بانک ارور و نحوه تعمیر کولر گازی تراست

sara ahmadi1378

New Member
سرویس و تعمیر کولرگازی تراست یکی از بزرگترین دغدغه های مصرف کنندگان این وسیله می باشد. اکثرا با شروع فصل گرما و در زمان راه اندازی سیستم سرمایش مولر گازی با ارور و یا ایراداتی مواجه می شوند که برای یرطرف کردن این مشکلات نیاز به تعمیر کولر گازی تراست دارند. برای تعمیر کولر گازی باید حتما از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید تا بتواند در کمترین زمان عیب یابی کرده و با کمترین هزینه مشکل کولر گازی شما را برطرف کند.
کولر گازی تراست جزو برندهایی است که در ایران پرفروش بوده و مصرف کنندگان زیادی از این سیستم سرمایشی استفاده میکنند. در ادامه توضیحاتی در مورد ارور کولر گازی تراست و همینطور عمده مشکلات این محصول صحبت خواهیم کرد.
عمده مشکلات و عیب یابی کولر گازی تراست
اینکه گمان کنید کولر گازی تراست به واسطه با کیفیت بودن دچار مشکل نمی شود، کاملا اشتباه است. در واقع تمام سیستم های سرمایشی پس از چند مدت نیاز به سرویس خواهند داشت. علاوه بر این گاهی اوقات شرایط به شکلی است که باید برای تعمیر کولرگازی اقدام نمود. در عین حال عیب یابی کولر گازی تراست باید توسط یک تکنسین وارد انجام گیرد. اگر کولر گازی شما دچار ایرادات زیر شود، در سریعترین زمان از یک تعمیرکار کولر گازی تراست در تهران بخواهید که برای رفع مشکل به وجود آمده اقدام نماید.

خاموش شدن ناگهانی کولر گازی تراست​

یکی از مواردی که نیاز به عیب یابی و تعمیر کولر گازی تراست را می طلبد، خاموش شدن ناگهانی این سیستم سرمایشی است. دلایل مختلفی می توانند در بروز این ایراد تأثیرگذار باشند. در ابتدا به هنگام خاموش شدن کولر گازی باید ترموستات بررسی شود. ترموستات در کولر گازی وظیفه دارد که پس از رسیدن دمای کولر به نقطه مورد نظر، شما سیستم را خاموش کند. اگر این قطعه دچار ایراد شود، قادر به شناسایی دقیق دما نیست.
به همین علت به صورت ناگهانی کولر گازی را خاموش خواهد نمود. دلیل دیگر خاموش شدن کولر گازی تراست، کثیفی فیلترها خواهد بود. در این حالت سیستم نمی تواند هوای خنک را به بیرون هدایت نماید. به همین علت پس از تحمل فشار زیاد و با هدف جلوگیری از خرابی های بیشتر، سیستم به صورت خودکار خاموش می شود. تعمیر کولر گازی تراست در این شرایط با بررسی ترموستات و تعویض فیلتر انجام می گیرد.

دلیل روشن نشدن کولر گازی تراست​

دلایل مختلفی در روشن نشدن کولر گازی تراست می توانند موثر باشند. در ابتدا نیاز است که برق کشی دستگاه مورد بررسی قرار گیرد. اطمینان یابید اتصالات داخلی، دو شاخه کولر گازی و پریز سالم هستند. در گام بعدی باید کمپرسور کولر گازی تراست بررسی شود. گاهی اوقات خطای اورلود موجب جلوگیری از روشن شدن کمپرسور می شود. به همین علت کل سیستم سرمایشی روشن نخواهد شد.
از دیگر دلایلی که هنگام روشن نشدن کولر گازی تراست باید به آن پرداخته شود، خازن کولر گازی است. اگر خازن کولر گازی تراست سوخته باشد، این سیستم روشن نمی شود. یک آمپر متر برای بررسی وضعیت سلامت خازن کولر گازی تراست نیاز خواهید داشت. توصیه ما به شما این است که هنگام مواجهه با این مشکل برای تعمیر کولرگازی تراست از یک تکنسین وارد کمک بگیرید.

