باورهای غلط رایج در مورد نصب ردیاب خودرو

enasb

New Member

در مورد نصب ردیاب خودرو ، باورهای غلط بسیاری وجود دارد که متاسفانه برخی از این باورها باعث می شود که خریدار ردیاب خودرو از عملکرد آن ناامید شود و نتواند از آن به درستی استفاده کند. اگر به دنبال بهترین و کامل ترین استفاده از ردیاب خودروی خود هستید، باید نصب آن را به افراد حرفه ای بسپارید تا هم نصب به خوبی انجام شود و هم توضیحات ارائه شده توسط نصاب پاسخگوی سوالات شما باشد. در این مقاله در مورد اشتباهات نصب ردیاب خودرو توضیح می دهیم.


یک تصور غلط رایج در مورد نصب ردیاب خودرو توسط مالک​

یکی از باورهای غلط در مورد نصب ردیاب خودرو این است که مالک فکر می کند اگر خودش یا یکی از کارمندانش کار را انجام دهد و ردیاب را نصب کند، در هزینه ها صرفه جویی می کند. اما واقعیت این است که بسیاری از افراد نمی دانند که این موضوع نیز بدون هزینه نخواهد بود. در واقع، وقتی خود یا کارمندانتان را درگیر انجام کاری می‌کنید که در آن تخصص ندارید، زمان خود را اشغال می‌کنید. این باعث می شود کار اصلی خود را از دست بدهید و آن را به تعویق بیندازید.

موضوع دیگر البته کیفیت نصب ردیاب است. طبیعتا نصب دتکتور توسط افراد غیر متخصص می تواند هزینه های اضافی را نیز به همراه داشته باشد. اگر می‌پرسید هزینه بعدی چگونه ایجاد می‌شود، باید یادآور شویم که نصب توسط افراد غیرمعتبر و حرفه‌ای معمولاً گارانتی محصول را باطل می‌کند.

در نتیجه در صورت بروز مشکلات بیشتر هزینه تعمیرات بیشتر خواهد شد. از طرفی بدون در نظر گرفتن ابطال گارانتی، نصب اشتباه ردیاب خودرو می تواند باعث آسیب شود. خرابی هایی که گاهی اوقات ردیاب را غیر قابل استفاده می کند و هزینه های بیشتری را روی دستان شما می گذارد.

برای استعلام قیمت ردیاب شخصی کلیک کنید

اشتباه در نصب همه ردیاب ها به یک شیوه​

یکی دیگر از تصورات غلط در مورد نصب انواع ردیاب این است که همه ردیاب ها به دلیل عملکرد مشابه، روش نصب یکسانی دارند. این فرض کاملاً اشتباه است. هر دتکتور با توجه به اینکه در کدام کارخانه تولید شده و چه مدل و ویژگی هایی دارد، روش نصب متفاوتی خواهد داشت. بنابراین مهم است که ردیاب شما توسط یک متخصص مجرب و آموزش دیده نصب شود. پیشنهاد می کنیم حتی اگر ردیاب را با موفقیت نصب کرده اید این کار را برای دوستان و آشنایان خود انجام ندهید.

توجه داشته باشید که علاوه بر مدل ردیاب، نوع خودرو، مدل و سال ساخت آن نیز تفاوت هایی در نصب ایجاد می کند. افراد ناشناس به دلیل عدم آشنایی با این تفاوت ها طبیعتا نمی توانند انتظار نتایج خوبی از نصب ردیاب داشته باشند.

باور اشتباه در مورد زمان بر بودن نصب ردیاب توسط متخصص​

شاید با خود فکر کنید که باید خودرو را نزد متخصص ببرید و زمان زیادی را برای نصب ردیاب صرف کنید. بنابراین، تصمیم بگیرید که این کار را خودتان انجام دهید و ردیاب را نصب کنید تا زمان خود را تلف نکنید. این باور نیز اشتباه است.

با توجه به اینکه نصاب های حرفه ای بارها نصب را انجام داده اند و از مشکلات و نکات مربوط به فرآیند آگاه هستند، زمان نصب ردیاب به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. احتمالاً شما یا کارمندتان در مسیر نصب ردیاب با مشکلات بیشتری مواجه خواهید شد و این امر میانگین زمان صرف شده را افزایش می دهد. پس حتی اگر قرار است با ماشین خود به نصاب بروید، مطمئن باشید که میانگین زمان نصب شما کاهش می یابد.

نصب هر ردیابی روی هر ماشینی اشتباه است​

اشتباه دیگری در نصب ردیاب وجود دارد. بهتر است در زمان خرید ردیاب از سازگاری ردیاب با خودروی خود اطمینان حاصل کنید و خودروی خود را به نصاب همان فروشنده بسپارید تا بتوانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

متاسفانه وجود برخی ردیاب های غیراستاندارد در بازار باعث ایجاد مشکل در کامپیوتر برخی خودروها می شود. این موضوع علاوه بر ایجاد مشکل برای ردیاب می تواند هزینه های بیشتری را برای تعمیر خودرو به همراه داشته باشد. از جمله مشکلاتی که ممکن است نصب ردیاب های مختلف بر روی خودرو شما ایجاد کند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• افزایش ناگهانی دور موتور.

چراغ چک را روشن کنید.

روشن شدن چراغ ایربگ

بد روشن شدن ماشین

مشکلات برق در بخش های مختلف و ...

یک تصور غلط رایج در مورد محل نصب ردیاب خودرو​

شاید شنیده باشید که می توانید ردیاب خودرو را در هر قسمتی از خودرو نصب کنید. این کاملا درست است اما نصب در هر قسمت از ماشین خیلی درست نیست. سیم کشی برق هر خودرو متفاوت است. بنابراین توصیه می شود بهترین مکان مخفی را برای نصب ردیاب انتخاب کنید.

بهتر است ردیاب را دور از دید و در مکان های مخفی نصب کنید تا سارق نتواند به راحتی با آن برخورد کند. اما باید توجه داشته باشید که برای تامین برق ردیاب باید اصولی و ایمن عمل کرد تا مشکلی برای سیستم الکتریکی خودرو پیش نیاید و عملکرد ردیاب تحت تاثیر قرار نگیرد. بهتر است این مشکل را با کمک نصب کننده ردیاب حل کنید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا