بانک اکشن برای حرکات اشیاء

insurer

Member
با سلام حضور همه دوستان :
برای حرکات اشیائ بصورت راندم و یا اینکه یکسری حرکات به سمت
چپ و راست و ...(مثل نمونه پیوستی) داشته باشد و در منطقه ای که به آن مختصات x,y دادیم شی ثابت شود،
یه منبع خوب اکشن اسکریپ می خواستم با نمونه مثال،
اگر کسی از دوستان سایت خاصی می شناسید ممنون می شوم در این خصوص من را راهنمائی کنید.
PHP:
var xScaleT = new mx.transitions.Tween(eee, "_rotation", mx.transitions.easing.Elastic.easeIn, 0, 360, 1, true);
var xScaleT = new mx.transitions.Tween(rrr, "_rotation", mx.transitions.easing.Elastic.easeOut, 0, 360, 1, true);
var xScaleT = new mx.transitions.Tween(aaa, "_rotation", mx.transitions.easing.Elastic.easeIn, 0, 160, 3, true);
var xScaleT = new mx.transitions.Tween(bbb, "_rotation", mx.transitions.easing.Elastic.easeOut, 0, 60, 4, true);
var xPosT = new mx.transitions.Tween(eee, "_y", mx.transitions.easing.Elastic.easeOut, 0, Stage.height, 2, true);
var yPosT = new mx.transitions.Tween(rrr, "_x", mx.transitions.easing.Elastic.easeOut, 0, Stage.height, 1, true);
var iPosT = new mx.transitions.Tween(bbb, "_x", mx.transitions.easing.Elastic.easeOut, 0, Stage.height, 4, true);
var oPosT = new mx.transitions.Tween(aaa, "_y", mx.transitions.easing.Elastic.easeOut, 0, Stage.height, 5, true);
xPosT.onMotionFinished = function ()
{
    this.continueTo(300, 3);
};
yPosT.onMotionFinished = function ()
{
    this.continueTo(Stage.height / 2, 3);
};
iPosT.onMotionFinished = function ()
{
    this.continueTo(100, 3);
};
oPosT.onMotionFinished = function ()
{
    this.continueTo(200, 3);
};
 

پیوست ها

  • insurer.zip
    47.8 کیلوبایت · بازدیدها: 93
آخرین ویرایش:

insurer

Member
خوب حالا مشکل شما چیه؟
مگه کدشو ندارین؟
:?:

دوست عزیز برای حرکتهای مختلف می خوام !
این کد اکشن که ماله نمون است من زدم!
می خواهم برای حرکات مختلف بدونم چه اکشنی بنویسم !
اگر منبع خارجی خوبی سراغ دارید ممنون می شوم راهنمائی کنید
 

insurer

Member
با سلام
این کدی که نوشته شده،امضا شما هست.
به نظر من همون سایت kirupa.com بهترین است.
سپاس


سلام :
تو امضای من کد نیست، این اکشن اسکریپت نمونه است!:-?
گفتم تو مایه های این یه بانک اکشنی باشه با نمونه تا با توجه به نمونه از روش بنویسم !:paint:
 

BioDread

Banned
باید بسازی خودت
من TweenMax رو پیشنهاد میکنم

ان کلاس رو بندار بره
به درد نمیخوره
راستشو بخوایی اصلا ازش خوشم نمیاد!!!
 

mahdi_2008

Member
اون فایل نمونه شما رندم به جایی نمیره بلکه یه مسیر خاص با motion guide درست کرده که فکر نمی کنم درست کردنش کاری داشته باشه
اگه رندم هم می خواهید درست کنید فکر کنم بشه با کدهای rotation و random یه کارایی کرد که هم بچرخه و هم به یه جای خاص بره
اگه تونستم یه نمونه کوچیک میذارم.
........................................................... :D ..........................................................
 
