بانک اکشن برای حرکات اشیاء

شروع موضوع توسط insurer ‏13 آگوست 2009 در انجمن برنامه فلش Flash

  1. insurer

    insurer Member

    ارسال‌ها:
    239
    تشکر شده:
    138
    امتیاز دستاورد:
    16
    با سلام حضور همه دوستان :
    برای حرکات اشیائ بصورت راندم و یا اینکه یکسری حرکات به سمت
    چپ و راست و ...(مثل نمونه پیوستی) داشته باشد و در منطقه ای که به آن مختصات x,y دادیم شی ثابت شود،
    یه منبع خوب اکشن اسکریپ می خواستم با نمونه مثال،
    اگر کسی از دوستان سایت خاصی می شناسید ممنون می شوم در این خصوص من را راهنمائی کنید.
    PHP:
    var xScaleT = new mx.transitions.Tween(eee, "_rotation", mx.transitions.easing.Elastic.easeIn, 0, 360, 1, true);
    var xScaleT = new mx.transitions.Tween(rrr, "_rotation", mx.transitions.easing.Elastic.easeOut, 0, 360, 1, true);
    var xScaleT = new mx.transitions.Tween(aaa, "_rotation", mx.transitions.easing.Elastic.easeIn, 0, 160, 3, true);
    var xScaleT = new mx.transitions.Tween(bbb, "_rotation", mx.transitions.easing.Elastic.easeOut, 0, 60, 4, true);
    var xPosT = new mx.transitions.Tween(eee, "_y", mx.transitions.easing.Elastic.easeOut, 0, Stage.height, 2, true);
    var yPosT = new mx.transitions.Tween(rrr, "_x", mx.transitions.easing.Elastic.easeOut, 0, Stage.height, 1, true);
    var iPosT = new mx.transitions.Tween(bbb, "_x", mx.transitions.easing.Elastic.easeOut, 0, Stage.height, 4, true);
    var oPosT = new mx.transitions.Tween(aaa, "_y", mx.transitions.easing.Elastic.easeOut, 0, Stage.height, 5, true);
    xPosT.onMotionFinished = function ()
    {
        this.continueTo(300, 3);
    };
    yPosT.onMotionFinished = function ()
    {
        this.continueTo(Stage.height / 2, 3);
    };
    iPosT.onMotionFinished = function ()
    {
        this.continueTo(100, 3);
    };
    oPosT.onMotionFinished = function ()
    {
        this.continueTo(200, 3);
    };
     
     

    پیوست ها:

    • insurer.zip
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 47.8
      نمایش ها:
      93
    آخرین ویرایش: ‏22 آگوست 2009
    نوشته شده توسط insurer در ‏13 آگوست 2009
    mohsenpoor2، alishadmani و arman_p از این ارسال تشکر کرده اند.
  2. mahdi_2008

    mahdi_2008 Member

    ارسال‌ها:
    85
    تشکر شده:
    42
    امتیاز دستاورد:
    6
    خوب حالا مشکل شما چیه؟
    مگه کدشو ندارین؟
    :?:
     
    نوشته شده توسط mahdi_2008 در ‏13 آگوست 2009
    mohsenpoor2 و arman_p از این پست تشکر کرده اند.
  3. arman_p

    arman_p Member

    ارسال‌ها:
    437
    تشکر شده:
    222
    امتیاز دستاورد:
    16
    با سلام
    این کدی که نوشته شده،امضا شما هست.
    به نظر من همون سایت kirupa.com بهترین است.
    سپاس
     
    نوشته شده توسط arman_p در ‏13 آگوست 2009
    mohsenpoor2 و insurer از این پست تشکر کرده اند.
  4. insurer

    insurer Member

    ارسال‌ها:
    239
    تشکر شده:
    138
    امتیاز دستاورد:
    16
    دوست عزیز برای حرکتهای مختلف می خوام !
    این کد اکشن که ماله نمون است من زدم!
    می خواهم برای حرکات مختلف بدونم چه اکشنی بنویسم !
    اگر منبع خارجی خوبی سراغ دارید ممنون می شوم راهنمائی کنید
     
