنابراین طی یك نشریه خبری ایجاد وب سایت خود را اعلام و نقاط مثبت و مزایای آن را متذكر شوید. لازم نیست این اطلاعیه طولانی باشد. ۳۰۰ كلمه برای معرفی وب سایت كافی است. ضمن آنكه ارزش خبری آن هم باید بالا و در خور توجه باشد. علاوه بر این، برای آنكه موتورهای جستجو وب سایت شما را شناسایی و هنگام لزوم به كاربر معرفی كنند باید كلید واژه‌هایی كه در تیترهای اصلی و تیترهای فرعی به كار می‌برید با محتوای متن هماهنگ باشند. نكته مهم دیگر اینست كه اطلاعات مربوط به وب سایت باید در صیغه سوم شخص ذكر شوند تا صورت تبلیغاتی نداشته باشند. همچنین طرز بیان این اطلاعات باید برای مخاطبان متوسط و در سطح عموم مردم جامعه باشد.
▪ قدم بعدی برای معرفی و شناساندن نوع تجارتتان، انتشار مقالات ماهانه آنلاین و گذاشتن آنها در اختیار بانك مقالات است. این كار موجب می‌شود مقالات شما به نحو مطلوب در اختیار موتورهای جستجو قرار گیرد و كاربران علاقه‌مند از این طریق سایت شما را پیدا كنند. در این مورد هم رعایت اختصار ضروری است و تعداد واژه‌های چنین مقالاتی باید بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ عدد باشد. همچنین كلید واژه‌هایی كه در تیترها به كار می‌روند باید در متن اصلی هم دیده شوند تا كاربران در انتخاب متن دچار اشتباه نشوند. فراموش نكنید كه رعایت این نكات در معرفی كارتان بسیار حائز اهمیت است.

▪ از مهم ترین عوامل دیگر اهمییت دادن به بحث های بهینه سازی در بازاریابی اینترنتی است. در این قسمت از مقاله مفید دیگر برایتان مهم ترین نکات را گردآوری کردیه ایم
قدم تا شروع بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌وجو

احتمالا به عنوان صاحب یک کسب‌وکاری که در اینترنت نیز فعال است، حتما با مغوله سئو آشنا هستید. فارغ از این بحث که سئو خود به عنوان یک علم مجزا محسوب می‌شود و می‌تواند به گسترش یک کسب‌وکار و جذب بازدیدکننده‌ هدفمند کمک شایانی کند، نکاتی را می‌بایست بدانید تا بتوانید به خوبی از این کانال بازاریابی نیز بهره ببرید یا اگر می‌خواهید با شرکتی که این خدمات را ارائه می‌کند کار کنید، حداقل نیازهایتان را بتوانید به خوبی به آنها منتقل کنید.

در ادامه این نوشته من می‌خواهم چند نکته‌ای که باید به عنوان صاحب یک کسب‌وکار یا یک کارآفرین بدانید را برایتان بازگو کنم.
جامعه هدف خود را بشناسید
همانطور که می‌دانید قبل از شروع هر کمپین بازاریابی ابتدا می‌بایست ببینیم با چه افرادی طرف هستیم و قرار است محصولاتمان را به چه افرادی معرفی کنیم؟ با توجه به این که سئو هم یک کانال بازاریابی است، باید جامعه هدف (Target Audience) را همین ابتدا مشخص کنیم.
در واقع در این مرحله می‌بایست ببینیم که افرادی که می‌خواهیم محصولاتمان/خدماتمان را به آنها بفروشیم، چه عباراتی را جست‌وجو می‌کنند؟ یا اصلا ترجیح می‌دهند که از طریق شبکه‌های اجتماعی با شما آشنا شوند یا دوست دارند در موتورهای جست‌وجو، جست‌وجو کنند؟ هر کدام از این موارد که مشخص می‌کنید می‌تواند تفاوت‌های بسیاری در برنامه‌ بهینه‌سازی سایتتان ایجاد کند.

محتوای رقیبان را بررسی کنید
اگر با من در مورد محتوا صحبت کرده باشید حتما به شما گفته‌ام که اگر سایت شما محتوا نداشته باشد، کاربران چرا باید آن را باز کنند؟ حالا این محتوا می‌تواند یک خدمت باشد، توضیحات یک محصول و یا یک نوشته باشد. موتورهای جست‌وجو هم سایت‌هایی را ترجیح می‌دهند که محتوای بیشتر و بهتری دارند. این محتوا می‌تواند خود باعث جذب بازدیدکننده، جذب لینک‌های مفید برای سایت و در نهایت رسیدن ما به هدف اصلی (که می‌تواند شناساندن خود به کاربران یا فروش محصول به مشتریان باشد) برساند.
تولید محتوا را شروع کنید

حالا که با رقیبان بیشتر آشنا شدید باید طوری برای بحث تولید محتوایتان برنامه‌ریزی کنید که بتوانید از همه آنها بهتر عمل کنید. برای رقابت با کسی که هم‌اکنون در رتبه اول گوگل است، باید توشه راهی بیشتر از او داشته باشید. پس تولید محتوا را از همان روزهای اول پروسه سئو آغاز کنید و به آن به چشم یک کانال دیگر بازاریابی اینترنتی (بازاریابی محتوا) نگاه کنید تا بتوانید هم نظر موتورهای جست‌وجو را جلب کنید و هم بتوانید بازدیدکننده بیشتری بگیرید یا بازدیدکننده‌هایتان را به ماندن و استفاده از خدماتتان تشویق و ترغیب کنید.