آخرین ویرایش:

++Hadi++

Active Member
من یه حالتی رو بلدم و چند وقت پیش درست کرده بودم اینم نمونه اش.
البته با ترنزیشن و tween درست نکردمش اگه خواستی می تونم توضیح بدم.
فقط یه سوتی دادم اونم اینه که باید منظره اونو تاریک می کردم.
دانلود کن ...
 

پیوست ها

  • Kerme shabtab.rar
    242.7 کیلوبایت · بازدیدها: 307

insurer

Member
من یه حالتی رو بلدم و چند وقت پیش درست کرده بودم اینم نمونه اش.
البته با ترنزیشن و tween درست نکردمش اگه خواستی می تونم توضیح بدم.
فقط یه سوتی دادم اونم اینه که باید منظره اونو تاریک می کردم.
دانلود کن ...

سلام دوست عزیز:
ممنون از نمونه ات جالب بود، نکته اصلی مطلب من هم عدم استفاده از
tween=1.motion 2.shape
فقط استفاده از اکشن اسکریپت تو کار، من نمونه ات را دکامپیلر کردم اکشنی تو کار ندیدم، میتونی سر وقت یه توضیحی در خصوص ساخت کارت بدی !
آیا امکانش هست حرکات این گو های بلوری بعد از یک مدت در جای بخصوصی که mc یا x.y بهش دادیم فیکس شود؟
در خصوص حجم فایل چی ؟
برای چی حجمش 264 کیلوبایت؟خیلی که زیاده ؟

ممنون:rose:
 

++Hadi++

Active Member
دستورات اکشن 3 حرکات رندوم کرم شب تاب در هوا

دستوراتشو می نویسم استفاده کن شاید مخت یکم هنگ کنه ولی اینا رو داخل مووی کلیپ گویت قرار بده و بهش افکت فیلتر glow اونم از بیرون موویت بده .این دستورات از درون خود مووی کلیپ رو کنترل می کنه و تماما رندومه. ...سعی کن هنر من محفوظ بمونه چون کار خود خودمه... البته خوب با این کار هنرم به فنا رفت :cry:
PHP:
stop();
//------------------------------------------------
var xStatue:Boolean=false;
var yStatue:Boolean=false;
var _xStatue:Number=2;
var _yStatue:Number=2;
var _xMovement:Number=3;
var _yMovement:Number=1;
var changeX:Number;
var changeY:Number;

this.addEventListener(Event.ENTER_FRAME,Movement);
//--------------------------------------------------
function Movement(e:Event):void
{
    //------------------------------------------
    changeX=Math.floor(Math.random()*10)+1;
    changeY=Math.floor(Math.random()*8)+1;
    if(changeX==10)
    {
        _xStatue=Math.floor(Math.random()*2)+1;  //Reavel a Number Between 1 or 2
        _xMovement=Math.floor(Math.random()*4)+1;    //Reavel a Number Between 1 or 2 or 3 or 4
    }
    if(changeY==8)
    {
        _yStatue=Math.floor(Math.random()*2)+1;  //Reavel a Number Between 1 or 2
        _yMovement=Math.floor(Math.random()*3)+1;    //Reavel a Number Between 1 or 2 or 3
    }
    if(_xStatue==1)
        xStatue=false;
    if(_xStatue==2)
        xStatue=true;
    if(_yStatue==1)
        yStatue=false;
    if(_yStatue==2)
        yStatue=true;
    //--------------------
    if(xStatue==false)
    {
        this.x-=_xMovement;
        if(this.x<18)
            this.x=18;
    }
    if(xStatue==true)
    {
        this.x+=_xMovement;
        if(this.x>640)
            this.x=640;
    }
    if(yStatue==false)
    {
        this.y-=_yMovement;
        if(this.y<18)
            this.y=18;
    }
    if(yStatue==true)
    {
        this.y+=_yMovement;
        if(this.y>640)
            this.y=640;
    }
}