    نوشته شده توسط insurer در ‏13 آگوست 2009
    mohsenpoor2 و arman_p از این پست تشکر کرده اند.
  5. insurer

    insurer Member

    ارسال‌ها:
    239
    تشکر شده:
    138
    امتیاز دستاورد:
    16

    سلام :
    تو امضای من کد نیست، این اکشن اسکریپت نمونه است!:-?
    گفتم تو مایه های این یه بانک اکشنی باشه با نمونه تا با توجه به نمونه از روش بنویسم !:paint:
     
    نوشته شده توسط insurer در ‏13 آگوست 2009
    mohsenpoor2 و arman_p از این پست تشکر کرده اند.
  6. BioDread

    BioDread Banned

    ارسال‌ها:
    1,443
    تشکر شده:
    1,223
    امتیاز دستاورد:
    36
    باید بسازی خودت
    من TweenMax رو پیشنهاد میکنم

    ان کلاس رو بندار بره
    به درد نمیخوره
    راستشو بخوایی اصلا ازش خوشم نمیاد!!!
     
    نوشته شده توسط BioDread در ‏13 آگوست 2009
    mohsenpoor2 و arman_p از این پست تشکر کرده اند.
  7. insurer

    insurer Member

    ارسال‌ها:
    239
    تشکر شده:
    138
    امتیاز دستاورد:
    16
    سلام :
    دوست عزیز من cs2 کار می کنم ،می شه درباره TweenMax بیشتر توضیح بدید؟:wink:
     
    نوشته شده توسط insurer در ‏13 آگوست 2009
    mohsenpoor2 و arman_p از این پست تشکر کرده اند.
  8. BioDread

    BioDread Banned

    ارسال‌ها:
    1,443
    تشکر شده:
    1,223
    امتیاز دستاورد:
    36
    TweenMax = آخرت کلاس Tween و آخرت کلاس Transition و آخرت کلاس ease و آخرت هنر خارجی ها و آخرت OOP

    کامل بود؟
     
    نوشته شده توسط BioDread در ‏13 آگوست 2009
    mohsenpoor2، arman_p، ++Hadi++ و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  9. mahdi_2008

    mahdi_2008 Member

    ارسال‌ها:
    85
    تشکر شده:
    42
    امتیاز دستاورد:
    6
    اون فایل نمونه شما رندم به جایی نمیره بلکه یه مسیر خاص با motion guide درست کرده که فکر نمی کنم درست کردنش کاری داشته باشه
    اگه رندم هم می خواهید درست کنید فکر کنم بشه با کدهای rotation و random یه کارایی کرد که هم بچرخه و هم به یه جای خاص بره
    اگه تونستم یه نمونه کوچیک میذارم.
    ........................................................... :D ..........................................................
     
    آخرین ویرایش: ‏14 آگوست 2009
    نوشته شده توسط mahdi_2008 در ‏14 آگوست 2009
    mohsenpoor2، arman_p و insurer از این ارسال تشکر کرده اند.
  10. rostam

    rostam Member

    ارسال‌ها:
    74
    تشکر شده:
    55
    امتیاز دستاورد:
    6
    حرکت دانه های برف به نظرم نمونه خوبی میتونه باشه
     
    نوشته شده توسط rostam در ‏15 آگوست 2009
    mohsenpoor2 و arman_p از این پست تشکر کرده اند.
  11. ++Hadi++

    ++Hadi++ Active Member

    ارسال‌ها:
    3,529
    تشکر شده:
    5,802
    امتیاز دستاورد:
    36
    من یه حالتی رو بلدم و چند وقت پیش درست کرده بودم اینم نمونه اش.
    البته با ترنزیشن و tween درست نکردمش اگه خواستی می تونم توضیح بدم.
    فقط یه سوتی دادم اونم اینه که باید منظره اونو تاریک می کردم.
    دانلود کن ...
     

