"بانگ" آژانس خبری ای است که شما ویراستار آن هستید!

"بانگ" آژانس خبری ای است که شما ویراستار آن هستید!



بانگ چیست و چه کار می کند؟

"بانگ" به معنی فریاد، آوا و صوت بلند است، "بانگ" سایتی جهت ارسال و مشاهده اخبار است که به شیوه ای متفاوت از پیشینیان خود اداره می شود. تفاوتی که در اغلب زمینه ها سایتهای نسل جدید رخ داده است: نحوه ارزش گذاری و ویراستاری.

سایتهای سنتی خبری و یا درج مقالات به صورت سردبیری اداره می شوند. یعنی مقالات توسط نویسندگان ارسال و توسط سردبیر (یا سردبیران) خوانده و با اهمیت تشخیصی آنها بر روی سایت قرار می گیرد. یعنی خروجی سایت نتیجه کار فردی یا نهایتا جمعی عده محدودی با دسترسی خاص است.

در بانگ ارسال کنندگان و مطالعه کنندگان تصمیم می گیرند که خروجی سایت چگونه باشد! این تفاوت شما را قطعا به یاد تفاوتهای میان سایت بریتانیکا و ویکی پدیا می اندازد که کاملا قیاس صحیحی است. بانگ تلفیقی از تگ گذاری، وبلاگ نویسی و روند عادی یک سایت خبری است که دو انتظار از آن می رود: اول اینکه با روش دموکراتیکی اداره سایت فرض بر اینست که اطلاعات بسیار کم خطاتر و نزدیک تر به ذایقه بازدیدکنندگان موخر باشد، امری که در ویکی پدیا با وجود شبهات اولیه و اتهاماتی که مخالفان آن میزدند نهایتا طبق نتایج تحقیق بر صحت اطلاعات داخل ویکی، اثبات شد.

بطور دقیقتر عملکرد بانگ بدین صورت است که بعد از ارسال مطالب از سوی بازدیدکننده، مطلب ارسالی بلافاصله به محوطه "مطالب پیش رو" ارسال می گردد و برای همه بینندگان قابل رویت می شود. اکنون مطلب آماده دریافت نظرات است. بینندگان می توانند مطالب را مطالعه کرده، نظرات خود را بیان نموده و به آن نمره (رتبه) دهند.

بعد از اینکه هر نوشته حدود 5 اظهارنظر دریافت نمود در صفحه اول سایت، با حفظ قابلیت دریافت نظرات بیشتر، نمایش داده می شود. مقالات خلاصه ای از نوشته ای هستند که نویسندگان در سایت یا وبلاگ خود قرار داده اند و بوسیله یک یا چند لینک کل آن در سایت بانگ قابل مشاهده می باشد.


از آنجا که میزبان مطلب یا مقاله شما سایت شما یا وبلاگتان هست، ممکن است کاملا متنی خودمانی و با ادبیات راحتی که معمولا در وبلاگها سراغ از آن داریم در بانگ بگذاریم. بطور کلی محیطهای جدیدی که در وب شاهد حضورشان هستیم به جای روی آوردن به پیچیدگی ها و عبور دادن محتوای خود از مسیر های رسمی، سعی دارند رویکردی دموکراتیک، ساده و مبتنی بر اراده کاربران داشته باشند. بانگ نیز مصداقی از این رویکرد است.

در این محیط همه کاربران در یک زمان نویسنده، خبرنگار، ویراستار، دبیر خواننده هستند! تصور چنین محیطی شاید کمی آزار دهنده باشد. کسی شاید علاقه نداشته باشد مطلبش توسط صدها نفر که به بیشتر آنها متخصص امر نیستند ارزیابی شود، یا کس دیگری شایaد نگران قدرت اخباری باشد که حتی برای لحظاتی ممکن است تاثیری بر روند امر مهمی مثل ادغام تجاری دو شرکت بزرگ و یا اعلام آخرین محصول یک شرکت معتبر، داشته باشد. ولی تحمل چنین شوکی شاید خود آزمون خوبی برای دموکراسی و بالابردن ظرفیت پذیرش عقاید دیگران باشد. صاحب نظری می گوید "در وب آینده، هر کسی می تواند برای 15 دقیقه مشهورترین فرد جهان باشد!"

با بانگ بازدید کنندگان خود را افزایش دهید....
 

جدیدترین ارسال ها

بالا