 
آخرین ویرایش:

insurer

Member
دستوراتشو می نویسم استفاده کن شاید مخت یکم هنگ کنه ولی اینا رو داخل مووی کلیپ گویت قرار بده و بهش افکت فیلتر glow اونم از بیرون موویت بده .این دستورات از درون خود مووی کلیپ رو کنترل می کنه و تماما رندومه. ...سعی کن هنر من محفوظ بمونه چون کار خود خودمه... البته خوب با این کار هنرم به فنا رفت :cry:
PHP:
stop();
//------------------------------------------------
var xStatue:Boolean=false;
var yStatue:Boolean=false;
var _xStatue:Number=2;
var _yStatue:Number=2;
var _xMovement:Number=3;
var _yMovement:Number=1;
var changeX:Number;
var changeY:Number;

this.addEventListener(Event.ENTER_FRAME,Movement);
//--------------------------------------------------
function Movement(e:Event):void
{
    //------------------------------------------
    changeX=Math.floor(Math.random()*10)+1;
    changeY=Math.floor(Math.random()*8)+1;
    if(changeX==10)
    {
        _xStatue=Math.floor(Math.random()*2)+1;  //Reavel a Number Between 1 or 2
        _xMovement=Math.floor(Math.random()*4)+1;    //Reavel a Number Between 1 or 2 or 3 or 4
    }
    if(changeY==8)
    {
        _yStatue=Math.floor(Math.random()*2)+1;  //Reavel a Number Between 1 or 2
        _yMovement=Math.floor(Math.random()*3)+1;    //Reavel a Number Between 1 or 2 or 3
    }
    if(_xStatue==1)
        xStatue=false;
    if(_xStatue==2)
        xStatue=true;
    if(_yStatue==1)
        yStatue=false;
    if(_yStatue==2)
        yStatue=true;
    //--------------------
    if(xStatue==false)
    {
        this.x-=_xMovement;
        if(this.x<18)
            this.x=18;
    }
    if(xStatue==true)
    {
        this.x+=_xMovement;
        if(this.x>640)
            this.x=640;
    }
    if(yStatue==false)
    {
        this.y-=_yMovement;
        if(this.y<18)
            this.y=18;
    }
    if(yStatue==true)
    {
        this.y+=_yMovement;
        if(this.y>640)
            this.y=640;
    }
}


هادی جان دستت درد نکنه !
اگربانک اکشن سایت خارجی برای اینگونه حرکات سراغ داری ،ممنون می شوم اینجا معرفی کنی !:rose:
هادی جان این قسمت بیشتر توضیح می دی " بهش افکت فیلتر glow اونم از بیرون موویت بده .این دستورات از درون خود مووی کلیپ " توی cs2
 
آخرین ویرایش:

++Hadi++

Active Member
در فلش یه فایل اکشن 3 باز کن .stage رو سیاه کن و یه دایره ریز بکش و اونو به مووی کلیپ تبدیل کن .بعد به دایره موویت فیلتر اعمال کن .یعنی از پنل properties و قسمت filter یه فیلتر از نوع glow بده و رنگ فیلترو آبی کم رنگ و روشن می کنیش. بعد یخورده فیلتر بلور هم می تونی بدی تا اونو رویاییش کنی و بعدش دو بار رو اون مووی دایره کلیک کرده و به حالت ویرایش اون می ری.یه لایه رو می بینی که شکل دایره در اونه.یه لایه دیگه درست کن و در لایه جدیدت فریم (تک فریمو) select و F9 رو بزن تا به صفحه اکشن بری . بعد اون کدهارو paste کن و بیا بیرون.
حالا چنتا نمونه از مووی دایره با اندازه های مختلف درست کن و البته فیلتر ها رو به اونا اعمال کن.
(می تونی بعد از اعمال فیلتر اونو دوباره به یه مووی دیگه تبدیل کنی تا دیگه در نمونه سازی مختلف نیاز به اعمال فیلتر به هر مورد از نمونه ها نباشه.)
بعد اندازه دایره ها رو عوض کن و یه بک گراند شب تاریک درست و حسابی بده تا یه صحنه رماتیکو در شبو با کرم شب تاب ها سپری کنی...
این کرم شب تاب ها بصورت رندوم در یک محیط مستطیلی حرکت می کنن و از اون ناحیه بیرون نمی رن...
یه سایتی بود که آپولو معرفی کرده بود که توش آتیش بود و تیکه های آتیش بصورت دایره های روشن بصورت دورانی در فضا داشتن رندوم حرکت می کردن و دور خودشون می چرخیدن.
در مورد حرکت دورانی می تونی از اون آموزشم در تایپیک آموزش توابع سینوسی استفاده کنی.
بای...دی
 