    پیوست ها:

    • Kerme shabtab.rar
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 242.7
      نمایش ها:
      307
    نوشته شده توسط ++Hadi++ در ‏16 آگوست 2009
    amjad164 و MAH203 از این پست تشکر کرده اند.
  12. insurer

    insurer Member

    ارسال‌ها:
    239
    تشکر شده:
    138
    امتیاز دستاورد:
    16
    سلام دوست عزیز:
    ممنون از نمونه ات جالب بود، نکته اصلی مطلب من هم عدم استفاده از
    tween=1.motion 2.shape
    فقط استفاده از اکشن اسکریپت تو کار، من نمونه ات را دکامپیلر کردم اکشنی تو کار ندیدم، میتونی سر وقت یه توضیحی در خصوص ساخت کارت بدی !
    آیا امکانش هست حرکات این گو های بلوری بعد از یک مدت در جای بخصوصی که mc یا x.y بهش دادیم فیکس شود؟
    در خصوص حجم فایل چی ؟
    برای چی حجمش 264 کیلوبایت؟خیلی که زیاده ؟

    ممنون:rose:
     
    نوشته شده توسط insurer در ‏17 آگوست 2009
    arman_p از این پست تشکر کرده است.
  13. ++Hadi++

    ++Hadi++ Active Member

    ارسال‌ها:
    3,529
    تشکر شده:
    5,802
    امتیاز دستاورد:
    36
    دستورات اکشن 3 حرکات رندوم کرم شب تاب در هوا

    دستوراتشو می نویسم استفاده کن شاید مخت یکم هنگ کنه ولی اینا رو داخل مووی کلیپ گویت قرار بده و بهش افکت فیلتر glow اونم از بیرون موویت بده .این دستورات از درون خود مووی کلیپ رو کنترل می کنه و تماما رندومه. ...سعی کن هنر من محفوظ بمونه چون کار خود خودمه... البته خوب با این کار هنرم به فنا رفت :cry:
    PHP:


    stop();
    //------------------------------------------------
    var xStatue:Boolean=false;
    var yStatue:Boolean=false;
    var _xStatue:Number=2;
    var _yStatue:Number=2;
    var _xMovement:Number=3;
    var _yMovement:Number=1;
    var changeX:Number;
    var changeY:Number;

    this.addEventListener(Event.ENTER_FRAME,Movement);
    //--------------------------------------------------
    function Movement(e:Event):void
    {
        //------------------------------------------
        changeX=Math.floor(Math.random()*10)+1;
        changeY=Math.floor(Math.random()*8)+1;
        if(changeX==10)
        {
            _xStatue=Math.floor(Math.random()*2)+1;  //Reavel a Number Between 1 or 2
            _xMovement=Math.floor(Math.random()*4)+1;    //Reavel a Number Between 1 or 2 or 3 or 4
        }
        if(changeY==8)
        {
            _yStatue=Math.floor(Math.random()*2)+1;  //Reavel a Number Between 1 or 2
            _yMovement=Math.floor(Math.random()*3)+1;    //Reavel a Number Between 1 or 2 or 3
        }
        if(_xStatue==1)
            xStatue=false;
        if(_xStatue==2)
            xStatue=true;
        if(_yStatue==1)
            yStatue=false;
        if(_yStatue==2)
            yStatue=true;
        //--------------------
        if(xStatue==false)
        {
            this.x-=_xMovement;
            if(this.x<18)
                this.x=18;
        }
        if(xStatue==true)
        {
            this.x+=_xMovement;
            if(this.x>640)
                this.x=640;
        }
        if(yStatue==false)
        {
            this.y-=_yMovement;
            if(this.y<18)
                this.y=18;
        }
        if(yStatue==true)
        {
            this.y+=_yMovement;
            if(this.y>640)
                this.y=640;
        }
    }
     

     
    آخرین ویرایش: ‏18 آگوست 2009
    نوشته شده توسط ++Hadi++ در ‏18 آگوست 2009
    insurer و arman_p از این پست تشکر کرده اند.
  14. insurer

    insurer Member

    ارسال‌ها:
    239
    تشکر شده:
    138
    امتیاز دستاورد:
    16
    هادی جان دستت درد نکنه !
    اگربانک اکشن سایت خارجی برای اینگونه حرکات سراغ داری ،ممنون می شوم اینجا معرفی کنی !:rose:
    هادی جان این قسمت بیشتر توضیح می دی " بهش افکت فیلتر glow اونم از بیرون موویت بده .این دستورات از درون خود مووی کلیپ " توی cs2
     
    آخرین ویرایش: ‏19 آگوست 2009
    نوشته شده توسط insurer در ‏19 آگوست 2009
  15. ++Hadi++