کولر گازی آب به بیرون نشت می‌دهد​

در روزهای گرم یا شرجی، احتمالاً آب زیر کندانسور خنک کننده دیده باشید. در روزهای گرم و شرجی این طبیعی است تا وقتی که کولر گازی کار می‌کند. و یا در زمستان در آب و هوای سرد، ۱۵ درجه سانتی‌گراد یا کمتر، کولر گازی می‌تواند یخ بزند که بعداً در حالت عادی با آب شدن، آب از زیر کندانسور خارج خواهد شد. اگر در وضعیت‌های دیگری نشتی بود، سعی کنید فیلترها را تمیز یا تعویض کنید. اگر مشکل حل نشد، با ما تماس بگیرید. ممکن است مبرد نیاز باشد. نمایندگی تعمیر کولر گازی تراست در تهران

کولر گازی یخ می زند​

اگر میزان مبرد در دستگاه کم باشد یا فیلتر کثیف باشد، سیستم وقتی در حال کار است یخ می‌زند . بعد از خاموش شدن، آب شدن یخ،نشتی به دنبال خواهد داشت. ریسک نکنید. اگر تمیز کردن فیلتر کمک نکرد، کولر گازی را تا تشخیص و حل مشکل روشن نکنید.
راهنمای عیب یابی کولر گازی تراست به شرح زیر است:
  • چراغ RUN در یونیت خارجی سه ثانیه خاموش شده و سپس یک بار چشمک می زند. این به معنای حفاظت از فشار بیش از حد کمپرسور است.
  • چراغ RUN در یونیت خارجی سه ثانیه خاموش شده و سپس یک بار چشمک می زند. این به معنای حفاظت کم فشار کمپرسور است.
  • چراغ RUN در یونیت خارجی سه ثانیه خاموش بوده و سپس چهار بار چشمک می زند. این به معنای افزایش بیش از حد دمای لوله تخلیه کمپرسور است.
  • چراغ RUN در یونیت خارجی سه ثانیه خاموش شده و سپس پنج بار چشمک می زند. این به معنای جریان بیش از حد مجاز کمپرسور است.
  • چراغ RUN در یونیت خارجی سه ثانیه خاموش بوده و سپس شش بار چشمک می زن. این به معنای قطع شدن سیم ارتباطی بین یونیت های داخلی و خارجی است.
در یونیت خارجی، اگر چراغ های 4 و 5 به طور متناوب چشمک بزنند، یعنی اول 4 و بعد 5 و سپس هر دو با هم و این ترتیب تکرار شود، یعنی دستگاه هیچ خطایی ندارد.

آشنایی با ارور کولر گازی تراست​


همانگونه که بیان کردیم برای تعمیر کولر گازی تراست و رفع ارورهای موجود باید با دلیل بروز خطاها آشنایی کامل به دست آورید. با مطالعه این مطلب می توانید دلیل نمایش خطاها را شناسایی کرده و در صورت نیاز آن را برطرف کنید.


E1بروز مشکل در سنسور دمای کولر گازی.
E2سنسور دما سوخته است.
E3مقدار ولتاژ بالا رفته است.
E4برد الکتریکی دستگاه بررسی شود.
E5ارتباط یونیت داخلی و خارجی قطع شده است.
E10بروز خطا در کمپرسور کولر گازی.
E13ولتاژهای ورودی به کمپرسور دچار مشکل شده اند.
E14بروز مشکل در ترتیب فازهای کمپرسور.
P4دمای یونیت داخلی بالا رفته است.
P5دمای کمپرسور بالا رفته است و در حد معمول نیست.
P7دمای دیس شارژ کولر گازی بیشتر از حد معمول بالا رفته است.
P9محافظ برفک زدایی است.
P10دمای دیس شارژ در حال بالا رفتن است.
P11فشار ساکشن دستگاه بالا است.
P12بالا رفتن مصرف برق دستگاه.
HSکولر گازی در حال اجرای عملیات برفک زدایی است.

نکته آخری که باید به آن توجه کنید این است که حتما در سال 2بار به سرویس کولر گازی خود بپردازید تا با مشکلاتی که در بالا گفتیم مواجه نشوید. سرویس و تعمیر کولر گازی تراست(trust) در زمان های مشخص باعث میشود تا از خرابی های متعدد و پرداختن هزینه های هنگفت جلوگیری کنید. هزینه سرویس سالیانه در مقابل تعمیر و یا تعویض قطعات کولر گازی بسیار ناچیز می باشد. سعی کنید این کار را حتما از شرکت های معتبر و با سابقه بخواهید تا از انجام کار بر روی دستگاهتان اطمینان کامل داشته باشید.
منبع: تعمیر کولر گازی تراست (TRUST) در تهران | اوستا پکیج
 

golex

Member
چقدر مطالب آموزنده در مورد کولر گازی زیاد شده. ممنون واقعا. ترقیب شدم تعمیرکار بشم
 

جدیدترین ارسال ها

بالا