آخرین ویرایش:

++Hadi++

Active Member
در مورد تغییرات در شعاع دوران و جهت دوران هم من در اون تایپیک حالتهای تغییر جهت چرخش و شعاع چرخش و زاویه و ... رو نوشتم می تونی به اون سبکی که من درست کردم تابع راندوم رو فراخوانی کرده و اعداد مناسب رو پیدا کنی و با اعداد مناسب ، چرخشت رو manage
کنی .این کار خیلی راحته ببخشین که وقت ندارم وگرنه خودم ، کرم شب تابهای دورانی راندومی رو واست درست می کردم.
دنبال نمونه کار هم نباش خودت درست کن قول می دم می تونی و اگه بتونی ، خیلی از کار خودت لذت می بری...
good luck...
 

rostam

Member
اساتید عزیز
میشه کاری کرد که ما یه نقطه شروع برای شیء تعریف کنیم و بعد بخوایم که به صورت رندم یه نقطه مقصد تولید بشه و شی در خطی که این دو نقطه را بهم وصل میکنه حرکت کنه؟
 

++Hadi++

Active Member
سلام

اين پستو به عنوان يک استاد نمي زنم به عنوان يه فلش کاري که اطلاعات ناچيزشو در راه خدمت به فلش کاران کشورش قرار داد.

ميشه کاري کرد که ما يه نقطه شروع براي شيء تعريف کنيم و بعد بخوايم که به صورت رندم يه نقطه مقصد توليد بشه و شي در خطي که اين دو نقطه را بهم وصل ميکنه حرکت کنه؟

مي شه . شما براي نقطه شروعي که يا بوسيله کاربر تعيين مي شه يا به وسيله سازنده فلش تعيين مي شه يا بصورت رندوم ، مي تونين دو متغير عددي رو داشته باشين و دو عدد مجاز برا x , y به اونا اختصاص بدين و در فضاي مجاز فلشتون اونا نقاط شروع حرکت مي شن.
بعد در فضاي مجاز فلشتون بايد يه x و يه y تعيين شه تا نقاط پاياني شما باشه .
براي اينکه نقاط مجاز فلشتون رو داشته باشين ، يه دايره کوچيکو درست کرده و به مووي کليپ تبديل مي کنين و بعد به چهار کنج صحنه مجازتون مي برين و مختصات هر چهار نقطه رو روي کاغذ مي نويسين تا داشته باشين.
بعد معلوم مي شه که x پاياني بايد بين چه نقطه و چه نقطه اي باشه و همينطور y فلشتون.
بعد دو بار تابع رندوم رو صدا مي زنين تا دو عدد ، يکيش برا x و يکيش برا y تعيين کنه. نحوه استفاده از تابع رندوم رو بصورت کامل نوشتم .
کافيه در انجمن فلش و مولتي مديا عبارت زير رو سرچ کنين :
"بازي با کلمات " يا "آموزش استفاده از تابع ندوم " حالا اگه پيدا نشد راندم يا random بنويسين.
من يادمه در يه تايپيکي بود که محسن پور زده بود و آموزش بازي با کلماتو خواسته بود.
بعد مووي نور يا کرم شبتاب يا هر چيز ديگه اي که باشه رو با اکشن به نقطه شروع برده و شرط هايي رو تعيين مي کنين .
شرط ها مي يان و x شروع رو با x پايان مقايسه مي کنه و همينطور ...
این دو تا فایلو دانلود کن حالشو ببر فقط دو نکته اینکه :
1.با اکشن 3 طراحی شده.
2.با فلش cs4 طراحی شده.
در ضمن رستم خانم ،در یه تایپیک پرسیده بودین که من چطور فلشو ترنسپرنتی کردم و در html قرار دادم .
منظورتونو نمی فهمم چون کار من نبوده .اگه هم مطمئنی که من یه همچین کاری کردم بگو تا بیشتر توضیح بدم.