    ++Hadi++ Active Member

    ارسال‌ها:
    3,529
    تشکر شده:
    5,802
    امتیاز دستاورد:
    36
    در فلش یه فایل اکشن 3 باز کن .stage رو سیاه کن و یه دایره ریز بکش و اونو به مووی کلیپ تبدیل کن .بعد به دایره موویت فیلتر اعمال کن .یعنی از پنل properties و قسمت filter یه فیلتر از نوع glow بده و رنگ فیلترو آبی کم رنگ و روشن می کنیش. بعد یخورده فیلتر بلور هم می تونی بدی تا اونو رویاییش کنی و بعدش دو بار رو اون مووی دایره کلیک کرده و به حالت ویرایش اون می ری.یه لایه رو می بینی که شکل دایره در اونه.یه لایه دیگه درست کن و در لایه جدیدت فریم (تک فریمو) select و F9 رو بزن تا به صفحه اکشن بری . بعد اون کدهارو paste کن و بیا بیرون.
    حالا چنتا نمونه از مووی دایره با اندازه های مختلف درست کن و البته فیلتر ها رو به اونا اعمال کن.
    (می تونی بعد از اعمال فیلتر اونو دوباره به یه مووی دیگه تبدیل کنی تا دیگه در نمونه سازی مختلف نیاز به اعمال فیلتر به هر مورد از نمونه ها نباشه.)
    بعد اندازه دایره ها رو عوض کن و یه بک گراند شب تاریک درست و حسابی بده تا یه صحنه رماتیکو در شبو با کرم شب تاب ها سپری کنی...
    این کرم شب تاب ها بصورت رندوم در یک محیط مستطیلی حرکت می کنن و از اون ناحیه بیرون نمی رن...
    یه سایتی بود که آپولو معرفی کرده بود که توش آتیش بود و تیکه های آتیش بصورت دایره های روشن بصورت دورانی در فضا داشتن رندوم حرکت می کردن و دور خودشون می چرخیدن.
    در مورد حرکت دورانی می تونی از اون آموزشم در تایپیک آموزش توابع سینوسی استفاده کنی.
    بای...دی
     
    آخرین ویرایش: ‏19 آگوست 2009
    نوشته شده توسط ++Hadi++ در ‏19 آگوست 2009
    farshid3400 و insurer از این پست تشکر کرده اند.
  16. ++Hadi++

    ++Hadi++ Active Member

    ارسال‌ها:
    3,529
    تشکر شده:
    5,802
    امتیاز دستاورد:
    36
    در مورد تغییرات در شعاع دوران و جهت دوران هم من در اون تایپیک حالتهای تغییر جهت چرخش و شعاع چرخش و زاویه و ... رو نوشتم می تونی به اون سبکی که من درست کردم تابع راندوم رو فراخوانی کرده و اعداد مناسب رو پیدا کنی و با اعداد مناسب ، چرخشت رو manage
    کنی .این کار خیلی راحته ببخشین که وقت ندارم وگرنه خودم ، کرم شب تابهای دورانی راندومی رو واست درست می کردم.
    دنبال نمونه کار هم نباش خودت درست کن قول می دم می تونی و اگه بتونی ، خیلی از کار خودت لذت می بری...
    good luck...
     
    نوشته شده توسط ++Hadi++ در ‏19 آگوست 2009
    insurer از این پست تشکر کرده است.
  17. rostam

    rostam Member

    ارسال‌ها:
    74
    تشکر شده:
    55
    امتیاز دستاورد:
    6
    اساتید عزیز
    میشه کاری کرد که ما یه نقطه شروع برای شیء تعریف کنیم و بعد بخوایم که به صورت رندم یه نقطه مقصد تولید بشه و شی در خطی که این دو نقطه را بهم وصل میکنه حرکت کنه؟
     
    نوشته شده توسط rostam در ‏22 آگوست 2009
  18. ++Hadi++

    ++Hadi++ Active Member

    ارسال‌ها:
    3,529
    تشکر شده:
    5,802
    امتیاز دستاورد:
    36
    سلام
    اين پستو به عنوان يک استاد نمي زنم به عنوان يه فلش کاري که اطلاعات ناچيزشو در راه خدمت به فلش کاران کشورش قرار داد.