می‌توانید از موارد زیر برای محتواهایتان ایده بگیرید:

سوالات انجمن‌ها
سوالات سایت‌های پرسش و پاسخ
سوالاتی که کاربران از شما در مورد محصولاتتان می‌پرسند
مباحثی که خود فکر می‌کنید برای مشتریان و کاربرنتان مفید است
مواردی که فکر می‌کنید کاربران بعدا از شما خواهند پرسید

کلمات کلیدی مد نظرتان را مشخص کنید

درست است که مدتی‌ است در صنعت سئو از کاهش اهمیت کلمات کلیدی سخن می‌گویند و می‌گویند که برروی عبارات طولانی‌تر کار کنید، اما باید در نظر داشت که ما در مرحله انتخاب کلمات کلیدی تا حدودی نوع محتواهای مد نظر، موضوعات و حجم آنها را مشخص می‌کنیم و حداقل می‌دانیم که برروی چه کلماتی قرار است رتبه مناسبی کسب کنیم تا بتوانیم صحت کارمان را بسنجیم.

برای این کار می‌توانید از نوشته راهنمای انتخاب کلمات کلیدی یک ادمین استفاده کنید. در این نوشته شیوه انتخاب کلمات کلیدی با استفاده از Adwords توضیح داده شده است.
ساختاری بهینه داشته باشید

حالا که هم می‌دانید که بر روی چه کلمات کلیدی‌ای قرار است کار کنید و تولید محتوا را شروع کرده‌اید، می‌بایست برروی زیرساخت و ساختار سایتتان نیز کار کنید تا بتوانید از آن محتوا حداکثر استفاده را ببرید و مطمئن شوید که کاربران آن را می‌بینند. منظورم از ساختار، طراحی مناسب سایت، سرعت بالا و بهینه‌بودن برای موبایل است.
روند کار را بررسی و مانیتور کنید

بد نیست در همان ابتدا، از ابزارهای مختلفی همچون Google Analytics و Google Webmastertools (که حالا نامش به Search Console) تغییر یافته استفاده کنید تا بتوانید روند کار خود را بررسی کنید و ببینید که آیا استراتژی‌هایی که استفاده می‌کنید نتیجه می‌دهند یا خیر.
امیدوارم که این چند نکته برای شما مفید واقع شده باشد؛ ما سعی می‌کنیم در بازاریاب آنلاین شیوه‌های مختلف استفاده از موتورهای جست‌وجو برای جذب بازدیدکننده هدفمند را آموزش دهیم تا شما هم بتوانید از بهترین شیوه بازاریابی درونگرا، بیشترین استفاده را ببرید.
منبع: آموزش بازاریابی اینترنتی و تبلیغات اینترنتی به زبان ساده
▪ یكی دیگر از راه‌های معرفی وب سایت و به دنبال آن تحقق اهداف بازاریابی، قرار دادن مقالات رایگان برای استفاه كاربران است. هرگز از توجه به این امر غفلت نكنید. برای بازاریابی اینترنتی زمینه‌های فراوانی وجود دارد اما باید با درایت پیش روید تا در دام سود جویان این زمینه گرفتار نشوید. بسیاری از شركت‌های ارائه‌ دهنده خدمات بازاریابی اینترنتی ادعا می‌كنند وب سایت شما را در شمار اولین وب سایت‌های موتورهای جستجو قرار می‌دهند. هرگز فریب تبلیغات این شركت‌ها را نخورید. تجربه كسانی كه از خدمات این شركت‌ها استفاده كرده‌اند نشان می‌دهد این كار به جز متحمل شدن هزینه‌های هنگفت هیچ نتیجه دیگری در بر ندارد.
▪ بهترین كار اینست كه خودتان زمینه‌ها و فرصت‌های كاری مناسب را برای خود خلق كنید. همانطور كه گفته شد این كار به هیچ وجه سخت نیست اما باز یادآوری می‌كنم كه پیش از هر چیز باید جوانب را بسنجید و انواع فرصت‌های كاری را در نظر بگیرید. اگر به این نتیجه رسیدید كه نمی‌توانید برای كارتان جایگاهی پیدا كنید از ایده خود صرف‌نظر كنید. اما اگر پس از بررسی و مطالعه همه جانبه زمینه را برای كار خود فراهم دیدید اصلا تردید نكنید. همین امروز دست به كار شوید و بسیار حساب شده و دقیق پیش روید. برای این كار می‌‌توانید از خدمات رسانی‌های مشابه در اینترنت ایده بگیرید و نحوه كار خود را بهتر كنید.
موفقیت شما در امر بازاریابی اینترنتی در گرو سخت‌كوشی و انتخاب‌های آگاهانه است. چنانچه در تمام مراحل آگاهانه و با درایت پیش بروید به اهداف بازاریابی خود دست می‌یابید.
در تهیه یک آگهی برای فروش اینترنتی باید پنج قاعده کلی زیر را رعایت کرد:
۱) یک آگهی فروش خوب باید خوانندگان را جذب کند.
۲) این آگهی باید برای کاربران خسته کننده نبوده، در کوتاه‌ترین شکل ممکن هدف خود را بیان کند.
۳) پیام مورد نظر شما باید به روشنی و واضح در این آگهی مطرح شود و برای مخاطب گنگ نباشد.
۴) محتوای آگهی باید دارای اعتبار لازم باشد.
۵) این آگهی باید مزایای خرید اینترنتی را برای خواننده به طور کامل شرح دهد.

منبع : شبکه آموزش و آموزشگاه‌ها
منبع : روزنامه تفاهم
 

جدیدترین ارسال ها

بالا