بای...
 

پیوست ها

  • Random Move-Hadi Metal.rar
    8.6 کیلوبایت · بازدیدها: 73
  • Main.rar
    247.9 کیلوبایت · بازدیدها: 124
آخرین ویرایش:

insurer

Member
در فلش یه فایل اکشن 3 باز کن .stage رو سیاه کن و یه دایره ریز بکش و اونو به مووی کلیپ تبدیل کن .بعد به دایره موویت فیلتر اعمال کن .یعنی از پنل properties و قسمت filter یه فیلتر از نوع glow بده و رنگ فیلترو آبی کم رنگ و روشن می کنیش. بعد یخورده فیلتر بلور هم می تونی بدی تا اونو رویاییش کنی و بعدش دو بار رو اون مووی دایره کلیک کرده و به حالت ویرایش اون می ری.یه لایه رو می بینی که شکل دایره در اونه.یه لایه دیگه درست کن و در لایه جدیدت فریم (تک فریمو) select و F9 رو بزن تا به صفحه اکشن بری . بعد اون کدهارو paste کن و بیا بیرون.
حالا چنتا نمونه از مووی دایره با اندازه های مختلف درست کن و البته فیلتر ها رو به اونا اعمال کن.
(می تونی بعد از اعمال فیلتر اونو دوباره به یه مووی دیگه تبدیل کنی تا دیگه در نمونه سازی مختلف نیاز به اعمال فیلتر به هر مورد از نمونه ها نباشه.)
بعد اندازه دایره ها رو عوض کن و یه بک گراند شب تاریک درست و حسابی بده تا یه صحنه رماتیکو در شبو با کرم شب تاب ها سپری کنی...
این کرم شب تاب ها بصورت رندوم در یک محیط مستطیلی حرکت می کنن و از اون ناحیه بیرون نمی رن...
یه سایتی بود که آپولو معرفی کرده بود که توش آتیش بود و تیکه های آتیش بصورت دایره های روشن بصورت دورانی در فضا داشتن رندوم حرکت می کردن و دور خودشون می چرخیدن.
در مورد حرکت دورانی می تونی از اون آموزشم در تایپیک آموزش توابع سینوسی استفاده کنی.
بای...دی

سلام دوست عزیز:
آقا دم شما گرم...خیلی تمیز آموزش میدی انگار محیط فلش cs3 جلو کاربر بازه ویکی یکی مراحل خودش پیش می ره !
واقعاً استاد دستت درد نکنه !
موفق باشی :-bd
 

++Hadi++

Active Member
رستم خانم
یه سوتی دادم بزودی سعی می کنم درستش کنم.
همین امروز.
سوتی هم اینه که تا وقتی ایکس و ایگرگ نور به جای مناسبش نرسیدن ، نور در یه خط اوریبی حرکت می کنه و همینکه یکی از این مولفه ها به مقصد می رسه ، دیگه ثابت می شه و اون یکی سعی می کنه به مسیر خودش ادامه بده و نتیجه این می شه که نور باقی راه خودشو در یک خط راست حرکت می کنه.
منتظر باش امروز بعد از ظهر که از شرکت رفتم خونه این فایلو آپدیت می کنم و بهتون می دم.
راه حلشم با معادله خطه و با این روش دیگه نور از مبدا به مقصد با جابجایی متناسب ایکس و ایگرگ حرکت می کنه.

بای...
 

جدیدترین ارسال ها

بالا