    مي شه . شما براي نقطه شروعي که يا بوسيله کاربر تعيين مي شه يا به وسيله سازنده فلش تعيين مي شه يا بصورت رندوم ، مي تونين دو متغير عددي رو داشته باشين و دو عدد مجاز برا x , y به اونا اختصاص بدين و در فضاي مجاز فلشتون اونا نقاط شروع حرکت مي شن.
    بعد در فضاي مجاز فلشتون بايد يه x و يه y تعيين شه تا نقاط پاياني شما باشه .
    براي اينکه نقاط مجاز فلشتون رو داشته باشين ، يه دايره کوچيکو درست کرده و به مووي کليپ تبديل مي کنين و بعد به چهار کنج صحنه مجازتون مي برين و مختصات هر چهار نقطه رو روي کاغذ مي نويسين تا داشته باشين.
    بعد معلوم مي شه که x پاياني بايد بين چه نقطه و چه نقطه اي باشه و همينطور y فلشتون.
    بعد دو بار تابع رندوم رو صدا مي زنين تا دو عدد ، يکيش برا x و يکيش برا y تعيين کنه. نحوه استفاده از تابع رندوم رو بصورت کامل نوشتم .
    کافيه در انجمن فلش و مولتي مديا عبارت زير رو سرچ کنين :
    "بازي با کلمات " يا "آموزش استفاده از تابع ندوم " حالا اگه پيدا نشد راندم يا random بنويسين.
    من يادمه در يه تايپيکي بود که محسن پور زده بود و آموزش بازي با کلماتو خواسته بود.
    بعد مووي نور يا کرم شبتاب يا هر چيز ديگه اي که باشه رو با اکشن به نقطه شروع برده و شرط هايي رو تعيين مي کنين .
    شرط ها مي يان و x شروع رو با x پايان مقايسه مي کنه و همينطور ...
    این دو تا فایلو دانلود کن حالشو ببر فقط دو نکته اینکه :
    1.با اکشن 3 طراحی شده.
    2.با فلش cs4 طراحی شده.
    در ضمن رستم خانم ،در یه تایپیک پرسیده بودین که من چطور فلشو ترنسپرنتی کردم و در html قرار دادم .
    منظورتونو نمی فهمم چون کار من نبوده .اگه هم مطمئنی که من یه همچین کاری کردم بگو تا بیشتر توضیح بدم.

    بای...
     

    پیوست ها:

    آخرین ویرایش: ‏23 آگوست 2009
    نوشته شده توسط ++Hadi++ در ‏22 آگوست 2009
    borna008، insurer و rostam از این ارسال تشکر کرده اند.
  19. insurer

    insurer Member

    ارسال‌ها:
    239
    تشکر شده:
    138
    امتیاز دستاورد:
    16
    سلام دوست عزیز:
    آقا دم شما گرم...خیلی تمیز آموزش میدی انگار محیط فلش cs3 جلو کاربر بازه ویکی یکی مراحل خودش پیش می ره !
    واقعاً استاد دستت درد نکنه !
    موفق باشی :-bd
     
    نوشته شده توسط insurer در ‏22 آگوست 2009
    ++Hadi++ از این پست تشکر کرده است.
  20. ++Hadi++

    ++Hadi++ Active Member

    ارسال‌ها:
    3,529
    تشکر شده:
    5,802
    امتیاز دستاورد:
    36
    رستم خانم
    یه سوتی دادم بزودی سعی می کنم درستش کنم.
    همین امروز.
    سوتی هم اینه که تا وقتی ایکس و ایگرگ نور به جای مناسبش نرسیدن ، نور در یه خط اوریبی حرکت می کنه و همینکه یکی از این مولفه ها به مقصد می رسه ، دیگه ثابت می شه و اون یکی سعی می کنه به مسیر خودش ادامه بده و نتیجه این می شه که نور باقی راه خودشو در یک خط راست حرکت می کنه.
    منتظر باش امروز بعد از ظهر که از شرکت رفتم خونه این فایلو آپدیت می کنم و بهتون می دم.
    راه حلشم با معادله خطه و با این روش دیگه نور از مبدا به مقصد با جابجایی متناسب ایکس و ایگرگ حرکت می کنه.

    بای...
     
    نوشته شده توسط ++Hadi++ در ‏23 آگوست 2009

به اشتراک بگذارید